Hop til indhold

Hvordan reagerer din hund på fremmede på matriklen, når du ikke er hjemme?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Når jeg er hjemme med mine hunde starter de det helt store galpekor når der er nogen der formaster sig ind i indkørslen, om det er på gåben, cykel eller i bil er ligemeget. De bliver fortalt at her bor 3 madammer og at indgang er på eget ansvar! Indtil de lurer hvem det er, så skifter lydene karakter - hvis det fx er nogle de kender og holder af, så skifter de til hylen / piven og "velkomstskrig". Hvis det er fremmede afventer de min reaktion.

 

Når jeg kører ind i indkørslen når jeg kommer hjem fra arbejde starter sirenerne også, dog uden gø. De går direkte i deres "åh gud, jeg kender dig og elsker dig" lyde. Så jeg har egentlig bare troet at det var sådan de reagerede når der kom nogen. Men nu har jeg oplevet flere gange, at hvis jeg får et lift hjem, dvs. ikke min bil der kører ind i indkørslen, eller hvis jeg er på gåben eller cykel, at de ikke reagerer overhovedet før jeg står ved døren og de kan se mig gennem vinduet.

 

Ligeledes har jeg haft en træningskammerat til at komme forbi og lufte dem en dag hvor jeg var på heldagskursus, her gøede de heller ikke da hun kom, gik først igang med at pive og steppe glade da de så hende... Så åbenbart er deres varselsgøen kun en information til mig om at der kommer nogen? Og hvis jeg ikke er der er der ingen grund til at give lyd...??? Og vi snakker altså her om 2 alarmhunde og en spaniel der tror den er en alarmhund :mrgreen:

 

Hvordan reagerer jeres hvis I ikke er hjemme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke reagerer ikke engang når det ringer på døren... Hun er nok ved at være totalt døv.. :hmm:

Men når jeg kommer hjem fra indkøb, så står hun liige indenfor døren og smiler og gaber søvning og logrer..

Jeg tror hun ligger og sover op ad hoveddøren for at være sikker på at høre når jeg kommer hjem..:lun:

...men lyde fra hende er der ikke mange af..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er mine ikke ret tit alene - det sker et par timer eller tre engang i mellem. Jeg ved helt 100% at de sover når de er alene. Ofte gider de ikke engang at komme og hilse - sætter sig måske lige op og logrer lidt med halerne - men ikke mere end det.

 

Når der kommer nogen til huset og ringer på reagerer det kun med løftede ører - siger ikke noget. Lågen indtil haven er beaglernes ud og indgang når vi skal gå tur og den låge er de opmærksom på - så hvis en fremmed - posten f.eks. prøver at komme den vej ind - så gør de - er de os der kommer den vej siger de ingenting. Så jeg vil tro at de kunne reagere ret kraftig på fremmed indtrængen den vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine brænder konsekvent sammen når der er folk (eller dyr) i indkørslen - hvis altså de opdager dem:mrgreen:

 

Det der "jeg kender dig, jeg elsker dig" bruger de til alle de kender. Men de elsker sådan set også alle de kender - hundevenner, naboer, postbuddet (i særdeleshed postbuddet, faktisk) osv.

 

Når en af os er hjemme, er de ekstra vagtsomme. Og her kan der så ske det lidt pudsige, at Bella gør sit "fis af, jeg er pisse farlig og kommer og spiser dig"-gø, og Dorit siger "vov-vov-vov-hyyyyyyyyyyl":vedikke: Altså, jeg har fuld forståelse for at Bella vil spise folk, men jeg har ingen ide om hvorfor Dorit synes at hun skal hyle??

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine gøer når der ringes på døren, når der kommer nogle ind af porten, enten på cykel i bil eller gående.

 

Når vi kommer hjem gående, cyklende eller i bil siger de intet... de må kunne høre det er vores bil :-)

 

Men de gør altid os opmærksom når der kommer nogen..... er de alene hjemme tror jeg ikke de siger noget - naboen har aldrig hørt dem gø ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ace gør. Om vi er hjemme eller ej. Om det er os der kommer hjem, eller om det er fremmede. Han skifter dog også i hans gøen, når han opdager at det er nogen han kender. Er det ikke, bliver gøen først lavet rigtigt om, når de er kommet i huset nogle gange og derfor er venner.

Katla og Aika kan godt gø af folk og dyr på fortovet, når de er i haven. Ace gær det også. Men de ved alle godt, at de udløser et indkald og så er haveturen slut.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores gør hvis folk ringer eller banker på, når vi er hjemme og når vi ikke er hjemme.

 

Når vi er hjemme bliver de bedt om at stoppe, og stopper med det samme.

 

Ellie er den eneste af vores som gør af andre ting end ringklokke og banken på døren... Nogen gange er hun bare super vagtsom, og jeg skider i bukserne HVER gang hun gør af en fugl i haven eller noget :lol: Fuck hvor jeg ville ønske jeg kunne få det trænet væk, men har stadig ikke præsteret at lærer hende andet end at holde kæft igen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg er hjemme gør han lidt og afventer hvad jeg gør, hvis det ringer på døren. Hvis det er nogen han kender bliver de hilst på af en meget glad lille ko. Hvis det er fremmede skal jeg lige godkende og fortælle alt er okay, nogen kan han ikke lide og så bliver han bare holdt væk. Ingen fremmede kan gå ind i haven hvis han er derude alene. Er jeg derude med ham vil han være på vagt. Hvis der banker på når han er alene gør han og brummer kort og venter på der er stille igen. "job well done" :-D Og hvis der er en fremmed der går ind hvis jeg ikke er hjemme.... Ja det vil jeg på det kraftigste fraråde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...