Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Ja, det er forskelligt hvad der bliver nedarvet, for vi har jo alle sammen forskelligt DNA. Så på den måde er det individuelt, ja. Men grundlæggende er det nøjagtig det samme der sker, tænker jeg. Og nej, selvfølgelig er rødhårede ikke mere syge ned blondiner Det var heller ikke helt min pointe Prøvede bare at komme frem til, at hvis to sunde hunde begge to er bærere af en sygdom, som man ikke har opdaget, fordi de netop bare er bærere af den, så kan deres hvalpe blive syge, hvis det tilfældigvis er de to gener, der nedarves til hvalpene. Det er ikke sikkert hvalpene bliver syge, men det kan ske. Og det er vel netop derfor der er sådan nogle restriktioner på nogle farver. Hvis man har fundet ud af at bestemte sygdomme kobler sig på generne, der bestemmer farven, så er det jo logisk tænkning ikke at parre to hunde med samme farve.
  2. Nu er jeg ikke helt skarp i det her, så folk må gerne rette mig, hvis jeg siger noget volapyk, men... Hvis Hr. Hansen og Fru Larsen får et sygt barn, selvom de begge to er sunde og raske, så har de begge to været bærere af en sygdom, som bliver "aktiveret," fordi begge gen med sygdommen bliver nedarvet til barnet. Eller at der nedarves et dominant gen fra den ene af forældrene. Det kan vi vel godt blive enige om? Arvelige sygdomme kommer jo ikke bare ud af det blå. Sådan noget er vel genetisk bestemt Og det samme må da gælde for hunde. Genetikken er vel grundlæggende den samme hele vejen rundt, uanset hvilken art vi taler om. Det er vel også derfor, at det er blevet bestemt, at man ikke parrer nogle bestemte farver sammen.. For selvom forældre hundene ikke fejler noget, så kan de vel godt nedarve det gen til deres hvalpe, som gør dem syge. Og hvis der så er to af dem, bliver risikoen dobbelt så stor. Altså, jeg synes bare det giver så meget mening, så jeg forstår slet ikke hvordan man kan stille spørgsmålstegn ved om det er rigtigt eller ej.
  3. Kontakt med føreren er vel at hunden er opmærksom på ejeren og er kontaktbar. At man kan forhindre den i at genere andre mennesker og dyr.
  4. Wauw, hun er godt nok blevet lækker af at være blandet af 4 forskellige racer
  5. Ej, hun er fin... Hvad er hun blandet af? Noget hvid schæfer eller?
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Hehe.. Vi kan lave et eller andet ud fra lyskryds farverne.. Grønt = altid ok. Gult = Spørg først. Rødt = Fuldstændig, helt og aldeles udelukket. Eller?
  7. Nårh, lille plet og store plet Ham var altså bare god!
  8. Når vi lige får en bil, der kan køre, skal vi nok komme et smut til Fussingø
  9. Det er osse det jeg tænker. Bobo ville ikke være kommet med i dag, og jeg har ikke lyst til at rende rundt derude i regnvejr for at se andres hunde lege. Altså, det kunne da sikkert være vildt hyggeligt at gå en tur derude uden hund, hvis der var tørvejr. Men lige i dag har jeg ikke lyst Selvom jeg godt ved jeg er lidt nederen
  10. Det er sødt af dig, gråhund, men jeg tror stadig jeg melder fra
  11. Ej, jeg tror altså måske jeg melder fra.. Det er blevet noget rigtig rodet noget, synes jeg.. Ved slet ikke om jeg kan komme derud og om jeg skal bage kage og alting.. Det er stressende, synes jeg Men vil rigtig gerne mødes med jer alle sammen en anden dag! :kys: Kan bare ikke helt have det her med at jeg ikke ved hvad jeg skal i eftermiddag og om jeg skal forberede mig på at komme af sted eller ej.. Sorry tøser og den enkelte herre
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ja, der må næsten lægge et eller andet, andet til grund for aflivningerne af de hvalpe. For hvis der er stamtavle på dem, burde man vel kunne dokumentere, at de er ægte? Kunne da forestille mig, at det ville tælle ret meget rent juridisk.
  13. Nej nej, det er ikke hunden Det er for mig selv --------- Angående hundetræf, så er det slet ikke sikkert jeg kommer.. Vores skrotspand er ved at falde fra hinanden, og vi har ikke fået en ny bil endnu.. Og jeg ved ærlig talt heller ikke om jeg har lyst til at rende rundt ude i en skov i øsende regnvejr Men melder lige tilbage i morgen.. Er også lidt ærgerligt for jer andre, hvis I har gået og glædet jer til det og det så ikke bliver til noget alligevel Men nu må vi jo lige se..
  14. Hehe, ser ud til at vores hundetræf snart er opløst? Det tynder i hvert fald ud i deltagere.. Men lad os se i morgen, ja
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Hahaha... Sejt! Så fik jeg lige serveret det hele på et sølvfad.. Og jeg vælger bare at se bort fra mobningen i det
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Fnis, synes det er et godt ord.. Google-mongol.. Det ligger godt på tungen
  17. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Google-mongoler?? Det er sgu utroligt hvad man skal finde sig i nogle gange
  18. I den ideelle verden?
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Jeg er totalt forvirret Er det sådan at merle + merle = hvid? Og hvid (som i at hunden primært er hvid eller?) er skidt, fordi? Merle-genet "bærer" sygdomme med sig eller?
  20. Ja, man kan jo nemt komme til at blive lidt anspændt, fordi man bare ved at hunden reagerer voldsomt to sekunder efter.. Det er da heller ikke nemt at lade være med..
  21. Det kan være du skal være med på noget gå-pænt-selvom-der-er-andre-hunde-træning engang?
  22. Han er næsten tre... Tror desværre ikke det bare er vokseværk... Tror det er overanstrengelse.. Det er det svømning der.. Han kan ikke rigtig holde til det, åbenbart..
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Er det forstået rigtigt, hvis det er manglen på pigment, der kan give problemer med døve og blinde hvalpe? Så den er albino eller?
  24. Det kan altså godt være jeg kommer uden hund. Bobo har været med i skoven i dag og var også af sted i går - det skal man åbenbart ikke gøre.. Så får man en halt hund.. Hvis han stadig halter i morgen, kommer han altså ikke med.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.