Hop til indhold

Cocker spaniel/Golden retriever blanding søges!


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er ny her og ved ikke om det er det rigtige sted at skrive, men nu prøver jeg ;)

 

Jeg vil meget gerne have en hundehvalp til næste år - og det skal gerne være en blanding mellem en Cocker Spaniel og Golden Retriever. Er der nogen som får denne slags hvaple næste år (2010)?? Så vil jeg MEGET gerne hører lidt nærmere om pris, pleje, temperament, og også gerne hører fra andre som har erfaring med denne slags blandingshund :)

Hunden går på engelsk vist under "Comfort Retriever"...

 

Vh Ida

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er en designer dog, og de fåes vist ikke herhjemme endnu.

 

Og hvorfor får du ikke bare en af racerne? Det er da vist den ikke smarteste blanding. Er cockeren ikke en anden jagthunde-type end golden retrieveren?

 

Og størrelsen også..

 

Nå... men du får nok svært ved at finde den blanding herhjemme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

En cocker er altså en forholdsvist lille hund - og en golden retriever en forholdsvis stor hund. Jeg håber ikke at der er nogen der begynder at lave den blonding for den kan jo falde begge veje.

 

Der er ikke nogen der kan sige noget om pleje og temperament af en blandingshvalp. Den kan blive kun som cockeren, kun som golden eller halvt af hvert.

 

Hvorfor ønsker du lige præcis sådan en blanding?

Link til indlæg
Del på andre sites

En cocker er altså en forholdsvist lille hund - og en golden retriever en forholdsvis stor hund. Jeg håber ikke at der er nogen der begynder at lave den blonding for den kan jo falde begge veje.

 

Der er ikke nogen der kan sige noget om pleje og temperament af en blandingshvalp. Den kan blive kun som cockeren, kun som golden eller halvt af hvert.

 

Hvorfor ønsker du lige præcis sådan en blanding?

 

Mit bud er at de der designerdogs er begyndt at vinde indpas herhjemme også :( Som labradoodle f.eks.. øv æv æv

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Verawang

Tror som de andre at det er svært at finde en kennel i DK der laver et fornuftigt avlarbejde på "racen" og som derfor allerede nu ved at de har hvalpe i 2010. Hvis du skal finde sådan et mix herhjemme, tror jeg at det bliver som resultat af en ups-parring.

 

Jeg ville ikke være så bekymret for at blande cocker og goldens sind. Hovedparten af de danske goldens og cockere er familiehunde og ikke fungerende jagthunde og jeg går da ud fra at trådstarters hund skal være familiehund forstår jeg ikke helt hvad de skulle kunne ske af dårlige ting ved at blande deres temperementer?

Synes der er en helt andén histore, hvis hunden skal bruges til jagt, som fx retriever.

Jeg er meget mere nervøs når jeg hører om amstaff/border collie blandinger eller har vist også hørt om et amstaff/karelsk bjørnehunde kuld engang :stupid:

 

Når alt dette er sagt har jeg engang kendt en blanding melle de to racer, mener dog det var amerikansk cocker og golden.

Det var en ualmindeligt dejlig hund, smuk og arbejdsvillig.

Redigeret af Verawang
Stavefejl :o)
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Verawang
Mit bud er at de der designerdogs er begyndt at vinde indpas herhjemme også :( Som labradoodle f.eks.. øv æv æv

 

 

Forklar mig lige hvorfor det er så slemt?

Er det ikke bedre end tilfældig blandingsavl, hvor naboens pekingeser hygger sig med min whippet over hækken?

(okay, mærkeligt eksempel, men min nabo har en pekingeser og jeg en whippet. Gad dog ikke at se en blanding :mrgreen:)

Mvh Vera

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne ha sådan en blanding, fordi jeg gerne vil have en familiehund, som minder om en golden, men ikke er helt så stor og så læste jeg om comfort retriever på et par amerikanske hjemmesider. Og det lyder til at være den perfekte hund til mig :)

 

Jeg har aldrig tænkt på det kunne give problemer at blande de to racer. Det virker bare som en rigtig dejlig, livsglad, arbejdsvillig hund.

Har, på flere danske hjemmesider, set blandinger mellem cocker og labrador - så hvorfor ikke mellem cocker og retriever...

 

Men hvis jeg skal helt til USA for at hente den, kan det være lige meget. Så må jeg finde på noget andet :( øv, øv, ØV!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne ha sådan en blanding, fordi jeg gerne vil have en familiehund, som minder om en golden, men ikke er helt så stor og så læste jeg om comfort retriever på et par amerikanske hjemmesider. Og det lyder til at være den perfekte hund til mig :)

 

En Cavalier King Charles Spaniel kunne måske gøre det ud for det samme, hvis det kun er størrelsen, der er afgørende.

En Cocker Spaniel er jo noget mere temperamentsfuld end en Golden Retriever, så hvor meget "comfort" der er i den blanding, ved jeg ikke :hmm: :lol:

 

Jeg har aldrig tænkt på det kunne give problemer at blande de to racer. Det virker bare som en rigtig dejlig, livsglad, arbejdsvillig hund.

Har, på flere danske hjemmesider, set blandinger mellem cocker og labrador - så hvorfor ikke mellem cocker og retriever...

 

Jeg tror heller ikke det vil give problemer.

Hundefolk, som går meget op i raceavl, har det med at glemme at deres egne racer er opstået på samme måde - ved at man har krydset hunde med ønskede egenskaber. På den måde er der foreløbig opstået over 400 racer, men der er ingen grund til at tro at det stopper der. Udvikling er sundt :5up:

 

Men hvis jeg skal helt til USA for at hente den, kan det være lige meget. Så må jeg finde på noget andet :( øv, øv, ØV!

 

Du kan enten være heldig at finde et "ups-kuld" af netop den blanding, eller - hvis du er tåmodig - kan du søge kontakt med andre der har interesse for blandingen. Hvis I er en 4 - 5 stykker, der ønsker en hvalp hver, kan det jo være at nogen er villig til at lave et kuld.

 

Held og lykke med at finde drømmehunden :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg vil gerne ha sådan en blanding, fordi jeg gerne vil have en familiehund, som minder om en golden, men ikke er helt så stor og så læste jeg om comfort retriever på et par amerikanske hjemmesider. Og det lyder til at være den perfekte hund til mig :)

 

Jeg har aldrig tænkt på det kunne give problemer at blande de to racer. Det virker bare som en rigtig dejlig, livsglad, arbejdsvillig hund.

Har, på flere danske hjemmesider, set blandinger mellem cocker og labrador - så hvorfor ikke mellem cocker og retriever...

 

Men hvis jeg skal helt til USA for at hente den, kan det være lige meget. Så må jeg finde på noget andet :( øv, øv, ØV!

 

Hvis det vitterligt er en hund du gerne vil ha... jammen hvorfor så ikke tage skridtet og snakke med en opdrætter "over there"... Hvis du nu sender billeder af din have, dig selv osv. så er det ikke engang sikkert at du behøver at troppe op derovre.. du kan jo få den sendt med fly og hente den i Kastrup...

 

Næste gang jeg skal have en samojed, så ser jeg ikke DK som den eneste mulighed..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke noget ondt mod Cavalieren, men jeg synes det er en "mormor-hund" og så gammel er jeg ikke endnu ;)

 

Det er en mulighed at snakke med nogen "over there", men jeg er bange for det er en meget dyr løsning.. :S

 

Jeg tror jeg vil prøve at snakke med en opdrætter, som har begge racer.. Der må være andre som er interessede i denne smukke blanding ;)

Hvis I kender nogen, må I endeligt sige til :D!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak :) Jeg håber det kan lade sig gøre at finde sådan en hvalp..

 

Hvis I kender nogen som får et "ups" kuld af denne blanding næste år, må I MEGET gerne sige til.... Jeg vil nemlig rigtigt gerne have en tæve hvalp og altså flere gange set/hørt om danskere som har hunde af denne blanding... :)

 

Jeg vil også gerne i kontakt med folk som har denne blanding, får at hører lidt nærmere...

 

Håber der er nogen som kan hjælpe mig :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ikke noget ondt mod Cavalieren, men jeg synes det er en "mormor-hund" og så gammel er jeg ikke endnu ;)

 

Det er en mulighed at snakke med nogen "over there", men jeg er bange for det er en meget dyr løsning.. :S

 

Jeg tror jeg vil prøve at snakke med en opdrætter, som har begge racer.. Der må være andre som er interessede i denne smukke blanding ;)

Hvis I kender nogen, må I endeligt sige til :D!!

 

Det er selvfølgelig en dyere løsning end at finde en herhjemme... men hvis de i USA direkte opdrætter denne race, så vil du have mulighed for at få en meget mere harmonisk hund ud af det, da parringen sandsynligvis er planlagt og der derfor har lagt noget arbejde bag... Men jeg synes virkelig at du skal skrive til en opdrætter, og høre ad... Der kan du jo høre om prisen, og hvad det vil koste at få den fragtet til DK... jeg er sikker på at de kan svare dig..

 

Men hvis du gerne vil finde en herhjemme fra, så kan du gå ind på Gi pote... der er mange som reklamerer med kuld...http://www.gipote.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg skrevet til en amerikansk kennel, som har 20 års erfaring. Så nu venter jeg spændt på om de overhovedet vil sælge til Danmark og hvad det vil koste mig :S..

