Alt der er opslået af Therese
-
Vores dejlige Amr. Collier
Nej, jeg kan heller ikke forestille mig hundene i andre farver end dem de nu engang har i dag Jeg kom bare til at undre mig over hvad der egentligt ligger til grund for det, for dengang hvor man rigtig brugte hundene på gårde osv. var farven jo nok ret ligegyldig. Bare hunden var en god vagthund, hyrdehund eller hvad man nu brugte dem til. Så jeg kom bare til at tænke på det Men du har nok ret
-
Vores dejlige Amr. Collier
Det er nok rigtigt Der er bare andre ting der er vigtigere, synes jeg jo.. Men hva... Sådan er der så meget
-
Vores dejlige Amr. Collier
Jeg har tilføjet lidt til indlægget Jeg undrer mig egentligt bare over, hvorfor det er blevet bestemt, at labradorer fx. kun må være sort, gule eller brun. Hunden kan da være ligeså god, selvom den kommer i en 4. farve.
-
Vores dejlige Amr. Collier
Ja, det er da ret sært.. En god hund har vel ingen farve I det hele taget er det da egentlig lidt spøjst at nogen sådan har siddet og bestemt hvilke farver de bestemte racer skal have - det kan vel et eller andet sted være ligegyldigt, hvis der ikke ligger sygdom til grund for valget.
-
Vores dejlige Amr. Collier
A-team, der sidder en knap nede i højre hjørne, hvor der står "besvar med citat." Hvis der er et indlæg du gerne vil kommentere på, kan du trykke der Så kan vi andre også se hvad du svarer på
- Er det uhøftlig ?
-
Jeg træner hund - giv mig lidt snor
Det er da vildt sådan en forskel det gør
-
Vores dejlige Amr. Collier
Jeg forstår så bare ikke det der med at amerikanske collier skulle være større end de europæiske.. Standarden er vel den samme uanset hvilket land man bor i?
- Øb, Bøv og Bop
-
Vores dejlige Amr. Collier
Er der en årsag til at du ikke valgte en hund fra en klub her i Danmark, da du ville avle? Kunne da forestille mig, at det var lidt nemmere at finde avlsmateriale? Medmindre der selvfølgelig er helt vildt mange fra "din" klub her i landet
-
Øb, Bøv og Bop
Wauw Doberfan, du må have gode øjne Det er jo bare en lille, sort plet
-
Øb, Bøv og Bop
Jeg tror nogen af dem gemmer sig på den anden side af bakken, sådan nogle snydere
-
Vores dejlige Amr. Collier
Selvfølgelig må du da det Der er vist ingen regler for sådan noget herinde Om der er det på HG, ved jeg ikke noget om, så det vil jeg ikke kommentere
-
Vores dejlige Amr. Collier
Det er da sjovt, som ingen vil sige noget.. Nå, men velkommen til TS i hvert fald
-
Vores dejlige Amr. Collier
Og TS blander racer og sælger dem som ægte collier eller hvad?
-
Vores dejlige Amr. Collier
Jamen, det gør du da bare.. Så konkluderer jeg da bare, at det har du IKKE.. Så måske skal man lige klappe hesten en anden gang..
-
Vores dejlige Amr. Collier
Det kan da også sagtens være, at de ER blandinger og at TS rent faktisk er en snydetamp.. Men det er sgu lige groft nok at beskylde folk for at lyve for deres hvalpekøbere, hvis man reelt ikke ved det. Det kan selvfølgelig også være at Kleo ved noget vi andre ikke ved, og så tager jeg selvfølgelig mine ord i mig igen, men lige nu synes jeg bare det er et totalt ukonstruktivt, meget personligt, indlæg..
-
Vores dejlige Amr. Collier
Du svarer ikke på spørgsmålet? Har du indgående kendskab til trådstarters opdræt, så du ved at hun blander racer og derefter sælger dem som ægte collier for at snyde folk?
-
Vores dejlige Amr. Collier
Hold da op, så er stilen da lige lagt? Og hvad skulle hundene være blandede af?? Hvordan kan du vurdere ud fra et par billeder at det er blandinger? Jeg kan da sikkert også sagtens finde en hund fra DRU, der ikke ligner hunde af samme race fra DKK, men derfor er de vel ikke blandinger?
- Det sværeste valg i verden... At vælge en race..
-
Vores dejlige Amr. Collier
Men hvorfor sikrer man sig at racen rent faktisk er det den er, hvis alle bare kan komme ind og få deres hund registreret som en eller anden race? Laver man DNA test eller sådan noget? Fortæl lidt mere
- Det sværeste valg i verden... At vælge en race..
-
Vores dejlige Amr. Collier
Ja, det kan man da ligeså godt Hvis valget stod mellem at købe en tavlehund, som er blevet registreret på baggrund af en dyrlæges udsagn og et par forældre, som man lige synes skulle have tavle og en tavleløs, som vel i princippet kan give mig nogenlunde det samme, så kan jeg da ligeså godt købe en tavleløs og spare de par ekstra tusind kroner Og undskyld til trådstarter i øvrigt, for at din velkomsttråd kommer til at handle om en stamtavle debat i stedet for Men du kan nok høre, at vi er mange som undrer os lidt Du må jo sige til, hvis det ikke er okay.
- Er det uhøftlig ?
-
Vores dejlige Amr. Collier
Jamen hvad er meningen så med det? Man kan vel ikke bruge stamtavlen til noget, hvis forældrene ikke er registrerede i klubben? Ej, jeg forstår sgu ikke lige hvorfor de har valgt at gøre det sådan