Hop til indhold

Dine yndlingsracer??

Gæst CookiesMoar
 Share

Recommended Posts

Gæst CookiesMoar

Hvad er dine yndlingsracer, og hvorfor skal du have dem, eller ikke have dem??

Her er mine:

Irsk Ulvehund:

Kan bare godt lide de kæmper. Tidligere havde jeg en drøm om at eje sådan en, men efterhånden er det nok ikke den rigtige type hund for mig.

Grunden hertil er, at racen for det første er dyr, der er ikke vildt mange kenneler der avler, og i forhold til racens gennemsnitslige levealder og de generelle sygdomme der fremkommer i racen, er jeg bange for at denne hund ville blive en for dyr fornøjelse for mig.

Border Collie:

Det er bare en smuk, livlig og lærenem hund, som har en dejlig str.

Jeg kunne faktisk godt finde på at anskaffe mig en ren Border Collie engang...

Pt. har vi en blandingshund, hvor der er noget Border Collie i, og denne race skinner godt igennem i vores dejlige Cookie...

Dobermann:

Ja det var til at starte med den eneste hund der dur for min mand, og jeg må indrømme at jeg er blevet meget smittet med dette...

Dobermann racen passer på mange punkter godt ind i vores billede af en god hund. En hund der er en god familiehund og som passer på hus og ejer...

Det eneste man stadig kunne drømme om, var at hunden ville få øjnene op for dens størrelse, da de mange gange tror de er små skødehunde...

Pt. har vi ligeledes en Dobermann...

Fremtidige hunde:

Der er nok størst chance for at den/de næste hunde vil være af Dobermann racen, med mindre min mand eller mig vil få sygdomsmæssige problemer, der gør at vi ikke ville kunne magte en hund af den størrelse og med det motionsniveau...

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bliver nødt til en dag at eje en dansk / svensk gårdhund, jeg er helt solgt til dem :hjerte:

Derudover er jeg vildt og inderligt forelsket i en venindes engelske bulldog, men grundet de mange helbredsproblemer i racen, tror jeg ikke, at jeg nogensinde kommer til at eje en sådan....

Jeg mødte en schipperke for første gang i sidste måned, han var en utroligt charmerende hund, hans ejer fortalte dog, at han ikke var særligt racetypisk, så det er svært at sige om racen ville være noget for mig, når det kom til stykket...

Og så regner jeg med, at jeg en dag må have mig pudel (når min mand er død eller noget :lol:) Jeg har aldrig brudt mig om dem, men er virkelig blevet omvendt efter at have mødt en hel del af dem i træningsøjemed... De er så fulde af sjov og ballade og virker umiddelbart nemme at arbejde med... det eneste der viille kunne holde mig tilbage fra dem (udover min mand, som ALDRIG ville gå med til en pudel) er pelsplejen... så fik jeg en pudel, blev den kom holdt helt kortklippet...

Link til indlæg
Del på andre sites

De racer, som jeg er vild med, og som jeg godt kunne finde på at anskaffe mig:

Löwchen

Bichon Frisé

Pudel

Japansk spids

Cavalier King Charles Spaniel

Mops

De racer, som jeg er vild med, og som jeg måske kunne finde på at anskaffe mig, hvis min livssituation på et tidspunkt ændrer sig:

Islandsk fårehund

Finsk hyrdehund

Finsk lapphund

Norsk buhund

Dansk spids

Kooikerhondje

De racer, som jeg synes er fantastisk smukke, men som jeg nok aldrig vil anskaffe mig, da jeg ikke tror, at det vil være et godt match:

Alaskan malamute

Siberian husky

Akita

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Flere Löwchens :mrgreen:

Basset Hound

Langhåret Collie

Border Collie

Beagle

Petit Basset Griffon Vendeen

Berner Sennen

Sankt Bernardshund

New Foundlænder

Grand Danois

Pekingeser

English Bulldog

Og mange flere jeg garanteret ikke kan komme i tanke om nu...

Og alt er rent ønske tænkning! Men hvem ved måske en gang :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, min liste bliver bare længere og længere. De fleste på listen her er hunde som jeg synes er smukke, og ikke nædvendigvis som jeg passer sammen med ;-)

Airedale Terrieren har jeg forelsket mig rigtig meget i, på udseendet. Men jeg har aldrig mødt én, og skal ikke kunne sige om jeg passer med den

Welsh Corgi Bare fordi jeg synes den er bedårende med sine store øre, og lave ben :mrgreen:

Stor puddel Jeg synes simpelthen at store pudler er så smukke!

