Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i TV / Film
    The day the earth stood still... Har set den før... Stadig underlig
  2. Nu er jeg en af dem, der har skrevet, at jeg ville overveje aflivning, hvis min hund skulle være i snor altid og derfor vil jeg gerne lige kommentere det Fordi for mig handler det ikke om frihed for hunden - som andre har nævnt findes der jo mega lange liner, så hunden kan jo sagtens få mulighed for at løbe og få en vis grad af frihed. Så for mig ville jeg overveje det, hvis årsagen til at hunden skulle være i snor, ville være medvirkende til nedsat livskvalitet for hunden i en grad, som jeg ikke kunne stå inde for. Det handler altså i bund og grund om hundens trivsel og ikke om hvorvidt snoren er på eller ej.
  3. Så må du se om du kan nå det eller om andre har gjort det
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Og så smiler du bare hemmelighedsfuldt... Tsk tsk
  5. Ja, det kan du da godt
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ups, nu håber jeg satme ikke det er mig, der har stemt, men bare har glemt det - det ville godt nok være pinligt
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Uanset hvem der fisker stemmer, så stemmer jeg ikke.. Det er rigtigt, at det ikke er altid jeg siger noget og det ved jeg egentligt ikke hvorfor jeg ikke gør.. Måske er det noget med at vælge sine kampe? Der er vel ingen grund til at give sig til at diskutere med folk, som man skal "se" hver dag over noget ubetydeligt, men når det er "fremmede," er man nok mere ligeglad.. Ikke fordi jeg vil lyde led eller noget, men sådan tror jeg bare jeg har det.. Og det er vel egentligt meget naturligt.. Sådan har jeg det i hvert fald med mange ting
  8. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det er præcis sådan jeg har det! Altså, det kan da godt være at det er lidt barnligt af mig at jeg ikke gider stemme, men det bliver sgu nok lidt et princip. Jeg synes folk skal vinde, fordi folk synes det er det pæneste/bedste billede og ikke fordi vedkommende har flest venner. Men som luciente siger er det da en sød tanke.. Men nu når vi er ved det, så har jeg ikke fået så mange stemmer i "månedens hund" konkurrencen... hint hint... :blink:
  9. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Men det er jo ikke kun dig - i hvert fald ikke for mit vedkommende. Jeg stemmer aldrig i sådan noget her Så tag det endelig ikke personligt.
  10. Bobo har i øvrigt en underlig ide om at han er totalt hjælpeløs nogle gange Han har fx. lige siddet og stirret insisterende på mig, fordi jeg skulle flytte puderne fra sofaen, så han kunne ligge der. Han kan jo sagtens skubbe dem på gulvet og gør det også tit i løbet af dagen, men herren var åbenbart for træt eller sådan noget. Og jeg rejser mig jo og flytter dem, så det kan jo diskuteres om det ikke er mig, der er den dumme
  11. Jeg kan ikke lige komme i tanke om nogle sære vaner, men der er med garanti nogen.. Tror bare det er blevet hverdag, så det er blevet normalt Eller jo! Han Hvis vi leger med pinde, skal han altid stå og tygge pinden i bitte små stykker, inden vi kan finde en ny pind og starte forfra. Det er lidt spøjst og han gjorde det ikke i starten vi havde ham. Så jeg tager det som (endnu) et af tegnene på at han er blevet mere "fri" og så får han selvfølgelig bare lov Og så har han en sær, men også lidt sød vane med at sidde på armlænet af sofaen og på armlænet af stolen lige ved siden af sofaen hvis jeg sidder der, så vi rigtig kan putte... Det er vildt kært Se... Jeg kunne jo godt alligevel Kommer nok med flere i morgen :slem:
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nu må du (og din veninde) ikke tage det personligt, men jeg gider altså ikke stemme, når folk tigger om det... Bliver nok lidt Rasmus Modsat.. Tænker bare at det bedste billede bør vinde og det er jo ikke nødvendigvis det bedste billede, hvis man har fået en masse folk til at stemme for sig.. Forstår du? Er åbenbart meget demokratisk minded
  13. Pisse godt Den eneste gang jeg har oplevet, at han ikke kom prompte, var en gang han så en hare.. Men så skal man bare kalde lidt mere bestemt end første gang, så kommer han.. Modvilligt, men han kommer da Så jeg vil sige 99%
  14. Okay, Stellas (eller hvad hun nu hedder) situation er en helt anden, synes jeg. Det havde jo ikke noget med hund i snor at gøre, men fordi han var syg. Så det synes jeg lidt vi skal holde ude af den her debat. Og så tror jeg da i øvrigt ikke, at der er nogen, der pr. definition mener at en hund, der ikke kan gå løs har et dårligt hundeliv og skal aflives :hmm:
  15. Uuuuha, stakkels hende og stakkels jer.. Det må gøre ondt og ja, man føler virkelig med dem, når de er syge.. God bedring med hende :ae: Kom gerne ind og fortæl hvad dyrlægen siger.
