Hop til indhold

Hvad skal jeg gøre? Udlejer vil have Robin væk


RobinInTheHood
 Share

Recommended Posts

  • Svar 127
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hun har svaret

 

"Hej TanjaJeg har ikke tid før engang i næste uge...

Der ligger bl.a. hundehår helt inde under trappen og aller bagerst i kælderrummene samt i nogle hjørner ved trapperne.

Vi har et dilemma ift. beslutningen, idet vi har lejere, der er/har udviklet allergi for husdyr - og de bor i en husdyrfri ejendom 😳

Lad os lige tænke weekenden over."

 

jeg har svaret:

 

" Okay. Jeg kigger grundigere på det med hårene og håber vi finder ud af noget i næste uge "

 

Kan du undgå at det kommer ind kælderrum? Altså undgå at hunden kommer ned i kælderen?

 

Derudover ville jeg nok foreslå at støvsuge opgang, et par gange i ugen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh jeg finder det så principielt forkert at DU skal stå til ansvar for at de mener de har en husdyrfri ejendom, når de har givet tilladelse til dyr i flere omgange. Men det er vist ikke en konstruktiv diskussion at tage med dem...desværre. Jeg ser det nu også positivt at de vil tænke over det. Og jeg håber i kan komme frem til en løsning, evt. visse skriftlige fastsatte retningslinjer der skal overholdes -som er rimelige! altså ikke noget med du skal gøre rent alle døgnets vågne timer...men at du måske støvsuger alle områder 1-2 gange ugentligt. (hvilket jeg selv i alle tilfælde ville gøre). Og så ville jeg nok helt ærligt også tage billedbeviser i kroge, hjørner osv. Hver gang jeg havde gjort rent...og gemme dem til hvis der skulle bruges beviser i fremtiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så nemt at give hunden skylden - men jeg kan ikke lade være med at tænke på , at hvis der er så meget hundehår i alle kroge, så var det måske deres rengøring de skulle kigge nærmere på :hmm:

Der er da grænser for hvor meget en hund kan nå at fælde på vej ind og ud aflejligheden, så det må ligge der længe for at blive til store totter....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så nemt at give hunden skylden - men jeg kan ikke lade være med at tænke på , at hvis der er så meget hundehår i alle kroge, så var det måske deres rengøring de skulle kigge nærmere på :hmm:

Der er da grænser for hvor meget en hund kan nå at fælde på vej ind og ud aflejligheden, så det må ligge der længe for at blive til store totter....

jeg tænker godt nok lidt anderledes ;) jeg tænker at hvis der hundehår i krogene så har hundeejeren ikke været god til at fjerne dem;) det kan da ikke være andres opgave at fjerne hundehår;) jeg støvsuger min gang hver dag og jeg ville nok bare støvsuge i hjørner og langs kanten i opgangen hver dag;) det er ikke rigtig andres problem at hunden er der:)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tænker godt nok lidt anderledes ;) jeg tænker at hvis der hundehår i krogene så har hundeejeren ikke været god til at fjerne dem;) det kan da ikke være andres opgave at fjerne hundehår;) jeg støvsuger min gang hver dag og jeg ville nok bare støvsuge i hjørner og langs kanten i opgangen hver dag;) det er ikke rigtig andres problem at hunden er der:)

 

Min tanke var, at når man bor i en lejlighed, så er der rengøring af trapper og indgang. Det plejer ikke være beboerne der står for det. Og er der for længe imellem, så blir der beskidt og selvfølgelig mange hundehår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tanke var, at når man bor i en lejlighed, så er der rengøring af trapper og indgang. Det plejer ikke være beboerne der står for det. Og er der for længe imellem, så blir der beskidt og selvfølgelig mange hundehår.

Hvis man bor til leje i en privat bygning er det nu oftest beboerne selv som skal gøre rent ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her skal vi nu også, og det et almennyttigt.... men vi har til afdelings valgt at vi selv gør opgang rent

så det ikke kun i private...

samtidig der jeg boede privat sidst var der rengøring

så tror ikke der nogen normalt ang det.😉

 

Tilgengæld bør mundtlig aftale holde lige så godt som skiftlig. ..men beviset er jo desvære svære

håber alt går vel for dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tanke var, at når man bor i en lejlighed, så er der rengøring af trapper og indgang. Det plejer ikke være beboerne der står for det. Og er der for længe imellem, så blir der beskidt og selvfølgelig mange hundehår.

 

Men når man har en aftale om at man selv gør rent, kan man jo heller ikke give skylden på andre.

 

Jeg ville nok også sørge for at holde helt rent, og støvsuge hver eller hver anden dag, og tage en snak med den nye indflytter omkring problematikken, eventuelt er der måske noget de specielt har lagt mærke til som genere dem (F.eks. hundehår i kælderen) så kan du sørge for at gøre det ekstra rent.

 

Jeg er sikker på at hvis udlejeren oplever at dig og den anden lejer kan finde en løsning, uden udlejers indblanding, så er det ikke noget de gider bruge meget energi på at lave nogle problemer ud af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke overskudet til at bøvle med dem :(

 

Jeg er lige startet op med resource forløb, så min psyke er i forvejen langt nede :( Jeg vil prøve at se om jeg kan få dem til at give lov til en lille korthåret hund.. Da det jo er størrelse og pels de holder på..

 

Kan du ikke få en til, at hjælpe dig? Kæresten måske.. Du risikerer jo også, at deres brok fortsætter. Tænker også lidt på dig og Robin som jo er glade for hinanden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke overskudet til at bøvle med dem :(

 

Jeg er lige startet op med resource forløb, så min psyke er i forvejen langt nede :( Jeg vil prøve at se om jeg kan få dem til at give lov til en lille korthåret hund.. Da det jo er størrelse og pels de holder på..

 

Alternativt, søg en anden lejlighed med tilladelse til husdyr. Mange private udlejere vil gerne lade indskud afdrages.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke overskudet til at bøvle med dem :(

 

Jeg er lige startet op med resource forløb, så min psyke er i forvejen langt nede :( Jeg vil prøve at se om jeg kan få dem til at give lov til en lille korthåret hund.. Da det jo er størrelse og pels de holder på..

En korthårshund fælder jo altså også. Vi har små korthåret hunde og hvis jeg ikke støvsuger dagligt, så kan jeg altså også finde totter af pels i hjørnerne. Så det tror jeg ikke løser problemet ej heller når de lægger vægt på den/de allergikere der er i bygningen. Og det hjælper jo heller ikke Robin :vedikke: Har du tilbudt dem at støvsuge opgangen x antal gange ugentlig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...