Hop til indhold

Hunde juleaften


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Ja, afledt af julegavetråden (og egentlig noget jeg også selv har spekuleret en hel del på :mrgreen: ), så spekulerer jeg på, hvordan jeres hunde opfører sig juleaften - både deres første og de efterfølgende.

 

Om de genkender det (det er jeg overbevist om :mrgreen: ), hvordan har juletræet det, gaver osv. - ja alt omkring juleaften og hunde :mrgreen:

 

Glæder mig til jeg selv skal opleve det :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

det er første gang at jeg skal holde juleaften med både Oskar og Victor, jeg har arbejdet de sidste 3 år. Så jeg er spændt på hvad de siger til juletræet. Alle de hunde jeg har været sammen med juleaften er gået med rundt om juletræet, når vi andre har danswet om juletræet. De har også gået meget op i gaverne under træet. Andersen kunne altid finde sine egne gaver og han elskede at lege med julpapiret, så vi kunne ikke se gulvet for papir. Men han havde det sjovt og fik selvfølgelig lov, det er kun jul en gang om året.

Link til indlæg
Del på andre sites

Første Jul jeg havde med en af mine hunde lavede jeg den store brøler at lade hende spise med ved bordet, min mor og jeg var alene juleaften og Nuggi fik en stol for enden af bordet med sin egen tallerken :oops:

Selvfølgelig fik den stakkels hund (som jo åd alt med vellyst) en smule dårlig mave dagen efter... suk - men heldigvis varede det kun den ene dag og hun var okay igen dagen efter.

 

I dag er Nuggi - selv om man ikke kan se eller fornemme det - 10 år gammel og hun får sin egen pakke under juletræet, som hun elsker at pakke ud. Hun får stadig en smagsprøve en gang imellem er jeg sikker på, hun bor hos min mor i Danmark og nyder livet der.

 

Båt Båt har ikke rigtigt oplevet en ordentlig Jul endnu, så I år bliver hendes første hvor hun kan få sin egen gave under træet - er lidt spændt på hvad hun siger til det hele.

 

DSC_0007.jpg

Vibro's Nuggi :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Første jul blev der strintet op af juletræet kan jeg huske.

 

Ellers ikke nogen skandaler som sådan :blink:

 

Normalt render hundene med rundt om træet, og appoterer gaver osv.

(Lidt problematisk med en collie, for sådan én går der altså ild i, hvis den gnider sig op af de levende lys)

 

Nåh ja. Så så min sidste hund sådan ud til jul:

julehunde015.jpg

 

:mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlige fotos!!!

 

Første jul med Stasia var hvid jul med store hvide vattotter, der faldt ned fra himlen, og hun var ekstatisk :lun:

 

Jeg har en stor samling af julepynt, som jeg hænger på træet, og jeg var jo bange for, at hun skulle røre det og komme til skade, men heldigvis har hun aldrig været den type hund, der piller ved ting, der ikke er hendes.

 

Hun er nysgerrig af natur, så hun fandt med det samme ud af, hvad det med gaverne betød. Det har dog aldrig været noget problem, at hun gik på hugst under træet, før vi andre var klar.

 

Kun én gang har hun været en tyv - det drejede sig om en big size hundekiks, som min mor havde købt til en anden hund, vi kender. Den lå i en pose på min mors værelse, og hvem finder man med snuden nede i posen?:engel:

 

Med hensyn til maden, så får hun som altid sin egen mad blandet med lidt af vores, hvis det er hundeegnet, dvs kød (uden fedt) og grøntsager.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlige fotos!!!

 

Første jul med Stasia var hvid jul med store hvide vattotter, der faldt ned fra himlen, og hun var esktatisk :lun:

 

Jeg har en stor samling af julepynt, som jeg hænger på træet, og jeg var jo bange for, at hun skulle røre det og komme til skade, men heldigvis har hun aldrig været den type hund, der piller ved ting, der ikke er hendes.

