Hop til indhold

opførsel små kontra store hunde


Jane
 Share

Recommended Posts

Ja, der er selvfølgelig altid undtagelser, men jeg tror nu, at langt størstedelen af dem jeg møder, tænker at det er lidt ligemeget, fordi hunden er lille og nuttet og alligevel ikke kan gøre nogen skade. Sådan tolker jeg det i hvert fald, når de enten bare står og kigger på, kommer med jokes om at Bobo kunne spise dem i én mundfuld, så den behøver ikke skabe sig eller siger "neeej, lad nu være" med lille-pige stemme.

 

Det er muligt jeg tolker forkert i nogle tilfælde, men jeg tror stadig, at der ville blive gjort mere, hvis det var en Rottweiler, der stod på bagbenene for enden af snoren og gøede.

 

Enig. Og så er der altså rigtig mange der ikke har en anelse om hvordan man kan træne det udover at skælde ud eller rykke i snoren måske. Bare se hvor mange nye brugere herinde der har lagt en tråd med problemet og aldrig har overvejet at tage godbidder med på tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Små hunde får længere snor af den simple grund at det ser mindre voldsomt ud når hunden er lille, samt at følelsen af kontrol over hunden ikke så hurtigt mistes hos ejeren, som hvis de stod med en stor hund.

 

 

Jeg er også væsentligt mere utryg ved en tumpet ejer med en stor aggressiv hund i snor end med en lille. Af den simple grund at jeg bliver netop for om de kan holde den store.

Mine hunde opfatter også trusler fra store hunde som værre end de samme trusler fra små hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Små hunde får længere snor af den simple grund at det ser mindre voldsomt ud når hunden er lille, samt at følelsen af kontrol over hunden ikke så hurtigt mistes hos ejeren, som hvis de stod med en stor hund.

 

 

Jeg er også væsentligt mere utryg ved en tumpet ejer med en stor aggressiv hund i snor end med en lille. Af den simple grund at jeg bliver netop for om de kan holde den store.

Mine hunde opfatter også trusler fra store hunde som værre end de samme trusler fra små hunde

 

Helt enig! Der er et par på vores vej som har to store hunde som flejner helt ud når de ser andre hunde. En rottweiler og en samojede. Der kan jeg godt være nervøs for manden en dag ikke kan holde dem! Hvorimod kvarterets lille mopsblanding altså ikke udgør samme frygt :blink:

 

Begge ejere er I øvrigt flinke mennesker som bare ikke ved hvad eller orker at gøre noget ved det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en tilståelse, og jeg er ikke engang ked af det! Der er en dame med to labradortæver, der altid går på samme tid som mig om morgenen. Hun er pisseirriterende! Hun ved godt at Sally er lidt "særlig", og hun kan jo med egne øjne se, at så snart hun begynder at følge efter os (ja :roll:) rundt på marken, hænger Sally bare i sin snor og gør.. hele. fucking. vejen. rundt.

Hendes hunde er løse, løber ALTID op til mine, og kommer aldrig når hun kalder. Mine kommer i snor så snart jeg ser hende, for jeg orker hende bare ikke, men samtidig er jeg bare så træt af at hun ikke fatter at vise bare den mindste smule hensyn..

Så i går morges, da hendes tøser igen kom løbende op til os bagfra, og de ikke ville fjerne sig (de var nok 50 meter væk, og fulgte efter os, laaaangt fra ejeren), slap jeg Sally :genert: og sagde "gå hen og sig hej" :mrgreen: Og det gjorde hun, med 800 km/timen. Jeg VED at min hund ikke er agressiv, men hun er lidt "in your face", og de fleste hunde synes sjovt nok ikke det er fedt at run kommer hjernene op i hovederne på dem med den fart hun har på. Der blev sagt vov 2-3 gange, og så kom hun tilbage til mig første gang jeg kaldte. Og så havde Sally og jeg det meget bedre, og Sally ikke så meget som kiggede efter dem en eneste gang derefter (hun kan ellers finde på at forsøge at finde hunde, hvis hun ved de har været på marken 5-10 minutter før, og hun løber efter alt hun kan se, lige meget hvor langt væk de er, hvis hun ikke har fået lov at møde dem).

