Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Jeg snakker slet ikke om hvorvidt forbrændingen nedsættes ved vægttab eller ej Jeg siger bare, at jeg synes det giver ret god mening, at kroppen sparer på energien, hvis den tror, at den ikke får så meget af det et stykke tid. En hurtig søgning på google vil også vise, at jeg ikke er den eneste, der har den holdning.
  2. Ej, der er vist heller ikke nogen, der påstår at det vi spiser har noget som helst med hverken vægt eller kropsbygning at gøre. Der er klart, at man tager på, hvis man får mere energi ind end der kommer ud - og omvendt. Men jeg er nu ret sikker på, at forbrændingen også spiller en rolle ift. vægttab og at ens krop sætter forbrændingen ned, hvis den "tror" der er hungersnød eller lign. Jeg synes, det giver ret god mening, at kroppen så sparer på fedtet. Og der er jo mange andre, der også siger det - også eksperter. Så helt ude i hampen kan det vel ikke være
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Okay, du får så kamp til stregen... 25 km her også... Selvom i går var viiiirkelig korte ture... Men man skal jo også huske at have slappe-af-dage, når man begynder at røre sig meget, siger de kloge.. Og selvom det vist mest gælder løb og andet lidt hårdere træning, så tager vi det til os :bigsmile:
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Og du tror stadig ikke du kan vinde? Eller okay, det gør Jeanette nok med hendes 12 km om dagen, men du kan sikkert godt komme på en fin 2. plads
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ja, sådan gør jeg også Turene bliver tit lige lidt længere end normalt
  6. Hahah... Ja, de er slet ikke så dumme Bobo virker også nogle gange som om han vil et eller andet, men det er ikke altid jeg lige kan regne det ud. Så spørger jeg ham... "Hvad er det du vil?" Og så viser han mig det... Synes altså det er ufatteligt hvad de forstår nogle gange.
  7. Du er så sej, Janni :klap: Synes virkelig du er verdens sejeste kennelmutter :5up:
  8. Ja, det er utroligt hvor meget kropssproget betyder - det kan godt betale sig at tænke over engang imellem Hvad man egentligt "fortæller" hunden...
  9. Øl

    topic svarede på Therese's Aslan i Adfærd
    Så lad være med at være hjemme til nytår
  10. Øl

    topic svarede på Therese's Aslan i Adfærd
    Altså, det er slet ikke fordi Bobo ikke får noget engang imellem. Vi deler som sagt mad nogle gange, som ikke er sundt på ham - eller for mig, for den sags skyld Men jeg prøver da at begrænse det og han får i hvert fald ikke noget, som han bliver dårlig af. Han får f.eks. også dårlig mave af for meget menneskemad, så det får han jo ikke ret tit. Det kan jo ikke være ret godt for ham, når han får dårlig mave af det og for mig svarer det lidt til, at jeg gav ham chokolade. Men selvfølgelig kan det ske, at hunde får taget et eller andet, som det ikke var meningen de skulle tage. Nogle gange er hunde bare for hurtige for os
  11. Hvor hyggeligt Jeg gad godt at Lucky fulgte med på vores ture, men det gider han tydeligvis ikke
  12. Hehe... Tror Ayo og Liva ændrer mening, når de først møder ham. Han er viiiild Men tak :kys: Og nej, det er jo præcis det. Jeg ville også godt kunne gøre det, hvis jeg havde en kæreste eller en veninde eller noget at bo sammen med, men alene er lidt grænseoverskridende og farligt
  13. Det er underligt den bliver ved med at gøre det, Ninjamor... Har godt set, at den også dobbeltposter i andre tråde - det er lidt mystisk!
  14. Øl

    topic svarede på Therese's Aslan i Adfærd
    Nej, men jeg har haft en hund, der hoppede op og prøvede at fange det, fordi han synes det var virkelig sært... (og det gjorde vores anden hund bange, men det er jo ikke relevant i dit tilfælde...) Men i hvert fald var det bare det billede jeg havde af en sur hund, som ikke var bange, men bare syntes det var en underlig ting. Og så har jeg desværre ikke flere forslag Jeg har aldrig brugt beroligende midler, så jeg ved slet ikke noget om det. Men håber I finder en god løsning
  15. Øl

