Hop til indhold

CM når nye højder!!


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har fået en mail med en update om underskriftsindsamlingen. For dem der evt. ikke har, så er målet om 5.000 underskrifter nået! :5up: Og det er åbenbart også blevet meget omtalt. Link til siden med update her, hvis nogen ikke har fået mailen: https://www.change.org/p/ban-cesar-millan-shame-on-you-national-geographic/u/15779636?tk=CcqSX4d0YPNHKNCy_vW0Uz7M19VLIhSmSLUJv3aNMEs&utm_source=petition_update&utm_medium=email

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set videoen og synes faktisk at jeg har set langt værre. Til gengæld bliver jeg lidt irriteret over den/ dem der har lavet videoen, og det er ikke kun fordi de har skruet så meget op for musikken at man ikke kan høre hvad der bliver sagt.

 

De skriver at hunden er meget stresset og forsøger at bakke det op ved at beskrive at hunden halser, selv om den kun har været ude i 5 minutter. Ja, det er en fransk bulldog ude i fuld sol. :vedikke: Så skulle den undgå både Cecar og grisene og sniffe rundt fordi den er stresset. Umiddelbart ser jeg en hund der er skræmt når den bliver jagtet, men ellers synes jeg ikke den virker voldsomt stresset i starten af videoen og det er da naturligt nok for en hund at den undersøger et nyt område den lige bliver lukket ind på, eller hvad?.

 

Dernæst falder de over at Cecar korrigerer hunden ved et ryk i linen. Som jeg ser det trækker han faktisk ikke ret hårdt, og film mig med min hund i slow motion og du vil garanteret også kunne fange mig i at "rykke" i min hund, hvis det der vises, er det de mener er at lave et korrigerende ryk.

 

Så er der manden bag potteplanten de fremstiller som dyrplager fordi han forsøger at afværge med sit ben. Altså, hvis jeg stod i den situation, var det nok også nøjagtigt den måde jeg ville beskytte grisen på, så det kan heller ikke hidse mig vildt op.

 

Jeg synes Cecar træffer nogle helt vanvittige valg og er skyld i at grisene bliver udsat for terror. Han evner heller ikke at lære hunden andet end at frygte fremmede mænd der jagter ham, men desværre synes jeg folkene bag videoen argumenterer usagligt og alt for tydeligt ønsker at male et dårligere billede af Cecar Millan end billederne, hvis man ser nøgternt på det, giver anledning til. Jeg kan derfor ikke skrive under, hvilket jeg havde gjort hvis videoen havde stået alene og ikke var blevet overtolket. Ærgerligt, synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set videoen og synes faktisk at jeg har set langt værre. Til gengæld bliver jeg lidt irriteret over den/ dem der har lavet videoen, og det er ikke kun fordi de har skruet så meget op for musikken at man ikke kan høre hvad der bliver sagt.

 

De skriver at hunden er meget stresset og forsøger at bakke det op ved at beskrive at hunden halser, selv om den kun har været ude i 5 minutter. Ja, det er en fransk bulldog ude i fuld sol. :vedikke: Så skulle den undgå både Cecar og grisene og sniffe rundt fordi den er stresset. Umiddelbart ser jeg en hund der er skræmt når den bliver jagtet, men ellers synes jeg ikke den virker voldsomt stresset i starten af videoen og det er da naturligt nok for en hund at den undersøger et nyt område den lige bliver lukket ind på, eller hvad?.

 

Dernæst falder de over at Cecar korrigerer hunden ved et ryk i linen. Som jeg ser det trækker han faktisk ikke ret hårdt, og film mig med min hund i slow motion og du vil garanteret også kunne fange mig i at "rykke" i min hund, hvis det der vises, er det de mener er at lave et korrigerende ryk.

 

Så er der manden bag potteplanten de fremstiller som dyrplager fordi han forsøger at afværge med sit ben. Altså, hvis jeg stod i den situation, var det nok også nøjagtigt den måde jeg ville beskytte grisen på, så det kan heller ikke hidse mig vildt op.

 

Jeg synes Cecar træffer nogle helt vanvittige valg og er skyld i at grisene bliver udsat for terror. Han evner heller ikke at lære hunden andet end at frygte fremmede mænd der jagter ham, men desværre synes jeg folkene bag videoen argumenterer usagligt og alt for tydeligt ønsker at male et dårligere billede af Cecar Millan end billederne, hvis man ser nøgternt på det, giver anledning til. Jeg kan derfor ikke skrive under, hvilket jeg havde gjort hvis videoen havde stået alene og ikke var blevet overtolket. Ærgerligt, synes jeg.

