Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. topic svarede på Therese's Trinek i Debat
    Jeg er heldigvis helt klar på at tage den beslutning, selvom det gør rigtig, rigtig ondt på mig. Jeg har prøvet det tre gange og min mavefornemmelse har hver gang "sagt," at det var tid til at sige farvel. Så jeg er egentligt ikke i tvivl om, at jeg ville kunne gøre det igen. Men det er da svært at være objektiv, når det er ens egne dyr.
  2. topic svarede på Therese's Trinek i Debat
    Lige præcis. Han kan jo sagtens have et godt liv, selvom han er gammel. Præmisserne ændrer sig bare lidt. Men jeg mener også bare, at der stadig skal være en gnist. Han skal stadig være livsglad. Så kan det godt være, at aktiviteterne han synes er sjove, ændrer sig, men så længe han har lyst til de aktiviteter, så kan det ikke være helt galt. Så ja
  3. topic svarede på Therese's Trinek i Debat
    Jeg har helt klart også planer om at købe en cykeltrailer, når Bobo bliver gammel og ikke kan gå så langt mere Så kører vi til de gode luftesteder, så han kan bruge kræfterne på at hygge sig der og så kører vi hjem igen
  4. Ja, som jeg skrev tidligere, så er jeg helt enig. Jeg tænker, at det kan sammenlignes lidt med frihed under ansvar (som min mor altid har praktiseret ) og HVIS man så ikke kan administrere det ansvar, kan det have en konsekvens. Men det der med at forebygge kriminalitet, bare fordi at der måske sker noget en dag - det synes jeg også er en ommer
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nej, jeg har også en mellemstor hund og jeg mener skam heller ikke, at jeg skal bestemme noget som helst. Andre har ligeså meget ret til at være der som mig og jeg tager meget hensyn til, at det ikke er alle, der behøver have Bobo "i hovedet." Og det kan han ligeså godt lære. Og jeg ville i øvrigt heller ikke lade Bobo rende hen til en sammentømret flok. Han er sød, men han humper. Og desuden kan de andre hunde jo godt synes, at han bare skal skride - og der er ingen grund til at give nogen en dårlig oplevelse. Så jeg forsøger at undgå det.
  6. topic svarede på Therese's Umulia i Debat
    Ej, en Main Coon? Det har dælme da været en velvoksen en af slagsen, hvis den kan forveksles med en løve
  7. topic svarede på Therese's Umulia i Debat
    Jeg tænker det samme. Har lidt svært ved at se hvor de skulle bo henne uden at det er alt for tæt på mennesker? Men ok, jeg ved heller ikke så meget om naturen i Nordjylland Så det kan da godt være, at der er plads. Det kunne i hvert fald være helt vildt fedt
  8. topic svarede på Therese's Trinek i Debat
    Mine bedsteforældre har en hund, som jeg havde aflivet for længst, hvis det var min. Eller i hvert fald sørget for at sætte ham på en seriøs slankekur, så han på trods af hans gigt stadig kunne leve et dejligt hundeliv. Han humper rundt og har rigtig ondt. Jow jow, han logrer da lidt på halen, når de er på tur, men ligeså snart han kommer hjem, smider han sig i kurven og ligger og kigger lidende på en, mens han ligner en, der bare godt kunne tænke sig lidt ro. Mit hjerte bløder for den hund, synes det er virkelig, virkelig synd. Han får binyrebarkhormon for hans allergi og det tager han rigtig meget på af. Og han klør sig helt vildt, når man prøver at kæle med ham. Det kan han slet ikke holde ud, så det kan man næsten ikke engang gøre. Han skal lokkes rigtig meget, når vi gerne vil have ham med ud, han gider ikke lege og han tuller bare stille af sted på gåture. Han er 6 år gammel, men minder mig mest om en på 12. Sådan en hund virker ikke på mig som en hund, der har det godt. I virkeligheden havde jeg nu nok fundet nogle alternativer som fx. BARF eller hjemmelavet foder uden alt for meget skidt, som forhåbentligt kunne bidrage til, at han kunne undvære binyrebarkhormonerne og dermed kunne tabe sig, så han bliver mere mobil og lever bedre med hans gigt. Men når ejerene ikke er interesserede i det, så synes jeg helt alvorligt, at han fortjener at få fred. Man kan se det i hans øjne, synes der. Der er ingen gnist. Bare en lille, trist, historie, som denne her tråd minder mig om.
