Hop til indhold

Bessie og mig

Beate
 Share

Recommended Posts

Bessie er nu 14mdr. Jeg er 57 år og gift. Bessie er vore nr. 4 hund - én af gangen fra vi var 18-20 år - de tre første hunde var gravhunde. Bessie er Cavalier King Charles Vi har haft alle hunde fra hvalp. Vi elsker gravhunde - besindige, rolige, nervefaste. Da Nessie - vores vidunderlige gravhund fik kræft og døde december 2015 - skulle vi så tage stilling til ny hund. Vores arbejdssituation havde så ændret sig, så hunden ikke skulle være alene hjemme mere end 2 - 4 timer hver dag. Desuden kunne vi ikke tænke os, at en ny gravhund kunne leve op til sindet på vores sidste gravhund Nessie og vi havde fået barnebarn - så vi besluttede at få en race der er vild med andre mennesker og da det var mig, der for første gang skulle gå til træning med hunden, skulle den være lidt mindre egenrådig. Py-ha- at skifte race er jo som at blive første gangs hundeejer igen. Og hvor vi dog elsker Bessie også. Jeg har gået til hvalpetræning og unghundetræning. Jeg har nu valgt at starte Rally, da jeg ikke er verdens bedste hundefører (synes også det blev lidt kedeligt med alm. lydighed) og det tiltaler mig, at jeg må tale til Bessie i øvelserne. Det Bessie og jeg vil savneer spor. Så overvejer om vi også skulle tilmelde os spor kursus. Vi har ved - absolut begynder noget spor - gået spor - altså 6 skridt en godbid osv. Og vi elskede det. Jeg lægger gerne et lille spor på vores fællesarealer i weekenden.

Link til indlæg
Del på andre sites