Alt der er opslået af Therese
-
Rigtig ked af det, har brug for gode råd
Pigen ER blevet skældt ud, når hun sparker efter hunden. Det står i startindlægget. Så det er jo ikke fordi forældrene har stået fuldstændige passive og set på, mens deres datter sparker ud efter hunden. Der bliver vel bare søgt råd om hvad man så kan gøre nu for at komme problemet til livs, så hund og barn kan bo under samme tag uden de gnidninger. Hvilket vel er forståeligt nok.
-
Rigtig ked af det, har brug for gode råd
Synes det lyder som en rigtig fornuftig ide! Jeg krydser fingre for at det vil hjælpe og ændre din datters syn på hunden
-
Hvad er god/etisk avl for dig?
Til det markerede: Ja præcis! Det er derfor jeg heller ikke forstår de opdrættere, som sælger alle hvalpene. Hvis man er en god opdrætter (i mine øjne) så beholder man nogle af de gode hvalpe selv eller sørger for en udstationeringsaftale, så man har mulighed for at bruge pågældende hunde. Eller alternativt sælger til en anden opdrætter. Ellers avler man jo bare for at lave hvalpe og bidrager ellers ikke med noget ift. avlen og det forstår jeg ikke rigtigt. Og jeg siger ikke, at man skal gøre det gratis. Selvfølgelig skal man have noget for alt den tid og energi, som man lægger i sådan et kuld + de udgifter der er forbundet med det. Jeg ser det lidt som sådan et slags døgnarbejde og det skal man selvfølgelig have nogle penge for Men jeg synes også der er forskel på at bede om penge for dét og så på at opdrætte udelukkende for at få en gevinst ud af det selv. Der skal gerne være en anden grund til det, synes jeg.
-
Rigtig ked af det, har brug for gode råd
Men det tror jeg altså også kun det er. Der står, at datteren er begyndt på det nu. Som i at problemet er opstået for nylig, tænker jeg :hmm:
-
Rigtig ked af det, har brug for gode råd
Det er jo en træls situation. Jeg tænker umiddelbart, at I skal snakke med hende om at hunden bliver ked af det, når hun sparker den og prøve at finde ud af hvorfor hun gør det. Og spørge hende hvad hun godt kunne tænke sig at I gjorde anderledes, så I alle sammen kunne være der. Måske involvere hende lidt mere i hunden og det sjove der er forbundet med det, så hun har nogle sjove oplevelser med hunden. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad I allerede gør eller har forsøgt, så det her er kun forslag ud fra at jeg ikke ved det. Hvis du har forsøgt noget lignende eller det ikke vil fungere, ser du selvfølgelig bare bort fra det
- Hvad er god/etisk avl for dig?
- Hvad er god/etisk avl for dig?
-
Danmark i følge Bubber
Ja, det ved vi jo ikke om hun er blevet tilbudt. Jeg hørte i hvert fald kun det med flytningen. Hvis de ikke har tilbudt det, er det selvfølgelig en god mulighed for at hjælpe hende, men på mig virkede hun altså også som en dame, der ikke var klar eller havde lyst til at få hjælp. Vi hørte jo ikke ret meget om det, så det er jo lidt svært at udtale sig om hvad der er sket. Det er bare mit indtryk, at hun godt kunne finde på at takke nej til den hjælp hun er blevet tilbudt, fordi hun er for stolt.
-
Samsung og Cesar Millan
Okay. Er sikker på CM er rigtig usympatisk og dum. Og han lugter sikkert også!
-
August Billedtråd 2013
Ja, Gracie :hjerte:
-
August Billedtråd 2013
Er det egentligt lyset på dit profilbillede der gør det eller er Suki meget mørkere end Eris i virkeligheden også?
-
Samsung og Cesar Millan
Men han er da sikkert en rigtig rar mand, det tror jeg da. Altså, fordi man er drøn uenig med ham og synes hans metoder er dybt unødvendige, gør det ham jo ikke til et dårligt menneske generelt. Det synes jeg i hvert fald ikke. Og du skal da ikke skamme dig over at du synes han er charmerende
-
Samsung og Cesar Millan
Hvis man kan gå gennem et helt liv uden at skælde hunden ud eller irettesætte den, så er man dælme også dygtig Må tage hatten af for dem der kan det, jeg kunne sgu ikke :hmm:
-
Samsung og Cesar Millan
Jeg tror på, at man altid kan finde noget brugbart ved en træner, selvom der er ting man er uenige i. Og det er faktisk også hans ro, som jeg beundrer helt vildt. Det er da værd at stræbe efter Og jeg er desuden lige begyndt at klikkertræne min hund - det er skide sjovt og meget lettere, synes jeg. I hvert fald hvis man kan styre sin finger og ikke kommer til at klikke i utide i sin begejstring Men jeg kan i hvert fald godt forstå, at du glæder dig. Der er også en træningstråd herinde, som du kan deltage i, hvis du skulle få lyst, når alt det med din gamle hund er kommet lidt på afstand.