    topic svarede på Therese's Aslan i Adfærd
    Nej, for det synes jeg sgu... Altså, jeg kan ikke se meningen med at give hunde noget, som man ved kan være giftigt for dem og som deres krop har svært ved at nedbryde. Og det er ikke fordi jeg er hellig - Bobo får da også nogle gange ting, der ikke er supersunde for ham. Han får nogle gange et hjørne af min pizza eller han får sovs og kartofler, som så slet ikke er rigtig hundemad. Så han får da "dårlige" ting, mig bekendt er det bare ikke giftigt. Og selvfølgelig sker der heller ikke noget ved at give sin hund et lille stykke chokolade eller en enkelt vindrue en sjælden gang imellem. Men som jeg skrev, forstår jeg ikke hvorfor man skal give sin hund smag for det. Jeg kan da se på Bobo, at han har smagt chokolade før han kom her. Han tiggede helt uhæmmet i starten, hvis en af os spiste noget chokolade. Og hvis det stod til mig, så havde han slet ikke fået noget til at begynde med, for så var vi fri for det og han ville ikke vide hvad han gik glip af. Det er ligesom med LL's August, som vælger chokolade, chips og cola fra, fordi det ikke siger ham noget. Han aner jo ikke hvad det er. På samme måde vil jeg da hellere give min hund et griseøre eller et okseben, som er bedre for ham end chokolade og vindruer. Jeg ser virkelig ingen grund til det, når der er alternativer, som ikke risikerer at gøre ham syg. Han er afhængig af at jeg kan finde ud af at give ham det rigtige at æde og derfor skal han bare ikke have det. Du kan selvfølgelig fodre din hund med det du vil, men jeg er bare ikke enig med dig. Og det vil jeg have lov til at sige - så nej, jeg vil ikke stoppe
  16. Nej, desværre Mine hunde er generelt ikke blevet passet ude mere end en uge og ham jeg har nu, skal slet ikke passes... Og så ville jeg ikke lade en vildtfremmende passe min hund Måske kan din søster lave noget frivilligt arbejde eller sådan noget? Må man det, når man er sygemeldt?
  17. Øl

    topic svarede på Therese's Aslan i Adfærd
    Ja, jeg ville nok også lade være, Tonks Der er nogle stoffer i chokolade, som hunde vist har svært ved at nedbryde og det belaster vist deres nyrer ret meget. Selvfølgelig sker der ikke noget ved at give dem et lille stykke engang imellem, men personligt synes jeg bare ikke der er nogle grund til at give dem smag for det, så jeg ville bare lade være
  18. Øl

    topic svarede på Therese's Aslan i Adfærd
    Men hvis det er fordi Aslan kun bliver gal - altså som i at han gør fordi han bliver sur på det og ikke gør, fordi han er lidt nervøs ved det - så synes jeg altså sagtens du kan bede ham tie stille.. Ved godt det måske er lidt upædagogisk, men det kunne jeg altså godt finde på...
  19. Åhh, det er jo fristende... Hehe... Meeen det er også ret langt væk, jeg har sindssygt dårlig stedsans så jeg ville fare vild hele tiden, jeg kender ikke nogen og jeg er asocial og nu har jeg jo venner her... Hehe... Og så er jeg rigtig dårlig til at springe ud i sådan noget
  20. Nej, det er jo det. Jeg har haft flere hunde sammen før - var endda oppe på tre på et tidspunkt. Og de synes jo det er skønt! Er også helt sikke på at Bobo ville elske det, han er så social Så jeg leder efter et sted, hvor jeg må have mere end en hund. Men de hænger jo ikke på træerne, desværre
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nej, en måned før jul... Hundefar vil rigtig gerne forbrænde mange kalorier, så han kan spise flæskesteg juleaften...
  22. Når jeg ser billeder fra jer med to hunde, så overvejer jeg altså ret kraftigt om Bobo ikke skal have en lillebror eller en lillesøster.. Kæft det ser hyggeligt ud
  23. Okay, men det er slet ikke de ting jeg snakker om Man skal selvfølgelig sætte sig ind i hvad man anskaffer sig.. Men når man nu har hunden, så kan jeg da godt nogle gange blive lidt irriteret på mig selv, når jeg hele tiden tænker over om en eventuel adfærd kan blive et problem i stedet for bare at nyde ham...
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    6,7 km i dag

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.