 

Jeg kan kun finde en kennel i Danmark, der har både Cocker spaniels og Golden retrievers, men der står meget lidt om selve kennelen, ejer og hundene...

Er der nogen som har kendskab til kennelen "Kennelen på bakken" og Henning Olesen, som har den??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Nu har jeg skrevet til en amerikansk kennel, som har 20 års erfaring. Så nu venter jeg spændt på om de overhovedet vil sælge til Danmark og hvad det vil koste mig :S..

 

Jeg kan kun finde en kennel i Danmark, der har både Cocker spaniels og Golden retrievers, men der står meget lidt om selve kennelen, ejer og hundene...

Er der nogen som har kendskab til kennelen "Kennelen på bakken" og Henning Olesen, som har den??

 

 

Det lyder rigtig spændene... glæder mig til at høre hvad de skriver tilbage...:-D... Jeg er sikker på at de gerne vil sende til DK... En opdrætter plejer gerne at ville udbrede sit kennelnavn...så det tror jeg ikke bliver noget problem...:-D

 

Jeg kender desværre ikke "kennelen på bakken"

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille update :)

 

Jeg er i kontakt med en privatperson i England, som i år har fået et kuld af den slags jeg gerne vil have - og de har sådan set også en tæve hvalp jeg kan købe, men jeg venter til næste kuld.

Jeg har fået til sendt billeder af faren (golden) og moren (cocker) som hvalp. De ser dejlige ud :) Og hvalpene fra i år er meget smukke...

Nu skal jeg bare vente til næste, så jeg kan komme over og hente en lille smuk pige... (Heldigvis vil mine forældre gerne gøre det til sommerferien - så vi tager alle sammen over og henter hende).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna
En lille update :)

 

Jeg er i kontakt med en privatperson i England, som i år har fået et kuld af den slags jeg gerne vil have - og de har sådan set også en tæve hvalp jeg kan købe, men jeg venter til næste kuld.

Jeg har fået til sendt billeder af faren (golden) og moren (cocker) som hvalp. De ser dejlige ud :) Og hvalpene fra i år er meget smukke...

Nu skal jeg bare vente til næste, så jeg kan komme over og hente en lille smuk pige... (Heldigvis vil mine forældre gerne gøre det til sommerferien - så vi tager alle sammen over og henter hende).

 

Det lyder da super dejligt! Tillykke - lidt på forskud måske :5up: (så må vi håbe, at de er klar til afhentning, når i har ferie! :blink:)

 

Hvis du har lyst til, at vise lidt billeder frem, vil jeg meeeget gerne se dem! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
Jeg er sikker på at de gerne vil sende til DK... En opdrætter plejer gerne at ville udbrede sit kennelnavn...

 

Ja, altså - kennelnavn og kennelnavn. Der er nok ikke så meget at udbrede, eftersom det ikke er en anerkendt race og dermed ikke noget, der har et "miljø" at spredes i. Man når ikke så langt rundt med sin markedsføring med en blandingshvalp der render rundt i parkerne, som hvis man eksporterer en tavlehund, der får sit navn plastret til på diverse fora og hundeblade fra udstillingsresulater.

 

Nu er jeg jo så tør og gammel, at jeg ikke forstår hvorfor du ikke vil have enten cocker eller retriever? Og ja, jeg ved godt, at alle racer er startet ud fra selektiv blandingsavl, men der har der været et nedfældet formål med avlen eks. i retning af "jeg vil gerne have en let dresserbar hund, der har en blød mund og elsker at hente og bære på ting = jeg fremavler en retriever".

 

Blanding mellem golden og cocker er ikke som sådan en dårlig idé, for de har "samstemmende" temperamenter. Men eftersom det er en blanding, har du ingen idé om, hvorvidt hunden du henter hjem ender med en størrelse som en retriever eller som en cocker. Temperamentet er der ikke den store tvivl om. Du vil få en hund der elsker at arbejde, og skal have lov til det. Som elsker at bruge sin næse, løse problemer og bære på ting. Som skal have rigeligt med motion - både til muskler og til hjerne.

 

Så nu er jeg lidt gammel og sløv igen; hvorfor have en blanding hvis du er meget bevidst om hvilken type/størrelse hund du vil have? Du har ingen garanti for, at din hund ender med at se ud på samme måde som den du har set og som har gjort du har forelsket dig i denne type.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Billede 3 ligner i øvrigt meget en cocker - bare yngre end den rene cocker er på det billede.

 

Og er jeg den eneste der stejler over, at man parrer så stor en han med en lille tæve...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...