Alt der er opslået af Therese
-
avlsgodkendt?
Er der nogen der kan forklare hvad det der bortfaldne udstillingskrav går ud på rent praktisk? Har været inde på DKK og kigge, men kunne kun finde noget med at udstillingskravet bortfalder... Men hvorfor?
-
avlsgodkendt?
undskyld jeg lige låner tråden, nickia... håber det er i orden... Ville bare lige høre om hvorfor udstillingskravet er frafaldet?
-
The American Dogfather..
Selvfølgelig skal man da ikke klæde sig ud. Men det er da logisk, at hvis man forstår den målgruppe man henvender sig til, kommer man også længere. Og en mand, som kan lide ting som læder, kæder og muskuløse hunde fanger måske mennesker, der kan lide de samme ting nemmere end en træner, der er helt ovre i den anden grøft. Og hvis man fanger folks interesse, er der også større grobund for en dialog eller for at folk lytter og budskabet rent faktisk trænger ind.
-
The American Dogfather..
Vil gætte på at det drejer sig om folk der er til kæder og den slags...
-
Hvordan er en border collie?
Det er jeg enig i. Jeg tror at man, for at få det optimale ud af den øvelserne, er nødt til at lægge en plan INDEN man begynder at træne, så man har gjort sig klart hvad det er man ønsker at opnå med træningssessionen.. Ellers tror jeg hurtigt man kan blive overhalet indenom Og selvfølgelig skal man have et mål med sin træning og en ide om hvordan man gerne vil have slutresultatet på en øvelse skal se ud... men det ville jeg nu også gøre med en hvilken som helst anden hund
-
Hvordan er en border collie?
Så er der måske håb for at jeg kan få en border alligevel :banan: Er slet, slet ikke til konkurrencer, men elsker at træne alle mulige og umulige ting og så er sådan en arbejdsnarkoman da lige sagen... Også fordi den forstår det nogenlunde hurtigt... Har haft en blanding, som lærte ting så lynede hurtigt, at jeg næsten ikke kunne følge med Dét gad jeg da godt prøve igen Selvom man skal være helt vildt opmærksom på hvad man får belønnet for og sådan nogle ting med sådan en hund, så er det da også skønt med en hund, hvor det bare lyser ud af den, at det er helt vildt fedt at få lov til at lære noget nyt... Har bare altid troet, at borderen var en hund med virkelig meget gang i, som helst skulle bruges rigtig mange timer hver dag, og det har jeg ikke rigtig kunne leve op til... Så jeg har lagt den ide lidt på hylden...
-
Hvordan er en border collie?
Det var faktisk lige præcis det jeg mente At det måske kunne blive svært at få trænet, hvis man ikke havde et mål
-
Hvordan er en border collie?
Men det er vel tilrådeligt at gå til træning af en eller anden art og evt. deltage i konkurrencer... Ellers kan det vel godt være svært at tilfredsstille deres behov for at blive brugt... Oder was?
- Paradise Hotel..
-
Paradise Hotel..
Enig i det hele! Dracos begrundelse for at stille sig ved ham der draghan fyren var da også helt fjollet... Hehe... "Jeg stiller mig her, fordi Frederik står derover..." Hmmmm ja? velkommen til 5a :stupid: Og så det oppe i baren bagefter, hvor Frederik liige skal spille med musklerne... Arj men altså... Sådan en hulemand... Og ja, Stinnas sammenbrud er ret voldsomt i betragtning af "forbrydelsen..." Selvfølgelig er det træls at man bliver bedt om at finde et andet sted at sove, men så er det vel heller ikke værre?
-
Paradise Hotel..
Synes da godt nok der er nogle personligheder med denne her gang... Og ja, mental breakdown er nok en meget passende beskrivelse Både Frederik, Draco og Stinna var da helt oppe i det røde felt:mrgreen:
- Jeg har set Doberfan uden tøj!
- Hjælp, sky hund.
- Hvalpespam
- Hvalpespam
-
Hvalpespam
Haha... Jeg HAR bemærket, at du skulle have border hvalp Men jeg var bare ikke klar over, at det var Siris hund, der var faderen
-
Creme/Hvid han Chihuahua tilbydes til parring
Man behøver altså ikke have tavlehunde for at have en holdning til avl. Jeg har fx. kigget på mange blandingshunde, men jeg kan også godt love dig for, at de ikke bliver købt et sted, hvor opdrætteren ikke har gjort det godt nok efter min smag. Og så handler det jo ikke om at skræmme folk væk fra at oprette tråde omkring deres avlshunde... Det handler om at få folk til at tænke sig om, inden de vælger at lade deres hund parre...
