Hop til indhold

Søde, nye-gamle Fála


Ditte B
 Share

Recommended Posts

Fála er lige kommet hertil i weekenden, og jeg synes da egentlig lige, at hun må have sin egen tråd :hjerte:

 

Vi havde godt talt om, at næste hund kunne være en voksen tæve. Gerne en med noget drive!

Men.. Så kom Fála. Og tog mit hjerte med storm :lun:

Hun er en ældre dame på 9 år. Hendes tidligere familie så sig nødsaget til at omplacere hende, og internaterne afviste dem blankt grundet alder. Men 9 år er ingen sag for en islænder-dame herhjemme! Hun er bestemt ikke klar over, at hun er oppe i årene :lol:

 

Vi tog et smut til senior-tjek i dag, og damen er i ganske fin form! Lidt for mange gram på sidebenene, lidt begyndende grå stær og en ulveklo som var vokset 1 cm ind i benet (at man ikke har fået gjort noget ved det, er os en gåde! :shock:). Men hun var en sej tøs, og dyrlægen fik lov til at klippe af og pille ud, omend det kostede nogle hyl (og tårer :genert: )

 

Nu skal vi for alvor lære hinanden at kende. Og falde helt til.

 

Gammel eller ej. Hun er en fantastisk hundepige! :hjerte:

DSC_0403.jpg

DSC_0393.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh Tillykke og ja, 9 år er da ingen alder for en islænder.

 

Og selvfølgelig måtte dyrlægen pille, en islænder skal presses enormt før de siger aggressivt fra overfor et menneske.

 

Men synd at hendes negle ikke er blevet tjekket.

 

Jeg var god nok overrasket over, hvor langt der kunne gåes! Og endda uden der blev sagt fra. Nu har jeg lige fået lov til at smøre benet med Fucidin uden hun fortrak en mine. Seje lille tøs!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var god nok overrasket over, hvor langt der kunne gåes! Og endda uden der blev sagt fra. Nu har jeg lige fået lov til at smøre benet med Fucidin uden hun fortrak en mine. Seje lille tøs!

 

Jamen sådan er islændere. Ud over min egen så har jeg hørt det fra mange ejere. De siger ikke fra overfor mennesker. Hunde er en anden snak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker dig lidt for at tage en ældre hund ind! De fleste der tager omplaceringshunde vil have unge hunde og ja, det er da forståeligt, men de ældre hunde bliver så tit overset.

 

Den ældste vi har taget ind var 13 da han kom hertil, og selvom vi kun fik 8 mdr med ham, så var han en vi aldrig vil glemme, og som vi stadig taler om i dag, og vi ser nogle karaktertræk fra ham i vores yngre hunde.

 

Jeg håber I får mange gode år sammen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...