Hop til indhold

Måske søger vi en ny hund?


Sitto
 Share

Recommended Posts

Hun er virkelig fin :hjerte: de har også samme blanding, bare en hanhund, hos Dyreværnet lige nu. Jeg ved ikke hvor den hos Dyreværnet kommer fra, men den du linker til er fra Kennel Semine i Ansager - som ikke laver andet at at lave fancy designer hunde og har en del ansatte for at kunne få passet alle de hunde de har :( så selvom hun er mega fin, så er det ikke et sted jeg har lyst til at købe hund fra.

 

 

:shock: Se dét vidste jeg ikke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er virkelig fin :hjerte: de har også samme blanding, bare en hanhund, hos Dyreværnet lige nu. Jeg ved ikke hvor den hos Dyreværnet kommer fra, men den du linker til er fra Kennel Semine i Ansager - som ikke laver andet at at lave fancy designer hunde og har en del ansatte for at kunne få passet alle de hunde de har :( så selvom hun er mega fin, så er det ikke et sted jeg har lyst til at købe hund fra.

.

åååhhh nej findes de endnu :(

Havde håbet de var lukket for længe siden

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: Se dét vidste jeg ikke!

Det tænkte jeg nok du ikke gjorde - jeg forstiller mig i hvert fald ikke at du er fortaler for den slags "opdrættere" ;-) men du har ret - hunden er mega fin! :hjerte: Så det er ærgerligt at det er sådan nogle typer der har lavet hende... :(

 

.

åååhhh nej findes de endnu :(

Havde håbet de var lukket for længe siden

Desværre. Der findes vidst endda flere af slagsen :/

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes I skulle få en dsg hvalp, har lige mødt den sødeste lille bitte dsg Molly på 10 uger her i går nurhhhhh en sød en, sådan en må jeg ha engang. Men sikke lille bitte :-)

 

(er slet ikke hvalpe skruk er slet ikke hvalpe skruk efter at ha nusset 10 uger hvalp i dag i tre timer :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er virkelig fin :hjerte: de har også samme blanding, bare en hanhund, hos Dyreværnet lige nu. Jeg ved ikke hvor den hos Dyreværnet kommer fra, men den du linker til er fra Kennel Semine i Ansager - som ikke laver andet at at lave fancy designer hunde og har en del ansatte for at kunne få passet alle de hunde de har :( så selvom hun er mega fin, så er det ikke et sted jeg har lyst til at købe hund fra.
.

 

 

5.000 for en tilbageleveret blanding? Er de på stoffer? :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

.

 

5.000 for en tilbageleveret blanding? Er de på stoffer? :sjov:

Det tror jeg næsten de er. Det vil da i hvert fald kunne forklare en del af deres foretagende måske, for det virker sgu ikke gennemtænkt :shock:

 

Jeg synes I skal få en hvalp <3 Og det er ikke fordi jeg er hvalpeskruk, haha.

Jeg tænker også der kunne være mange fordele ved at få en hvalp måske. Særligt med alt det vi ligesom har været igennem både psykisk og fysisk mht. hunde. Så en sund hvalp som man selv kan præge til forhåbentlig at blive en god og nem lille hund, det er måske ikke helt skidt lige pt :lol: vi har da gjort det meget godt med Ayo synes jeg i hvert fald :lun:

 

Og selvom jeg på ingen måder havde planlagt eller regnet med at vi skulle have hverken hvalp eller omplacering nu, så skal vi faktisk ned og se på en lillebitte hvalp på Fyn imorgen... :genert: en DSG med DKK stamtavle. Den smukkeste lille tæve i trefarvet som næsten ligner Sitto så meget at det må være skæbnen. Hun er SÅ smuk! Jeg har skrevet en del med ejer og hanhundens ejer - og selvom jeg ikke havde regnet med det var nu, så er vi altså nødt til at tage ned og se hende - og ret skal være ret, så har jeg lige så god tid til en hvalp nu som jeg har på ethvert andet tidspunkt, og det er god tid fordi jeg jo næsten kun læser hjemme. Så det ville jo være dumt ikke at tage ned og se hende, ik? :engel:

 

Mor er tæve fra Sverige som kommer fra sunde aner - hun er dog ikke selv tjekket for HD, men far er tjekket for HD og har A. Ejer af hanhund har både hans mor og søster som også er fuldstændig sunde og raske. Hun har kontakt til alle hans søskende og hvalpe fra de to tidligere kuld han har lavet og der har heller ikke været sygdomme. Kun én enkelt hvalp med navlebrok, men det var også med en anden tæve. Og hun har sendt mig billeder af hans mor og en søster - og shit nogle lækre hunde allesammen altså! :hjerte:

 

Så nu tager vi i hvert fald ned og siger hej imorgen. Det kan jo ikke skade - det vil jo også være ærgerligt at fortryde bagefter, bare fordi man ikke lige havde regnet med at det var nu-agtigt ;-)

 

Jeg synes I skulle få en dsg hvalp, har lige mødt den sødeste lille bitte dsg Molly på 10 uger her i går nurhhhhh en sød en, sådan en må jeg ha engang. Men sikke lille bitte :-)

 

(er slet ikke hvalpe skruk er slet ikke hvalpe skruk efter at ha nusset 10 uger hvalp i dag i tre timer :mrgreen:)

Aaahmen de er så kære sådan nogle DSG hvalpe! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt forstå at I overvejer hvalp, netop af de årsager som du selv nævner. Og så kan jeg på det varmeste anbefale en dsg - Buster er i hvert fald et pragteksemplar: jernhelbred, kærlig, nem, glad for børn, ja bare super dejlig :hjerte:. Eneste anke mod dsg er dens (Busters) sarthed ift. vind og vejr, derfor har jeg overvejet border terrieren, når det engang bliver aktuelt med ny hund. Så den kunne I overveje, hvis I ikke falder for den lille hvaps i morgen. Hvor gammel er hun?