 

Hun er nysgerrig af natur, så hun fandt med det samme ud af, hvad det med gaverne betød. Det har dog aldrig været noget problem, at hun gik på hugst under træet, før vi andre var klar.

 

Kun én gang har hun været en tyv - det drejede sig om en big size hundekiks, som min mor havde købt til en anden hund, vi kender. Den lå i en pose på min mors værelse, og hvem finder man med snuden nede i posen?:engel:

 

 

Det var da næsten også FOR fristende....jeg er garenteret ikke den eneste, der forstår Stasia overgik sig selv ved den lejlighed :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninna-Oline

Kiki er super juleaften. Hun kigger på mens vi danser omkring juletræet og syntes det er vildt spændene at åbne sine julegaver og snuse i indpakningen....bliver lidt som en fjollet unghund igen selvom hun er en voksen dame på 8 år :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna er ligeglad med juletræet. Vi danser ikke omkring det, så jeg ved ikke helt, hvordan hun ville reagere, hun ville nok rende med rundt.

 

Hun får et kalveøre eller noget andet guf.. Min stedfar vil desværre ikke have, at hun har et rigtigt kødben.. Selvom hun ligger på sit eget tæppe (det har hun lært, da jeg ikke gider have dem alle steder)

 

Men ham om det.. Så får hun bare nogle tørrede guffer istedet:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner jo af gode grunde ikke hvordan Noomi vil håndtere juleaften, for hun bliver først 1 år den 27. december :mrgreen:

Min formodning er dog, at hun forsøger at gnave alle grenene af træet, altså simpelthen starte nedefra og arbejde sig opefter, men nu er der en "venlig" sjæl (:roll:a010.gif ) som har foræret hende/mig et juletræ som hun kan øve sig på... :shock: Så nu skal jeg bare have sat en fod på det, så kan jeg begynde at råbe "NEEEEEJ" adskillige gange om dagen c080.gif

 

Som skrevet før, så håber jeg at hun fører Futtes tradition videre med at slæbe gaverne ud i gangen og lukke dem op mens vi spiser og derfor ikke opdager det :mrgreen: Min faster ser så skæg ud i ansigtet når hun finder ud af det :blink: :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Thailo er virkelig anstrengende Juleaften. :roll: Pakkerne kommer under træet i sidste øjeblik, for ellers er der ikke nogen hele, når vi skal så skal rundt om det. Kunne han fløjte ville han gøre det, mens han går hen til træet som om det overhovedet ikke interesserer ham, skæver lige en gang om vi ser ham og så vupti,.. har han stjålet en pakke.

 

Når vi går om juletræet stjæler han en pakke hver anden omgang, så det lyder altid sådan her: højt fra træets grønne top, stråler... Thailo nej.... juleglansen. Spillemand spil ....ka`du så dy dig... lystigt op osv...

 

Når gaverne er pakket ud og man endelig har fået samlet al papiret sammen i en stor sæk, går der lige ti minutter, så ligger indholdet som konfetti spredt i hele entre`en.

 

Jo, han er dejlig den aften.

 

Ascha var mere fornuftig. Hun fulgte spillereglerne og gik pænt med rundt om træet,.... først den ene vej, så den anden...(mens hun ryddede de nederste grene for julepynt med halen). :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle har ikke prøvet det endnu, sidste jul var han alene hjemme og det bliver han også i år. Jeg tror simpelthen det hele vil være alt for stressende for ham, så er det bedre han bliver hjemme med et godt ben. Bjørn har heller ikke mere end 200m til svigerforældrene så han er hjemme ved Dumle til om aftenen og sover hjemme :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva skal også prøve det for første gang. Hun skal godt nok ikke med juleaften. Jeg skal til min far og hans kone, og min fars svigerfar er meget dårligt gående, og bare tanken om at Liva i hendes hvalpeiver får væltet ham ... :shock:

 

Så hun får lov at blive hjemme og passe på huset i de par timer jeg er væk.

