Hop til indhold

Hvalp, hjælp til udstyr, foder mm.


Quitte
 Share

Recommended Posts

Hejsa, nu er der godt en uges tid til, at vi får vores 8 uger gamle Danske Svensk Gårdhund hjem. Det er første gang at vi (to voksne + tre børn; 8, 10, 13 år) skal have hund. Vi bor i stort hus med stor have (hvis det har en betydning i forhold til valg af udstyr).

 

Vi har naturligvis læst godt og grundigt op på hvad der behøves. Men vil da gerne lige have jeres besyv med inden at jeg lader den smarte sælger røve min tegnebog. Min filosofi er sådan lidt "god value for money-agtigt", ikke det dyreste og ikke det billigste.

 

Er kommet frem til følgende (bemærk spørgsmålstegn "??")

Line (hvad bør vi gå efter??)

Halsbånd (læder??)

Foder, vi får noget med fra opdrætter men skal naturligvis købe. Nogen anbefalinger??

Tyggeben (??)

Godbider + andre lækre ting??

Bidelegetøj - hvad, hvor mange, hvilke??

Børste - nogen speciel??

Kurv - nogen anbefalinger, nem at rengøre mm??

Hundetegn

Hundeposer

 

Gode råd, kommentarer mm. modtages med kyshånd.

 

vh

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest skal der indhegnes så hvalpen ikke stikker af.

Så skal alle el-ledninger, der er fritlagt, skjules, flyttes, gemmes, for hvalpe leger med ledninger og dør også af det ind i mellem.

Alt vasketøj, snavstøj skal opbevares uden adgang, hvalpe æder sure sokker.

Og alt småt legetøj skal skjules.

Bor i i et 2 etagers skal trappen skærmes med børnegitter.

Brug en hvalpesele i starten, den er mere skånsom for hvalpen. Køb den på vejen hjem med den eller næste dag, så den sidder godt. Halsbånden skal bære hundetegnet og skal være blødt.Ville nok købe en almindelig snor på 1 1/2 meter og en flexline.

Helt små hvalpe elsker legetøj, køb noget der normalt ikke kan bides itu og så stort at de ikke kan sluges.

Børste skal være uden noget der stikker på en korthårshund, bedst med hår uden nylon. Eller senere en billig massage med gummidupper der tager løse hår.

Køb straks noget for maven, små hvalpe har tit tynd mave, hvis de er typen der æder alt. Køb Zoo-lac eller prokolin. Lidt Husk kan også bruges.

Køb helst samme foder som den er vant til og skift langsom med lidt af gangen.

Kurv af hård plast, de pæne flettede splittes ofte ad. Og nogle tæpper til kurv, der kan vaskes..

Kan ikke lige nu komme på mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa, nu er der godt en uges tid til, at vi får vores 8 uger gamle Danske Svensk Gårdhund hjem. Det er første gang at vi (to voksne + tre børn; 8, 10, 13 år) skal have hund. Vi bor i stort hus med stor have (hvis det har en betydning i forhold til valg af udstyr).

 

Vi har naturligvis læst godt og grundigt op på hvad der behøves. Men vil da gerne lige have jeres besyv med inden at jeg lader den smarte sælger røve min tegnebog. Min filosofi er sådan lidt "god value for money-agtigt", ikke det dyreste og ikke det billigste.

 

Er kommet frem til følgende (bemærk spørgsmålstegn "??")

Line (hvad bør vi gå efter??)

Halsbånd (læder??)

Foder, vi får noget med fra opdrætter men skal naturligvis købe. Nogen anbefalinger??

Tyggeben (??)

Godbider + andre lækre ting??

Bidelegetøj - hvad, hvor mange, hvilke??

Børste - nogen speciel??

Kurv - nogen anbefalinger, nem at rengøre mm??

Hundetegn

Hundeposer

 

Gode råd, kommentarer mm. modtages med kyshånd.

 

vh

 

Jeg kan byde ind på kurven. Eldorado nr. 1/2/3/4/5 alt efter hundens størrelse. Den er hævet over gulvet på ben og med rørramme. Nylon betrækket er nemt, at vaske med våd klud og kan komme i maskinvask ved 30•. Der er en plade og skumgummi madras inden i, som hunden ikke kan gnaske. Jeg har så et ekstra tæppe i den også. Den holder evigt. Har haft en før, som jeg var så dum, at sælge, så har lige købt en ny.

Link til indlæg
Del på andre sites

Foder, hvis den fungerer på det fra opdrætter så bliv på det. Der er ingen grund til at skifte.

Godbidder/bidelegetøj - hold jer fra tennisbolde. Her er okseklove og den slags tørrede godbidder et hit både til leg og gnask. En kong eller to er guld værd og der findes mange slags. Nogle kan fyldes med guf (og fryses) og andre kan hoppe og springe.

Træningsgodbidder vælg semi moist, de kan knækkes i mini stykker og er gode.

Hold jer fra de der tyggeben med knuder i enderne, kender alt for mange ulykker hvor hundene kvæles i knuden.

 

Husk ro ro ro ro og mere ro og lidt småtræning fra dag 1.

Lær ungerne ikke at slæbe rundt på hunden (min personlige mening) for alle græder hvis hvalpen tabes og benet brækker eller hvad søren nu der kan ske.

 

zooplus.dk eller de (eller de andre ) er fantastisk gode og billige med ALT til hunden.

 

Tillykke med det lille kræ!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa, nu er der godt en uges tid til, at vi får vores 8 uger gamle Danske Svensk Gårdhund hjem. Det er første gang at vi (to voksne + tre børn; 8, 10, 13 år) skal have hund. Vi bor i stort hus med stor have (hvis det har en betydning i forhold til valg af udstyr).

 

Vi har naturligvis læst godt og grundigt op på hvad der behøves. Men vil da gerne lige have jeres besyv med inden at jeg lader den smarte sælger røve min tegnebog. Min filosofi er sådan lidt "god value for money-agtigt", ikke det dyreste og ikke det billigste.

 

Er kommet frem til følgende (bemærk spørgsmålstegn "??")

Line (hvad bør vi gå efter??)

Halsbånd (læder??)

Foder, vi får noget med fra opdrætter men skal naturligvis købe. Nogen anbefalinger??

Tyggeben (??)

Godbider + andre lækre ting??

Bidelegetøj - hvad, hvor mange, hvilke??

Børste - nogen speciel??

Kurv - nogen anbefalinger, nem at rengøre mm??

Hundetegn

Hundeposer

 

Gode råd, kommentarer mm. modtages med kyshånd.

 

vh

 

Til hunde prutte poser bruger jeg alm. Fryseposer, det er billigere... Så får man også et godt billede af mavens tilstand.. :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bedste legetøj mine hvalpe har haft er uden tvivl almindelige stofbleer som man bruger til børn. Jeg købte dem dengang i forskellige farver - bandt knuder på dem og så var der godt solidt legetøj - når mine hvalpe skiftede tænder røg de i fryseren så var den god at gnave i når tænderne gjorde ondt.

 

Når de skulle vaskes bandt jeg dem op - vaskede og så var de klar igen. Mine beagler har stadig sådan nogle at lege med - selv nu hvor de er voksne. Enkle af dem stammer endda helt fra da Oscar var hvalp og han er 8½ år nu.

 

Høm poser køber jeg i maxizoo - giver 135 for 21 ruller - 315 poser i alt af 42 øre styk. - jeg bruger også bio bag poserne som jeg køber kassevis - dem har vi hængende på knage i gangen lige til at trække poser fra - men jeg har jo også 3 hunde - så der går noget til hver dag.

 

Børsten skal være en blød en i starten - evt den her "marie" børste http://www.beaglepack.dk/wp-content/uploads/2012/10/marieh%C3%B8neb%C3%B8rste.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...