Gæst deluxious Skrevet December 16, 2008 Rapporter Share Skrevet December 16, 2008 Jeg synes simpelthen det er lidt skægt så stor forskel i hvad mennesker synes er "lækre" hundenavne - nogle er til menneskenavne, andre til puttenuttenavne osv. Så hit me , nævn 5 hundenavne som i bare synes er toppen :5up: Her er mine favoritter (Det er svært at kun vælge 5!) : - (Frøken) Smilla - Adonis - Sirius - Sherlock - Vega Jeg kan godt li' når navnet betyder noget ! F.eks. er Vega og Sirius navne på stjerner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 Uha, den er svær... Jeg kan godt lidt Ginger, ved ikke helt hvorfor, det betyder noget så mystisk som ingefærd, såeh Derudover... Hmmm... Chili synes jeg også er et flot hundenavn.. Så er jeg også blevet helt vild med Noomi Synes det er så sødt Det kan være jeg er blevet miljøskadet af Nollikes Noomi? Det var 3 Og kan virkelig ikke komme på flere, håber ikk' det gør noget 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 Uha, den er svær... Jeg kan godt lidt Ginger, ved ikke helt hvorfor, det betyder noget så mystisk som ingefærd, såeh Derudover... Hmmm... Chili synes jeg også er et flot hundenavn.. Så er jeg også blevet helt vild med Noomi Synes det er så sødt Det kan være jeg er blevet miljøskadet af Nollikes Noomi? Det var 3 Og kan virkelig ikke komme på flere, håber ikk' det gør noget Neeiiii taaaark :kys: Det var sødt sagt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 Neeiiii taaaark :kys: Det var sødt sagt Jamen, det er bare sådan et sødt navn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 Jamen, det er bare sådan et sødt navn Ihh Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 Jeg kan godt lide hundepige-navnene: Alia Ayla Josie Naima Willa Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dipy Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 Hmm den er svær... Bosley - selvfølgelig, det hedder vores hund jo:hjerte: Bosco - det hed vores første berner Kenzo - tja kan bare godt lide navnet King - den lækreste schæfer som jeg har kendt Xanthos - en nuser hund på vores træningsplads Og så har jeg sikkert glemt en masse fede navne, men det var ihvertfald 5 for nu, med forbehold for meningsskift hvis nogen kommer på banen med nogle federe navne :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bantus Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 Jeg kan godt lide navnene: Butte Pjok Mnngarla (fra den eneste ene) Buffon ( italiensk) Bananna sookie Bantus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 Groa (underligt nok) Medley Elin Dimma Bari Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bankov Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 Hvis du får en shiba, så skal den da ha' et japansk navn, ikk'? Her er nogle go'e: Aiko = Kærlighedsbarn Chibi = Lille Kuma = Bjørn Riko = Intelligent Taiyo = Sol Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 jegkan se jeg harnoget af de samme, som allerede nævnt:) Nitus, smilla, sheila buddy og så synesjeg på en eller anden måde at Houdini er et fedt navn:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 Akita Indy Lexi Fleet Kiwi .......eller også var det bare mine yndlingshunde?? synes det er svært at skille navnene fra hundene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 Gonzo Snøk Lukas Ib Lexus De 5 er så valgt efter hunde jeg virkelig har kunnet lide eller hunde der har betydet noget for mig, men det gør også bare navnet mere specielt for mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 Tanten Tanten Tanten Tanten og Tanten :mrgreen: Måske lidt Ibi. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 TantenTanten Tanten Tanten og Tanten :mrgreen: Måske lidt Ibi. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 Uh... den er svær - er egentlig vild med sådan nogle lidt pudsige navne... ofte inspireret af min heste-fortid ;o) Pay Up Winki Pop f.eks.... eller Mr. Happy Goes Lucky.... Min første hunds far hed Ruff N'Tuff Up Up And Away... det var også lidt fint, især til en terrier. Ikke desto mindre har mine hunde helt down to earth navne ;o) Så top fem må være: Splint (fordi det er så sært, at ingen andre hedder det - og så passer det så godt til hende) Kaos (fordi det bare ville passe godt til en af mine hunde ;o) ) Kimmi (fordi det er så lækkert i brug) Ticket (lækker hund - der på stambogen hedder Caught speeding ;o) ) Robin (fordi for mig vil det altid være min Robinhund) -Trine, der synes det er vildt svært at finde på navne ;o) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Cheríe Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 Jeg kan lide vores dyrs navne, og især betydningen af dem: Amigo Venus Fellow Cheríe Felix Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret December 17, 2008 Rapporter Share Besvaret December 17, 2008 Uhh den er svær... Hanhunde navne: Caisar (self... udtales Kejser ) Diablo Diego Aragorn Alonzo Tæve navne: Ninja (ja sjovt nok min kommende hvalp skal hedde Ninja, og Ninja Power på stamtavlen...) DeeDee Akira Evita Amber Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 17, 2008 Rapporter Share Besvaret December 17, 2008 Sikke nogle gode navne. :klap: Jeg stjæler fluks nogle af dem til min liste. Kuma Sookie Müsli Musling (det er jo mit kælenavn til Tyson, og han burde næsten hedde det, fordi det er så kært ) Kimba (BlackGSD skrev i en eller anden tråd, at hun faktisk ikke selv var så vild med navnet, men jeg synes, at det er smukt) 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret December 17, 2008 Rapporter Share Besvaret December 17, 2008 Sikke nogle gode navne. :klap: Jeg stjæler fluks nogle af dem til min liste. Kuma Sookie Müsli Musling (det er jo mit kælenavn til Tyson, og han burde næsten hedde det, fordi det er så kært ) Kimba (BlackGSD skrev i en eller anden tråd, at hun faktisk ikke selv var så vild med navnet, men jeg synes, at det er smukt) Hi hi... ja det er rigtigt... jeg brød mig i starten faktisk ikke om navnet, men kunne ikke rigtigt finde andet der passede til hende - hun VAR en Kimba, og jeg lærte at holde af navnet Nogle af hendes kælenavne var så også meget inspireret af hendes navn - Kimbi, Kimsen, Kimbe... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tanita Besvaret December 17, 2008 Rapporter Share Besvaret December 17, 2008 Humm det er en svær en den her men tror listen må se sån her ud: Rollo (har ham jo selv) Blackie (Rollos mor det klinger bare godt i munden) Vimmer (familiens første hund vil aldrig glemme hende) Bailey (ved godt det er noget man drikker men super sødt navn) king (kommer nr. 2 hund nok til at hedde om nogle år) Men der er gost nok mange søde og flotte navne og disse er valgt ud fra betydning for mig for ellers ville jeg slet ikke kunne vælge:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret December 17, 2008 Rapporter Share Besvaret December 17, 2008 De fem som jeg kom frem til Agnes Chang Trille Chiko Trunte Nu kan jeg også godt lide Bubber, syntes ikke at der er mange hunde som hedder det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ebenhardt Besvaret December 17, 2008 Rapporter Share Besvaret December 17, 2008 Her i vores familie er vi faktisk ret enige om hvilke navne vi bedst kan lide: Mille (det hedder vores knap 2-årige lab) Bonnie (det hedder vores 9-mdr.gl. lab) Gleth (det hed vores superdejlige schæfer/lab for mange år siden) Fie (det hed vores første dejlige dansk/svensk) Trille (det hed vores anden dejlige danske/svensk) Hvis vi skal vælge navne til han-hunde: King Rex Mickey Charley Viktor Glædelig Jul samt et godt og helsebringede Nytår ønskes I alle. Fam. Terkelsen (Mille, Bonnie, Ena, Jan og Lotte) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst xena Besvaret December 17, 2008 Rapporter Share Besvaret December 17, 2008 Det må så blive de 5 navne vi selv har valgt Herkules Freja Loke Balder Sif Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret December 17, 2008 Rapporter Share Besvaret December 17, 2008 Sikke nogle gode navne. :klap: Jeg stjæler fluks nogle af dem til min liste. Du stjæler bare - Jeg har endnu ikke fået søgt patent på Tanten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts