Hop til indhold

Hvad mener i om betalings hundeskove?


Jane
 Share

Recommended Posts

Jeg fandt denne side ved at surfe rundt på nettet.

 

Regler for betalings-hundeskov for privatpersoner

 

Adgangsbetingelser:

Adgang til selve hundeskovshegningen er kun tilladt med gyldigt hundekort fra Vallø Stift. Hundekortet skal bæres af den for hunden ansvarlige person. Hundekortet skal bæres synligt uden på tøjet.

Hunden må slippes inde i hundeskovshegningen, såfremt du har fuld kontrol over hunden. Fuld kontrol over hunden betyder, at du skal have tæt kontakt til hunden, og at du skal kunne kalde den til dig, så den ikke generer personer, hunde eller dyreliv.

Når du møder andre hunde, så kald din hund til dig, indtil du evt. har aftalt, at hundene kan ”hilse” på hinanden.

Muskelhunde og andre specielle racer, der er anført på listen nedenfor har ikke adgang til hundeskoven.

Vis hensyn! Det skal være en god oplevelse for alle at komme i hundeskoven.

Udenfor hegningen skal hunden altid føres i snor.

Overtrædelse vil – uden varsel – medføre anmeldelse til politiet, med krav om bødestraf samt inddragelse af hundekortet.

 

Åbningstider:

Hundeskoven er åben fra kl. 07.00 til solnedgang.

Skoven, og dermed hundeskoven, kan være lukket de dage, hvor der er jagt eller skovning.

Skiltningen skal respekteres.

 

Adgangsvej:

I finder hundeskoven ved at følge de grønne prikker på træerne. Se kortet.

Adgang gennem skoven må kun ske til fods og med hunden i snor.

 

Ryd op og hold orden:

Saml op efter din hund, og husk at tage posen med dig. Smid ikke affald i naturen.

 

Ansvar:

Al færdsel til, fra og i hundeskoven sker fuldt og helt på eget ansvar – det gælder personer såvel som hunde.

Vallø Stift kan ikke garantere, at hundeskovshegningen er ”hundetæt”, hvorfor det altid er hundeførerens ansvar at have styr på, hvor hunden opholder sig, og aldrig at lade den ude af syne.

Hvis du observerer hul i hegningen, bedes du meddele det til Vallø stift på tlf. 56 26 05 00.

 

Liste over muskelhunde:

Akita inu, Alano español, Amerikansk bulldog, Anatolsk hyrdehund, Boerboel, Boston terrier, Bull mastiff, Bull terrier, Ca de bestiar, Cao fila de sao miguel, Cane corso italiano, Centralasiatisk ovtcharka, Kaukasisk ovtcharka, Dogo argentino, Dogo canario, Dogue de bordeaux, Engelsk bulldog, Fila brasilleiro, Great japanese dog, Manchester terrier, Mastiff, Mastin espanol, Mastino napolitano, Shar pei og Tibetansk mastiff, pitbull terrie, Tosa, stafforshire bullterrie og blandinger med disse racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes da at hundeskovene skal være betalingsfri som alle andre området ejet af skov og naturstyrelsen... men hvis det er privat-ejet skov, så må de vel gøre som det passer dem...

 

Om forbuddet mod visse racer er ok tør jeg ikke udtale mig om... Karla har en god hundeven der er staffordshire bull terrier og en han amstaff hun er sybt forelsket i... men det betyder ikke, at jeg ikke nogen gange selv kan være diskriminerende i min omgang med andre hunde af disse racer.... det er ikke alle jeg har lyst til at hun hilser på.... og især ikke hvis de er løse...

 

har dog aldrig mødt dem i hundeskoven, så....

Link til indlæg
Del på andre sites

Akita'er er muskelhunde :shock::rolleyes:

 

det lyder da som en rigtig smart måde at tjene penge på

 

Kunne det tænkes, at Akita'en gik ind under "anden speciel race", der ikke har adgang til skoven, men for nemhedens skyld er der kun lavet en liste?

Link til indlæg
Del på andre sites

Egentlig kan jeg ikke se noget forkert i lidt brugerbetaling for hundeskove. Det er faktisk ret praktisk at det kun er hundeejere, der må komme ind, så man undgår diskussioner med kondiløbere, og andre tobenede, der mener at de har fortrinsret.

Men skal man betale, så skal varen også være i orden! De skal sørge for at hegnet er sikkert - det kan ikke være brugernes opgave.

Og forbud mod bestemte racer er jeg imod, uanset hvor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne betale for en hundeskov, hvor jeg vidste, at andre også har betalt og at der er nogle ordensregler, der skal overholdes.. Så vidste man at hundene var registreret som brugere af skoven, og samtidig synes jeg også det viser lidt engagement at man betaler sig til det.

 

Men undrer mig lidt over at boston terrieren skulle være en muskelhund? :lol: Så skulle den franske bulldog da også med?

