Hop til indhold

Hvilken race vælger du næste gang?


Therese
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg er nysgerrig og vil gerne vide hvilken race du planlægger at anskaffe dig næste gang og hvorfor :mrgreen:

 

Jeg selv har kigget lidt på en collie, jeg vil gerne have en mellemstor, langhåret hund, der ikke behøver hilse på alle mennesker vi møder på vores vej, som er samarbejende, intelligent, aktiv, men samtidig god til at tilpasse sig mit aktivitetsniveau.

 

Og så synes jeg den er utrolig smuk :lun::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 160
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skifter mening så selv en radikal må være misundelig. :lol:

 

Men lige i øjeblikket lader jeg mig styre af hjertet der siger flatcoat. Og imorgen kan min hjerne sige tornjak, rottweiler eller tibetansk spaniel blandt maaaange andre. :oops:

 

Racer jeg aldrig vil få indenfor dørene er bl.a. racer der er deforme, terrier og andre ruhårshunde og hunde med meget pels (der ikke kan klippes ned). Men ellers har jeg en bred smag og misunder faktisk folk der kun lige har en enkelt mulighed. Synes det er svært at vælge. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: hmm...har tænkt på måske en dalmatiner eller en broholmer :lun: synes dalmatinere er SÅ smukke og stilfulde, og broholmeren er bare så sjov og dejlig :lol::mrgreen:

 

Meen tror det blir en dalmatiner til den tid, når broholmeren er så svær at få fat på :engel: :blink:

Ja, er det ikke noget med at man skal avle med dem, fordi der er så få af dem eller hvordan er det?
Link til indlæg
Del på andre sites

Én ting er sikker, jeg skal i hvert fald ikke have en DdB igen!

Ikke fordi der er noget galt med Leroy - han er en dejlig hund, og den nemmeste hvalp jeg nogensinde har haft. Men jeg er træt af at blive rakket ned på pga. mit valg af hund. De uvidende rakker mig ned for at have valgt en "kamphund", og tavlesnobberne rakker mig ned for at have valgt en tavleløs hund. Jeg er træt træt TRÆT af det! :evil:

 

Så det bliver enten en GD eller en blandingshund. Jeg er meget impulsiv, så det afhænger af hvad der er til at få lige når behovet er der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skifter mening så selv en radikal må være misundelig. :lol:

 

Men lige i øjeblikket lader jeg mig styre af hjertet der siger flatcoat. Og imorgen kan min hjerne sige tornjak, rottweiler eller tibetansk spaniel blandt maaaange andre. :oops:

 

Racer jeg aldrig vil få indenfor dørene er bl.a. racer der er deforme, terrier og andre ruhårshunde og hunde med meget pels (der ikke kan klippes ned). Men ellers har jeg en bred smag og misunder faktisk folk der kun lige har en enkelt mulighed. Synes det er svært at vælge. :(

Ja, men sådan har jeg det skam også :engel: Jeg er vild med rigtig mange racer, de tiltaler mig allesammen på hver deres måde. Heldigvis er jeg ung, så jeg kan få mange af dem :blink:

 

Og du skal være velkommen i tråden i morgen, hvis du skifter mening :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Én ting er sikker, jeg skal i hvert fald ikke have en DdB igen!

Ikke fordi der er noget galt med Leroy - han er en dejlig hund, og den nemmeste hvalp jeg nogensinde har haft. Men jeg er træt af at blive rakket ned på pga. mit valg af hund. De uvidende rakker mig ned for at have valgt en "kamphund", og tavlesnobberne rakker mig ned for at have valgt en tavleløs hund. Jeg er træt træt TRÆT af det! :evil:

 

Så det bliver enten en GD eller en blandingshund. Jeg er meget impulsiv, så det afhænger af hvad der er til at få lige når behovet er der.

:ae:

Forhåbentligt er kamphundedebatten faldet lidt til ro, når du engang om forhåbentligt mange år skal have hund igen. Så slipper du for den provokation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligesom Ascha skifter jeg også meningen, hele tiden.

 

Lige nu bor jeg jo hjemme hos min forældre, men når jeg engang flytter hjemmefra, skal jeg helt klart have min egen hund.

Jeg tænker faktisk ret meget over det (selvom der nok er en 3-4 år til endnu :oops:)

 

Det skifter meget hvad jeg helst vil have, men lige nu har jeg forelsket mig i whippet! Jeg er så vild med mynder, og så kræver den endda ikke voldsomt meget motion, den er putte-dyne lækker og så er den rimeligt velegnet til lejlighed, når bare den får lov at strække benene, engang om dagen. Og så gør det mig ingenting at den er reserveret, det er rart med lidt afveksling! Det der trækker ned, er dog det faktum at dens jagtinstinkt er rimelig højt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forhåbentlig går der ikke så længe, før jeg skal have hund nr. 2. :genert: Og det bliver en löwchen, hvis alt falder i hak. :-) Det er simpelthen sådan en sød race - kvik, lærenem, venlig, god med andre hunde og rigtig køn. :lun:

 

Derudover er der mange andre racer, jeg også kunne finde på at anskaffe mig (ikke i prioriteret rækkefølge):

 

Dværgpudel

Bichon frisé

Japansk spids

Cavalier

Mops (er dog ikke vild med at støtte avlen af hunde med så flade ansigter, da det jo giver dem vejrtrækningsproblemer)

 

Hvis jeg på et tidspunkt får lidt større forhold og bil, kunne jeg også overveje en lidt større race:

 

Mellempudel

Islandsk fårehund

Finsk hyrdehund

Dansk spids

Sort spids

 

En decideret stor hund får jeg nok aldrig. :-)

 

Jeg er også ret vild med kooikeren, men ved ikke, om jeg kunne leve op til dens aktiveringskrav.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har snakket om en engelsk mastiff, men dem der har haft en, når vi snakker med dem, så ligger der vidst riiiiiiiiimelig meget stædighed i sådan en, og den er vidst også endnu mindre behagsyg end aslan :shock:

 

Og jeg er jo stadig lidt forelsket i Milo (hvordan mon de har det?)

 

Jeg tvivler på at vi får endnu en broholmer, med mindre noget bekendtskab skulle få et kuld :engel: Fik vi tilbudet - tror jeg vi tog det, men er egentlig ikke sikker :shock:

 

 

Et eller andet sted, kunne jeg godt tænke mig at prøve en behagsyg hund :mrgreen: Og så lave konkurrence sjaw og sådan noget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...