Beagle faktisk ikke en helt utænkelig race for mig, hvad jeg har læst af. Dog tror jeg at dens jagtinstinkt er for stort til mig

Øv, jeg kan ikke komme i tanke om flere. Jeg må opdatere, hvis jeg gør :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Labrador Retriever! Alle 3 farver.. Og den helt nye.. nemlig den hvide! :lol:

Ellers kunne jeg også godt tænke mig en lille sødt gadekryds..( sådan en sød en man ved ikke bliver større ) ellers en anden lille race. Fordi jeg tænke på gadekryds kunne jeg godt tænke mig en slags schæffer + en mindre hund. Sådan en sød en med stort og fjollet schæffer hoved, og lille sød krop der passer til. Nej, min fantasi har ingen grænser;-)

Og hvis jeg nu for den skøre idé at have en stor hund kunne jeg godt tænke mig en irsk ulvehund. ( bare for udfordringens skyld ;) ) Men lad os nu se..

10 hunde så er den hjemme..! ;-) Måske skal jeg vælge ud af dem..? Så mange hunde tror jeg slet ikke jeg får plads til.:megaked::lol: Øv.. bæææh!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mio :mrgreen:

Gyldne Goldens (lys til mørk) :lun:

Andre hunderacer jeg kunne overveje/har overvejet (vilkårlig rækkefølge):

• Nova Scotia Duck Tolling Retriever (Toller)
  • Islandsk Fårehund
  • Labrador Retriever (Chokoladefarvet)
  • Flatcoatet Retriever
  • Cocker Spaniel
  • Mellem/Stor Pudel
  • Berner Sennen

Racer jeg er facineret af, men som ikke passer så godt til mig/mine omgivelser:

• Eurasier
  • Irsk Ulvehund
  • Schæferhund
  • Weimaraner (korthåret)
  • Springer Spaniel
  • Broholmer

• Samojedhund

• Siberian Husky

• Polski owczarek podhalanski, Leonberger & Newfoundlænder (har dog aldrig mødt nogen af dem)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

1. Amstaff....det er bare den lækreste hund...har sagt det tusind gange før...hehe...den er selvstændig, men alligevel trofast, og så er den stædig ad h***ede til...hehe...og så er den jo gudesmuk..

2. Cane corso, stor lækker brugshund, interesseret i at arbejde og samtidig en god vagthund...men jeg tror jeg skulle have en importhund hvis det var, for jeg synes dem jeg har set på udenlandske hjemmesider virker noget mere robuste...

3. Dogo canario...dog ved jeg ikke meget om racen, men dem jeg har mødt var nogen lækre hunde..selvom jeg har hørt de skulle være noget reserverede overfor fremmede...

------

Når jeg bliver ældre og ikke helt klarer det tempo mine hunde sætter for dagen vil jeg nok ha en bullmastiff...hehe...men det er svært at sige, for så meget ved jeg slet ik om racen...

Link til indlæg
Del på andre sites

There is only one :mrgreen::mrgreen:

Border Collie.... kommer nok aldrig mere til at leve uden mindst én af slagsen...

Derudover:

Parson Russell Terrier

Pyrenæisk hyrdehund

Malinois

- alle hunde jeg kunne tænke mig at leve med!

Hvis jeg udelukkende skulle gå efter udseendet:

Amerikansk Bulldog

Rhodesian Ridgeback

Pinscher

Amstaff

Men det skal jeg så ikke.... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg holder sådan set af alle hunde indenfor Molosser og Mynde grupperne. Det er hunde, som jeg godt kunne forestille mig at eje, fordi de (fleste) passer til mit temperament og min livsstil. Jeg kan også godt lide deres udseende.

Nogle af de smukkeste hunde synes jeg er Husky, Malamute og Tjekkisk Ulvehund, men dem ville jeg aldrig eje, for jeg kan ikke klare deres selvstændige (dumstædige ;-)) væsen.

