Hop til indhold

Formidle staby hvalp videre til et fantastisk hjem


css_staby
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg har netop oprette mig som bruger i dette forum, da jeg har brug for lidt rådgivning.

 

Sagen er den, at min mand i torsdag kom hjem med en dejlig staby hvalp på 12 uger. Dog er det ikke videre gennemtænkt af ham, og vi kan ikke have denne dejlige dreng i vores liv pt. Derfor er det nødvendigt at jeg får formidlet ham videre til et godt hjem snarest.

Hvalpen har ingen stamtavle, men begge forældre er staby hunde, og de er direkte avl fra friesland i Holland. Begge forældre bor ved deres ejere på en gård i Nordjylland. Hvalpen er ikke chippet eller vaccineret.

 

Har i nogle råd til hvordan jeg sørger for at han får et godt og stabilt hjem?

 

Mvh.

Camilla

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror desværre at bedste bud vil være et internat. En hvalp på 12 uger, uden tavle og uden lovpligtig chip og vaccination, får alle alarmer til at bimle. Jeg vil ikke forvente en hvalp der har haft en god start på livet, og derfor en hvalp der vil kræve en masse arbejde i årene fremover.

 

Jeg håber det lykkes jer at finde et godt hjem til ham:x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan garenteret for den har haft en fantastisk start på livet. Han er en dejlig, legesyg og tillidsfuld hvalp.

Hjemmet han kommer fra er kærligt og stort. De 4 andre hvalpe fra kuldet er allerede kommet ud i nye gode og hjem, og min mand troede at vi skulle give ham her det bedste hjem. (Men vi bor i et lille rækkehus, og jeg har simpelhen ikke den tid han fortjener)

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt, jeg ville anmelde opdrætter, hvalpen skal være chippet og registreret senest når den er fyldt 8 uger, det koster en bøde ikke at gøre det, det betyder også at det er ulovligt for jer at have den uden at den er chippet så i står også til en bøde!

Mit råd, få hunden chippet og vaccineret nu! Anmeld opdrætter og find et godt hjem til hvalpen, den kan ikke afleveres på et internat uden at være chippet og vaccineret så det kommer i ikke uden om

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville levere ham tilbage til opdrætteren.

 

Hvis du synes, at opdrætteren er god, kunne det så være en mulighed at levere ham tilbage?

 

Jeg tænker bare om opdrætter overhovedet vil tage hvalpen retur - og give pengene tilbage :vedikke: Når der ikke er styr påvaccinationer, chipning osv. så er der nok heller ingen garantier for andet....

Jeg tror som Anne, at et internat vil være det bedste for at få den hurtigt videre til et godt hjem.

Hvordan ved du at forældrene er direkte avl fra Holland? Når der ikke er stamtavle har du jo kun opdrætters ord for det :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...