 

Og hvad har de gjort af den amerikanske staffordshire terrier?!? Er amstaffen velkommen så?!?!:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Princippet i at betale for at bruge hundeskoven syntes jeg egentlig er okay. Hvis en privat mand vil lade os bruge sin skov så og hegne noget ind til os er det fint for mig at han tjener lidt på det. Men så skal alle ting også være i orden, hegnet skal være tæt og lågen til at åbne for mennesker men ikke for hunde :-D

 

der hvor jeg syntes filmen knækker lidt i det her tilfælde er art man skal have fuld kontrol og tæt kontakt til hunden inde i skoven. når vi bruger den indhegnede hundeskov så er det mest når Tacco har en "døv" periode og vi er nødt til at arbejde lidt intens på indkald. Så er det rart at have et indhegnet sted at træne på. For folk der måske ikke er trygge ved at slippe deres hunde fri i skoven er indhegningen jo en god måde de kan lege med andre hunde på uden man behøver være bange for at de løber deres vej :-)

 

Listen med muskelhunde gider jeg slet ikke kommentere på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er imod betalings hundeskove og hvordan har de tænkt sig at det skal fungere?. Jeg tvivler meget stærk på at politiet har tid til at tage sig af det, hver gang der er en der overtræder reglerne.

Jeg bryder mig hellere ikke om at nogle hunderacer ikke må komme i hundeskoven. Det var bedre om man forbød nogle typer hundeejere at komme ind. Men den er selvfølgelig umulig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er rigtig glad for at der kommer en hundeskov, don't get me wrong.. Men 500 kr???

 

Ja, det har jeg så ikke.. Og de der to gratis-skove.. det er det, jeg ville kalde legepladser.. det er jo ikke skove.. og det er ikke et sted, man kan gå tur..

 

Skal jeg på skovtur, jamen så skal jeg da ud og gå alt mellem 1 og 3 timer..

 

Så jubiiii for skov, men jeg kommer desværre ikke til at kunne bruge den..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, jeg ville gerne betale for at kunne komme i en skov der var hegnet ind og frit for visse racer :oops:

Det ville jeg egentlig også gerne,.... men så må der være andre regler der gælder end den almindelige hundelov. Jeg vil ikke betale og samtidig skulle sikre mig i hoved og r.. at min hund ikke generer andre (det kan han jo sommetider gøre, blot ved at trække vejret :roll::???:). I en betalingsskov bør der stå at man derinde kan støde på løse hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes måske prisen på hundeskoven er lige i overkanten, og jeg syntes det er lidt ærgeligt at nogle af racerne på listen ikke må komme der, men samtidig kan jeg godt lide reglen med at tage hunden i snor når man møder andre, at "fuld kontrol" er defineret så godt som muligt og at der er en liste på de racer der ikke må komme der.

 

Jeg ville gerne betale for en sådan skov (men nok ikke lige 500kr), men jeg syntes ikke alle hundeskove skulle være betalings hundeskove, kun nogle få.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vallø stift er jo privatejet og kan i princippet betragtes på lige fod med andres baghaver - forskellen ligger i at alle har ret til at færdes med deres hunde i snor i private skove over en vis størrelse.

 

Min holdning til det, at de har valgt at give folk mulighed for at lufte deres hunde uden snor i skoven er yderst positiv - de udgifter der har været og der fortsat vil være mht indhegning osv skal jo dækkes på en eller anden måde - alene prisen på selve hegnet ligger nok ca på 100 kr på løbende meter!! Dyrehegn hedder dyrehegn af 2 grunde - den ene grund er at det skal kunne holde dyr inde/ude den anden at det er hammerdyrt.

 

Som de selv skriver, så er det et pilotprojekt - og tiden vil vise om det kommer til at fungere, vælger folk at bruge skoven uden at betale, så kan man sikkert regne med at tilbuddet forsvinder, da det så ikke bliver bæredygtigt økonomisk.

Her taler jeg ikke om, at det skal give et overskud, men regn selv på hvad det koster at hegne 80.000 kvm ind - en normal parcelhusgrund er på 500 - 1000 kvm til sammenligning, så der er blevet brugt nogen kilometer hegn og stolper for ikke at tale om mandetimer.

 

De har valgt at lave dette tilbud bla. pga at undgå løse hunde i resten skoven, da løse hunde for at sige det mildt ødelægger meget - rigtig meget også selvom de ikke aktivt løber vildtet op - skove og hunde er generelt bare en rigtig dårlig cocktail alene pga stressfaktoren for vildtet.

 

Mht det at man altid bør have hunden under opsyn og have fuld kontrol over den, så er det vel ikke anderledes end i andre hundeskove - betalings eller ej. Mht det at de ikke kan garantere 'hundehuller' i hegnet, så vil alle der har arbejdet med indhegning og vedligehold af skove kunne forstå dette - det er undgåeligt at der vil opstå huller/væltet hegn - men som de også selv skriver, så bedes man kontakte dem.

 

Indenfor hesteverdenen er det normalt med betalingsridekort og priserne er en del højere, sikkert pga at veje og stier slides af hestehovene - dog er der så derimod ikke udgifter til hegn.