 

Men selvom jeg ikke er hjemme juleaften, skal vi da have juletræ og julepynt m.v., så det er jeg lidt spændt på hvordan hun tager. På vores morgentur går vi forbi et par steder, der har lyskæder på buske helt ud til vejen. Første gang stopper hun op lidt skræmt - jeg går hen og klapper lidt på busken og siger "se ikke spor farlig", hvorefter Liva kommer hen til mig, snuser til lysene og derefter lige skal smage på en. Så der står jeg så kl. 6:15 om morgenen og graver en lillebitte juletræskædepære ud af munden på min hund og kæmper med at få sat den fast igen - samtidig jeg forsøger at holde fat i hundesnor og vanter.

 

Heldigvis hjalp Liva mig med at holde vanterne - helt uden at have fået besked på det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ozzie har (indtil videre) kun lavet ulykker den første jul, hvor hun præsterede at vælte juletræet et par gange, men altså når man leger tagfat med sin legeonkel, så har man altså ikke tid til at passe på ikke at blive viklet ind lyskæderne, det kan enhver vel forstå. :mrgreen:

 

Selve julepynten på træet har aldrig haft den store interesse så længe det hænger på træet... falder det ned bliver det pænt samlet op og afleveret. Sidste år fik jeg således 3 kræmmerhuse, lidt lametta og en nisse pænt spyttet ud i hånden. :lol:

 

Gaverne under træet lader hun pænt ligge og når vi pakker op er hun vældig glad hvis hun af og til får en ordentlig klump gavepapir som hun først stolt kan fremvise til alle der vil (eller ikke vil :mrgreen:) se hvor fiiiiin den er. :lol: Derefter bliver den flænset efter alle kunstens regler.

 

Udover hende er hendes bedsteste legekammerat også med til jul og de bruger meget af tiden på at lege sammen og får også altid lidt lækkert at smage på. Inden vi skal til bords juleaften har de været på en daaaajlig lang tur og fået brugt næsen en god del også, så er de stille lidt imens vi spiser. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sheila genkender tydeligt julen nu. De første år gik hun med om træet, på alle billeder fra min første jul med hende, er hun på på en eller anden måde:lol:

Nu får de noget godt at spise og de elskerat pakke gaver op. Sheilaer ret travlt beskæftiget for hun giver jo også gaver til alle, og dem skal hun selv aflevere:-D

Meen sidsteår gik hun vist i seng under juletræsdansen, kom lidt ud igen der der var gaver og så ellers ind og sove igen:-D

 

Mysla der imod har været lidt af en pistilens:roll:Hun bryder sig jo ikke om når vi danser eller krammer,så hun kan ikke lideat vi holder i hånd om træet.

Sidste jul, fandt jeg så på at vi hver i sær holdt en bamse i hånden (så kan vi også bedre nå), og så gik det fint:5up: Så går hun bare med og holder øje med os:-D

 

De hverken plyndre eller vælter træet, dog har sheila lidt svært ved at klare det hvis der hænger peppernødder for langt nede;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Thailo er virkelig anstrengende Juleaften. :roll: Pakkerne kommer under træet i sidste øjeblik, for ellers er der ikke nogen hele, når vi skal så skal rundt om det. Kunne han fløjte ville han gøre det, mens han går hen til træet som om det overhovedet ikke interesserer ham, skæver lige en gang om vi ser ham og så vupti,.. har han stjålet en pakke.

 

Når vi går om juletræet stjæler han en pakke hver anden omgang, så det lyder altid sådan her: højt fra træets grønne top, stråler... Thailo nej.... juleglansen. Spillemand spil ....ka`du så dy dig... lystigt op osv...

 

Når gaverne er pakket ud og man endelig har fået samlet al papiret sammen i en stor sæk, går der lige ti minutter, så ligger indholdet som konfetti spredt i hele entre`en.

