Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Hvordan? Hvad er problemet med korn?
  2. Noget andet jeg ikke helt forstår er, hvordan man kan bruge samme metode til alle hunde? Hvad hvis man kommer med en hund, der er bange for at være alene hjemme? Eller som truer med at æde alle sorte/gule/brune/whatever hunde den møder? Eller som Bobo, der ikke kan være alene i bilen uden at hyle op som om han får bank? Der kan være rigtig mange problematikker og jeg kan ikke se hvordan alt skal kunne løses på denne her måde. Men det er måske slet ikke sådan nogle ting han tager sig af? Kan nogen af jer der har prøvet det måske svare på det?
  3. Ja selvfølgelig. Nu vil jeg rende rundt og dømme folk hele tiden, selvom jeg slet ikke kender dem... For jeg havde jo ret i mine antagelser en enkelt gang på et hunde-forum og så må det da være okay?! Ej, du kan vel nok regne ud, at jeg snakker om den her diskussion og at du ikke kan komme bagefter og sige, at folk vurderede ham forkert, når de netop havde ret. Det giver jo ingen mening.
  4. Det ved jeg nu ikke... Altså, der er da ikke kommet noget frem, som vi ikke allerede havde haft vendt herinde. Der er lige den ene detalje med at hunden ikke skal gå halene, men ellers havde folk da mere eller mindre ret i det de troede, synes jeg :hmm:
  5. Jeg tror nu stadig bare det var en uskyldig sammenligning. Tror da ikke han træner hunde som han ville træne heste - der må da være grænser for folks galskab
  6. Nej, det er også det jeg mener. Han bliver sammenlignet med en hestetræner, men det betyder vel ikke, at han ville træne hunde på samme måde som man træner en hest.
  7. Men der står da heller ikke noget sted, at han træner hest og hund på samme måde?
  8. Ja, det synes jeg faktisk godt man må. Der findes rigtig mange mere eller mindre dygtige trænere rundt omkring, og når man så støder på en hjemmeside, hvor der står så lidt og hvor det er ret svært at gennemskue hvad han står for, så ja... Så synes jeg faktisk godt at man kan tillade sig at forholde sig kritisk til det. Det var heller ikke sådan det blev skrevet vel? Jeg har aldrig påstået, at hundene blev låst inde uden mad og vand. Jeg har undret mig over, at hundene skulle lukkes væk og at hundens sociale behov ifølge hans eget udsagn ikke blev opfyldt. Og har så - fejlagtigt åbenbart - tolket det som om at hunden gik alene. Det fremgår altså ingen steder, at hunden går sammen med andre hunde. Og det giver heller ingen mening ift. at behovet for "flokdannelse" ikke skulle opfyldes - det må det da gøre i en eller anden grad, når hunden går sammen med nogen? Ved du hvordan det skulle gavne træningen? Kan du uddybe det her afsnit? Hvilken effekt giver det i træningen, at hunden har været lukket væk fra mennesker? Se, det er derfor jeg ikke forstår hvorfor han skriver, at han bruger en speciel metode. Det er jo en rigtig, rigtig brugt måde at træne hund på. Men okay, det skal du selvfølgelig ikke stå til regnskab for Hvorfor vil han have hunden alene? Og hvorfor skal alt "forarbejdet" lægges i hunden af en anden? Hvorfor vil man/du ikke selv have mulighed for at deltage? Det er da dejligt for dig Hvorfor tror du ikke hunden er tilfreds? Den er da bedøvende ligeglad med hvor lang tid man får instruktioner og vejledning på en træningsplads Det er jo ikke sådan, at man bare står og glor, mens træneren hjælper nogle andre. Man træner jo i mellemtiden
  9. Hvorfor er det egentligt, at der har været så meget ballade med det korn? Altså, hundene i vores familie er da aldrig blevet skånet for det og jeg synes ikke, at jeg har kunne se en ændring ift. om de får det eller ej?
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Kennel/Hundepension
    Jeg ved det ikke, har ikke rigtig brugt nogen. Men lad være med at tage den i Randers, hvis den skulle være relevant. Min søster har været frivillig derude og det er altså ikke helt godt altid
  11. Okay, jeg var for langsom Men ja, enig med de andre to
  12. Hvis jeg var dig, ville jeg lade være med at tænke så meget i ingredienser og vælge det foder dine hunde trives bedst på. Uanset om der er korn i eller ej :blink: Jeg ved godt, at mange påstår, at hunde ikke skal have korn, men hvis dine hunde trives dårligt på kornfrit foder, er det et princip jeg tror du er nødt til at gå på kompromis med.
  13. Ingen af mine hunde har haft det og de har fået tørfoder mere eller mindre altid.
  14. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Må indrømme, at jeg også engang imellem blander lidt i Ved godt det ikke er helt efter bogen, men ellers gider han simpelthen ikke æde Så ja, vand med duft kunne da sikkert være en fin erstatning engang imellem!
  15. Jeg troede egentligt bare, at folk godt kunne regne ud, at det var min egen fortolkning og ikke noget jeg kunne udtale mig 100 % sikkert om - det har jeg vist også skrevet :hmm: Men ok, næste gang jeg tolker noget, skal jeg da nok forsøge at tydeliggøre det lidt mere, så ingen bliver forvirrede :blink: Men nu er det jo ikke nødvendigvis klikkertræning han bruger. Lyde og tegn kan dække over ret mange andre ting end klikker. Jeg dømte ham ikke. Jeg undrede mig over hans formulering - det har jeg altså også sagt, så lad nu være med at blive ved med at skyde mig ting i skoene. Jeg tror ikke, at der er tale om klikkertræning, men om lyde og håndtegn, der skal signalere et eller andet bestemt. Dæk, sit, højre, venstre eller hvad det nu var han brugte som eksempel. Og det er altså ikke nyt og derfor heller ikke specielt. Og jeg ved godt, at du mener, at specielt dækker over noget, der er skabt til et bestemt formål eller til et bestemt brug, men mange gange er specielt jo også defineret som noget nyt/anderledes, som ikke rigtig er brugt/set før. Og det er håndtegn og kommandoer/lyde altså ikke.
  16. Ja, det gør jeg også. Hvis man dog bare kunne!
  17. Ja, de opfylder ikke behovet. Hvis de reagerer på en kontakt hunden indleder, bliver behovet så ikke også opfyldt? Det er altså lidt frustrerende, når du ikke læser hvad jeg skriver. Jeg har jo aldrig skrevet, at man skal tvinge en usikker hund til kontakt - tværtimod. Jeg har skrevet, at det heller ikke hjælper at udelukke den fra alt samvær. Jamen, så kan jeg vel også bede dig om at finde det afsnit, hvor de skriver, at de går rundt og laver andre ting, mens hunden er i stalden Det står så vidt jeg ved heller ingen steder. Det er noget DU tror han mener. Det er åbenbart bare mere okay for dig end for mig, fordi du ville vælge ham til og jeg ville vælge ham fra. Det er jeg da også. Men det betyder jo ikke, at jeg ikke kan være uenig i andre ting. Øh, stop lige engang. Hvor skriver jeg, at klikkertræning er negativt?? Og hvor skriver jeg, at noget jeg finder specielt er unikt?? Du må simpelthen holde op med at lægge ord i munden på mig, Shii. Jeg skrev et indlæg, hvor jeg kommenterede på, at HAN skrev, at det var specielle metoder - det var IKKE mine ord. Debatten bliver altså noget nemmere, hvis du rent faktisk læser hvad der bliver skrevet. Så du er uenig i, at ting der er brugt meget, ikke er specielle mere? At ting altid er mere specielle i begyndelsen, fordi det er nyt? Ja, det lever jeg såmænd også fint med, tak :blink: Det får ikke mig til at ligge søvnløs om natten. Det ville til gengæld være rigtig hårdt for min samvittighed, hvis jeg overlod min hund til en fremmed og fik ham ødelagt hjem. Og ja, det er muligvis forkert at vælge ham fra, når jeg ikke engang har gidet at ulejlige mig med at spørge ham om hvad hans metoder går ud på, men det er ikke min opgave at passe på alle andre menneskers evt. sårede følelser. Hans hjemmeside er det første vi møder og hvis der er noget ved teksten på en hjemmeside, som ikke tiltaler mig, så vælger jeg det fra. Hvis han er god, overlever han nok alligevel på markedet.
