Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Ja, for søren.. Men godt at det endte lykkeligt.. Er hun ok, moderen?
  2. Ja, jeg tænkte også, at det da bestemt overhovedet slet ikke er for de hvalpeskrukke
  3. Hvis hvalpe er det? Skal du have en af dem?
  4. Kun en? :blink:
  5. Dejligt at høre at det går godt
  6. Heeej Pia :banan: Hvordan har du det?
  7. http://www.hunde-forum.dk/alle-hunde-racer/1465-raceforkortelser-d.html Den skulle gerne være der. Jeg ved godt, at linket ikke helt virker, men hvis du kopierer det op i adresselinjen, kan du forhåbentligt komme ind på siden. Ellers kan du bruge søgefunktionen og søge på "raceforkortelser." Så skulle den gerne dukke op For selvom det ville være nemmest, hvis folk skrev racens navn, tror jeg bare ikke, at du kan forvente det af alle mennesker på et forum med så mange brugere. Det er jo langt fra alle der læser den her tråd fx. Men det er selvfølgelig op til dig - hvis det hjælper, er tråden kun fem sider lang
  8. Men nu ved du så hvad en staffy er :5up: Ellers er der vist også lavet en tråd om raceforkortelser herinde. Den er måske værd at kigge lidt i?
  9. Jeg synes det er svært. Altså, jeg kan da godt forstå dig og jeg er bestemt heller ikke fortaler for, at man bryder loven bevidst. Men samtidig kan jeg virkelig godt forstå dem, der gør det alligevel - for det er sgu da svært at dømme små hvalpe til døden eller som listehundeejer se sin hund få det dårligere og dårligere, fordi den aldrig må løbe løs.
  10. Det kan være, at de synes, at det er ret trist, at uskyldige hunde skal dø, fordi de tilhører nogle bestemte racer. Eller at de bare, som nævnt tidligere, ikke kan bedømme hvalpes race ordentligt.
  11. Ej, hvor er han skøn Kæmpe tillykke med ham! :hjerte:
  12. Nok ikke på samme måde som en schæfer. Det er jo to ret forskellige hunde, selvom de begge to oprindeligt er hyrdehunde. Jeg tror du skal overveje lidt, hvordan du forestiller dig, at du gerne vil have hund og hvilket liv du kan tilbyde den og så tage den derfra
  13. Jeg vil tro, at de begge to gør ved ukendte/anderledes lyde, men forskellen er nok, at schæferen også handler på det den synes er mærkeligt, hvor collien bare nøjes med at gø og lade andre klare det bagefter. Sådan har det i hvert fald været med de hunde jeg har kendt
  14. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Velkommen til og tillykke med din nye hvalp :banan:
  15. Arj, hvor er det trist :ae: :ae: :ae:
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Men hvordan ville du tolke det, hvis du blev bedt om at fjerne din hund derfra, mens andres hunde uden problemer får lov til at sidde der? Er det ikke lidt svært at lade være med at tage det personligt?
  17. Jeg har svaret nej. Det var jo været sådan længe, at jeg ikke har gået ture bare for turens skyld efter vi fik aflivet hundene - det har altid været fordi jeg skulle et eller andet, hvis jeg er gået. Nu er jeg så begyndt at gå lidt mere, bare for hyggens skyld. Men det er da slet ikke det samme uden hund og jeg foretrækker helt klart at cykle, hvis jeg skal forestille at være sådan en aktiv en
  18. topic svarede på Therese's Aslan i Til minde om...
    Hvor er det dog trist :ae: :ae:
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ved at kommende hvalpekøbere sætter sig ind i tingene, inden de køber hund. Det er nødvendigt, hvis man skal komme hundehandlere til livs, at folk ikke køber hund hos dem - og som sagt findes der så mange informationer rundt omkring i dag, så det burde være forholdsvis nemt at finde frem til noget omkring køb af hvalp. Ellers må man jo forsøge at alliere sig med nogen, der har lidt mere kendskab til tingene end en selv. Det ville jeg da selv gøre, hvis jeg skulle købe noget, hvor jeg var usikker på hvordan tingene fungerede.
  20. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg er ikke ligeglad med hundene. Selvfølgelig synes jeg da, at det er virkelig ulykkeligt, når hvalpeejere må aflive deres syge hvalp ganske kort tid efter de har fået den. Men hvis man skal tænke i et lidt større perspektiv og kigge lidt generelt på, hvordan vores samfund ser ud i dag, så synes jeg godt nok, der er regler nok. Jeg synes ikke, man behøver lave flere. Jeg kan ikke forstå, at der skulle være noget i vejen for at folk selv satte sig ind i tingene, inden de købte noget. Det gør man da på alle mulige andre områder i forvejen. Og selvom jeg synes, at det er rigtig, rigtig trist, når det drejer sig om noget så følsomt som en hvalp og selvom jeg synes, sælgere er nogle rigtige usympatiske røvhuller, hvis de bevidst sælger syge hvalpe til andre mennesker, så synes jeg altså ikke, at det behøver være anderledes, når man køber en hund. På trods af alle reglerne, er det trods alt stadig tilladt at tænke selv...
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Præcis! Fuldstændig enig :5up:
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg tror ikke på flere regler, men mere på oplysning og at folk sætter sig ind i tingene, inden de køber hund. Der er i mine øjne ingen undskyldning i dag for ikke at gøre det - der findes bøger og utallige hjemmesider med masser af information. Så det er da bare at gå i gang. Folk må selv tage lidt ansvar, når de køber hund. Hvis du køber en vaskemaskine eller en bil, kigger du dig da også grundigt for - du køber den vel ikke bare, fordi den ser pæn ud eller fordi du bliver forelsket i den Jeg kan ikke se, at det skal være anderledes for en hund, faktisk tværtimod. Det er et levende væsen, som man selvfølgelig som køber gerne vil være med til at give et godt liv. Og det starter jo altså ved opdrætteren. Det handler vel i bund og grund om at bruge sin sunde fornuft og være lidt kritisk, når man vælger opdrætter. Og det kan jeg ikke se, at flere regler skulle hjælpe på.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.