Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Er det ikke det de er avlet til? Eller er jeg helt galt afmarcheret?
  2. I dag, da Bobo legede med naboens hvalp og skulle liiige til at humpe hende. Han havde løftet det ene forben, men besindede sig og kiggede forventningsfuldt op på mig, mens han logrede med hele bagkroppen og synes tydeligvis selv, at han havde fortjent en godbid og en masse ros - og det fik han så At han så bagefter forsøgte sig et par gange, hvor jeg lige måtte minde ham om, at vi altså har alle 4 ben på jorden, er en helt anden sag Vi er trods alt stadig kommet et skridt nærmere
  3. Jeg kan egentligt godt følge jer to. Man kommer langt med viljen og jeg tænker også, at hvis man får sig en race, som man egentligt ikke kan se sig selv med, så bliver man ret hurtigt træt af det. Mange hunde bliver måske ikke ligefrem kategoriseres som begynderhunde i alverdens hundeleksikoner, men at vælge race er jo ekstremt individuelt, så hvad der ikke er den rigtige begynderhund for den ene, kan jo sagtens være det for en anden, selvom erfaringen er lille. Så lærer man jo nok bare tingene
  4. Nu spørger du godt nok ikke mig, men det sker ind imellem, når der kommer nye herind De bliver her så ikke ret længe, så det er ikke den generelle holdning herinde, nej. Men ellers er det vel meget naturligt at tage udgangspunkt i andet end det man læser på HF. Det gør jeg da i hvert fald rigtig, rigtig tit
  5. Tak! Og i lige måde
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ja, jeg svarer i hvert fald gerne igen
  7. Jamen, det var jeg i dag. Da Bobo skulle hilse på naboens hund og var begyndt at løbe derhen, men så kom i tanke om, at vi har øvet, at han skal have lov til at hilse. Da han vendte om og kom tilbage mod mig, blev jeg helt vildt stolt af ham :hjerte: Fandeme fedt, når ens træning endelig virker! :banan:
  8. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Sådan
  9. Neeej, hvor er de små Bliver da helt skruk :hjerte:
  10. Du er træt af hunde-forum, fordi der er én person du ikke kan med? :hmm: Synes altså ikke du skal/kan skære os alle sammen over en kam
  11. Det indlæg kan jeg slet ikke læse, man skal åbenbart have en kode?
  12. topic svarede på Therese's Tullemus i Debat
    Jeg så i øvrigt helt enig med dig i, at det ville være bedre, hvis der blev givet en bøde eller et påbud om mundkurv i stedet for aflivning, selvom jeg ikke er enig med dig i det andet :5up:
  13. topic svarede på Therese's ccmi i Lowchen
    Æv, hvor det blæser i dag
  14. topic svarede på Therese's Tullemus i Debat
    Hvis jeg husker rigtigt, så stod der noget med, at terrierne var blevet bidt to gange i brystet og en gang ved skulderen og at det vist var ret dybe sår. Og det får i hvert fald mig til at se på det på en helt anden måde. En hund, der bider en anden hund tre gange, fordi den bliver forskrækket, er i mine øjne ikke helt stabil.
  15. topic svarede på Therese's Tullemus i Debat
    At det ikke skyldes betændelse at hunden skulle sys, men at Thor rent faktisk havde bidt den ret alvorligt. Som jeg læser det i hvert fald
  16. topic svarede på Therese's Tullemus i Debat
    Fordi det ville sætte sagen i et helt andet lys.
  17. Jamen, jeg betvivler såmænd heller ikke at hun er sød og venlig Men forklar mig lige hvordan hun adskiller fra f.eks. Rottweileren så? Hvad er det så der gør, at du mener hun er en bedre vagthund, hvis det ikke er fordi hun er mere mistroisk og mere vogtende?
  18. Nu synes jeg personligt bare, at der er forskel på vogtende racer som dem vi har herhjemme og så på dem, der er avlet til at beskytte kæmpe fåreflokke mod ulve, losser, tyveknægte, what ever. Jeg har læst om dem og ved rigtig mange af dem står der, at de er egenrådige og mistroiske overfor fremmede og at de ikke tøver med at angribe, hvis de finder en trussel for stor. Og så forestiller jeg mig egentligt, at deres tærskel er en smule lavere end de fleste andre vogtende racer... Og set i lyset af det har du egentligt ikke fået mig overbevist om deres berettigelse i Danmark.
  19. Sådan var det jo også før loven. Så jeg tror ikke det handler om det, jeg tror bare det handler om hvad der sælger. Ikke at man kan fortænke aviserne i at skrive om dét, men det må være frustrerende.
  20. Okay, helt i orden så
  21. Man KAN godt tillade sig at stille de krav til en hvalpekøber, selvom det er tavleløst. Alternativt kan man lade være med at købe der Og nu ved jeg godt, at jeg lyder lidt fanatisk, men det er jeg altså ikke. Jeg er en sucker for blandinger, jeg synes bare ikke det skal være en undskyldning for ikke at stille krav
  22. Nej, det var sgu ikke det jeg mente Læs videre, tak
  23. Hvis det er mig du henvender dig til med dine spørgsmål, så misforstår du det fuldstændig Jeg har ikke sagt, at alle hunde skal være med tavle - jeg har bare sagt, at det kunne være et alternativ til loven i dag, fordi man så slap af med alle de hunde af mere eller mindre tvivlsom herkomst. Og så måtte man jo altså bare sørge for at ens hund ikke kom under hegnet, så der ikke skete uheld. Det ville godt nok ikke være en skidt ting helt generelt, synes jeg
  24. Jeg synes det er trist, at reglerne ikke bliver overholdt. Du synes noget andet og det er fint
  25. topic svarede på Therese's Tullemus i Debat
    Nu kan jeg jo kun snakke for mig selv, men jeg har personligt kun tænkt, at Thor var uskyldig, netop fordi man intet hørte fra modparten. Hvis det var kommet frem lidt tidligere, hvad der reelt var sket, ville det da have sat sagen i et helt andet lys for mit vedkommende.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.