  18. Du virker ellers meget opsat på at få mig til at forstå, at jeg altså tolker det helt forkert.
  19. Nej, det var heller ikke for at prikke til dig overhovedet Forstår udmærket godt, at du ikke kan tage ham! Hensynet til Luca og din datter kommer selvfølgelig først. Men som du selv skriver, ville man jo bare ønske, at man kunne gøre noget for ham. Er der egentligt en grund til at du ikke melder det, hvis jeg må spørge?
  20. Han skriver, at hunden skal gå frit i stalden og at behovet for flokdannelse ikke bliver opfyldt - det tolker jeg da som om at hunden skal gå for sig selv? Og så ved jeg ikke hvem det er der anbefaler, at man gør sådan noget, men det tror jeg da ikke, at der er nogen herinde, der gør. Og dine eksempler har jo slet intet med det at gøre, synes jeg. At man lader hunden falde til og blive tryg, inden man begynder at træne med den er ikke det samme som at udelukke den fra dens nye "flok." Det synes jeg bestemt ikke. Specielle metoder betyder vel, at det er specielle og anderledes metoder - hvad er der at misforstå ved det Men nej, jeg tænker altså ikke klikkertræning, træning med fløjte eller andre redskaber, der kan lave en lyd er så specielle metoder. Mig bekendt bliver det da brugt af en del mennesker. Og det er godt nok svært at diskutere det, når vi ikke præcis ved hvad han mener med det. Lyde kan jo altså være ret mange ting og ud fra hans beskrivelse er jeg nu stadig tilbøjelig til at tro, at han mener, at han kombinerer kommandoer og håndtegn og at dét gør det specielt i hans øjne.
  21. Hold da op, stakkels hund Håber da nogen forbarmer sig over ham og tager ham med.
  22. Men når han allerede har skrevet, at hans første tiltag handler om at lukke hunden ind for sig selv (i en hal eller hvad det var) et helt døgn for at få den til at samarbejde, så bliver jeg sgu skeptisk overfor hvad han så fortsætter med af metoder, jeg ikke kan stå inde for. Det handler slet ikke om at en adfærdsbehandler skal "låne" min hund på en gåtur i tyve minutter. Det handler om at aflevere sin hund et fremmed sted til en fremmed mand, som vil lukke den inde i et døgn. Der er forskel på de to scenarier, synes jeg. Det kan sagtens være, at jeg misforstår hvad han mener med lyde. Men uanset om det er kommandoer, klikker eller fløjte mener jeg da ikke, at det er så specielt? Okay, måske kender familien danmark ikke til klikker og fløjte, men det bliver jo alligevel brugt rundt omkring på træningspladserne. Og som jeg læser det, mener han, at han har "opfundet" et helt nyt koncept og det mener jeg jo ikke han har
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det lyder da fuldstændig latterligt, at de slet ikke kan se, at det er dem, der skaber problemet. En ting er at man ikke kan kalde sin hund tilbage, når den støder på en løbetidstæve - det kan ske for alle. Men man skal da ikke skælde ud på tæveejeren Og nej, du får heller ingen verbale tæsk af mig. Som jeg læser det, er det slet ikke dig, der er problemet

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.