Hop til indhold

Hvad bruger I mod flåter?


Umulia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Bravecto også her. Har tidligere brugt Bayvantic, men synes det er rart at slippe for "nærkontakt" med giftet - både mht. mig selv, kattene og hus/have/miljø. Endnu længere tilbage brugte jeg Frontline, men oplevede at det slet ikke hjalp på flåterne.

 

Jeg synes virkelig at det med flåtmidler er pest eller kolera... Jeg er jo ikke glad for at putte gift i mine hunde, selvfølgelig er jeg ikke det. Men på den anden side vil jeg bare overhoved ikke risikere at de får flåtbårne sygdomme. Så når ingen af dem har haft nogen som helst reaktioner på hverken Bayvantic eller Bravecto har de altså fået gift.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bayvantic. Det har jeg brugt i omkring 10 år uden nogensinde at se en allergisk reaktion. Og det er uden tvivl også det mest effektive herhjemme. Jeg har ikke prøvet bravecto, og har heller ikke ingen planer om det, så længe Bayvantic fungerer. Bryder mig ikke om at bravecto virker så længe, i tilfælde af en allergisk reaktion hos hunden. Så hvis jeg skrifter, så skal det være fordi jeg er heldig at finde noget kemifrit der er effektiv - det har jeg desværre ikke haft succes med endnu..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger også Bravecto. Dorit er fuldstændig fri for flåter. Jeg finder af og til en der kravler på hende, men de bider ikke. Bella derimod.... Jeg piller vel 5-10 (døde) flåter af hende hver uge. Nu er jeg begyndt at smøre hendes halsbånd med jungleoil og spraye hende med Cur1 også.

 

Jeg tror at hendes pels er for nem for flåterne at komme igennem, og derfor får de bidt sig fast. De dør så meget hurigt efter de har bidt. Dorits pels er så glat og tæt at flåterne nok opgiver inden de kommer derind.

 

Så Bravecto virker ikke repellerende som fx Seresto, men det er tilgengæld det eneste produkt der er rimelig effektivt hvis hunden ofte bader. Og selvom flåterne bider, så dør de i løbet af et par timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bravecto. Det er rigtigt at man skal have recept, men den udstedes så man kan bruge den så længe man vil.

 

Min oplevelse er et det virker i den forstand at flåterne enten opdager at den er gal, og ikke bider, eller at de alligevel bider og dør meget hurtigt. Det uheldige er jo, at de flåter som ikke bider, og hopper af igen, lander et eller andet sted... jeg piller typisk 2-5 løsgående flåter af Luffe hver dag efter skovturen, men der skal jo nok være nogle der selv falder af. Endnu er der dog ingen der er blevet bidt herhjemme.

 

Vi har tidligere brugt Bayvantic med stor succes, men det giver en kedelig fedtet pels i nakken, og det er måske ikke så smart når man har en hund der springer i ethvert vandhul den kan komme i nærheden af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har valgt Nexgard.

 

Jeg udstiller mine hunde, hvilket kræver bad ofte og så var pour-on-produkterne bare ikke ideelle samt at de reagerede med restløshed overfor Bayvantic og Frontline virkede ikke.

 

Jeg overvejede Seresto, da jeg godt kan lide tanken om repellerende effekt, men igen kom jeg ud i problemer omkring deres udstillinger, hvor halsbåndet skal af og på flere gange. Derudover brød jeg mig ikke tanken om, at de har halsbånd på, når jeg ikke er i nærheden og min mand kunne ikke med tanken om, at han kunne risikere at røre ved giften hver gang han nussede dem.

 

Bravecto overvejede jeg også, men valgte det fra til fordel for Nexgard på grund af virkningstiden; Bravecto virker i 3 måneder og Nexgard i 1 måned.