-
Samsung og Cesar Millan
Ved du hvad, det kan jeg godt forstå du er. Følelserne sidder selvfølgelig uden på tøjet, når man går og venter på sådan noget. Det kan ikke undgås. Og det må da også have været hårdt at prøve at helbrede ham et helt år - det er alligevel længe :ae:
-
Hopper op af mig - usikkerhed?
Ahh, må altså snart få lært at læse lidt videre inden jeg svarer - fik jo svar på begge mine spørgsmål her :stupid:
-
Hopper op af mig - usikkerhed?
Men hvad bunder den usikkerhed så i? Er det fordi Sammys schæfer (ved ikke lige hvad den hedder?) ikke helt ved hvordan den skal forholde sig til situationen og så bliver usikker eller?
- Går pænt i snor alene, men trækker hvis man er flere?
-
Går pænt i snor alene, men trækker hvis man er flere?
Ja, jeg har også lidt opgivet den del. Det er heldigvis ikke så tit, at vi følges med andre, men det kunne jo være rart, hvis han gik pænt alligevel. Jeg overvejede at prøve at stoppe når han trækker, som jeg ville gøre hvis vi gik selv, men det dur jo ikke rigtigt, hvis man følges med nogen eller har to hunde med :hmm:
- Anton - schæfer vapsen :-D
-
Samsung og Cesar Millan
Jamen, det er da ikke fordi du ikke er velkommen. Det synes jeg i hvert fald ikke. En debat er nu engang sjovest, når modparten er uenig og jeg tror faktisk, at debatten kunne have været ret lærerig, hvis den kunne være blevet holdt i en ordentligt tone. Jeg kunne i hvert fald godt have tænkt mig at høre mere om hvorfor man er tilhænger og hvad det er man synes er godt ved ham. Så det er lidt ærgerligt, hvis du smutter, synes jeg. Men det kan selvfølgelig være at jeg skal kigge lidt på Gipote i stedet for
-
Samsung og Cesar Millan
Sidder helt med tårer i øjnene nu. Hvor er det dog modbydeligt at se på
-
Samsung og Cesar Millan
Jeg er enig i alt du lige sagde der
-
Samsung og Cesar Millan
Nej, en hund skal ikke bide. Det er vi helt enige om. Men jeg går ind for tillid mellem hund og menneske og derfor skal min hund have tillid til at jeg ikke tager dens mad og at det derfor ikke er nødvendigt at bide efter mig. Det er ikke tillidsskabende at "true" hunden væk fra sin mad. Og jeg tror ikke på, at det giver ret meget respekt fra hundens side. Jeg tror tværtimod, at det er rigtig "uhøflig" hunde adfærd at tage maden fra en, som er ved at spise. Jeg har haft en hund med ressource forsvar. Den første dag hos mig knurrede han af mig, fordi jeg satte mig ned ved siden af ham, mens han lå med et ben i sofaen. Jeg kunne da godt have holdt på min ret til at blive siddende eller endda tage benet fra ham, men hvad ville det lære hunden? Det ville da bare bekræfte ham i, at man skal passe på mennesker, for de tager ens mad. Og det sjoveste af det hele er at han efterfølgende aldrig knurrede af mig igen. Det viser altså mig, at man ikke behøver holde hårdt mod hårdt altid. Jeg tror man skal huske på at ressourceforsvar kommer af en grund. Det opstår ikke, fordi hunden vil demonstrere sin magt eller hæve sin egen position i flokken. Det opstår, fordi hunden har erfaring med, at man skal passe på sin mad. Det billede skal man have vendt. Og når det er formålet, virker det helt gak-gak at tage maden fra hunden - igen! Man kan selvfølgelig godt gøre det og gennemtvinge sin ret til det, men det ændrer bestemt ikke hundens opfattelse af situationen. Og så synes jeg altså ikke at træningen har virket specielt godt.
-
Samsung og Cesar Millan
Se, det er sådan noget der jeg står helt af overfor. "Så SKAL han vinde." Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor man har lyst til at have hund, hvis det hele er én stor magtkamp. Nu har jeg også set den film med Holly og det jeg ser er en hund, som er bange for, at han tager dens mad. Han ser det åbenbart som en eller anden underlig magtkamp, hvor Holly knurrer og bider efter ham, fordi hun vil bestemme over ham og maden. Men hvis du lægger mærke til det, reagerer hun først, da han stikker hånden ned i madskålen. Desuden bakker hun fint væk og slikker sig flere gange om munden bagefter. Måske burde det have givet ham et eller andet signal om, at han skulle fjerne sig. Han presser hende 100 % selv til at bide efter ham, når han stikker hånden ned til hendes mad!