Hop til indhold

Skrækkelige unghunde.


Bernhardiner
 Share

Recommended Posts

  • Svar 397
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Skrækkelig - men vildt glad og nuttet! :lol:

 

Og så købte jeg mig til en enetime for at se på dette problem + at hun er begyndt at giver op / vender tilbage for hjælp hvis hun ikke lige finder en skjult summy i første forsøg. Tror I hun satte en eneste pote forkert i den enetime? Nope! Der var ikke det min lille hund ikke kunne. Hun satte sig på kast, hun kom lige ud og lige hjem med ALT der blev kastet. Hun bragede igennem alle udfordringer på skjulte dummies i krat og kom lige hjem med dimsen når hun enedelig fandt den...

 

:roll:

 

pissefed træning, men spild af en enetime. Videoen her skød jeg aftenen efter enetime. For at kunne ytre ordene: den kan IKKE derhjeme :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min søde Gaya er blevet 6 måneder og har glemt alt om hvordan hun går i snor og at komme når man kalder. Hun er aldeles fjumset og har tilsyneladende tabt hjernen totalt.

Til gengæld fråder hun i kattelort, hvis hun kan komme af sted med det....så det løber ud af mundvigene ..... Gæt hvor klamt det er, når hun bagefter brækker sig i buret i bilen, yekes

Link til indlæg
Del på andre sites

Hurtigt spørgsmål, hurtigt svar. Har ca. 10 min. Aslan vælger konens tæppelignende ting, poncho til mellemmåltid. Skal den forsvinde, eller skal jeg udsætte både ham og mig for udskæld?

 

Hvis du tror på, at den bare kan forsvinde, så har du ikke høje tanker om din kone...

Jeg ville vælge den taktik, der siger skylden er hendes, da den jo lå så han kunne komme til at æde den :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du tror på, at den bare kan forsvinde, så har du ikke høje tanker om din kone...

Jeg ville vælge den taktik, der siger skylden er hendes, da den jo lå så han kunne komme til at æde den :engel:

 

Sjovt nok valgte jeg netop den taktik. Glæden var dog ikke stor, da jeg forelagde problemet.. Mystisk det altid er hendes ting der bliver gnasket i... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Et regnestykke der hedder:

 

Vinterens første sne + gåtur i skoven + idiot der vil have et snebillede af hunden + idiot der sidder på hug med snoren hængende løs om armen + hyper snetosset unghund = ???????

 

Nogen bud??

 

Fandme godt der ikke var nogen i nærheden til at se det show :-D :-D

 

Hæ! Lyder lidt som om resultatet blev: Oliver afsted, dig glidende efter på maven.. :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Et regnestykke der hedder:

 

Vinterens første sne + gåtur i skoven + idiot der vil have et snebillede af hunden + idiot der sidder på hug med snoren hængende løs om armen + hyper snetosset unghund = ???????

 

Nogen bud??

 

Fandme godt der ikke var nogen i nærheden til at se det show :-D :-D

 

:sjov:

 

 

----------------------------------

Terkel-perkel er i den grad unghund nu... :roll: I går var jeg ved at få fnidder af ham - lige pludselig var han forvandlet til Hanhund From Hell!!! Mine arme var åbenbart helt uimodståelige, og m-å-t-t-e b-a-r-e p-a-r-r-e-s N-U!!! Når man kiggede ham ind i øjnene lover jeg at man kunne se ud i nakken på ham - der var TOMT! :lol: Han blev godt nok også træt ret tidligt, så kl. 21 lå han i soveburet og snorkede. I dag har han ikke været lige så dum, men træt er han. Efter at jeg kom hjem fra arbejde har han været lidt i haven, været lidt inde, fået et lille fodersøg i haven - og nu ligger han og bobler på sofaen... Håber ikke det er dumt, for jeg skal på arbejde igen i aften. Men jeg nænner jo ikke at vække ham, når han sover så godt... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæ! Lyder lidt som om resultatet blev: Oliver afsted, dig glidende efter på maven.. :sjov:

 

Det der var slutningen. Først skulle jeg hoppes ind i. Så skulle jeg hoppes på (øhm, av). Så skulle jeg rulles rundt på. Så blev jeg skubbet rundt i en cirkel af hans kæmpe hovede. Og SÅ løb han :-D :-D Jeg skreg af grin det meste af tiden, alt i mens jeg forsøgte at redde min mobil. Men er nu lykkelig over at kommandoen "stop" ikke var fremmede for ham, for gu ved hvor vi var endt henne :-D :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:sjov:

 

 

----------------------------------

Terkel-perkel er i den grad unghund nu... :roll: I går var jeg ved at få fnidder af ham - lige pludselig var han forvandlet til Hanhund From Hell!!! Mine arme var åbenbart helt uimodståelige, og m-å-t-t-e b-a-r-e p-a-r-r-e-s N-U!!! Når man kiggede ham ind i øjnene lover jeg at man kunne se ud i nakken på ham - der var TOMT! :lol: Han blev godt nok også træt ret tidligt, så kl. 21 lå han i soveburet og snorkede. I dag har han ikke været lige så dum, men træt er han. Efter at jeg kom hjem fra arbejde har han været lidt i haven, været lidt inde, fået et lille fodersøg i haven - og nu ligger han og bobler på sofaen... Håber ikke det er dumt, for jeg skal på arbejde igen i aften. Men jeg nænner jo ikke at vække ham, når han sover så godt... :lun:

 

:-D :-D For fanden Terkel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der var slutningen. Først skulle jeg hoppes ind i. Så skulle jeg hoppes på (øhm, av). Så skulle jeg rulles rundt på. Så blev jeg skubbet rundt i en cirkel af hans kæmpe hovede. Og SÅ løb han :-D :-D Jeg skreg af grin det meste af tiden, alt i mens jeg forsøgte at redde min mobil. Men er nu lykkelig over at kommandoen "stop" ikke var fremmede for ham, for gu ved hvor vi var endt henne :-D :-D

 

Du fik en vasker.. :klap: Han hyggede sig da bare! Må vi se billeder?:sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes ingen beviser :-D Det meget sløret billede af en kæmpe hvid og brun klat, blev slettet omgående ;-) Og ja han havde en fest, også mig må jeg indrømme, ellers var han jo stoppet med det samme..... Bilder jeg mig i hvert fald ind ;-)

 

Så glæder han sig sikkert til imorgen med snestorm! Jeg glæder mig til, at se Aslan i sneen for første gang. (Vi har ikke fået et drys her endnu og havde ham ikke sidste vinter.) Kan være vi kan kopiere jeres stunt! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så glæder han sig sikkert til imorgen med snestorm! Jeg glæder mig til, at se Aslan i sneen for første gang. (Vi har ikke fået et drys her endnu og havde ham ikke sidste vinter.) Kan være vi kan kopiere jeres stunt! :lol:

 

Så hiver du lige den hårdt prøvede kone med på gåturen udstyret med et videokamera ;-) Er sikker på hun vil nyde showet.

 

Tror nu (heldigvis) ikke der kommer noget snestorm heroppe. Måske et par cm mere end vi har fået i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tør næsten ikke sige det, af frygt for at jinxe det, men jeg har haft verdens mest eksemplariske unghund hele denne uge!

 

tirsdag til jagttræning, superhund der kunne alt. Onsdag, selvtræning jagt, igen superhund der kunne alt. Torsdag agilitytræning for første gang, løb ikke hen til andre hunde, var super lydhør og dygtig. Idag, playdate med en anden stor "hvalp" der hvor vi skulle være fik der nogle schæferfolk og trænede i den anden ende af plænen. Jeg tænkte: åh, åh, lidt risky. Men willedyret var så sød og dygtig, løb på intet ridspunkt efter dem, kom på hvert indkald, vendte på sit vendefløjt! Jamen hun var jo en drøm...

 

det går nok over til næste uge :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er SÅ dødtræt af Oliver i dag!!!! Så jeg har besluttet at afholde gnaske-ben-dag i dag og springe over den sidste gåtur, så jeg ikke skal udsætte bette-røven for mit umådeligt dårlige humør:evil: Han har nu intet gjort og opført sig helt fint, men lige i dag er jeg simpelthen bare så dødtræt af det hele. Føler ikke at jeg laver andet end at træne træne træne træne træne træne, og så lige træne noget mere, og stadig er jeg så langt fra målet. Lige i dag synes jeg bare det hele kan rende mig og vil tillade mig bare lige nogle timer med dystre tanker om at det ALDRIG bliver godt og han ALDRIG bliver voksen og at INTET af min træning virker. Ja lidt melodramatisk må man gerne være en gang i mellem :engel:

 

 

Men han ser sgu sød ud som han ligger der og gnasker veltilfreds på oksebenet :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er SÅ dødtræt af Oliver i dag!!!! Så jeg har besluttet at afholde gnaske-ben-dag i dag og springe over den sidste gåtur, så jeg ikke skal udsætte bette-røven for mit umådeligt dårlige humør:evil: Han har nu intet gjort og opført sig helt fint, men lige i dag er jeg simpelthen bare så dødtræt af det hele. Føler ikke at jeg laver andet end at træne træne træne træne træne træne, og så lige træne noget mere, og stadig er jeg så langt fra målet. Lige i dag synes jeg bare det hele kan rende mig og vil tillade mig bare lige nogle timer med dystre tanker om at det ALDRIG bliver godt og han ALDRIG bliver voksen og at INTET af min træning virker. Ja lidt melodramatisk må man gerne være en gang i mellem :engel:

 

 

Men han ser sgu sød ud som han ligger der og gnasker veltilfreds på oksebenet :hjerte:

 

Jeg tænkte på dig i går fordi jeg så Beethoven i tv.:-D selv han blev jo opdraget til sidst, så Oliver kan også:-D

Og hvor er det bare en elegant hund tænker jeg hver gang. Mange af de tunge racer er kluntede med det er en Sankt Bernhard ikke. Det er lidt ligesom en shire hest. Kæmpe stor og tung, men alligevel elegant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte på dig i går fordi jeg så Beethoven i tv.:-D selv han blev jo opdraget til sidst, så Oliver kan også:-D

Og hvor er det bare en elegant hund tænker jeg hver gang. Mange af de tunge racer er kluntede med det er en Sankt Bernhard ikke. Det er lidt ligesom en shire hest. Kæmpe stor og tung, men alligevel elegant.

 

Ha ha ha ja hvis Beethoven kan, så....... :-D

 

Det er faktisk rigtigt det du siger. Og det er sådan standarten er på racen. Og du har nemlig ret en stor og tung hund, men synet af den skal vidne om styrke og smidighed. En født arbejdshund. Desværre er der bare stor stor tendens til at mange Bernharder er enormt overvægtige og avlet overtypet, hvilket medfører at de faktisk ligner en engelsk mastiff og helst inden de er 1 år skal de have rundet 80 kg. Plus de næsten aldrig forlader hundegården så de er i enormt dårlig form. Det er skammeligt!!!!!!!!

 

Oliver er stadig under udvikling og er ret ranglet og ukoordineret. Jeg lader ham vokse meget stille og roligt. Men om 2 års tid når han er færdig, så kommer han til at stå så skarpt og se pisse godt ud :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er SÅ dødtræt af Oliver i dag!!!! Så jeg har besluttet at afholde gnaske-ben-dag i dag og springe over den sidste gåtur, så jeg ikke skal udsætte bette-røven for mit umådeligt dårlige humør:evil: Han har nu intet gjort og opført sig helt fint, men lige i dag er jeg simpelthen bare så dødtræt af det hele. Føler ikke at jeg laver andet end at træne træne træne træne træne træne, og så lige træne noget mere, og stadig er jeg så langt fra målet. Lige i dag synes jeg bare det hele kan rende mig og vil tillade mig bare lige nogle timer med dystre tanker om at det ALDRIG bliver godt og han ALDRIG bliver voksen og at INTET af min træning virker. Ja lidt melodramatisk må man gerne være en gang i mellem :engel:

 

 

Men han ser sgu sød ud som han ligger der og gnasker veltilfreds på oksebenet :hjerte:

 

