Alt der er opslået af Therese
-
2 klubber af samme race.
Jeg vil bede dig lægge mærke til det markerede :blink: Jeg ved godt, at der altid være fnidder, men som jeg har forstået det, handler det om at bestyrelsen (eller hvem der nu godkender en hund) har tilladt at denne her hund kunne få stamtavle og bagefter går ud og fraråder opdrætterne at bruge hunden. Det kan jeg godt forstå, hvis man er træt af og det er altså også en lidt underlig ting at gøre imo. Hvorfor så godkende den til at starte med? Men jeg ved jo ikke hvordan det helt præcist er foregået og vedkommende som jeg snakker om er herinde, så det kunne godt være vi skulle lade den ligge i stedet for at diskutere en person, som ikke deltager i debatten - så må vedkommende jo komme på banen, hvis der skal være facts på bordet
-
debat på FB, tæve i løbetid i hundeskov
Men det er egentligt også utroligt, at det forventes at hunde skal lystre, når der er tale om så stærke drifter. Jeg ved godt, at der er nogle hunde, der sagtens kan modstå det, men der er jo altså også rigtig mange, der ikke kan. Og hvis man tænker på, hvor svært det kan være at kalde en hund tilbage, hvis den "bare" er sat efter en hare eller lign. Hvis man sætter dem op mod hinanden, så er kønsdriften vel meget stærkere?
-
Så er der kommet Cille hvalpe
De er altså virkelig søde Glæder mig til at se dem om et par uger
-
parring til min cavalie rugby
Måske skal I nævne, hvor hanhunden skal have stamtavle henne og hvilke sygdomme I forventer han er blevet tjekket for
- Uvidende hundeejer?
- Uvidende hundeejer?
-
Månedens udfordring April/Maj
Men hvad skal tricket/øvelsen så være? Er ikke ret opfindsom med sådan noget.. Haha.. Nogen forslag?
-
2 klubber af samme race.
Jeg tror, det drejer sig om, at der er utroligt meget sladder og fnidderfnadder i Broholmerselskabet.. Og noget med en hund, der oprindelig ikke havde stamtavle, men fik det og blev avlsgodkendt, hvor der har været en masse snak i krogene om at man ikke bør bruge den hanhund osv osv. Men sådan er det nok i alle klubber, desværre.. Ved ikke om man overhovedet kommer uden om det ved at lave en ny klub. Nogle gange bliver man nok bare virkelig træt af alt det tøsefnidder og så dagdrømmer man lidt om at lave sin egen, hvor man slipper for det.
- Uvidende hundeejer?
- Mit forslag til en ny hundelov
-
Månedens udfordring April/Maj
Fandt lige denne her tråd og synes det lyder som en sjov ide Det virker bare ikke som om der er ret meget opbakning, men nu er tråden jo gammel, så det kan jo have ændret sig.. Er der andre, der også synes det kunne være sjovt??
- Spiser du også hund ?
- Mit forslag til en ny hundelov
-
Så er der kommet Cille hvalpe
Tillykke :klap:
- Spiser du også hund ?
-
Billedtråd august 2012
Næh, hvor søren skulle du også vide det fra
-
Små gule bamser
Der skal sørme noget råstyrke til at holde sådan en basse, der vil frem i verden hva? Eller en rigtig god opdragelse.. Haha
- Uvidende hundeejer?
-
Klodsede hunde
Er også begyndt at være meget påpasselig med at undgå drivhuset.. En eller anden dag brager han jo lige igennem det..
- Uvidende hundeejer?
- Små gule bamser
-
Klodsede hunde
Man skulle tro ham og Bobo var i familie Bortset fra at muren er et drivhus her.. Hehe
- Uvidende hundeejer?
-
Små gule bamser
Jo, de skal da være store, men nogle af dem virker altså en anelse.. Ja, klodsede på mig.. De er ret elegante at se på, synes jeg - når de altså ikke lige skal føde lige om lidt
-
Små gule bamser
Jeg må altså sige, at det er nogle af de fineste GD'er jeg har set.. De virker på en eller anden måde slet ikke så store og tunge som andre jeg har set