Alt der er opslået af Therese
- Jubiii.... Vores Afrodite fik 2. pr. og de fineste kommentare om hendes eksteriør
-
Hvordan fejrer I nytår?
Tak for jeres råd Håber godt nok han tager det helt cool, har stået med en angst hund nytårsaften og det er sgu ikke særlig sjovt. Tror jeg vil bruge det med at afspille nogle videoer og så ellers bare lade som ingenting; som om det er helt normalt og ikke noget vi tager os af. En Dap kunne jeg også godt finde på at sætte op - det virker vel også på katte? Han bliver nemlig også nervøs og han er jo ikke sådan lige at "tale" til ro - vores sindsstemning rager ham en skid Og så er det en god ide det der med at opføre sig som om det er en hvilken som helst almindelig hverdagsaften :5up:
-
Hvordan fejrer I nytår?
Det er jo første år vi har Bobo og dermed også hans første nytårsaften hos os. Så jeg aner jo ikke hvordan han vil reagere på det. Han virker ikke som om det rører ham med høje lyde - vi går nogle gange forbi en skydeplads, hvor han da godt lige kan blive lidt forskrækket, når de skyder, men så kigger han bare op på mig og bliver forsikret om, at det er okay og at jeg ikke bliver nervøs over det. Og så kan vi gå videre. Men til nytår er det jo meget større mængder eller hvad man skal sige. Det er jo ikke kun et eller to "bang," det er jo rigtig mange. Så jeg går allerede lidt nu og tænker på hvordan vi tackler det bedst. Både forebyggende, men også på selve dagen/aftenen. Hvordan fejrer I andre, hvis hunde er lidt nervøse ved det, nytår og hvordan forbereder I hundene bedst op til?
-
Frida, vores søde lille Toy Pudel.
Jeg er også enig med Tonks. Ikke for at være lyseslukker og jeg forstår også godt det charmerende og hyggelige i at få en hvalp efter sin egen hund, men som hun også siger, så er der så mange hvalpe i forvejen, at det kan være svært at komme af med dem. Bare kig på den blå avis eller gul&gratis - det bugner simpelthen med hvalpe. Så hvis du vil gøre det, synes jeg du allerførst skal teste din hund for arvelige sygdomme. Du kan læse lidt om dem her: Sygdomme Og som det også blev nævnt, så forlang at hanhunden er det også. Når du så finder en egnet hanhund (som jeg faktisk ikke lige ved hvor du finder henne, men måske ved lave nogle annoncer på diverse hundesider?) så kan du begynde at finde købere. Eller gøre op med dig selv, at hvalpene bliver hos dig, indtil de er solgt. For det er bare slet, slet ikke sjovt at skulle stå og aflive x antal hvalpe, fordi man enten ikke har kunne finde hjem til dem og heller ikke har fået dem solgt.
- Hvor godt er din hunds indkald?
- Hvor godt er din hunds indkald?
- Hvor godt er din hunds indkald?
-
Hvor godt er din hunds indkald?
Jeg oplever det samme, bare med snor i stedet for indhegning. Hvis Bobo er i snor, er hans indkald markant dårligere, fordi jeg ved, at jeg bare kan hale ham ind, hvis det bliver nødvendigt. Når han er fri, er jeg meget mere opmærksom på at det er vigtigt, at han kommer. Så jeg tror helt sikkert, at det har noget med os at gøre.
- Hunde som altid er i snor
- Dulletråden
-
Hvilken "slags" hund har du?
Så bare dit billede
-
Hvilken "slags" hund har du?
Racehund uden stamtavle, må det være Og gud, hvor er Mambo sød!!
-
Hunde som altid er i snor
Samme her. Når jeg har bedt ham gå på plads, så er det der han skal gå, indtil jeg siger noget andet. Og det vil jeg egentligt ikke forlange af ham på en hel gåtur - går dem jo primært for hans skyld, så han skal da også have lov til at rende rundt og snuse eller finde en pind, som han kan smadre eller løbe rundt som en skoldet skid og skabe sig åndssvagt. Og så er det i øvrigt også hans glæde ved de nævnte ting, der gør turen sjov for mig. Elsker da at se ham tonse af sted bare fordi han kan og synes det er sjovt Så er med dig her. Hellere en lang line end fri ved fod på en hel tur.
-
Pylret, eller... (når hunden skal i narkose)
Jeg har heldigvis aldrig oplevet at skulle bedøve en hund, men hvis (eller når) jeg en dag skal til det, så vil jeg helt klart være der. Jeg tror personligt, at det er trygt for hunden at man er der, for man kan jo ikke forklare dem hvad der foregår og at de er lidt groggy og måske utilpas, fordi de har været i narkose og at det er helt harmløst. Det i sig selv kan nok godt gøre hunden lidt utryg og så hjælper det nok ikke, hvis de er et sted de ikke kender så godt sammen med mennesker de ikke kender så godt. Jeg tror på, at det hjælper hunden at have et fast holdepunkt, som de kender og er trygge ved.
- Øhh ad hund..!
-
Øhh ad hund..!
Det er der man ærgrer sig over at man har valgt norske skovkatte!
-
Billedtråd september 2012
Nej nej, det er slet ikke endnu.. Det er vist først til december
- Gode gerninger
-
Hvad var den sidste film du så???
:klap:
-
Nå, så blev det alligevel min tur. (Hundeangreb)
Og nå ja, god bedring til jer begge to!
-
Nå, så blev det alligevel min tur. (Hundeangreb)
Øv, hvor træls.. Det lyder da også vildt underligt at den bliver så sur, tilsyneladende helt umotiveret Men okay, de kan selvfølgelig have "fortalt" hinanden noget, som vi ikke opfatter Bare godt at det ikke gik værre! Ps. Har i øvrigt ventet på at du kom herind igen, så vi kunne aftale noget med en gåtur, hvis du stadig er interesseret, når Chico er frisk igen
-
Dulletråden
Ih ha, skal altså have fundet det kamera, så jeg kan vise mit nye tøj frem.. Hehe
-
Hundesvømning i midtjylland
Øhh ja okay.. Hun havde nok PMS
-
Hunde som altid er i snor
Jeg tror også, at jeg har en hund i tankerne, som er meget værre end gennemsnittet, når jeg sidder og skriver om det her. Så vi har nok to forskellige udgangspunkter at diskutere ud fra, så det er jo klart, at vi går lidt skævt af hinanden
-
Hunde som altid er i snor
Men jeg skrev jo netop også, at det kunne gå, fordi det kun var de to hunde. Jeg fortalte bare historien for at bruge den som eksempel - min pointe var, at hvis min hund reagerede sådan på alle hunde, ville jeg overveje aflivning. Jeg har jo slet ikke skrevet, at een uheldig oplevelse er lig med aflivning :hmm:Sådan skal det slet ikke læses. Jeg prøver bare at komme frem til, at det for mig handler mest om årsagen til at hunden er i snor og ikke så meget om den er det eller ej. Jeg tror egentligt ikke engang rigtigt at vi er uenige