Ååååh, de der dage har jeg også indimellem!! Hvor man bare har lyst til at sætte sig ned og tude, fordi man er sikker på at der aldrig bli'r en normal hund af éns unghunde-bæst... Desværre slår det sig også på humøret en gang imellem - og så gør jeg også som dig, så bli'r han aktiveret med noget der ikke kræver samarbejde, det tror jeg er det bedste at gøre. Der kommer alligevel ikke noget godt ud af det, hvis man er i det humør. Men sjovt nok går det jo over, og hvis man kigger på hvad bæstet kan i dag, i forhold til for noget tid siden, så er det jo alligevel gået fremad, ikke? Og det bli'r helt sikkert normal hund af dem på et tidspunkt, selv om man til tider ikke tror på det. :lol: Jeg tror at man skal tillade sig selv at være pistræt af sin unghund, når man faktisk er det. Tror det er bedre at indrømme det overfor sig selv, så man kan ta' en "off-day", så det ikke går ud over hverken hunden eller samarbejdet. :5up: Vi elsker dem jo alligevel, selv når vi er trætte af dem! :lun:

 

------------------------------

Mit unghunde-bæst har været SÅ dygtig i dag! Jeg har haft en laaaaang arbejdsdag, har været væk fra 9.30 til 19. Så vi havde hundelufter på i dag, en veninde kiggede forbi og luftede hundene om eftermiddagen. Sortseeren i mig tænkte at Terkel jo nok havde både tisset og skidt i hvalpegården når hun kom, så jeg havde stillet køkkenrulle m.m. frem til hende. Men i min pause tikkede en sms ind, hvor der stod at der ikke var hverken tis eller lort i hvalpegården! :5up: Og da jeg kom hjem her til aften var hvalpegården så ren og tør som da jeg forlod den! :5up: Døøøøøøgtig Terkel, måske bli'r han alligevel renlig på et tidspunkt! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ååååh, de der dage har jeg også indimellem!! Hvor man bare har lyst til at sætte sig ned og tude, fordi man er sikker på at der aldrig bli'r en normal hund af éns unghunde-bæst... Desværre slår det sig også på humøret en gang imellem - og så gør jeg også som dig, så bli'r han aktiveret med noget der ikke kræver samarbejde, det tror jeg er det bedste at gøre. Der kommer alligevel ikke noget godt ud af det, hvis man er i det humør. Men sjovt nok går det jo over, og hvis man kigger på hvad bæstet kan i dag, i forhold til for noget tid siden, så er det jo alligevel gået fremad, ikke? Og det bli'r helt sikkert normal hund af dem på et tidspunkt, selv om man til tider ikke tror på det. :lol: Jeg tror at man skal tillade sig selv at være pistræt af sin unghund, når man faktisk er det. Tror det er bedre at indrømme det overfor sig selv, så man kan ta' en "off-day", så det ikke går ud over hverken hunden eller samarbejdet. :5up: Vi elsker dem jo alligevel, selv når vi er trætte af dem! :lun:

 

------------------------------

Mit unghunde-bæst har været SÅ dygtig i dag! Jeg har haft en laaaaang arbejdsdag, har været væk fra 9.30 til 19. Så vi havde hundelufter på i dag, en veninde kiggede forbi og luftede hundene om eftermiddagen. Sortseeren i mig tænkte at Terkel jo nok havde både tisset og skidt i hvalpegården når hun kom, så jeg havde stillet køkkenrulle m.m. frem til hende. Men i min pause tikkede en sms ind, hvor der stod at der ikke var hverken tis eller lort i hvalpegården! :5up: Og da jeg kom hjem her til aften var hvalpegården så ren og tør som da jeg forlod den! :5up: Døøøøøøgtig Terkel, måske bli'r han alligevel renlig på et tidspunkt! :lol:

 

Jeg tror nemlig også det faktisk er sundt at have disse dage, være ærlig og så "springe over hvor gærdet er lavest" for sin egen skyld og for sin hunds skyld :-) Desværre synes jeg også at det, i hundeverdenen, næsten er et tabu at indrømme man faktisk er p..... træt af den hund. Jeg knuselsker min lille mide, men hold op han kan være belastende en gang i mellem og så kan jeg altså ikke tage den maske på der hedder "alt er godt" :-D

 

Og ja hvis jeg tænker på hvor slem han var i dag for et år siden............ Hooooold da op :-D :-D Det er slet ikke samme hund. Men hvor ser jeg dog frem til den der voksne hund der en gang kommer. Og hvor hverdagen bare kører derudad på skinner og hvor det pludseligt er et makkerskab på lige fod med hinanden. Åhh det bliver skønt :-D

 

Det var da super flot af den lækre vaps med det perfekte navn :-D Det går da stille og roligt fremad med ham. Er maven kommet helt i orden igen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...