Alt der er opslået af Therese
- Cavapoo hvalp søges..
-
Cavapoo hvalp søges..
Altså, jeg ved ikke helt med det her... Men nogle mennesker (inklusive mig selv) har jo et svagt punkt for blandinger - og jeg ville da personligt 100 gange hellere købe en hvalp efter forældre, der er tjekkede for diverse sygdomme end en hvalp, hvor forældrene ikke er tjekkede.. Jeg ved jo godt, at det ikke giver samme sikkerhed som hvis hunden havde tavle, men så havde man da gjort et eller andet for at vise, at man er ansvarlig og har tænkt på andet end at det bare kunne være dejligt med nogle hvalpe, fordi de er søde..
- H-F-hundenes spørgeskema
- Woody's helt egen tråd
- H-F-hundenes spørgeskema
- H-F-hundenes spørgeskema
- H-F-hundenes spørgeskema
-
første gangs hund
Angående bøger ville jeg nok starte med at læse fra hvalp til hund af Irene Jarnved og hvalpen af Lone Greva. Og held og lykke med det :5up:
-
Januarbilleder
Tillykke til Bubber :tillykke:
- Elvira skal have hvalpe
-
Hundegalleri - Stedet for retarderede hundeejere? -.-
Og nu kan hun garanteret :blink:
- mix
-
Hundegalleri - Stedet for retarderede hundeejere? -.-
Ej... Ikke en idiot da :ae: Vi kan jo allesammen komme til at gøre noget dumt, som vi fortryder bagefter - derfor er man ikke en idiot, synes jeg ikke Og ja, over i alt og intet-tråden med dig
- Dominas eller bare ikke opdraget ordenligt?
- Dominas eller bare ikke opdraget ordenligt?
- Cavapoo hvalp søges..
- Cavapoo hvalp søges..
- Cavapoo hvalp søges..
-
Nogen der vil have en gratis Golden Retreiver ?
Nej, jeg har ikke dømt dig Her forstår jeg slet ikke hvad du mener. Er du ikke sød at uddybe? Okay, så er jeg enig Igen er jeg ikke med? Hvordan dømmer jeg nogen ved at have en holdning om ikke at dømme dem? Men Peter Lundin (eller hvad han nu hedder i dag) har vel været igennem en masse undersøgelser, som kan dokumentere, at han i hvert har psykopatiske træk. Det mener jeg da i hvert fald at kunne huske. Og så er det vel ikke længere at dømme, men blot fakta? Og dømmer man folk, fordi man synes, det er forfærdeligt, at de sulter? For jeg opfatter ordet "dømmer" med noget ret negativt - og det er vel ikke negativt at have medlidenhed med børn, der sulter? Vi danner os en holdning ud fra vores eget udgangspunkt, ja.. Men jeg mener stadig ikke, at jeg dømmer nogen, fordi jeg synes at noget er synd eller fordi jeg kalder nogen noget, som de reelt er.. Jeg ved ikke, om det er okay at dømme. Selvfølgelig kan man aldrig sige sig helt fri for det - og jeg gør det da også selv - men det handler vel et eller andet sted også om at respektere, at andre mennesker nogle gange vælger anderledes end man selv gør uden at rynke på næsen over det. Selvfølgelig er det problematisk, når det handler om andre levende væsner og der kan jeg da også nogle gange tænke mit, men det er nu mest, fordi jeg synes, det er pisse synd for dyrene..
-
Nogen der vil have en gratis Golden Retreiver ?
Hvis jeg forstår det rigtigt, så synes jeg det er lidt fesent.. Jeg synes det er totalt unødvendigt at dømme andre mennesker på baggrund af en annonce, som måske ikke lige er verdens bedste. Der kunne jo være en grund til, at den ikke var det.. Jeg synes måske, det er lidt for nemt at sidde bagved en computerskærm og begynde at dømme andre mennesker på baggrund af en enkelt annonce. Som du selv skriver, aner vi jo intet om hvad der er sket, og det viser sig jo også, at der er sket noget helt andet end det nogen af os troede i første omgang.. Og man kan vel næsten ikke forvente, at folk krænger hele deres situation ud i en annonce som mange fremmede mennesker sidder og læser. Især ikke når folk i forvejen nogle gange er så hurtige til at dømme og kommentere på sådanne ting.. Det kan jeg egentligt godt forstå, at man ikke har lyst til.. Folk der henvender sig på eksempelvis annoncen i den her tråd, får nok en del mere info om hunden og dens livshistorie.
-
Hundegalleri - Stedet for retarderede hundeejere? -.-
Ej, du skal da ikke blive ked af det :ae: Folk er jo bare ikke enige med dig, det skal du ikke tage så tungt... Sådan er det på et debatforum, bare glem det igen
-
Hund i have - afstemning
Jeg sidder og tænker efter fra dengang vi havde hunde og jeg kan slet ikke komme i tanke om, at de nogensinde var derude alene. Når de var derude, var det typisk fordi jeg havde tænkt mig at lave et eller andet med dem og så var jeg jo selvfølgelig med
-
Nogen der vil have en gratis Golden Retreiver ?
I virkeligheden handler det vel ikke om penge.. Det handler vel bare om at sælger tager eventuelle skyklapper af og forsøger at lære noget om de mennesker, de skal sælge/give hunden til. Der kan, som før nævnt, komme folk der kan betale mange tusind kroner for en hund uden at blinke, men som er nogle virkelige dårlige hundeejere.. Og så kan der være nogle mennesker, der ikke kan give det samme beløb, men som vil kunne give så meget andet godt i hverdagen.. Så jeg tror egentligt bare det handler om at give sig tid til at lære eventuelle købere at kende og så tænke lidt mindre over beløbet.. Det ville jeg i hvert fald selv gøre, hvis jeg skulle af med en hund.
- Oh my, det er alså en ommer......
- Sart mave - Dyrlægens ubrugelige konklusioner... Suk...