Alt der er opslået af Therese
-
Farve-avl
Ja, det er forskelligt hvad der bliver nedarvet, for vi har jo alle sammen forskelligt DNA. Så på den måde er det individuelt, ja. Men grundlæggende er det nøjagtig det samme der sker, tænker jeg. Og nej, selvfølgelig er rødhårede ikke mere syge ned blondiner Det var heller ikke helt min pointe Prøvede bare at komme frem til, at hvis to sunde hunde begge to er bærere af en sygdom, som man ikke har opdaget, fordi de netop bare er bærere af den, så kan deres hvalpe blive syge, hvis det tilfældigvis er de to gener, der nedarves til hvalpene. Det er ikke sikkert hvalpene bliver syge, men det kan ske. Og det er vel netop derfor der er sådan nogle restriktioner på nogle farver. Hvis man har fundet ud af at bestemte sygdomme kobler sig på generne, der bestemmer farven, så er det jo logisk tænkning ikke at parre to hunde med samme farve.
-
Farve-avl
Nu er jeg ikke helt skarp i det her, så folk må gerne rette mig, hvis jeg siger noget volapyk, men... Hvis Hr. Hansen og Fru Larsen får et sygt barn, selvom de begge to er sunde og raske, så har de begge to været bærere af en sygdom, som bliver "aktiveret," fordi begge gen med sygdommen bliver nedarvet til barnet. Eller at der nedarves et dominant gen fra den ene af forældrene. Det kan vi vel godt blive enige om? Arvelige sygdomme kommer jo ikke bare ud af det blå. Sådan noget er vel genetisk bestemt Og det samme må da gælde for hunde. Genetikken er vel grundlæggende den samme hele vejen rundt, uanset hvilken art vi taler om. Det er vel også derfor, at det er blevet bestemt, at man ikke parrer nogle bestemte farver sammen.. For selvom forældre hundene ikke fejler noget, så kan de vel godt nedarve det gen til deres hvalpe, som gør dem syge. Og hvis der så er to af dem, bliver risikoen dobbelt så stor. Altså, jeg synes bare det giver så meget mening, så jeg forstår slet ikke hvordan man kan stille spørgsmålstegn ved om det er rigtigt eller ej.
-
Naturstyrelsens svar på hunde i hundeskoven
Kontakt med føreren er vel at hunden er opmærksom på ejeren og er kontaktbar. At man kan forhindre den i at genere andre mennesker og dyr.
-
Billedtråd juli 2012
Wauw, hun er godt nok blevet lækker af at være blandet af 4 forskellige racer
-
Billedtråd juli 2012
Ej, hun er fin... Hvad er hun blandet af? Noget hvid schæfer eller?
- Forsøg - hold afstand, TAK
- Min første video, ever.
- Hundetræf den 6. juli i omegnen af Randers
-
Hundetræf den 6. juli i omegnen af Randers
Det er osse det jeg tænker. Bobo ville ikke være kommet med i dag, og jeg har ikke lyst til at rende rundt derude i regnvejr for at se andres hunde lege. Altså, det kunne da sikkert være vildt hyggeligt at gå en tur derude uden hund, hvis der var tørvejr. Men lige i dag har jeg ikke lyst Selvom jeg godt ved jeg er lidt nederen
- Hundetræf den 6. juli i omegnen af Randers
-
Hundetræf den 6. juli i omegnen af Randers
Ej, jeg tror altså måske jeg melder fra.. Det er blevet noget rigtig rodet noget, synes jeg.. Ved slet ikke om jeg kan komme derud og om jeg skal bage kage og alting.. Det er stressende, synes jeg Men vil rigtig gerne mødes med jer alle sammen en anden dag! :kys: Kan bare ikke helt have det her med at jeg ikke ved hvad jeg skal i eftermiddag og om jeg skal forberede mig på at komme af sted eller ej.. Sorry tøser og den enkelte herre
-
ulovlige hunderacer... !!! hjælp søges....
Ja, der må næsten lægge et eller andet, andet til grund for aflivningerne af de hvalpe. For hvis der er stamtavle på dem, burde man vel kunne dokumentere, at de er ægte? Kunne da forestille mig, at det ville tælle ret meget rent juridisk.
-
Hundetræf den 6. juli i omegnen af Randers
Nej nej, det er ikke hunden Det er for mig selv --------- Angående hundetræf, så er det slet ikke sikkert jeg kommer.. Vores skrotspand er ved at falde fra hinanden, og vi har ikke fået en ny bil endnu.. Og jeg ved ærlig talt heller ikke om jeg har lyst til at rende rundt ude i en skov i øsende regnvejr Men melder lige tilbage i morgen.. Er også lidt ærgerligt for jer andre, hvis I har gået og glædet jer til det og det så ikke bliver til noget alligevel Men nu må vi jo lige se..
- Hundetræf den 6. juli i omegnen af Randers
-
Vores dejlige Amr. Collier
Hahaha... Sejt! Så fik jeg lige serveret det hele på et sølvfad.. Og jeg vælger bare at se bort fra mobningen i det
-
Vores dejlige Amr. Collier
Fnis, synes det er et godt ord.. Google-mongol.. Det ligger godt på tungen
-
Vores dejlige Amr. Collier
Google-mongoler?? Det er sgu utroligt hvad man skal finde sig i nogle gange
-
Jeg træner hund - giv mig lidt snor
I den ideelle verden?
-
Vores dejlige Amr. Collier
Jeg er totalt forvirret Er det sådan at merle + merle = hvid? Og hvid (som i at hunden primært er hvid eller?) er skidt, fordi? Merle-genet "bærer" sygdomme med sig eller?
-
Jeg træner hund - giv mig lidt snor
Ja, man kan jo nemt komme til at blive lidt anspændt, fordi man bare ved at hunden reagerer voldsomt to sekunder efter.. Det er da heller ikke nemt at lade være med..
-
Jeg træner hund - giv mig lidt snor
Det kan være du skal være med på noget gå-pænt-selvom-der-er-andre-hunde-træning engang?
- Hundetræf den 6. juli i omegnen af Randers
-
Vores dejlige Amr. Collier
Er det forstået rigtigt, hvis det er manglen på pigment, der kan give problemer med døve og blinde hvalpe? Så den er albino eller?
- Hundetræf den 6. juli i omegnen af Randers
- Hundetræf den 6. juli i omegnen af Randers