Jeg håber damen fik tændt for et par hjerneceller, for jeg gør det gerne igen! Med en hund med så meget frustration og adrenalin som Sally, er det bare træls hver gang en tur bliver ødelagt af fjolser. Alle andre der bruger det område, kan fint finde ud af at man holder sig for sig selv, og går hver sin vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en tilståelse, og jeg er ikke engang ked af det! Der er en dame med to labradortæver, der altid går på samme tid som mig om morgenen. Hun er pisseirriterende! Hun ved godt at Sally er lidt "særlig", og hun kan jo med egne øjne se, at så snart hun begynder at følge efter os (ja :roll:) rundt på marken, hænger Sally bare i sin snor og gør.. hele. fucking. vejen. rundt.

Hendes hunde er løse, løber ALTID op til mine, og kommer aldrig når hun kalder. Mine kommer i snor så snart jeg ser hende, for jeg orker hende bare ikke, men samtidig er jeg bare så træt af at hun ikke fatter at vise bare den mindste smule hensyn..

Så i går morges, da hendes tøser igen kom løbende op til os bagfra, og de ikke ville fjerne sig (de var nok 50 meter væk, og fulgte efter os, laaaangt fra ejeren), slap jeg Sally :genert: og sagde "gå hen og sig hej" :mrgreen: Og det gjorde hun, med 800 km/timen. Jeg VED at min hund ikke er agressiv, men hun er lidt "in your face", og de fleste hunde synes sjovt nok ikke det er fedt at run kommer hjernene op i hovederne på dem med den fart hun har på. Der blev sagt vov 2-3 gange, og så kom hun tilbage til mig første gang jeg kaldte. Og så havde Sally og jeg det meget bedre, og Sally ikke så meget som kiggede efter dem en eneste gang derefter (hun kan ellers finde på at forsøge at finde hunde, hvis hun ved de har været på marken 5-10 minutter før, og hun løber efter alt hun kan se, lige meget hvor langt væk de er, hvis hun ikke har fået lov at møde dem).

Jeg håber damen fik tændt for et par hjerneceller, for jeg gør det gerne igen! Med en hund med så meget frustration og adrenalin som Sally, er det bare træls hver gang en tur bliver ødelagt af fjolser. Alle andre der bruger det område, kan fint finde ud af at man holder sig for sig selv, og går hver sin vej.

Altså, jeg kunne sgu nok have fundet på det samme :genert: Man kommer jo ingen vegne, hvis ens hund hele tiden skal holde øje med dem bagved og hvis hun først vil gå med, når hun har været henne og hilse på dem, så... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg kunne sgu nok have fundet på det samme :genert: Man kommer jo ingen vegne, hvis ens hund hele tiden skal holde øje med dem bagved og hvis hun først vil gå med, når hun har været henne og hilse på dem, så... :vedikke:

hvis hun bare holdt øje, men det er det konstante galperi jeg simpelthen ikke kan snuppe.. hun kan bare ikke holde mund! Min tur er jo allerede "ødelagt" for Sally's vedkommende, ved at der overhovedet er andre i samme område, da hun så er nødt til at være i snor indtil de er helt væk, eller vi er på den anden side af hegnet. Men hvis hun bare traskede afsted i sin snor, var det jo til at leve med, for mange af hendes ture er 90% i snor alligevel pga miljø v/ uartighed :mrgreen:

Men der ER ikke fedt når en schæfer kommer drønende med fuld hammer imod andre hunde, for hverken hunde eller ejer. Og jeg synes selvfølgelig heller ikke det er noget hun skal praktisere alt for meget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg heller ikke nogen siger det er. Bare at det er mere utrygt med store hunde end små.

 

Det kommer jo an på hvilken hund, man selv har med. Jeg bliver meget utryg hvis der er risiko for at et lille gømonster farer hen i hovedet på min hund, for hvis han overhovedet reagerer på det, kan jeg være sikker på at der bliver råbt både politi og aflivning.