-
Creme/Hvid han Chihuahua tilbydes til parring
For mit vedkommende handler det ikke om at alle informationer ikke er med i første indlæg, men mere om at det på mig lyder som om det er for at få nogle hurtige, lettjente penge. Men et eller andet sted er det jo også fint, at TS skriver det - så ved man da hvad man har at forholde sig til og kan vælge at gå udenom..
-
Hvalpespam
Ej, vidste slet ikke en af dem skulle være jeres, MM... Mega spændende at se hvad for en det bliver
-
Creme/Hvid han Chihuahua tilbydes til parring
Jeg har ikke til hensigt at overfalde nogen... Men jeg synes det er en skam, når mennesker (som burde være den kloge art) vælger at foretage et valg, som slet ikke er i hundens interesse.. Jeg holder rigtig meget af dyr generelt og jeg hader at se dyr, der lider fordi nogle mennesker af en eller anden grund ikke har sat sig grundigt nok ind i tingene.. Så mit indlæg er udelukkende blevet skrevet, fordi jeg tænker på hundene, hvalpene der kommer ud af det og de mennesker, der kommer til at købe de hvalpe. Hvis det så har fået nogle mennesker til at stoppe op og tænke sig om en ekstra gang - eller miste modet, som du kalder det - så ser jeg det faktisk ikke som noget dårligt..
-
Creme/Hvid han Chihuahua tilbydes til parring
Men Randi... Forestil dig, at det var dig, der stod og skulle til at købe en ny hund... Du kigger hos to opdrættere... Den ene har gjort sig en masse overvejelser omkring hendes hanhunds temperament, hans fejl og mangler og hans gode sider.. Hun har dannet sig et realistisk, nogenlunde objektivt billede af hvem hendes hund er for at kunne finde en tæve, der matcher ham bedst.. Og hvis det går op for hende, at hendes hund måske ikke er den bedste repræsentant for racen, så afblæser hun "projektet." Hun har også gjort sig nogle overvejelser ift. hvalpene. Hvordan hun ønsker at de skal bo i de 8-10 uger de er ved opdrætteren... Og vurderet om en evt. tæveejer kan leve op til de krav og undladt at lade hendes hanhund parre med den tæve, hvis svaret er nej. Hun får lavet de nødvendige sundhedstjek på hendes hanhund, så hun i hvert ved, at HAN er sund og rask. Og hun forlanger selvfølgelig det samme af tæven. Hun forsøger efter bedste evne at lave nogle sunde hvalpe, som køberne kan nyde og holde af i mange år. Og hun glemmer ikke bare hvalpene, når parringen er overstået og hun har modtaget sine penge. Den anden opdrætter har ikke gjort sig nogen som helst overvejelser. Hun har fundet en tæve så hurtigt som muligt uden at være kritisk ift. hvad der kommer ud af det. Og det er sådan set den indsats hun har lagt i det... Jeg ved godt, hvilken opdrætter jeg ville vælge - hvad ville du vælge? Og så kan det godt være, at jeg nu bliver beskyldt for at konkludere noget uden at have min baggrundsviden i orden - og det gør jeg nok også.. Men ærlig talt... Med den beskrivelse i starten, kan jeg simpelthen ikke tro andet end at denne her beslutning er taget med kæmpe dollartegn i øjnene på TS. Og dét synes jeg er usmageligt. Hvis man skal avle, kan man da i det mindste gøre det ordentligt! Og så er jeg da ligeglad med om der er tavle på dyrene eller ej... Men af hensyn til tæven, hanhunden, hvalpene og de kommende hundeejere, så burde nogle mennesker virkelig få hovedet ud af... ja røven for at sige det på godt dansk... og bruge deres sunde fornuft, sætte sig lidt ind i tingene og lade være med at avle på alting, der har en snude, fire ben og en hale... Vil du virkelig lægge tæve til sådan et hovedløst projekt? Hånden på hjertet?
-
Forstår hunde et undskyld?
Tror bare det er sådan en slags opfordring til leg sådan har vores hunde i hvert fald tit gjort... Nappet i ører og løst læbehud og sådan noget Men måske kan man godt sige, at der er lidt dril over det... Hehe
-
Årets første dukkert.
Ja også det 2. for den sags skyld
-
Årets første dukkert.
Det 3. og det sidste billede er helt vildt gode!
-
Årets første dukkert.
Hehe... Lille Groa vandhund Er altså helt vild med den lille klump