Hop til indhold

Hvad bruger I mod flåter?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Jeg har brugt æblecider eddike i ca 1 år, og er flåtfri, til trods for at vi kommer i skov næsten dagligt.

 

Ja som skrevet flere gange før er det også det jeg bruger - har brugt det i over 2 år med god virkning

 

Hvordan bruger I det

 

Jeg vil også gerne undgå halsbånd og nakkedryp, da jeg jo selv deler seng med Oluf. Og pillerne er jeg heller ikke vild med fordi flåterne alligevel kommer med hjem.

Mine får ca en spiseske i deres foder. En ekstra bonus er at deres pels bliver vanvittigt lækker og blød af det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan bruger I det?

 

Jeg vil også gerne undgå halsbånd og nakkedryp, da jeg jo selv deler seng med Oluf. Og pillerne er jeg heller ikke vild med fordi flåterne alligevel kommer med hjem.

 

Mine beagler får 1 dessertske hver dag sammen med en portion vådfoder - det æder de uden problemer.

Som Hailey siger så bliver pelsen rigtig blød af det - det har også en virkning på gigt symptomer - da det renser tungmetallerne ud af kroppen. Jeg tørrer også beaglernes yderste øre af - sådan lidt ind i krogene med halv vand/eddike - det holder svamp væk fra ørerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder helt vanvittigt så mange flåter I støder på!

 

Vi har vist haft 3 i alt, i al den tid vi har haft dobere. Og da de er nemme at få øje på på vores glathårede hunde, har jeg valgt kun at bruge naturprodukter. Flåterne skal jo sidde i mindst 36 timer før der er fare for sygdomssmitte.

 

Jeg prøvede Seresto halsbånd sidste år da der blev advaret om en ekstra slem flåt-sæson, men efter Scoop havde en virkelig voldsom neurologisk reaktion, så var det slut med gift her.

 

Har heller aldrig kunnet lide at bruge nakkedryppere, da hundene opfordrer hinanden til leg ved netop at gabe over hinandens nakker, så de ville få det i munden. Det er sgu ikke let..

Det er ikke korrekt at flåterne skal sidde i 36 timer før de kan smitte. Der er i hvert fald én af de flåtbårne sygdomme, muligvis TBE?, som smitter med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Æblecidereddike har ingen har mine hunde villet rører med en ildtang !

 

Frontline virker ikke

 

Bayvantic svier på min hund, han viser ubehag så snart det er kommet på, gnider sig op af ting, klør sig osv. Så er stoppet med det, selvom det var mest effektiv mod flåter.

 

De der piller tør jeg slet ikke bruge, har læst og hørt de væreste skræk historier.

 

Så prøvede jeg Aloe veras quick help spray, udover en voldsomt fedtede pels, havde det ingen effekt.

 

Så købte jeg Melaflon tic spot on, som er et naturprodukt som skal dryppes i nakken 1 gang om ugen. Men han fik stadig flåter på sig og de kravlede i hans pels. og Tredje gang jeg brugte det på ham, fik han underlig skæl i området og begyndte at klø og gnide sig op ad ting, ligesom med baycantic, så tror ikke han kan tåle det.

 

 

I går købte jeg så Prac tic, har ikke prøvet det før, men indtil videre har han ikke reageret på det og det hverken lugter eller fedter, modsat bayvantic. Så krydser virkelig finger for at det virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mynte, den ene (!!!) skrækhistorie der florerede om Bravecto sidste år, viste sig at være en forgiftning med sneglegift.....

 

Ja der kan man bare se, så er det nok den ene historie der er blevet til mindst 20, hvor alle kender nogen som kender nogen, der kendte nogen, som havde hørt om, så synes de havde hørt, nogen der kendte nogen, der måske havde hørt om nogen de kendte, som så kendte nogen....der kom ud for en slem oplevelse med Bravecto....som så måske i virkeligheden var sneglegift.....

 

 

Nå men jeg giver lige det her prac tic en chance inden jeg kaster mig over piller.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der kan man bare se, så er det nok den ene historie der er blevet til mindst 20, hvor alle kender nogen som kender nogen, der kendte nogen, som havde hørt om, så synes de havde hørt, nogen der kendte nogen, der måske havde hørt om nogen de kendte, som så kendte nogen....der kom ud for en slem oplevelse med Bravecto....som så måske i virkeligheden var sneglegift.....

 

 

Nå men jeg giver lige det her prac tic en chance inden jeg kaster mig over piller.

 

Jeg tror det. Jeg har googlet på både dansk, engelsk og tysk, og kan ikke finde historier om andet end kortvarig kvalme og dårlig mave.

