Alt der er opslået af Therese
-
Hvor lang er jeres morgengåtur og fodrer I hunden før eller efter?
Jeg tror nok også jeg havde valgt at lufte dem sammen Hatten af for dig, beaglepack!
-
Hvor lang er jeres morgengåtur og fodrer I hunden før eller efter?
Bobo bliver luftet 20-30 minutter om morgenen. Jeg har altid lidt foder med, når vi går tur, så han får lidt der. Når vi kommer hjem, får han resten som fodersøg eller i hans madbold - som sikkert hedder et eller andet smart jeg ikke lige kan huske
-
Endnu en trist historie om en syg hvalp købt på nettet.
Nogen vil nok. Men jeg tror også, at rigtig mange af dem, der avler tavleløst gør det, fordi det er nemt og fordi der ikke bliver stillet nogle krav til dyrene. Og jeg tror ikke, at de opdrættere vil vælge at avle under DKK og sundhedstjekke deres dyr. Hvis sundheden var vigtig for dem, ville de vel allerede tjekke, men jeg har til gode at se et kuld, hvor forældrene er tjekkede. Det er heller ikke så meget de store opdrættere jeg er nervøs for. Det er mere dem, der kun vil lave et enkelt kuld, fordi alle fortæller dem hvor dejlig og skøn deres hund er. Eller dem, der bare gerne vil have en hvalp efter deres hund. Måske er sundheden ikke SÅ vigtig for dem? Men igen; håber da jeg tager fejl. Uanset hvad det ender med, synes jeg bare det er et underligt valg. Man skulle tro, at DKK arbejdede for sunde hunde og så giver det ikke mening at ændre kravene på den her måde. I hvert fald ikke for mig, men det bliver vi nok aldrig enige om Selvfølgelig. Det er bare virkelig synd for de hunde, der bliver født. Og det er lidt en skam, hvis Dkk får bidraget til sådan noget.
- Hvis jeg skulle vælg en anden race end schæferhund...
-
Kennel og Pris
Og du tør stadig godt? Du risikerer jo, at din hund bliver aflivet? Det er ikke for at male fanden på væggen, for du kan selvfølgelig være heldig at have din hund i mange år uden problemer, men hvis uheldet er ude, er det jo dig og din hund, der risikerer at "tabe." Da jeg overtog min labrador, havde jeg fået at vide, at han havde stamtavle. Da det så kom til stykket, lå stamtavlen et andet sted og var ikke blevet solgt med til tidligere ejer, fordi han ikke skulle bruge den - eller sådan noget. Så den tavle findes nok ikke! Og hvis jeg havde vidst det på forhånd, havde jeg nok ikke taget imod ham. Jeg er selvfølgelig glad for at jeg gjorde det, for han er en fantastisk hund, men desto værre vil det jo også være, hvis han en dag skal aflives. Jeg tror ikke det sker, for han trækker sig heldigvis i stedet for at indgå i en konflikt, men det kan jo ske. Og jeg kan jo ikke bevise noget, selvom jeg er helt sikker på, at han er raceren. Jeg kan kun håbe, at det også skinner igennem for andre, hvis uheldet er ude. Det er da ikke en sjov tanke, så jeg ville tænke mig godt om, hvis jeg var dig. Det er i hvert fald sidste gang jeg får en tavleløs lab
-
Endnu en trist historie om en syg hvalp købt på nettet.
Jeg tror mere det handler om at det skal lyde fint og at stamtavler generelt set er et kvalitetsstempel i sig selv end om at man rent faktisk ønsker at gøre noget godt for racen. Hvis man ville det, havde man vel meldt sig ind i en avlsforening. Det er jo fint for køberne, men hvad med hundene? Men man risikerer at ende med syge hunde. Og jeg kan slet ikke se, at det skulle gavne nogen. Jeg tror på, at de tavleløse vil blive ved med at avle tavleløst, fordi det er nemmere. Hvis de ville være seriøse, havde de meldt sig ind, men med det følger der mere besvær og det gider folk nok ikke. Det er muligt jeg er sortseer og jeg håber da, at det går som du forventer og at tavleløse opdrættere vil få øjnene op for hvorfor stamtavlen kan være en god ting. Men jeg kan altså godt frygte for alternativet. Du har sikkert helt ret i, at der ikke vil blive solgt syge hunde, fordi køberne får det stillet op mod hinanden, men når hvalpene allerede er født, kan det jo lidt ligemeget...
-
Rumænien vil aflive alle vilde hunde
Jeg synes også det er en god ide. Jeg har ikke noget imod aflivning, når alternativet er værre. Og det lyder det til, at det er i det her tilfælde. Så det er bestemt noget jeg godt kunne finde på at give penge til engang imellem.
-
fuldtidsarbejde og hund?
Det mest optimale ville selvfølgelig være, hvis man kunne være hjemme sammen med sin hund hver dag eller komme hjem til den igen efter 5-6 timer. Det er bare ikke realiteten for ret mange mennesker og jeg tror i høj grad det handler om tilvænning. Nogle hunde kan selvfølgelig ikke lære det, men rigtig mange hunde er jo alene hjemme i 8-9 timer hver dag uden problemer. Når jeg begynder at læse igen, vil Bobo også være alene hjemme fra kl. 8 om morgenen til kl. 14-15 om eftermiddagen. Altså 7-8 timer. Det tror jeg sagtens han kan lære, for han er vant til at der ikke sker noget i det tidsrum allerede. Så han sover og hviler sig bare. Og derfor har jeg det ikke specielt dårligt med det og jeg glæder mig altid til at komme hjem og gå en tur i skoven og hygge mig med ham. Og han får nærmest min fulde opmærksomhed resten af dagen. Når tingene ikke kan være anderledes, kan det sagtens løses på en tilfredsstillende måde for alle.
- Hvis jeg skulle vælg en anden race end schæferhund...
- DcH DM 2013
- DcH DM 2013
-
Hvis jeg skulle vælg en anden race end schæferhund...
Så tænker jeg også Belgisk Hyrdehund. Det lyder som om den kommer ret tæt på det du gerne vil have og så ligner den schæferen lidt i udseende Jeg kommer i øvrigt lige til at tænke på denne her race: http://www.chodsky-pes.dk/side2.html Den skulle vist minde ret meget om schæferen, så det er måske værd at kigge på.
-
Kennel og Pris
Ja, nemlig. Der er en grund til at hunde med stambog er dyrere og det kan godt betale sig at spare de penge sammen i stedet for at vælge en hund, der er billig i købspris
-
Endnu en trist historie om en syg hvalp købt på nettet.
Men kan folk, der avler uden tavle, ikke finde informationerne alligevel? Internettet er stort - det er bare at google. Jeg er sikker på der nok skulle dukke noget op. Hvis man altså vil. Og det tror jeg ærlig talt ikke der er ret mange af de "tavleløse" opdrættere, der vil. Så er det lige pludselig ikke billigt og nemt mere og jeg tror da, det er derfor mange vælger at avle tavleløst. Eller også lukker de bare øjnene for det. Desuden kan jeg stadig ikke se hvorfor det skal være DKK's ansvar at andre ikke vægter sundheden ret højt. Det kan godt være det med tiden tiltrækker flere opdrættere, men det åbner også op for muligheden for at folk kan avle på syge dyr og det er bare et underligt signal at sende, synes jeg. Og hvad har de mon så tænkt sig at gøre, hvis der rent faktisk er opdrættere, der avler på en syg hund :hmm: De kan jo ikke smides ud for det mere Mht. hvad DKK ellers kunne have gjort, så synes jeg faktisk ikke de skulle have gjort noget. Som sagt er det ikke deres ansvar at forhindre folk i at købe syge hunde. Hvis de skulle have gjort noget, vil jeg mene, at oplysning ville være bedre, så folk måske ville få en forståelse af, at en stamtavle ikke bare handler om at skulle udstille sit dyr.
- DcH DM 2013
-
Legekammerater søges i Randers!
Ja, det er så mig... Og vi vil da gerne mødes en dag, når Lucca nu er glad for store hunde.
-
Endnu en trist historie om en syg hvalp købt på nettet.
Men hvordan skulle de komme omkring problemet ved at slække på deres egen avlskrav? Hvordan skulle det trække flere folk til, mener du?
-
Endnu en trist historie om en syg hvalp købt på nettet.
Men det kan jeg altså godt forstå, at folk undrer sig over. Jeg kan i hvert fald ikke forstå hvofor restriktionerne skulle ændres til det værre. Det kan godt være, at ingen opdrættere benytter sig af ændringerne (og heldigvis for det) men det giver ikke mening at åbne op for muligheden. Og jeg har svært ved at få øje på hvordan det gavner avlen og hundene...
- Verdens allerbedste Casino...
-
Eddie har hudkræft....
Det er jeg virkelig ked af at høre. Krydser fingre og håber på det bedste!
-
Danmark i følge Bubber
Det er sgu utroligt så hurtigt debatter kan blive personlige herinde
-
Danmark i følge Bubber
Så simpelt er det jo altså ikke. Hvis det var så nemt at finde et andet job, havde vi jo ikke så mange arbejdsløse. Og så var der heller ikke nogen, der tog afsted til et job hver dag, som de egentligt ikke var glade for. Selvfølgelig er det et valg, men for de allerfleste mennesker er det et nødvendigt valg at beholde deres job, så de kan få brød på bordet, undgå at blive sat på gaden og forsørge deres familie, hvis de har sådan en. Og så bider man altså tænderne sammen og udfører opgaver, selvom de er trælse! Der er rift om jobbene, så hvis man vælger at sige op, skal der nok stå en klar til at overtage jobbet.
-
Danmark i følge Bubber
Det tror jeg altså bare ikke man må Shii. Det kan godt være, at du ser det som at man bare trækker på skulderen og lader stå til, men hvis borgeren siger nej, så må man altså ikke bare begynde at gøre rent alligevel. Så kan man selvfølgelig prøve at overtale borgeren til det, men jeg er ret sikker på, at det går imod folks ret til at bestemme selv, hvis man presser sådan noget ned over hovedet på folk.
- Hjælp til at finde et nyt hjem til pixie