 

Når det er sagt, så er jeg sikker på at I sagtens vil kunne finde en omplaceringshund som vil passe ind hos jer - I har jo prøvet det før og ved hvad det indbærer.

 

PS Buster er 5 uger gammel på min avatar :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt forstå at I overvejer hvalp, netop af de årsager som du selv nævner. Og så kan jeg på det varmeste anbefale en dsg - Buster er i hvert fald et pragteksemplar: jernhelbred, kærlig, nem, glad for børn, ja bare super dejlig :hjerte:. Eneste anke mod dsg er dens (Busters) sarthed ift. vind og vejr, derfor har jeg overvejet border terrieren, når det engang bliver aktuelt med ny hund. Så den kunne I overveje, hvis I ikke falder for den lille hvaps i morgen. Hvor gammel er hun?

 

Når det er sagt, så er jeg sikker på at I sagtens vil kunne finde en omplaceringshund som vil passe ind hos jer - I har jo prøvet det før og ved hvad det indbærer.

 

PS Buster er 5 uger gammel på min avatar :lun:

Jeg har jo også selv haft Sitto som var DSG :hjerte: jeg elsker racen, den har bare aldrig været en mulighed da Michael ikke har villet have en korthårshund. Men nu er han endelig kommet til fornuft ;-)

 

Sarthed ift. vind og vejr passer ganske glimrende ind i flokken - de er nogle små prinsesser er de :lol:

 

Hun er klar til at flytte hjemmefra d. 27/12.

 

Her er hun:

15419221_10210988593692929_1586187133_o.jpg

 

Og her er hendes lækre farmand:

15423710_10210988596412997_384626527_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nurh! Hun er kær! Har I besluttet jer for at det skal være hende?

Hun er den eneste ledige hvalp i kuldet, så hvis det skal være en hvalp fra det kuld, så er der kun hende. Vi skal besøge hende kl16 idag :-) sundhed mv taler i hvert fald for. Så hvis ellers der er kemi med opdrætter og hvalpen er som vi synes hun skal være, så tror jeg bestemt vi skal have en lille julehvalp :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Det er lidt sjovt at læse tilbage i den her tråd - de bekymringer og ikke mindst forhåbninger jeg havde ift. at tilføre en ny hund til flokken. Og jeg kan nu her 4 måneder senere kun sige at bekymringerne blev manet til jorden og forhåbningerne blev opfyldt til fulde! 

Camy har så absolut fået sig en ny bedsteven og der er igen kommet den harmoni i flokken som jeg savnede efter vi mistede Zazu. Camy har igen en der elsker at lege med hende og som deler samme interesser - og Ayo har igen fået fred for Camys forsøg på at invitere til leg og kan nu selv vælge hvornår hun har lyst til at deltage i legen og ikke hele tiden skal påduttes leg som hun hurtigt synes blev for voldsom.

Hvor Camy er, er Vega - og omvendt. De følger hinanden som små skygger og det går begge veje. :x 

Det er ellers ingen hemmelighed at Camy faktisk nok var den der var MINDST begejstret for at vi slæbte en lille hvalp med hjem. Men i takt med at Vega voksede, blev Camy mere interesseret i hende. Jeg tror simpelthen ikke Camy vidste hvad hun skulle stille op med sådan en lille størrelse.. Men det har heldigvis ændret sig - og det forventede jeg også at det ville gøre. I dag har de begge enormt stor glæde af hinanden!

De putter sammen, leger sammen, graver sammen, spiser på samme pude osv. osv. Camy har igen fået en der elsker at være lige så meget udenfor som hende (når det ikke regner vel at mærke.. :P) og efter vi er flyttet på landet og de har fået 4000kvm indhegnet have, så bruger de endnu mere tid i haven nu end de gjorde før.

20170309_103505521_iOS.thumb.jpg.b643f467fd6646f7701a7a089b13acd4.jpg 

20170323_072710342_iOS.thumb.jpg.78483c6dc3e41dd2496a460443c032a7.jpg

IMG_20170401_165607.thumb.jpg.648eb7b49f47ccdf85b3201861f75676.jpg

IMG_20170406_171354.thumb.jpg.6c66a55edf3fcd30ce52057021048adc.jpg

IMG_20170411_145121.thumb.jpg.817dad413c5b91027a8f726529cd8460.jpg

IMG_20170424_171959.thumb.jpg.96946e2d8e6b2a8b876300ec50de07f5.jpg

Så det kan heldigvis konstateres at det var den helt rigtige beslutning at give Camy en hvalp i julegave :mrsgreen:

 

  • Like 13
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...