 

Jeg er dog ikke meget for at benytte al det gift og slet ikke når historierne om dem det går galt for kommer frem, men især Emma bliver meget påvirket af flåter, når de bider og her sørger Nexgard for, at de dør meget hurtigt og hun derfor stort set ikke når at reagere på biddet. Jeg tør ikke stole på naturprodukterne alene og heller ikke i kombination med gennemtjek efter hver gåtur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brugte førhen byvantic, men med hunde der bader meget, havde det ikke den ønskede virkning. Jeg bruger derfor Bravecto. Når man som jeg har haft en hund, med en flåtbårende sygdom og set hvor syg han var, vælger jeg at fylde min hund med gift af to onder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bruger tang.

 

Silke er i varig forebyggende behandling mod skab på grund af allergi. Og Advocate virker mod skab, hjerteorm og lopper. Og andet godt... Men ikke mod flåter. Så det er et valg..

 

Jeg mener stadig det er uafklaret, om der kan opstå problemer hvis man drypper med to ting, eller hvis man giver en pille mod flåter samtidig med en længerevarende behandling mod hjerteorm eller skab...

 

Min bekymring går på, hvad man skal gøre, hvis hunden lige har fået Bravecto. Og den så får konstateret hjerteorm eller skab? Giver man så dobbelt medicin uden at være helt sikker på konsekvenserne? Eller sætter man sig ned og venter i 3 måneder, før man behandler med Advocate?

 

Lige i de her dage piller jeg i snit 3 flåter af daglig. De er aldrig ret store.

Da Silke var ung, var det over 20 daglig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder helt vanvittigt så mange flåter I støder på!

 

Vi har vist haft 3 i alt, i al den tid vi har haft dobere. Og da de er nemme at få øje på på vores glathårede hunde, har jeg valgt kun at bruge naturprodukter. Flåterne skal jo sidde i mindst 36 timer før der er fare for sygdomssmitte.

 

Jeg prøvede Seresto halsbånd sidste år da der blev advaret om en ekstra slem flåt-sæson, men efter Scoop havde en virkelig voldsom neurologisk reaktion, så var det slut med gift her.

 

Har heller aldrig kunnet lide at bruge nakkedryppere, da hundene opfordrer hinanden til leg ved netop at gabe over hinandens nakker, så de ville få det i munden. Det er sgu ikke let..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder helt vanvittigt så mange flåter I støder på!

 

Vi har vist haft 3 i alt, i al den tid vi har haft dobere. Og da de er nemme at få øje på på vores glathårede hunde, har jeg valgt kun at bruge naturprodukter. Flåterne skal jo sidde i mindst 36 timer før der er fare for sygdomssmitte.

 

Jeg prøvede Seresto halsbånd sidste år da der blev advaret om en ekstra slem flåt-sæson, men efter Scoop havde en virkelig voldsom neurologisk reaktion, så var det slut med gift her.

 

Har heller aldrig kunnet lide at bruge nakkedryppere, da hundene opfordrer hinanden til leg ved netop at gabe over hinandens nakker, så de ville få det i munden. Det er sgu ikke let..

 

Hvilket natur produkt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt æblecider eddike i ca 1 år, og er flåtfri, til trods for at vi kommer i skov næsten dagligt.

 

Ja som skrevet flere gange før er det også det jeg bruger - har brugt det i over 2 år med god virkning

 

Hvordan bruger I det?

 

Jeg vil også gerne undgå halsbånd og nakkedryp, da jeg jo selv deler seng med Oluf. Og pillerne er jeg heller ikke vild med fordi flåterne alligevel kommer med hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan bruger I det?

 

Jeg vil også gerne undgå halsbånd og nakkedryp, da jeg jo selv deler seng med Oluf. Og pillerne er jeg heller ikke vild med fordi flåterne alligevel kommer med hjem.

 

Efter vi gik over til bravecto har Aslan ikke haft en eneste flåt på sig. Kattene, slæber derimod gerne gæster med... De får comfortis. Bravecto skulle vist kunne fås til katte nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...