Hop til indhold

Politianmelde? Sende brev? Eller?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg ville nok starte med en skrivelse, men en skrivelse hvor I understreger at blot én episode til vil føre til politianmeldelse.

 

Alternativt kontakte politiet og høre hvad de foreslår, det er mit indtryk at de generelt tager sådanne hændelser ret alvorligt - specielt når det drejer sig om flere uafhængige episoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har endnu ikke læst hele tråden, men jeg synes at I alle skal melde dem på skift, og kræve et påbud om mundkurv.

Når det påbud så forhåbentlig er faldet på plads, og de naturligvis ikke overholder det, melder I det indtil politiet til sidst afliver kræet. Den er tydeligvis til fare for alt og alle, og burde mindst være omfattet af kravet om to meter line og kurv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og havde jeg kun Bella, var hegn slet ikke nødvendigt. Dog forstår jeg PMJ's indlæg som, at andre hunde gerne må komme ind i folks haver, for ellers er der ikke hegnet godt nok:???: Og så tænker jeg at vi bare lever i to helt forskellige verdener, for i min verden kan det aldrig blive min opgave at holde andre ude, men kun at holde egne inde.

 

Det var netop det samme jeg tænkte, synes det er træls at man skal tage hensyn til andres ligegladhed :-( jeg gider ikke have andres dyr i min have om det er hund eller kat de skal bare blive væk og nej fortnox er ikke hverken muligt eller ønskeligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Jeg har endnu ikke læst hele tråden, men jeg synes at I alle skal melde dem på skift, og kræve et påbud om mundkurv.

Når det påbud så forhåbentlig er faldet på plads, og de naturligvis ikke overholder det, melder I det indtil politiet til sidst afliver kræet. Den er tydeligvis til fare for alt og alle, og burde mindst være omfattet af kravet om to meter line og kurv.

Det lyder som en god ide !

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes en politianmeldelse ville være helt på sin plads. Du risikerer Bella en dag bider igen, sådan rigtigt, og så risikerer DU at stå med balladen.

 

Det er en god pointe! Og jeg er oprigtigt i tvivl om hvorvidt Bella er ved at nå dertil at hun kunne finde på at hoppe ud af haven og gå til angreb på ham, hvis han igen får lov at stå ved hegnet. Kommer det en dag til kamp mellem dem, er Bella jo både yngre, større og stærkere. Omvendt har hun aldrig slåsset... Og det vil jeg jo faktisk helst heller ikke at hun kommer til:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en god pointe! Og jeg er oprigtigt i tvivl om hvorvidt Bella er ved at nå dertil at hun kunne finde på at hoppe ud af haven og gå til angreb på ham, hvis han igen får lov at stå ved hegnet. Kommer det en dag til kamp mellem dem, er Bella jo både yngre, større og stærkere. Omvendt har hun aldrig slåsset... Og det vil jeg jo faktisk helst heller ikke at hun kommer til:(

Altså jeg er egentlig ikke så meget i tvivl om hvad Asta ville gøre. Ok, der er sgu' også gået en god kamphund tabt i hende :rolleyes: men selv ikke-kamphunde hunde når vel til et nok er nok punkt engang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes en stille snak med dem , måske hvor flere at de berørte tager snakken en efter en over nogle dage, er vejen at gå. Det kan jo være de ikke rigtig ved hvad de kan gøre ved problemet og måske har brug for et godt råd. Så vidt jeg forstår fra tråden er der tale om irritation og småbid (som er galt nok) men ikke decideret og voldsomme angreb.

 

Tænk nu hvis de kunne komme til lidt træning, se problemet og ændre det stille og roligt. Så var der et ældre ægtepar som kan bevare en hund, de er glade for.

 

vi har en belgisk hyrdehund i kvarteret som er notorisk aggressiv, har bidt jeg ved ikke hvor mange, som lufter sig selv, springer over hegnet,.løber over isen (over en sø)efter andre hunde, og for 4 år siden samlede vi 14 underskrifter ind til politiet. Resultatet var en uformel snak, og en hundeejer der bliver ved med at gøre som det passer ham.

 

Som jeg ser det er politiet grundigt umattet af hunde og politianmeldelser, så jeg ville afgjort forsøge at løse det internt i nabolaget,

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok samle de øvrige irriterede naboer, eller nogle af dem, og i samlet flok gå over til goldenejerne og i en pæn tone sige fra - nu er det nok og at hvis de har brug for vejledning til at styre hunden hjælper man gerne, men hvis det fortsætter som hidtil vil naboerne samlet gå til policen.

Man skal være mere end almindeligt kold i måsen for ikke at blive berørt af at naboer vil gå sammen om at tage affære.

 

Noget andet er, og det kan man nok ikke gøre noget ved, at en golden med den adfærd har det sgu skidt. Er den syg, har smerter eller bare et elendigt liv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok samle de øvrige irriterede naboer, eller nogle af dem, og i samlet flok gå over til goldenejerne og i en pæn tone sige fra - nu er det nok og at hvis de har brug for vejledning til at styre hunden hjælper man gerne, men hvis det fortsætter som hidtil vil naboerne samlet gå til policen.

Man skal være mere end almindeligt kold i måsen for ikke at blive berørt af at naboer vil gå sammen om at tage affære.

 

Noget andet er, og det kan man nok ikke gøre noget ved, at en golden med den adfærd har det sgu skidt. Er den syg, har smerter eller bare et elendigt liv?

 

Han er hentet på internatet for 3-4 år siden. Han var dengang bare vild, overstadig og havde et rigtig dårligt sprog. Det betød at de fleste hunde bad ham skride, fordi han altid kom brasende ind i hovedet på alle, både hunde og mennesker. Hvad der ellers har givet ham den uheldige udvikling, ved jeg ikke. Men han er ved at være en ældre herre, og det skulle ikke komme bag på mig hvis der er lidt der smerter hist og pist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forslaget fra Ninjamor er det samme jeg sad og tænkte på. Hvis en hel flok af utilfredse naboer (jo flere jo bedre!) tropper op og enigt udtaler sig, virker det formentlig lige så intimiderende som at en betjent kommer forbi (og så er det jo ikke alle steder man kan bestille politibetjente der kommer og giver lige det show man gerne vil have). Er der en ejerforening der hvor du bor? De kunne måske også assistere.

 

Jeg forstår godt at du ikke har lyst til at lade din egen hund klare sagen, selv om den måske kan. Det kan let skabe præcedens i en hundehjerne, at det er vejen frem, og selv hvis det ikke bliver tilfældet, sker det jo ofte at også vinderen af et hundeslagsmål kommer fra det med skader. Endelig er det ikke altid lige sjovt, at ens hund bliver kendt i nabolaget som "skarp", uanset at den har haft al mulig ret til at være det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej. En flok naboer virker ikke intimiderende på samme måde som et par store betjente.

 

En flok naboer fører kun til yderligere skænderier, fordi nerverne sidder udenpå hos begge parter.

 

Det resulterer kun i at døren bliver smækket i.

 

Det ville et par betjente næppe blive udsat for...

 

Det er da muligt, at politiet har for travlt til at hjælpe... Men der er altså et forsøg værd. Jeg har kun prøvet det ved 3 forskellige episoder. Og det var rigtig vellykket alle tre gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv prøvet det to gange. Den ene gang tog politiet det meget alvorligt ( hvilket til dels skyldes at min hund blev slemt bidt, der var billeder og dokumentation fra dyrlægen og ejeren af hunden skabte sig som en idiot fra start også over for politiet ) og jeg endte i retten med hundeejeren, som tabte sagen og endte med en gigant bøde og jeg fik ret. Men ikke fred, for det blev endnu værre efter det og jeg politiet anmeldte hende derefter igen, nu for trusler og chikane, derefter stoppede det.

 

Anden gang jeg oplevede det, var det med min nabos golden retriver som desværre var helt bims. Ejeren var dranker og stofmisbruger og ude af stand til at tage vare på en hund, så intet under at hunden var blevet så aggressiv som den var. Den overfaldt min hund 4 gange på under et halvt år, den overfaldt en pige og en familie i opgangen var så bange for den at de flyttede. Jeg forsøgte forgæves at få en dialog med manden, uden held, det endte med at han kaldte mig fede møgkælling hver gang han så mig og råbte efter mig. Jeg forsøgte forgæves at få boligforeningen til at gøre noget, uden held og til sidst forsøgte jeg at få politiet til at gøre noget, uden held. Jeg endte med at flytte.

 

 

Så jeg ved ikke hvad du skal gøre. Så længe der ikke er sket noget og du ikke kan dokumentere noget, så tror jeg desværre ikke politiet ville gøre noget. Og snorpåbud, tjo men hvad hjælper det når de lader hunden hoppe ind i hækken og den farer frem i linen ? Mundkurv, måske men det løser stadig ikke problemet med at den hopper ind i hækken og tirrer andre hunde og farer frem.

 

Nogen mennesker er desværre for dumme til at holde hund og mulighederne for at gøre noget ved det er desværre små.

 

Men jeg håber i finder en løsning uanset hvad det bliver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...