 

Heldigvis har han aldrig vist aggression mod en fremmed hund, men jeg kan da ikke love at han behersker sig hvis han bliver direkte provokeret. Det er noget, jeg meget gerne vil undgå, og sådan har det være med alle mine hunde - men selvfølgelig endnu mere efter at mediehysteriet begyndte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer jo an på hvilken hund, man selv har med. Jeg bliver meget utryg hvis der er risiko for at et lille gømonster farer hen i hovedet på min hund, for hvis han overhovedet reagerer på det, kan jeg være sikker på at der bliver råbt både politi og aflivning.

 

Heldigvis har han aldrig vist aggression mod en fremmed hund, men jeg kan da ikke love at han behersker sig hvis han bliver direkte provokeret. Det er noget, jeg meget gerne vil undgå, og sådan har det være med alle mine hunde - men selvfølgelig endnu mere efter at mediehysteriet begyndte.

 

Jeg har det på nøjagtig samme måde! En stor løs hund kan jeg håndtere, endda hvis det kommer til kamp, for så er ingen i tvivl om "skylden". Men hvis der kommer en løs lille lort som knalder helt ud, er det da min hund der får skylden hvis hun nakker den.

 

Jeg tror da ikke at hun bevidst ville slå ihjel, men der skal immervæk ikke så meget til for at knække nakken på en chihuahua.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer jo an på hvilken hund, man selv har med. Jeg bliver meget utryg hvis der er risiko for at et lille gømonster farer hen i hovedet på min hund, for hvis han overhovedet reagerer på det, kan jeg være sikker på at der bliver råbt både politi og aflivning.

 

Heldigvis har han aldrig vist aggression mod en fremmed hund, men jeg kan da ikke love at han behersker sig hvis han bliver direkte provokeret. Det er noget, jeg meget gerne vil undgå, og sådan har det være med alle mine hunde - men selvfølgelig endnu mere efter at mediehysteriet begyndte.

 

Samme her!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er min erfaring bare at de små hunde sjældent tør gå helt i nærkamp med en meget større hund der siger skrid.

 

Sheila er blevet overfaldet 7 gange og ingen af disse hunde var væssentlig mindre end hende selv. Små gale hunde er løbet hen til os og gøet og pustet sig op, men når jeg og hunden selv råber højt af den, så kommer den slet ikke så tæt på at der kan ske den noget, hvis jeg vel og mærke har styr på min egen hund.

 

Det er ingen undskyldning for at små hunde må opføre sig mere aggressivt end større hunde, men der er forskel på hvornår en ejer føler de taber kontrol. Og derved gør noget ved problemet. Det betyder ikke at det ikke stadig er voldsomt irriterende og skadeligt for mine hundes syn på de hunde der opfører sig sådan. Jeg er bare væssentlig mere bange for de aggressive lab blandinger der bor i byen bag et ustabilt hegn end jeg er for en dames skøre dsg hunde der altid løber løs og skælder ud på alt de møder.

 

De sidste ville vi overleve uden skræmmer men hvis de første slipper ud, ville risikoen for alvorlige skader være store. Mine hunde kan lyde farlige, men slås kan de ikke. Heldigvis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er det klart de helt små hunde der er/kan være et problem. Folk lufter de her hunde i lang snor og de pisker rundt i den her snor og det får mig ærlig talt til at flygte over på det andet fortov eller ned af en sidevej alt efter hvilken mulighed jeg har. Det er med henvisning til den efterhånden berømte pudel og så har vi "barnevognsbanden" en større flok af små hunde der går tur i hold mens det andet hold sidder i barnevognen.

Der enkle store hunde som er ret udfarende ind i mellem - blandt andet en malamut og en samojede som bare ikke kan døje synet af andre hunde uanset størrelsen. Den sidste luftes i flexline på cykel hvor den trækker ejeren afsted med 40-50 km. i timen.

 

For nogle år siden havde vi i nabolaget en kvinde der havde en lab blanding - den var kæmpe stor og MEGET aggressiv - den bed ud efter alt og alle også sin ejer hvis den kunne komme afsted med det. Husker den bed en ældre mand der bare gik forbi da hun skulle samle dens efterladensskaber op. Dyrlægerne i nær området ville ikke have den ind - så det var en lettelse da den ikke var mere.

Men så fik hun en anden hund - af samme type - men denne gang en mere rolig en af slagsen. Skaden var dog sket for beaglerne reagerer også på hende og hendes hund er jo "aggressiv" i deres øjne. Hvis hun cykler forbi uden hund - så reagerer mine beagler som hun hun var i selskab med den første hund - så jeg tror også at de reagerer på hukommelsen - men det er bare min teori.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er det klart de helt små hunde der er/kan være et problem. Folk lufter de her hunde i lang snor og de pisker rundt i den her snor og det får mig ærlig talt til at flygte over på det andet fortov eller ned af en sidevej alt efter hvilken mulighed jeg har. Det er med henvisning til den efterhånden berømte pudel og så har vi "barnevognsbanden" en større flok af små hunde der går tur i hold mens det andet hold sidder i barnevognen.

Der enkle store hunde som er ret udfarende ind i mellem - blandt andet en malamut og en samojede som bare ikke kan døje synet af andre hunde uanset størrelsen. Den sidste luftes i flexline på cykel hvor den trækker ejeren afsted med 40-50 km. i timen.

 

Shit, så er man sgu modig :scared:
Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan er heller ikke bange for mindre hunde - han kan faktisk uden problemer gå løs med dem. Ved store hunde ryger han frem i Dødens Gab (det har vi navngivet adfærden herhjemme) eller stikker af for alvor virkelig langt i panik. Han har gået løs med gravhund, corgi, cairn terriere og DS Gårdhund samt en Yorkshire - alle tæver. Yourkien gøede ham som en gal op i ansigtet - den snusevæltede han dog bare, og så lå den ned og gøede indtil ejeren kom og tog den væk.

 

Han er SÅ dameglad, at jeg faktisk begynder at tro alle tæver er ok for en damesamojede kan han også med her dog i snor - men det er sandt med de små - de udgør ikke samme trussel. Corgier især elsker han. Vi burde nok overveje en corgi som nummer to om nogle år faktisk :) Jeg synes også de er fantastiske, og måske er det det Aslan kan mærke :)

 

Det sjove er, at selvom netop corgien jo gør som en gal af ham, så er det meget tydeligt for Aslan, at de er venlige. Han trækker imod dem, og tager jeg snoren af, så får de den store snusetur. Men det ER altså også en fantastisk race!

 

Den første hund jeg turde slippe Aslan med var en Corgi. Tilpas grænsesættende uden at gå for langt. Jeg synes aldrig jeg har mødt en, der gik over stregen.:hjerte:

 

(ih jeg har sådan lyst til at få en hund mere nu igen :mrgreen: Men jeg VED godt, at Aslan ikke er klar, men ih altså sådan en corgi!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har man ikke samme forpligtelse, når man har en lille hund, som hvis man har en stor hund?

 

Jeg tænker, at hvis os med store hunde, opførte sig som nogle små hunde, så var fanden løs.

 

Selvfølgelig har man det. Vi skal alle opføre os hensynsfuldt.

 

Min oplevelse er også - i mit kvarter - at mange små hunde får meget lang snor. Udfald accepteres og man går forbi med en hund hængede flere meter frem i flexlinen, mens den laver udfald - også på meget lille plads - i stedet for at holde lidt afstand. Forklaringen er nok, at det er noget nemmere, at holde en lille hund end en stor - så dem med de større hunde bliver nød til at holde afstand og kan ikke passerer på en lille sti og må gå ind til siden og vente på, at man passerer. Men det provokerer mig helt vildt, at hvis man har en hund, der laver udfald - uanset størrelse - at man som ejer så ikke sørger for at undgå at hunden farer frem og giver den passerende hund en dårlig oplevelse. Det kan godt være, at man ikke kan stoppe hunden i at sige vov - men hvis man har forsøgt at holde afstand, så har man da i det mindste forsøgt at være hensynsfuld. Uheld kan ske og man kan komme rundt om et hjørne/gå i sine egne tanker en dag. Det er ikke det der voldsomt provokerer mig.

 

Jeg bor et sted med mange små hunde. En del af dem får lov at løbe løs inde på området - selvom der tydeligt står, at hunde skal være i snor - og det betyder, at vi ind i mellem (= alt for ofte) har en lille hund løbende hen gøende arrigt efter os. Både når vi åbner døren og når vi går omkring hjørner eller såmænd blot går mellem hoveddør og parkeringsplads. Jeg er sikker på at disse ejere ikke havde fundet det særligt sjovt, hvis jeg tillod Benzo samme adfærd. Men når det sker, at deres hund stormer frem fri eller i lang flexline mod min hund, griner de bare og kommenterer "han (=min hund) kunne spise dig (= egen hund) i en mundfuld".

 

Benzo er mere hmmm Tvebak end Løvehjerte... så selvom han ikke fysisk lider overlast af disse møder (den ene efterlod et mærke i hovedet af ham - men kun et lille prik sår - og den var så såmænd i snor, men ejeren lod den komme hen - ellers er der ingen andre der har sat tænderne i ham), så påvirkes han mentalt og er mere på vagt næste gang. Enzo gør og knurrer meget sjældent - han vil hellere undgå konflikten end optrappe den - så kan han komme væk, så gør han alt for at gøre det. Men det er som om det, at han ikke flipper ud blot betyder, at folk bare lader deres hunde løbe fri næste gang - der sker jo ikke noget... Næh ikke fysisk - men den store schæferhund bliver faktisk utryg (meget udpræget da han var yngre, han har fået lidt mere pels på brystet i takt med at han er blevet ældre heldigvis).

 

Selvfølgelig vil jeg også hellere have en hund under 10 kg løbende imod os sat overfor en labrador, schæfer, rottweiler osv - jeg vil også hellere påkøres af en cykel end en lastbil.... Men det ville da være fantastisk slet ikke at blive påkørt.... Og der skal ikke mere til end at man får taget lidt hensyn (gælder både ejere af store og små hunde). Som Umulia og Anne også skriver, så kan jeg da heller ikke lade være at tænke på, om Benzo en dag har så mange dårlige erfaringer at bankbogen står i minus - og at han så en dag reagerer uhensigtsmæssigt.

 

Heldigvis bor der også hensynsfulde ejere herude, så håber bankbogen forbliver på plussiden - det er bare som om at vi møder de uhensynsfulde ejere mere.

 

Har lige fået ny genbo. Hun slår da alle. Hun åbner bare døren og lader sine to hunde løbe ud - uden at kigge hvem der kommer - de stormer storgøende ud og forsvinder op mod stisystemerne og omkring hjørnet med 100 km/t og så kan man ellers høre hende kalde forgæves på dem, når hun ikke gider være ude længere (ca den tid det tager hende at hive fem sug på den cigaret hun har i munden)....jo jo (heldigvis har jeg kun mødt dem ude hvor jeg var ude selv - sandsynligheden for at møde dem er sikkert proportionelt med den tid de stakkels hunde tilbringer udenfor matriklen - det er jo så heldigt nok set fra mit synspunkt i forhold til at undgå at få dem i hovedet idet vi går forbi).

Link til indlæg
Del på andre sites

Opdragelse gælder både for større og små hunde, som vi nok alle kan blive enige om. :mrgreen:

 

Aya er blevet overfaldet fem gange, fire af de fem var af hunde der var væsentligt større end hende. Den sidste var en hysterisk lille terrier, og det var også den eneste hund, Aya turde at sige fra overfor.

 

Fordi jeg bor så tæt på en hundeskov, så er der mange der mener at de kan slippe deres hunde så snart de kommer fra parkeringspladsen, det er også fint, jeg har også min hund løs i skoven (vi går ikke ind i hundeskoven) men der er dem der mener at de allerede er i hundeskoven og derfor ikke er nødt til at kalde deres hund til sig når der kommer andre hunde. Det kan blive møg frustrerende, og her er det især folk med labbe typer som virkelig ikke fatter at jeg ikke ønsker at deres hund 20+ kg. hund skal trampe rundt ovenpå min 7 kg hund. En dag da jeg var ude og gå med min kusine og Aya snakkede vi om at der var nogle typer i området der ikke fattede at ikke alle ville hilses på af deres hunde. Der gik også kun 10 min fra jeg overlod hende Aya for lige at gå ind og handle til at jeg kom ud til en rødglødende kusine der mere eller mindre var blevet overfaldet af en lab i en flexline, med en pivende Aya der gemte sig bag hende og en mand der ikke forstod at han skulle kalde sin hund til sig. :damn:

 

I min boligforening har vi lidt af hvert, der er sådan en rigtig "dulle" pige som altid har travlt på telefonen når hun er ude med sin chi i flexline, den hyler og skriger af alt og alle, og det er sku sjældent hun flytter øjnene fra den skide telefon for at se hvad hendes hund gøer af.

Vi har også en dame med to beagler, de knurrer og laver udfald overfor alle hunde de ser. Mit største problem med dem er at hun om aftenen gerne går med dem laaangt ude for enden af flexlinen uden lys eller reflekser på, så det er sket mere end en gang at jeg er kommet tættere på dem end jeg gerne så.

Der er en ellers virkelig sød familie der har den mest belastende lille blanding. Den er så overstadig, og kan godt være lidt strid, dog har den nogenlunde respekt for Aya, der heldigvis formår at sige skrid til den uden at den svarer igen. Men ejeren har den idé om at den bare SKAL lege med andre hunde. Så ser hun mig ude på marken så slipper hun gerne sin hund som jo bare flyver mod os med 100 km. i timen. Hun kan jo så ikke fange den hund igen, det er der sådan set ikke mange der kan. Så nogle gange har vi den rendende i røven en halv tur, og det er umådelig belastende da det tydeligvis frustrerer Aya og jeg synes også den er drøn irriterende.

 

Synes når jeg har en lille hund, så ser jeg mest problemerne ved de store, for der ved jeg at Aya ikke har den mindste chance for at forsvare sig hvis de angriber. Hvorimod hun nok skal sige fra overfor en mindre hund der ikke forstår et nej. Men når jeg går med mine forældres golden, så er jeg mindst lige så opmærksom på små hunde som store. Han er generelt ikke strid ved små hunde, men han er ikke så glad for andre hanhunde der skal puste sig op, så hvis en lille møghund besluttede sig for at gå i flæsket på ham er jeg ikke i tvivl om at han ville blive tosset, og så har vi bare ikke loven på vores side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også opfattelsen af at min hund ikke opfatter små hunde som nogen nævneværdig trussel, selvom de truer hende helt op i hovedet. Til gengæld har jeg 3 gange oplevet at hun har kastet sig over små hunde og givet dem en røvfuld, alle gange fordi de ikke har stoppet deres truesignaler selvom min hund har dæmpet og forsøgt at gå fra situationen. Jeg synes det er fair nok at en hund sætter grænser overfor andre hunde der ikke respekterer dens signaler, og min hunds bidehæmninger virker åbenbart som de skal, så jeg bekymrer mig ikke over den nye hundelov når vi taler små hunde.

 

Hvis ens hund ikke er fredelig bør man ikke lade den gå løs i hundeskove og hilse på andre hunde uden i det mindste at advare, og det er der langt flere ejere af små hunde, end store, der ikke ser noget problem i. At jeg så hellere vil møde 50 små hunde der har det sådan, end en enkelt stor,.. det er en anden sag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ofte ret træt af folk med små hunde.....

 

Ret mange af dem må nemmelig hjertens gerne fise op i hovedet på mine og gå gø-amok......Ludwig er heldigvis super flink, så som regel sætter han sig med hovedet på skrå og kigger på dem. (har overvejet at lære ham at gø på komando......:engel:)

Jeg er dog ikke sikker på at Arthur kommer til at være helt lige så overbærende....:???:

 

Den ene halvdel vi møder ser ikke det store problem i det overhovedet, den anden del undskylder det med at "jamen min hund er bange for store, sorte hunde".......

 

Jeg har stor respekt for, hvis hundene (af forskellige årsager) er bange for ex store, sorte hunde, og hvis ellers folk virker rimelig "normale"/kede af at hunden har det skidt, så hjælper jeg hellere end gerne med min store, overvejende sorte og tilmed hanhund, så hundene kan få nogle gode oplevelser at arbejde videre på. Han er super sød og egentlig ret rolig hvis han fornemmer at de er bange....

 

Vi har alle ansvaret for at vores hunde opfører sig ordentlig, lige meget om de er store eller små. Og nej, humpning er selvfølgelig heller ikke ok:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...