Hop til indhold

Januar måneds billedtråd


Trei
 Share

Recommended Posts

  • Svar 94
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi har haft en sofa til opbevaring for en af mine veninder. Den har Luna brugt meget når hun er alene hjemme (hun kan ikke finde ud af at ligge i vores lædersofa uden at bygge rede - det har hun aldrig gjort før..). Men nu har veninden hentet sin sofa, og vi har tænkt, at Luna åbenbart godt kan lide at ligge højt, for det er meget sjældent at hun har brugt sin kurv. Så vi blev enige om, at bygge en kasse til at stille kurven på. Vi hentede materialet i Jem & Fix (mdf plader) lørdag og i går, da Claus kom hjem fra job gik vi i gang:

 

(Mobilfotos)

 

Først blev 2 af de 4 sorte plader skåret kortere og så blev de sat sammen til en firkant, der har samme størrelse, som Luna's kurv.

 

seng1.jpg

 

Derefter målte vi så firkanten op på den lidt tyndere mdfplade:

 

seng2.jpg

 

Så blev det hele sat sammen og vi bar den indenfor og satte Luna's kurv op på.

 

seng3.jpg

 

Hun kunne fint komme op, men ud gik det galt og hun mere eller mindre faldt ud af kurven og ned på gulvet:cry: Så vi valgte, at fjerne kurven, lægge vetbed'et og hendes falske får på kassen istedet for (efterfølgende har jeg også lagt det tæppe, hun lå på, på sofaen, ovenpå det andet) og så gik det hele meget nemmere.

 

seng4.jpg

 

Hvor meget hun kommer til at ligge der, ved jeg ikke. Men vi købte materialer for lidt over 300 kr, så det går jo nok, hvis hun ikke bruger den så meget. Men i dag er vores sofa (som altid) spærret af med kasser og den anden er væk, så mon ikke hun finder ud af, at der trods alt er blødere deroppe end på gulvet:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Sandsynligvis ulv - vi fulgte den et stykke og dens måde at bevæge sig og steder at gå vidner om ulv - en ordentlig lap :D

[ATTACH=CONFIG]130512[/ATTACH]

 

Takket være det spor kom vi tørskoede gennem en sump - klogt dyr! Fascinerende at følge det dyrs valg af stier gennem skoven - og helt utroligt som den gik uden om al is og vådt sjask

 

Umiddelbart ligner det ikke ulv - poten er for bred, og der formes ikke et X i mellemrummet mellem den store trædepude og de to små yderst. Så en større hund, men nok ikke ulv.

 

Hvis du ikke allerede er medlem, så kan du melde dig ind i FB-gruppen Projekt Dansk ulv. En ret informativ gruppe som holder en sober tone.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til dem der ikke kommer i A&I kommer der her et par billeder af Katlas hvalpe :lun:

 

[ATTACH=CONFIG]130586[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]130585[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]130584[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]130583[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]130582[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]130581[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]130580[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]130579[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]130578[/ATTACH]

 

Hvalpene har fået kulørte halsbånd på nu:

Wanda er gul, Winnie er orange, Wendy er rød, Willow er pink, WIngman er grøn, Willy er blå og Wall:e er lilla

 

Årrh:lun::lun::lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

En stor dag for Terkel i dag - han har smidt hvalpehalsbåndet og fået et rigtigt voksenhalsbånd på... Stuuuur dreng! :lun: Men det store hundetegn larmer mere end det gamle, og så kan man altså bli' lidt bange... :lol:

 

[ATTACH=CONFIG]130598[/ATTACH]

 

Gud hvor er han blevet stor! Selvom han ikke er vokset til ørerne endnu :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gud hvor er han blevet stor! Selvom han ikke er vokset til ørerne endnu :lol:

 

He he, Terkels ører... :lol: Ja, det bli'r sgu spændende at se hvordan de ender! Lige nu er de lidt store igen, men på et tidspunkt var de nærmest små! :lol: Han er vokset meget, men jeg tror faktisk han bli'r til den lille side, eller i hvert fald ikke stor. Har ikke målt ham men tror han er omkring 50 cm lige nu, og standarden siger vistnok 53 eller 54 for hanhunde. Iso er kun 45.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sandsynligvis ulv - vi fulgte den et stykke og dens måde at bevæge sig og steder at gå vidner om ulv - en ordentlig lap :D

[ATTACH=CONFIG]130512[/ATTACH]

 

Takket være det spor kom vi tørskoede gennem en sump - klogt dyr! Fascinerende at følge det dyrs valg af stier gennem skoven - og helt utroligt som den gik uden om al is og vådt sjask

Sjovt. Jeg synes nu godt det kunne ligne, men er jo umuligt at vurdere på et enkelt billede :) Her er en fin guide synes jeg. Den fandt jeg i forbindelse med arbejde da ungerne skulle på jagt efter dyrespor i skoven. De fandt ingen ulv dog.

 

http://naturstyrelsen.dk/media/nst/Attachments/guidetilulvefodspor.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har vores årlige Mardi Gras hundeparade søndag og emnet er politik, så vi fik lavet dette med Scoop som model:

 

[ATTACH=CONFIG]130625[/ATTACH]

 

Jeg har det lidt stramt med at vi overhovedet bruger Trump selvom vi gør grin med ham. Men en hundeparade gør nok ikke meget, det er bare fis og ballade.

 

Jeg havde helt sikkert sendt den til hans kampagne kontor!:slem: Men, ok det ville nok medføre en retssag...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...