 

Vallø Stift har jo til info også 2 gratid hundeskove - de er dog en del mindre, men de er der!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Kræver det noget ekstra arbejde at have en hundeskov. så vil jeg da gerne betale et lille gebyr. Men er det kun etableringsomkostninger til hegn osv. vil jeg kun betale et lille engangsgebyr.

 

Men de regler der er opstillet ovenfor er efter min mening, et forsøg på at tjene penge på nogle menneskeres frygt. De historier der kommer frem i pressen om den ene og den anden hund, sætter en skræk i livet på folk.

 

Men de overodnede regler er ikke anderledes end i en alm. hundeskov, bortset fra at enkelte racer skal forbydes.

Nu er jeg ejer af to labber, og det er en race som udgør en stor procentdel af de danske hunde. På et tidspunkt går det nok også galt der, og så må vi nok heller ikke komme der mere..

 

Men jeg frygter lidt, med den tekst som trådstarter har lagt ind, er endnu et skridt i den gale retning. Det er for nogle det hele rigtige lige nu, men hvad så med senere hen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Kræver det noget ekstra arbejde at have en hundeskov. så vil jeg da gerne betale et lille gebyr. Men er det kun etableringsomkostninger til hegn osv. vil jeg kun betale et lille engangsgebyr.

 

Men de regler der er opstillet ovenfor er efter min mening, et forsøg på at tjene penge på nogle menneskeres frygt. De historier der kommer frem i pressen om den ene og den anden hund, sætter en skræk i livet på folk.

 

Men de overodnede regler er ikke anderledes end i en alm. hundeskov, bortset fra at enkelte racer skal forbydes.

Nu er jeg ejer af to labber, og det er en race som udgør en stor procentdel af de danske hunde. På et tidspunkt går det nok også galt der, og så må vi nok heller ikke komme der mere..

 

Men jeg frygter lidt, med den tekst som trådstarter har lagt ind, er endnu et skridt i den gale retning. Det er for nogle det hele rigtige lige nu, men hvad så med senere hen?

 

Selvfølgelig kræver det noget ekstra arbejde at lave en hundeskov, fremfor bare at lade skov være skov. En alm skov er ikke hegnet, det er hundeskoven og det tager mange timer = mange penge at hegne + de kæmpe udgifter til selve hegnet og vedligehold af hegnet.

 

Jeg forstår ikke at der er så mange der ikke kan se, at det er 'i orden' at kræve en vis betaling for brug af disse faciliteter - hvis ikke, hvorfor er der så ingen der 'brokker' sig over at det skal koste penge at benytte en hundesvømmehal osv - det er det samme.

 

Er der brugt fx. 400.000 kr på at indhegne skoven og det årligt fx koster 40.000 at vedligeholde skoven/hegnet, så er det da kun fair at brugerne betaler - der er jo ikke nogen statsstøtte til et sådant projekt, det er ren og skær privat 'velgørenhed' fra skovejers side, at vedkommende tilbyder et område og et forsøg på at undgå at folk lader deres hunde løbe løse i skoven, da hundene stresser vildtet.

 

Jeg syntes det er en lidt underlig holdning at have, at man ikke vil betale for tingene, 'bare' fordi det er skov, men at man derudover 'øser' penge ud på andre ting.

 

Men det er nok med dette som med så meget andet - mer vil ha mer, men man vil bare ikke betale prisen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig kræver det noget ekstra arbejde at lave en hundeskov, fremfor bare at lade skov være skov. En alm skov er ikke hegnet, det er hundeskoven og det tager mange timer = mange penge at hegne + de kæmpe udgifter til selve hegnet og vedligehold af hegnet.

 

Jeg forstår ikke at der er så mange der ikke kan se, at det er 'i orden' at kræve en vis betaling for brug af disse faciliteter - hvis ikke, hvorfor er der så ingen der 'brokker' sig over at det skal koste penge at benytte en hundesvømmehal osv - det er det samme.

 

Er der brugt fx. 400.000 kr på at indhegne skoven og det årligt fx koster 40.000 at vedligeholde skoven/hegnet, så er det da kun fair at brugerne betaler - der er jo ikke nogen statsstøtte til et sådant projekt, det er ren og skær privat 'velgørenhed' fra skovejers side, at vedkommende tilbyder et område og et forsøg på at undgå at folk lader deres hunde løbe løse i skoven, da hundene stresser vildtet.

 

Jeg syntes det er en lidt underlig holdning at have, at man ikke vil betale for tingene, 'bare' fordi det er skov, men at man derudover 'øser' penge ud på andre ting.

 

Men det er nok med dette som med så meget andet - mer vil ha mer, men man vil bare ikke betale prisen.

 

Egentlig kan jeg godt følge dig men hundene er jo ikke de eneste der stresser vildtet. Har du nogensinde hørt børn der går tur i skoven?. Og de kommer gratis ind.

 

Noget andet er at folk godt kan respektere grænser uden hegn. I Bøndernes Hegn er der bare skilte der viser at her slutter hundeskoven, så det var måske en billigere løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...