Noget tilsvarende gælder for Weimaraner, som er gudesmuk, men ikke egner sig til mit temperament.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Åh, der er så mange skønne racer, men følgende er jeg helt vilde med:

Cavalier King Charles spaniel Sådan en har jeg, og hun bliver stensikkert ikke den sidste cavalier i mit liv

Cocker spaniel Skøn hund, men måske lidt for aktiv til mig

Fransk bulldog

Mobs: Begge skønne hunde, men jeg kommer aldrig til at eje sådan en, da jeg ikke ville støtte avlen af deres usunde udseende

Gran donis (staves?) "big dane" Åh :hjerte: hvis jeg nogensinde får plads, og have så skal jeg have sådan en

Border collie Superskøn race, men lidt for aktiv for mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså langhårede gravhunde er jo mine favoritter og BåtBåt er uden tvivl den nemmeste og dejligste jeg har haft af racen.

Min næste hund bliver(tror jeg) dog ikke en gravhund, men næsten 100% sikkert en Saluki, det er simpelthen sådan en vidunderlig race i mine øjne.

Derudover er der andre racer jeg er facineret af men som jeg nok næppe bliver ejer af:

Greyhound

Whippet

Chinese Crested

Golden Retriever

Flat Coated & Curly Coated Retriever

Engelsk Setter

Afghansk Mynde

Stor Pudel

Dobermann

Welsh Springer Spaniel

Og faktisk MANGE flere, for hvor er der jo mange lækre racer at vælge imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine ndlingsracer er mynderne, som jeg godt kan lide af temperament. Egentlic findes der ikke nogen mnderace som jeg ikke bryder mig om, men af praktiske grunde ville jeg ikke turde binde an med afghanere og italiensk mynde. Afghanere har en meget krævende pels, og italienerne er meget skrøbelige, ikke godt med et klummerhoved af en irsk ulveund i huset.

Mht Irsk ulevhund ville jeg oprindelig heler ikke have sådan en, fordi jeg var bange for deres dårlige helbred. Min har så indtil nu ikke fejlet andet end pådragne skader ved klumreri. Men på et IU forum som jeg er med i, har 3 medlemmer mistet helt unge hunde dennne sommer. Uhyggeligt. Jeg kan også godt lide GD'ere, det er ligesom lidt af det samme.

Desuden kan jeg godt lide jagthunde, især dem der før var i "gruppe C", nu har de lavet det om så det hedder noget helt andet. Jeg blev indoktrineret til tysk ruhår, de er meget charmerende, og yderst robuste, men kræver også uhyggelig meget aktivitet.

Der er også nogen racer som jeg er meget fascineret af, men aldrig selv kommer til at have. Det er de franske hyrdehunde, Picard, Briard, og Beauceron. Og de tjekkiske ulvehunde...

Bouvier des Flandres har jeg et lidt blødt forhold til efter at jeg hev to gennemstegte af slagsen ud af en bil ved vesterhavet, og smed dem i baljen (den stooore). Bagefter var bilen væk... En forstående landbetjent spurgte om jeg ville noteres til at overtage hundene hvis ejeren ikke meldte sig. Jeg takkede ikke uden besvær nej.

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst NovaMedova

Åh der er så mange:

Labrador

golden retriever

flatcoated retriever (dette regner jeg med bliver min næste hund)

welsh corgi

samojede

irsk ulvehund

groenendal

dalmatiner

malamute

husky

jack russel

islandsk fårehund

grand danois

mastiff

weimaraner

I sidste ende synes jeg jo alle hunde er fantastiske på hver deres måde. Hver gang der er en race jeg ikke er så vild med, møder jeg et eksemplar der er helt fantastisk, og så er jeg solgt:roll:

Men på trods af alle disse racer jeg er vild med, vil jeg nok alligevel altid ende med en retriver af en art. Vi bare bare det bedste match..;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly

De racer jeg er helt vild med og som jeg kunne have til overvejelse at anskaffe, når det engang bliver aktuelt om 15-16 år:

Schæfer (se'fø'li)

Labrador Retriever (se'fø'li)

Dobermann

Rottweiler

Flatcoated Retriever

Golden Retriever

Dværg Pincher

Fransk Bulldog

Er dog mest til store racer, så Dværg Pincher og Fransk Bulldog må være i dobbeltparantes..

De racer, som jeg synes er fantastisk smukke, men som jeg nok aldrig vil anskaffe mig, da jeg ikke tror, at det vil være et godt match:

Alaskan malamute

Siberian husky

Akita

Enig med dig her..

Derudover ville jeg generelt ikke overveje de små racer.. Ikke fordi jeg har noget imod dem, men fordi jeg er mere til store hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Annepk

Hejsan :)

mine yndlingsracer er naturligvis:

-Japansk spids (Min egen lile hundebasse Akira)

-Welsh corgi carigan og pembroke - simpelthen for bedårende med deres kæmpe hoveder og små kroppe:lol:

-Alaskan malemute og sibirian husky - Så stolte og yndefulde

-Samojede spids - Storebroderen til min japaner:blink:

-Shiba - Elsker japanske racer:lol:

Mvh. Anne og Akira

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

SBT og APBT er selvfølgelig også blandt mine yndlings...synes dog SBT er lidt for meget Peter Plys af udseende...hehe...men alligevel en sjov hund at stifte bekendtskab med...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nummer ét: Dansk Svensk Gårdhund selvfølgelig! :hjerte: Den race har uden tvivl hapset en kæmpe plads i mit hjerte. Jeg kan ikke andet end elske den race. Og racen passer perfekt til mig!

Ellers så er Kency også skyld i at jeg også har tabt hjertet til Westierne. Skal jeg nogensinde have en terrier igen, tror jeg det ender med sådan én - som enehund. Kency & Sitto fungerede ikke sammen - men Kencys familie har fandme fået sig en superlækker hund i Kency! Som enehund er hun virkelig en lækker og dejlig hund, virkelig! :5up:

Ellers så er der; Border Collie, Whippet, Jack Russell Terrier og Dobermann.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bum ti bum...

Jeg ER jo ret glad for chihuahuaracen - ellers havde jeg nok ikke to stk ;-)

Men min næste hund skal være stor!

Jeg ved at jeg aldrig ville kunne give en border collie det den havde krav på, omend jeg synes de er ret fine..

Er også fan af Flatcoated Retriveren, Schæfer af udseende, doberman af udseende, malinois, nogle spanielracer.. æææhm. Der er en hel del andre racer, men stopper jo aldrig :-D

Det kan også være ligemeget - står jo på liste til Stabyhvalpe... Eller i det mindste en Stahuyhuy :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Yndlingsracer må være...

Dobermann - Den er så utrolig smuk (med alle kropsdele), atletisk og med god potentiale for træning. Den knytter sig mere til familien end andre mennesker og dem jeg har mødt har været helt igennem fantastiske.

Jeg skal dog ikke have en endnu da jeg vil have en del mere erfaring med det at have hund inden og næste gang der skal ny hund i huset bliver det Bjørn der bestemmer.

Rottweiler - Jeg bliver gang på gang imponeret over hvor stor en hygge/skødehund en så muskuløs og flot hund kan være :lol: Igen en race med god potientiale for træning og hvor der kan gøres noget ud af træningen.

Cocker spaniel - og andre jagtracer (springer spaniel, kleiner munsterlænder, irsk setter m.f.). Er kommet med tiden, men efterhånden som jeg har arbejdet med Dumle og mødt flere jagthunde kan jeg gang på gang blive imponeret over hvad de egentligt er i stand til. Både at opspore og hente og deres temperament.

Bjørn har så diverse mastiff-racer som yndlings.

Link til indlæg
Del på andre sites

SBT og APBT er selvfølgelig også blandt mine yndlings...synes dog SBT er lidt for meget Peter Plys af udseende...hehe...men alligevel en sjov hund at stifte bekendtskab med...:-D

Jeg fatter hat, af det der sms sprog:confused:

Jeg er flasket op med retrivere så de har en speciel plads i mit hjerte:hjerte: kunne godt tænke mig en af curlyerne engang, de er så unikke med deres pels:oops:

Den engelseke mastiff er jeg også vild med...

Pudler har også sat aftryk i den gode ende af min skala:mrgreen:

Åhh jeg kunne nævne mange andre hunderacer jeg bryder mig om men jeg syntes nu alle hunde er skønne, men helst de store er ikke så god til de små...

Link til indlæg
Del på andre sites