 

Den danske historie spredte sig jo som løbeild, og der var advarsler alle steder. 3 uger senere, da obduktionen var afsluttet, kom der først et nyt opslag om at sneglegift var synderen. Der gik ret lang tid før det oprindelige opslag blev rettet til, så alle havde muligheden for at se den rigtige historie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt bravecto uden nogen problemer til alle mine. Jeg synes problemet med den type er, at skulle hunden ikke kunne tåle produktet, kan man ikke fjerne det igen. Der florerede en del historier om hvor farligt bravcto var sidste år. Hvor mange hunde der reelt er døde af bravecto ved jeg ikke, men der findes ind til flere facebookgrupper om emnet https://www.facebook.com/groups/411371212394679/

Jeg har hørt nogen der mener at seresto kun virker på hundens forkrop, hvis det er en stor hund, men det her jeg ikke haft problemer med (måske fordi mine hunde er relativt små :hmm:)

 

Vi må nok bare erkende at det er et våbenkapløb og så snart vi har noget der virker, udvikler de små sataner noget der kan stikke det, ganske enkelt fordi det er den eneste måde de kan overleve på. Den mirakuløse kur findes nok desværre ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er en liste over indrapporterede bivirkninger for stoffet fluralaner, der er det ene aktive stof i bravecto..

 

jeg leder stadig efter listen for afoxolaner..

 

https://www.change.org/p/petition-for-the-immediate-withdrawal-of-bravecto-flea-tick-treatment-from-the-market

 

Hm... Linket var det her...

 

http://yourpetsneedthis.com/wp-content/uploads/2015/11/Bravecto-fluralaner-ADE-report.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhja... En lille neutral forklaring på brug og virkning af afoxolaner:

 

https://www.vetstream.com/canis/Content/Generic/gen00893.

 

 

Der står bl.a at 95% af lopperne er døde inden 8 timer efter de har bidt..

 

......90% af flåterne dør inden 48 timer efter de har bidt sig fast...

 

 

90%? På 48 timer? Det kan jeg gøre bedre med en tang...

 

Det SKAL jeg gøre bedre med en tang! For selv den langsomste flåtoverførte bakterie, Borrelia, er kun 24 timer om at blive overført..

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er en liste over indrapporterede bivirkninger for stoffet fluralaner, der er det ene aktive stof i bravecto..

 

jeg leder stadig efter listen for afoxolaner..

 

https://www.change.org/p/petition-for-the-immediate-withdrawal-of-bravecto-flea-tick-treatment-from-the-market

 

Hm... Linket var det her...

 

http://yourpetsneedthis.com/wp-content/uploads/2015/11/Bravecto-fluralaner-ADE-report.pdf

 

Har du selv det listen? Fx 27 aflivninger. Anoreksi? Angst? Forkert farve afføring? Fortyndet urin? Gøen?

 

Jeg siger ikke at der ikke forekommer bivirkninger, men man skal måske tage den samlede liste med et gran salt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en liste over anmeldte mulige bivirkninger gennem 1.5 år

det er dem her:

http://www.fda.gov/AboutFDA/default.htm

 

der samler listerne. Ikke kun for lige de giftstoffer, men for mange forskellige produkter for mennesker og dyr.

 

Der er link til samme side på siden med listen.

 

Bivirkningerne er ikke undersøgt hver især, som de også gør opmærksom på. De oplister bare hvilke bivirkninger der er indberettet. Nogle kan skyldes andre ting, som de også gør opmærksom på....

 

Men de fleste bivirkninger bliver jo slet ikke indberettet.. Folk ved ikke hvor de skal indberette.. Nogle ryger på facebook... Eller på en hundedebatside... De færreste tænker på at indberette til en side, der kun beskæftiger sig med bivirkninger......

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft gode oplevelser med flåt og loppe halsbånd. Kan desværre ikke huske hvad det hedder, da hun ikke bruger den mere.. Ikke fordi det ikke virker, men min far mener ikke det er nødvendigt, da Chica jo er flyttet ind i byen.

Nå, emneskift - synes du skal spørge dyrlægen. Mens Chica havde halsbåndet på, var der ikke en eneste flåt eller loppe. Tror den varede 8 mdr for 600 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg kan ikke finde nogle lister over indberettede bivirkninger fra lægemiddelstyrelsen?

Har du et link, AnneMangetal?

 

 

I Danmark og alle EU lande registreres indberettede bivirkninger af medicin i en særlig EU database som hedder EudraVigilance. Her kan læger og dyrlæger samt andre indenfor medicin inberette bivirkninger - Men det kræver jo så at folk hvis hunde så også indberetter til deres dyrlæger som så vurderer løbene om der er behov for advarsler omkring brugen af en bestemt type medicin.

 

Så der findes altså en database

Link til indlæg
Del på andre sites

Men de fleste bivirkninger bliver jo slet ikke indberettet.. Folk ved ikke hvor de skal indberette.. Nogle ryger på facebook... Eller på en hundedebatside... De færreste tænker på at indberette til en side, der kun beskæftiger sig med bivirkninger......

Jeg tænker bare, at hvis ens hund får bivirkninger af en behandling,.. ville man så ikke ringe til dyrlægen?. Og dyrlægen ved vel godt hvad man skal gøre med den slags information.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...