Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

pivpiv

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af pivpiv

  1. topic svarede på pivpiv's pivpiv i Pleje
    det prøver vi lige og så ser jeg om ikke lige jeg kan bestille det vitamin. Tak, du er en skat som altid:blink:
  2. topic svarede på pivpiv's pivpiv i Pleje
    Giver du det konstant? Pt giver vi lakseolie men jeg syntes de får våde øjne af det og det burde jo være godt for pelsen.
  3. et emne tilføjede pivpiv i Pleje
    Den her tid fælder Luna som en gal, men hun har også skæl. Det har vi normalt kun set ved stressede situationer (til prøver eller da sassy blev syg i påsken) Lige nu kan vi ikke lige se der skulle være noget stressende og jeg ved ikke noget om hvorfor ellers hun skulle have skæl. Har i nogle ideer?
  4. topic svarede på pivpiv's PBC i Debat
    Vi er seje heroppe Det har heller ikke stået en masse i medierne om da der blev set ulv i nærheden af øglens rideklub, men året efter da der blev fundet en død ulv længere væk gik hele dk jo i panik men ulven havde jo været der længe. Desværre er der også mange der smider gift ud til rovfugle. For nyligt er der fundet en stor ørn med fråde om næbet, den var forgiftet og det lykkedes ikke dyrlægen at rede den. Det sker desværre jævnligt og det er SÅ skrækkeligt.
  5. topic svarede på pivpiv's Umulia i Debat
    Er det egentligt først nu de er nået til at klone hunde eller er det gjort andre steder i verden? De første heste er jo klonet og lever og har det godt og hvem husker ikke fåret Dolly.
  6. topic svarede på pivpiv's pivpiv i Sygdomme
    Der ryges ikke i nogle af bilerne. Hmmm prøver lige at fortælle om det med pillerne, det kan være det giver mod på det for lige nu møder de jo en masse modstand og jeg tror det hele er overvældende, så jeg tror ikke de har overskud i massevis. Der skal virkelig arbejdes med den hund og det gik op for ejer for 1½ uge siden, det var et stort gok i nødden.
  7. topic svarede på pivpiv's pivpiv i Sygdomme
    dyrlægen sagde anxicalm var bedre og mere effektivt end adaptil. Om det er på tom mave eller små ture, så kaster hun op. Ja bare det at sidde i bilen uden den er tændt så savler hun. Jeg står kun ved siden af og når hun er her så træner vi en masse, men ejer er ikke den letteste at danse med mht træning Han vil ikke helt tage fra råd fra mig, han mener ikke jeg er dygtig nok.
  8. Dette er en gammel tråd og bruger er her slet ikke længere
  9. et emne tilføjede pivpiv i Sygdomme
    En unghund døjer meget med køresyge. Da hun blev hentet kørte de turen hjem uden problemer, en tur på 3½ time. Derefter har hun ved hver køretur savlet voldsomt og kastet op. Det bliver ikke bedre. Hverken ved små ture eller lign. Hvis bare hun sidder i bilen så savler hun voldsomt, også selvom bilen ikke kører. Nu prøver de anxicalm mod det og det har ingen virkning. Går det over med tiden eller findes der nogle fif? De har altid taget hende med på småture nogle gange om ugen fra de fik hende og hun har også været med på nogle længere ture og alle med samme resultat.
  10. topic svarede på pivpiv's Linda i Træning
    EJ hvor er du bare fantastisk vildt sej!!! Tillykke!!
  11. Har hun ikke haft krave eller dragt på? Hun må slet slet ikke slikke i det. Du kan evt købe en body til babyer og give hende på (alt efter hvor stor hun er) så hun giver det ro og så kan det være en ide at planlægge turen til doktor dyr når du kan få chauffør
  12. Her kan du se hvordan sassys mave så ud inden stingene blev taget. Det her var det voldsomste den så ud, aldrig værre.
  13. vi fik sassy steriliseret (akut i påsken) og hendes har på intet tidspunkt set sådan der ud. Det var bare hudfarvet og ingen buler eller rødmen. Hold øje og hellere spørge dyrlægen en gang for meget end en gang for lidt. God bedring med hende
  14. Hvor er hun fin og stort tillykke med hende runde dag
  15. åh nej for pokker. Jeg håber snart han er frisk og i kan fejre ham. God bedring med ham:ae:
  16. De gravhunde jeg kender har ikke noget særligt socialt behov. De kan godt gå med andre hunde, men det der med at lege og hygge det gider de ikke. Begge to er nogle "kællinger" og vil gerne bestemme over andre hunde men samtidigt er de fantastiske familie hunde....... dog ville jeg ikke få gravhunde imens jeg havde små børn. Hende jeg voksede op med var meget styret af jagt instinkt. Alt blev dræbt, høns, kaniner, bamser og hvad der ellers var blødt eller med fjer. Men samtidigt sov hun ved mine ben hver nat i 16 år og var der nogen der var voldsomme ved mig så blev de hurtigt snappet i fingre eller haser for hun passede på mig. Ham der er i noget af familien i dag er NÆSTEN lige sådan, dog dræber han intet, faktisk er han pisse bange for familiens høns*GG* Han er af den kongelige slægt og han er da royal, lidt fin skal man jo være med de gener Men han putter også ved familien og stod det til ham så boede han i mandens lomme og forlod den kun for at tisse Ingen af de to hunde har haft problemer med andre hunde. Vores var med på jagter i flere år og har aldrig lavet ballade og den anden, ja han har aldrig bidt garder:slem:
  17. Nogen bliver to år i dag :hjerte:
  18. en besked i et emne svarede på pivpiv i Dansk Svensk Gårdhund
    Brugeren er ikke længere på siden og tråden er 3 år gammel
