Hop til indhold

Er nervøs for Inca :(


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

Er nervøs for Inca. Hun har i løbet af aftenen udviklet knopper overalt, store og små. Hun klør sig ikke og virker ikke påvirket.

Da vi var på gåtur tidligere kan hun muligvis være gået igennem nogle brændenælder, men synes ikke det plejer at se så voldsomt ud :shock:DSC_0127.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla fik på et tidspunkt lignende buler i hele ansigtet - flere år siden - før jeg nåede til dyrlægen var de nærmest gået i sig selv igen. Viste dem billederne og de bedømte en allergisk reaktion men på hvad? Tjaaa... En plante i nærområdet sandsynligvis.

 

Det kom aldrig igen, så fik aldrig en forklaring, men det så voldsomt ud, da det stod på. Hvis du har noget antihistamin i huset kunne du evt stikke hende sådan en - eller en halv, afhængig af hvor meget hun vejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla fik på et tidspunkt lignende buler i hele ansigtet - flere år siden - før jeg nåede til dyrlægen var de nærmest gået i sig selv igen. Viste dem billederne og de bedømte en allergisk reaktion men på hvad? Tjaaa... En plante i nærområdet sandsynligvis.

 

Det kom aldrig igen, så fik aldrig en forklaring, men det så voldsomt ud, da det stod på. Hvis du har noget antihistamin i huset kunne du evt stikke hende sådan en - eller en halv, afhængig af hvor meget hun vejer.

 

Ja jeg ved virkelig heller ikke hvad hun skulle have reageret på :S men antihistamin er selvfølgelig oplagt, må se om jeg ikke kan finde nogle :-)

 

EDIT: Har kun fundet næsespray med binyrebarkhormon :-( det går nok ikke..

Redigeret af Claudia2500
Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, kunne det ikke ligne insektbid af en art..? :vedikke:

 

Jo, men der er bare så mange :confused: efter min mening er det et nældefeber udslæt, men hvad hun har reageret så voldsomt på det aner jeg ikke :S

 

Hun er jo en stor hund, så lyder en halv allergipille som lidt lidt - men jeg har ingen forstand på sådan noget.

 

Håber da snart det bliver bedre.

God bedring med Gullen

 

Mange tak :) jeg gav hende den anden halve kort efter, hun burde kunne klare sig :)

 

Hvis der ikke er bedring inden for de næste 1,5 time så er det afsted til dr. dyr..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, men der er bare så mange :confused:efter min mening er det et nældefeber udslæt, men hvad hun har reageret så voldsomt på det aner jeg ikke :S

 

 

 

Mange tak :) jeg gav hende den anden halve kort efter, hun burde kunne klare sig :)

 

Hvis der ikke er bedring inden for de næste 1,5 time så er det afsted til dr. dyr..

Det har du ret i, det kunne det også meget vel ligne. Tror også det er fornuftigt at ta' til dyrlæge hvis ikke det går ned snart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har du ret i, det kunne det også meget vel ligne. Tror også det er fornuftigt at ta' til dyrlæge hvis ikke det går ned snart.

 

Har selv haft nældefeber udslæt, og der tog vi på hospitalet, der hjalp antihistaminen inden for halvanden time. Hun er også begyndt at få udslæt over begge øjne nu.. Når jeg er kommet hjem til min svigermor, så ringer jeg.. Årh min lille gulle :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har virkelig forsøgt at grave i min hjerne. Min pony for mange år siden, fik pludselig et lignende udslæt. Jeg kan simpelthen ikke huske hvad vi kom frem til. Jeg kan huske at jeg skulle vaske hende i noget specialshampoo i en længere periode. Hun var overhovedet ikke generet af knopperne, men der kom en tør skorpe på efter noget tid, og det kløede en smule.

 

Synes dyrlæge lyder ret fornuftigt når det spreder sig så hurtigt:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Inca er helt okay igen :-D jeg snakkede med dyrlægen og hun sagde at det var fint det jeg havde gjort og at jeg bare skulle se tiden an og selvfølgelig komme hvis hun pludselig ændrede adfærd :-) Da vi kom hjem til min svigermor lagde Inca sig og snorksov og alle bulerne blev stille og roligt mindre og mindre. Nu er de pist væk :-D min mistanke er at det muligvis har været foderet. Jeg har været nødt til at fodre med Royal Canin i knap en uge nu, og og nu hvor jeg tænker over det, har hun faktisk haft nogle små buler på baglåret siden første dag, jeg tænkte bare at det var nogle brændenælder ude i haven eller lopper... Hun er nu tilbage på Essential igen og så håber jeg at det bliver væk :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Inca er helt okay igen ? jeg snakkede med dyrlægen og hun sagde at det var fint det jeg havde gjort og at jeg bare skulle se tiden an og selvfølgelig komme hvis hun pludselig ændrede adfærd :-) Da vi kom hjem til min svigermor lagde Inca sig og snorksov og alle bulerne blev stille og roligt mindre og mindre. Nu er de pist væk og hun er tilbage på sit gamle foder :-)

 

Åh, hvor dejligt at høre :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...