Hop til indhold

Frolic som foder


Rikkesten
 Share

Recommended Posts

Hej med jer,

Jeg søger lidt info om at give Frolic som foder. 

Jeg kender et ældre ægtepar, der lige har fået en lille hund. Den er 6 år gammel og de har overtaget den efter tidligere ejer er gået bort. De kendte ikke tidligere ejer og ved ikke hvad hunden tidligere har fået af mad, haft af liv etc. Hunden er af ukendt blanding - men hvis jeg skal beskrive den, så ligner den en mellemting imellem en westie og en biscon frisé.

Nå, men grunden til jeg skriver her er, at jeg var til familiefødselsdag i aftes, hvor det ægtepar var med. Og de fortalte, at deres lille nye hund er meget kræsen og de har nu fundet frem til, at den bare får lov til at leve af Frolic. De giver den altså Frolic som fast foder. Sommetider med lidt kogt kylling i. Men derudover intet andet mad. 

Hvad er jeres viden/erfaring med at gøre det?

Det var min umiddelbare tanke, at det er noget værre skidt. For mig er Frolic en snack og jeg tænker, at det slet ikke giver den næring, som sådan en vovse har brug for på lang sigt. Jeg forestiller mig, at det må være lidt det samme, som hvis vi levede af McDonalds hver dag. Men...jeg ved ikke nok om det. Måske er jeg forudindtaget omkring Frolic:-) 

Jeg kom til at nævne min bekymring til ægteparret. Men de sagde bare, at de havde læst på posen, at der "KUN var sunde ting" i Frolic'erne, så det havde de det fint med at give den.

Nu håber jeg, at I kan give mig lidt input om, hvor meget eller hvor lidt jeg skal forsøge at få dem til at finde på noget andet mad til hunden. Måske skal jeg bare blande mig helt udenom - det er jo deres hund. Men lidt mere viden kunne i første omgang være super godt at have. 

På forhånd tak for jeres tanker:-)

Mange hilsner fra Rikke

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg formoder det er mini varianten den får? Men udover det er det bestemt ikke et foder jeg ville fodre med på lang sigt. Det indeholder mange biprodukter og her indgår alt fra det dyr der er i klove, hud,  mv. fra koen - fjerkræ - herunder fjer - fødder mv. fra kyllingen. Der er også vegetabilske biprodukter til og så er der jo de tilsatte farvestoffer ¬¬

Er hunden undersøgt for nylig? Altså har fået et helbreds check hos dyrlægen? Hvis ikke ville jeg starte der og få dem overtalt til at få undersøgt hunden. Herunder også taget blodprøver så man kan checke de indre organer - lever, nyre mv. 

 Udfra det kan dyrlægen eller en veterinærsygeplejerske hjælpe parret på vej med hensyn til valg af foder - så den får alle de vitaminer og mineraler den behøver - samt den rette sammensætning af protein og fedt. Måske de så vil lytte til dyrlægen nu det er et ældre ægtepar.

 

Foder junglen er kæmpe stor - så det er ikke til at råde udi foder - da ikke to hunde er ens - mit bedste råd er derfor at få en dyrlæge koblet på hunden.  

Redigeret af Beaglepack
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at Frolic er noget skrammel - jeg vil ikke engang bruge det til guffer! 

Selvfølgelig står der på emballagen at det er fint - hvem skriver, at det jeg har her er ikke egnet som foder...? Men det ER altså produceret på biprodukter, så den holder ikke med, at der KUN er sunde ting i. De fleste hunde kan godt lide det, men det blir det ikke bedre af.

Her er indholdet i okse-versionen:

Ingredienser:
Korn (bl.a. 4% hvede), vegetabilske biprodukter, kød og animalske biprodukter (bl.a. 4% frisk kød, bl.a. 4% oksekød), olier og fedt (bl.a. 1% solsikkeolie, bl.a. 0,25% fiskeolie), grøntsager (4% gulerødder), mineralstoffer, vegetabilske proteinekstrakter, fisk og fiskebiprodukter.

Der er 4% kød i :shock: resten er vegetabilske biprodukter, animalske biprodukter og fiskebiprodukter. osv.


Som Beaglepack skriver så er foder til hunde en ren jungle at bevæge sig rundt i, men jeg er sikker på, at det må være muligt at finde noget mere lødigt foder (evt. vådfoder på dåse?) som hunden vil spise.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Min personlige mening : så er det noget skrammel foder. Mine får det ikke engang som godbidder !

Jeg er måske også den forkerte at spørge. Min gamle lab kan nemlig ikke tåle frolic. Han får dårlige ører og eksem mellem poterne. Så her i huset er det forbudt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres input. Og dejligt I bekræfter mine forbehold for Frolic’en som foder.

Jeg har prøvet at foreslå de tog en tur til dyrlæge - ikke mindst for at få hjælp til det med foderet. Men det er som om de her mennesker ikke rigtigt ser problemet. De mener det er løst, nu hvor hunden bare spiser Frolic.

Jeg tror det bedste er at samle jeres input om hvad Frolic indeholder, og give det videre til dem. For måske det kan “skræmme” dem lidt til at sætte sig mere ind i det.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Frolic er der vist ikke meget godt at sige om.
Men du kan jo fortælle ejer at mange af de gode mærker har garanti, så hvis hunden ikke vil spise det så kan de køre tilbage med sækken og få pengene tilbage - så smider de ikke penge ud af vinduet i forsøget på at finde bedre foder.

Ellers kunne du give dem foderprøver, så kan de prøve lidt forskelligt godt.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Frolic er noget skrammel ja, men jeg tænker såmænd ikke at den falder død om af at æde det.  Så hvad gør det, at de vælger at fodre den med det?  Det er deres pengepung.  Tænker dog at de vil opleve at deres hund kommer til at skide store røde klamme smatlorte... men igen, ikke noget man dør af - hverken ejer eller hund.

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...