  16. Jeg dømmer dig skam ikke King og Charlie (mine tidligere hunde) blev bare udsat for et rigtig grimt overfald af to gale schæferhunde en dag, som var fuldstændig umotiveret. Eller det tror jeg i hvert fald, for vi gik bare på gaden og det var ikke første gang hundene var brudt ud og havde overfaldet nogen. Men i hvert fald påvirkede det hundene rigtig meget. King blev virkelig gal, hvis vi gik forbi og de skabte sig. Han for frem i linen og ville bare slås, hvis de kom ud. Det er jeg sikker på. Charlie blev pisse bange og turde ikke gå forbi deres have. Han nægtede simpelthen, også selvom vi gik over på den anden side af gaden. Det kunne gå, fordi det kun var de to hunde. Men forestil dig, at dine hunde reagerede sådan HVER gang du stødte på en anden hund på gaden. Det tænker jeg helt sikkert må være et kæmpe stressmoment for hundene og det ville få mig til at overveje, om jeg synes det var et værdigt hundeliv. Medmindre man da boede et sted, hvor man ikke stødte på hunde hele tiden eller havde mulighed for at køre et sted hen, hvor der ikke rigtig kom andre. Men jeg kunne aldrig drømme om at dømme dig, fordi du evt. tænker anderledes om det. Det er sgu ikke rigtig min stil Hvis du vurderer, at Fønix er glad og har et godt liv, så er det vel det han har, det kan jeg jo ikke udtale mig om :hmm: Det er bare min personlige holdning, at hvis årsagen til at hunden skal være i snor er, at den ellers vil reagere rigtig voldsomt på ting, der er svære at undgå i dagligdagen, så tror jeg det kan være meget stressende og det kunne godt få mig til at overveje om det var et godt hundeliv, hvis den gik rundt og var oppe i det røde felt det meste af tiden. Det er naturligvis set ud fra et helt generelt perskeptiv, da det er svært at snakke om enkelttilfælde i sådan en diskussion her. Der vil jo altid være gråzoner og være hunde, der trives fint alligevel. Det ville bare få mig til at overveje det.
  17. Her hvor jeg bor, møder vi næsten en hund på hver gåtur. Der bor rigtig mange hunde lige her omkring. Hvis man så har en hund, der stresser voldsomt over det hver gang den ser en anden hund, så kunne jeg godt overveje om det ikke var bedre, at den fik fred. Som jeg skrev, hvis det påvirker dens livskvalitet, så den ikke har det godt.
  18. Nu ved jeg jo ikke hvilket indlæg du hentyder til, men jeg synes da i høj grad det kommer an på hvorfor hunden skal være i snor. Hvis hunden fx. er i snor, fordi den er ekstremt bange for andre hunde og derfor vil gå på dem, hvis de kommer for tæt på, må det være enormt stressende for den. Og det er jeg ikke sikker på, at jeg ville byde min egen hund :hmm: Men hvis den bare er i snor, fordi den ikke kommer på indkald, så kan den da sagtens have et godt hundeliv og bør selvfølgelig ikke aflives. Det handler vel i bund og grund om livskvalitet for hunden. Hvis hunden har et problem, der gør at den skal være i snor og det påvirker dens livskvalitet i negativ retning, så kunne jeg da personligt godt overveje en aflivning, hvis der ikke var udsigt til bedring. Men det betyder jo slet, slet ikke at en hund i snor kan have et super godt liv og masser af livsglæde og livskvalitet. Giver det mening?
  19. topic svarede på Therese's RunaDalby i Debat
    Jeg tror faktisk stadig, det er ret udbredt, at folk ikke mener, at små hunde skal aktiveres. Jeg støder i hvert fald jævnligt på folk, der har en ide om at små hunde sagtens kan leve med at være små selskabshunde og at store hunde skal have meget mere motion end de små. Og sådan er det jo ikke altid! Jeg kan nemt komme i tanke om en del små hunde, der kræver langt mere aktivering end nogen af de store. Så jeg giver dig ret. Og jeg ved egentligt ikke hvorfor den opfattelse er så udbredt - altså, jeg ved ikke hvor den stammer fra og hvorfor nogen har fået den ide :hmm:
  20. Hvordan så med at sende det tilbage, hvis det ikke passer? Jep, har kigget.. Synes bare det er lidt dyrt
  21. Jer der køber tøj på nettet... Hvordan sikrer I jer, at I køber noget, som I kan passe og at det klæder jer?
  22. en besked i et emne svarede på Therese i TV / Film
    På den gode eller den dårlige måde?
  23. Ja, det synes jeg. Der bor en hund på "min" gade, som bestemt ikke kan lide andre hunde. Bare de kigger på ham, kan han gå helt bananas. Jeg ved ikke, hvad han har været ude for, siden han er sådan, men jeg får lidt ondt i maven hver gang jeg ser ham - synes det er virkelig synd at han skal gå rundt og have det sådan, for det må bestemt ikke være sjovt for ham at føle trang til at angribe hver gang han ser en anden hund. Uanset hvad grunden så måtte være - om det er angst eller "bare" fordi han er socialiseret helt vildt forkert eller hvad det er. Han kan nok allerhøjest rykke et tot hår af Bobo, men hvis det var min hund, så var den altså blevet aflivet. Det er en situation, som kun bliver værre og værre. Han har endda bidt en gravhundehvalp. Der skulle være taget hånd om det for lang tid siden, tror jeg. Det var bare lige et eksempel, men ja. Jeg ville vurdere hunden på præcis samme måde, hvis den havde været 40 kg. tungere, for jeg tror ikke det er sundt for hunden at leve sådan. Desuden kan det jo godt være, at den ikke kan gøre så stor skade rent fysisk, men jeg er ikke helt klar over, hvad der kan ske i hovedet på en hund, selvom den kun bliver angrebet af en lille hund. Det er vel ikke utænkeligt, at der kan ske et eller andet i knoppen på en hund, selvom den ikke lider fysisk overlast og det er jo også synd.
  24. Jeg synes også, det er handlingen, man må kigge på og hvad årsagen til angrebet var.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.