  9. Bobo gøede af en cykel i dag :stupid: Han blev virkelig gal med rejste børster og knurren helt nede fra maven Men jeg blev alligevel lidt stolt, for han løb selv i forvejen hen til cyklen, selvom han jo tilsyneladende virkelig troede den var farlig.. Det havde han aldrig gjort, da vi fik ham. Så jeg tror han er begyndt at få lidt mere selvtillid og lidt mere tillid til, at jeg altid er der til at passe på ham, så der sker ikke noget ved, at han opsøger farlige ting selv.. Det er lidt rart
  10. Rigtig nok... Det går bare såååå langsomt
  11. topic svarede på Therese's Trinek i Debat
    Hvis Bobo ikke længere kunne løbe og lege med sine hundevenner, fjolle rundt i vandpytter, løbe efter en pind, bade i søen og i det hele taget lave de ting, som han synes er sjove og som giver ham glæde og livskvalitet hver dag, så skulle han herfra. Hvis lyset i hans øjne bliver slukket...
  12. Øv, hvor gad jeg godt have din figur, altså!
  13. Nej, du har ret. Men jeg behøver jo ikke bidrage til det Men det er rigtigt. Der er alt for mange regler i det her land og man kan snart ikke finde rundt i dem alle sammen. Jeg kan i hvert fald ikke og det irriterer da også mig, at man snart ikke kan foretage sig noget uden at skulle søge om tilladelse til det først. Men omvendt bliver der vel bare reguleret endnu mere, hvis reglerne ikke bliver overholdt. Så skærpes reglerne vel bare endnu mere. Nå, men jeg skal nok ikke råbe for højt om det her, da jeg jo uden tøven ville pille mundkurven af Bobo, hvis han ikke trivedes med den på. Så føles det lidt dobbeltmoralsk at prædike for at andre skal overholde loven Og jeg forstår nu også godt, hvorfor nogle af jer vælger at lade være. Jeg kan godt forstå, det føles uretfærdigt at I skal bruge mundkurv på jeres hund, når de aldrig har gjort noget galt. Det der med at skære alle over en kam og lave en lov, der begrænser jer uden at der overhovedet er en grund til det - det er ikke i orden og det kommer jeg aldrig til at forstå. På samme måde med kniv-loven, som jo også rammer folk, der slet ikke havde tænkt sig at bruge kniven til noget ulovligt. Jeg ved godt, at man forsøger at forebygge ulykker med sådan nogle love, men jeg synes bare det virker forkert, at man dømmer folk på forhånd i stedet for at lade tvivlen komme folk lidt til gode. Jeg skriver faktisk opgave om at forebygge kriminalitet gennem overvågning lige nu og det synes jeg heller ikke er i orden, men det er jo en helt anden diskussion. Er vist ved at komme ud på et sidespor her Nå, men i hvert fald kan jeg godt forstå, at I vælger at lade være
  14. Jeg har selv stemt mulighed 2. Jeg vil forsøge at overholde loven, fordi jeg egentligt ikke mener, at man bør bryde loven, fordi man ikke er enig. Hvis alle gjorde det med alle mulige forskellige regler, så ville der jo hurtigt være totalt kaos i det her land. Så som udgangspunkt ville jeg vælge at følge loven. Omvendt skal det aldrig nogensinde gå udover Bobos livskvalitet, at andre ikke har styr på deres hunde. Så hvis det ville påvirke ham for meget, så ville jeg droppe mundkurven igen.
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Bobo gør det også lidt.. Han piber dog ikke, han bliver bare lidt rastløs og signalerer ret tydeligt, at han altså gerne vil i seng nu og om vi ikke lige kunne skrubbe ud af hans sofa Og han er ikke en måne, bare en stjerne :hjerte:
  16. Stakkels lille hund Så fortryder man da næsten, at man kom og afleverede den
  17. Nej Kan godt være jeg lyder totalt hellig og rosenrød, men det er faktisk belønning nok at have hjulpet en hund med at komme hjem igen
  18. Okay, der er godt nok en stor overvægt af nej'er
  19. Nåh... Ups... Kunne ikke lige huske at vi havde haft en før.. hehe
  20. Jeg vælger bare at tænke, at det er en af de ting, der bare sker nogle gange - selvfølgelig er det virkelig uheldigt, det er vi slet ikke uenige om. Men fejl sker jo altså. Og jeg synes bare, at man bør lade tvivlen komme ham til gode.
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    De er bare ikke rigtige hundemennesker :ae:
  22. Det virker altså også lidt ekstremt - har de dog ikke andet at gå op i? :hmm:
  23. Nu er der jo snak om lige præcis den her lov - ikke alle love generelt Så fordi der er andre love, du ikke vil følge, kan du jo godt stemme på den sidste og stadig have stemt "rigtigt." Og det skulle ikke forstås som om at man afliver sin hund, bare fordi. Eller i trods. Det er mere, hvis hunden ikke kunne trives med mundkurven.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.