 

Jo, han er dejlig den aften.

 

Ascha var mere fornuftig. Hun fulgte spillereglerne og gik pænt med rundt om træet,.... først den ene vej, så den anden...(mens hun ryddede de nederste grene for julepynt med halen). :mrgreen:

 

fnis:lol: Kender godt den der med halen, jeg mistænker sheila for athave luretat jo mere hun logre, jo større sandsynlighed for at hun får rystet nogle peppernødder ned:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo første jul, så ved ikke meget endnu.

 

Dog ved jeg dette, juletræer er interessante. Min mor afleverede en tirsdag, hun kom ind af havelågen, og vores farlige vagthund flygtede så ned bag i haven, det var mørkt og hun gik med juletræet foran sig, så han blev nok lidt bange.

 

Da han så det var hende løb hen for at hilse, men ½ meter foran drejede han lige, tog fat i juletræet og løb så ned gennem have med juletræet i munden :roll::roll: min mor efter i høje hæle :lol: en syn for guderne :lol:

 

Så det røg straks ind i brændeskuret og bliver ikke sat op før weekenden... der ryger hegn om når det kommer indenfor ! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

De år vi har holdt jul med Sitto (og det har vi de fleste år..) har hun hver gang, når vi har sat og spist, sneget sig hen under træet, snuppet en gave, og så skal jeg ellers love jer for at der kom fart på de små ben! :lol: Lynhurtigt ude i kurven og inden jeg næsten nåede derud.. havde hun pakket gaven op.. :rolleyes: hun elsker at flå papir istykker!

 

Ellers var hun stille og rolig. Håbede selvfølgelig på at en venlig sjæl delte lidt ud af den gode julemad, eller i det mindste tabte et lille stykke til hende :engel: Og så lå hun ellers i sofaen sammen med os, når vi sad derhenne og pakkede gaver op. Kedet hun sig lidt, tog hun noget af gavepapiret og lavede det i lidt mindre stykker, så der var mere plads til det i skraldeposen :cool:

 

Kency nåede jeg desværre kun at opleve én jul sammen med :( Men det var tilgengæld også hyggeligt! :lun:

Hun var også stille og rolig. Meget af aftenen tilbragte hun faktisk (ganske frivilligt!) i det store bur jeg havde fået i gave om eftermiddagen af min far, til hundene, hvor hun lå med nogle ben og en fyldt Kong. :mums: Indimellem kom hun da lige hen og tjekkede om nogle delte lidt god julemad ud, men ellers lå hun mest i buret mens vi spiste. Da vi så satte os hen i sofaen for at åbne gaver, kom hun op og puttede - og nød alle dem der var der til at snakke med hende :blink: Og jeg er helt sikker på at inde i Kencys hoved, så var alle gæsterne KUN kommet for at give hende opmærksomhed! ;-)

 

Jeg ved ikke hvordan hundene reagere hvis vi dansede rundt om juletræet og sang - for det er efterhånden en hel del år siden vi droppede den tradition. Ingen af os gad synge! :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaaa, jeg ved ikke, hvordan Sascha vil håndtere det, men jeg har sådan en sjov fornemmelse af, at jeg kommer på arbejde den aften...

 

Hun tager ALLE ting, hun kan få i munden og slæber rundt på, hun eeelsker at rive papir i stykker, og hun elsker gran!

 

Så jeg forestiller mig ligesom, at alt gavepapiret 1 minut efter de er kommet under træet vil ligge spredt over hele gulvet (og derefter ædt), ligesom alle gaverne nok også bliver molestreret. Så slæber hun nok juletræet rundt i hele huset, hvorefter hun æder al julepynten, som ikke er spiselig. Til sidst hopper hun nok op på spisebordet og tager al vores mad.

 

Når jeg har det billede i hovedet, satser jeg på, at det i det mindste bliver bare lidt bedre end det... :roll::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...