  19. ang svaret til vi bevæger os ud med tæverne når de er i løb. Mener du at man skal holde sig hjemme når man har hund i løb? Vi kørte på stranden og valgte ikke den populære, men kørte derimod pokkers langt væk. Mine tæver bliver i deres snor når de er i løb og hanhunde ejere må vel arbejde med deres hunde eller holde dem i snor, så de ikke opsøger de løbske tæver. Ellers er det godt nok mange uger om året hundene skal holdes på egen grund og hvad gør man så hvis man bor i lejlighed? Bare en tanke.
  20. Det var skam sagt flere gange og det var desværre under træning og ejer stod stille og kikkede og rørte sig ikke ud af flækken. Ejer mente som sagt at hundene nok fandt ud af det, her er det så min pligt at hjælpe min hund. Nej ejer kunne og ville ikke kalde hunden til sig, desværre. Igen hvis du mener din hund skal hilse, uden du spørger først - det er ikke ok. Der er nogle hunde der bider, er bange for bestemte farver og racer og hvad nu ellers og måske er det fejl i opdragelsen, men det er jo stadig noget der sætter hunden i en situation der ikke forbedrer dens grund til at være sådan OG du udsætter jo også din for at få nogle bid og snap så den kan blive bange. For mig er du ikke provokerende men du fortæller at alle andre tager fejl. Du siger jo bare hvad du vil gøre og andre siger at de ikke ville gøre det. Der er vel plads til begge dele. Men en der kommer med fri hund hen i hovedet på mig og mine hunde beder jeg gerne kalde deres hunde til sig, for mine skal ikke hilse. Vi gik på stranden, med pigerne i snor, begge var i løb og da vi havde afvist SEKS liderlige hanhunde fordi de bare lige skulle hilse - imens ejerne var langt væk, da gav vi op og kørte et andet sted hen. Desværre. der kan jo være mange grunde til at man ikke vil lade sin hund hilse
  21. Jeg har ikke en chi, men et snap fra en lab. Noget som bare ville være et snap på en anden i samme størrelse ville ikke være godt for en lille hund og et potedask i leg, det kender jeg ingen forsvarlig hundeejer der ville elske at se deres lille hund få Som skrevet så fattede de intet de andre gange og derfor blev det trusler til sidst. Så det var langt fra første samtale og ejer kom ikke og hjalp når min mand stod og holdt deres hanhund.... de mente at hundene nok skulle finde ud af det. Jeg har også en der råber når hun ser andre og folk hopper. Det eneste hun råber er hej og så er hun klar på leg. Det er bare ikke sådan mennesker tolker det Går jeg med mine hunde i snor og folk kommer og bare lader deres hunde buse hen i hovedet på os, så bliver jeg brummel. Mine hunde skal ikke bare udsættes for alle folks kræ og slet ikke uden de kender dem. Det er en af grundene til jeg ikke sætter mine ben i en hundeskov. Der er alt for mange der mener at de bare slipper hunden og så sætter folkene sig og venter på hunden vil med hjem
  22. Men tiderne ændrer sig jo og vi bliver jo klogere og klogere og lærer meget mere om hvad der er optimalt for både mennesker og dyr.
  23. altså nogle hunde er jo direkte bange og nervøse (det kan være pga overfald eller andet) og kommer der så et kræ tromlende bare for at hilse, så kommer der jo ikke noget godt ud af det. Mine hunde er yderst høflige, den lille er faktisk FOR høflig. Men sådan en kåd lab der vil lege og så den giver en chi et venligt potedask, det kan ende helt galt. Min den gamle er normalt vis meget glad for alle andre, men hun bliver ældre og har gigt. Så mødte hun to søde unghunde herindefra som var meget interesseret i kontakt og så sagde hun godt nok skrid. Det er jo ok, men hvis ikke unghundene forstår det (nogle gange er de altså lidt langsomme*GG* Hvem sagde teenager) eller hvis den der siger fra er stor og voldsom. Det kan give nogle skrammer og der burde vi som ejer støtte vores hund så det ikke blev nødvendigt. Et voldsomt skrid fra en lab imod en chi, så kommer en chi altså nemt til skade. Min den lille siger ikke fra om så en hanhund står og humper hende. Hun ligger sig på ryggen og vi må fjerne hanhunden fordi de åndsvage ejere mente at hun nok skulle sige fra - møder hun ham så brummer hun, sætter halen mellem benene og går og ejeren har INTET fattet før min mand meddelte at næste gang den hund kom til vores blev den sparket af pommerens til. Nu fatter de at de ikke behøver slippe ham i hovedet på vores hund. Tænk hvis vi "bare lod hundene klare den" det ville jo gå galt.
  24. waterwalker tror jeg ikke vi har i nærheden og svømning må være naturen der byder det - sådan noget fancy noget har vi slet ikke her omkring. Foder tror jeg er ok, for hun mangler "kun" at komme sig 2-2½ kg og begge hunde tjekkes dagligt om der skal plus eller minus af foder. Havde tænkt på at hente lidt barf, bare for at suplere op - minusset er bare hun fiser som en gal af råt kød Men det tager vi gerne med. Bakket terræn er aftalt både på stranden og der hvor Luna går til træning og vi begynder i weekenden og fra næste uge kommer de begge med når knægten er til fodbold.
  25. Gamle sassy har mistet vildt mange muskler efter hendes livmoderbetændelse og efterfølgende operation. Hun fik taget sting i mandags. Hvordan genopretter vi bedst musklerne på hende og findes der nogle øvelser og lign? Er der noget vi skal passe på med nu efter operationen? Hun lunter og løber i haven, men hun har jo været holdt i snor når vi er ude og gå og vi passer måske lige lidt ekstra på hende (ja ja ja pakker hende ind i pladevat og bobbelplast )

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.