 

Manden bag planten holder en gris op i bagbenene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået en mail med en update om underskriftsindsamlingen. For dem der evt. ikke har, så er målet om 5.000 underskrifter nået! :5up: Og det er åbenbart også blevet meget omtalt. Link til siden med update her, hvis nogen ikke har fået mailen: https://www.change.org/p/ban-cesar-millan-shame-on-you-national-geographic/u/15779636?tk=CcqSX4d0YPNHKNCy_vW0Uz7M19VLIhSmSLUJv3aNMEs&utm_source=petition_update&utm_medium=email

 

 

 

 

Har også fået en mail.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm jeg har nu set videoen - altså ja jeg ved ikke lige hvad jeg skal mene. Hele situationen løber fuldstændig forkert fordi de her voksne mænd drøner rundt derinde og gør hele situationen værre. Det er jo tydeligt at hunden er vildt stresset og det værste i mine øjne er den måde CM takler den på ved at holde den nede ved jorden. Jeg har rigtig ondt af hunden - for den har da lært nu at menesker ikke er til at stole på. Godt jeg skrev under :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, sådan holder man en gris. Men det er som jeg opfatter det, ikke det der fokuseres på, men at han sparker efter hunden.

 

Der er plads til forskellighed. Men acceptér at jeg (og vist nok alle andre herinde) ser, at der fokuseres på at grisen holdes i benene for at få den til at skrige, så hunden reagerer. Og at han bliver ved med at holde i grisen, selvom den bliver angrebet af hunden (i stedet for at slippe grisen, så den har en fair chance).

 

Jeg gider generelt ikke underskriftindsamlinger, men den her ligger alligevel for godt til højrebenet... ikke p.g.a. dene viste video alene, men fordi CM tilsyneladende er ude af stand til at vise sig på min TV-skærm uden at dumme sig. Jeg har skrevet under.

 

Hmm jeg har nu set videoen - altså ja jeg ved ikke lige hvad jeg skal mene. Hele situationen løber fuldstændig forkert fordi de her voksne mænd drøner rundt derinde og gør hele situationen værre. Det er jo tydeligt at hunden er vildt stresset og det værste i mine øjne er den måde CM takler den på ved at holde den nede ved jorden. Jeg har rigtig ondt af hunden - for den har da lært nu at menesker ikke er til at stole på. Godt jeg skrev under :5up:

 

Jeg synes I to siger det meget godt. Det er jo bare for langt ude, sådan helt generelt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da for langt ude at presse hunden til at gå på grisene for at få underholdende fjernsyn - og dette er jo grunden til, at grisen holdes i bagbenene. Den skal skrige op og dermed tricke hunden.

 

PS. Det havde nok været for kedeligt, hvis Milan stille og roligt havde belønnet hunden for IKKE at vise grisene interesse, hvilket den jo ikke gjorde, før en gris blev bragt til at skrige. Var man klar over, at skriget ville tricke hunden, kunne den have været i snor, afledt og belønnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Det er der og NG er ude med forklaring om, at det er fordi konceptet ikke er blevet forstået (de må opfatte deres seere som idoter) og at grisen det blev "nippet" i øret ikke led overlast. Hvis det ikke havde været for Millan var hunden blevet aflivet, så målet helliger midlet åbenbart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så må jeg spørge, hvorfor han holder grisen? De andre grise løber fri.

 

Det står der jo,... for at få den til at skrige. Jeg troede bare at folk blev fortørnede over at den blev holdt i benet.

Der er plads til forskellighed. Men acceptér at jeg (og vist nok alle andre herinde) ser, at der fokuseres på at grisen holdes i benene for at få den til at skrige, så hunden reagerer.

 

Hvor læser du at jeg ikke accepterer at andre opfatter det anderledes end mig?. Du kan godt droppe den tone, jeg forsøger bare at forklare hvordan jeg har opfattet videoen.

 

Der står skrevet at grisen holdes fast for at dens skrig skal tiltrække hundens opmærksomhed. Det klip hvor hunden angriber 1. gang ser man så. Så bliver man gjort opmærksom på manden bag potteplanten og klippet vises igen i slow motion og hastigheden bliver sat op lige inden 2. angreb hvor grisen faktisk bliver skadet. Hmm, jeg er bare vant til at det der lægges vægt på, er det der vises i slow motion og derfor opfattede jeg at det var mandens reaktion vi skulle være opmærksomme på. Vi var jo tidligere gjort opmærksomme på at grisen var fastholdt og jeg gik ud fra at nu ville de vise os noget andet også. Men det er da muligt at jeg tager fejl,..

 

Noget jeg heller ikke helt forstår er hvorfor de ikke viser Cecars forklaring på hvad det er der skal foregå. Det ville virke mere overbevisende hvis manden var blevet fanget i at sige at det var med vilje at grisen blev misbrugt og ender med at blive bidt.

 

Og at han bliver ved med at holde i grisen, selvom den bliver angrebet af hunden (i stedet for at slippe grisen, så den har en fair chance)

Men hvis man slipper,.. så løber den den jo. Og så har man ikke en chance for at kunne hjælpe den (der står trods alt en person tæt på, der kan tage sig af hunden). Men det er da muligt at det er dét vi skal lægge mærke til, jeg blev bare ikke fanget i den tankegang, måske fordi jeg heller ikke havde sluppet grisen i den situation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...