Alt der er opslået af Therese
-
Til de hvalpeskrukke! og andre med trang til nuttethedsoverload
dejligt
-
Til de hvalpeskrukke! og andre med trang til nuttethedsoverload
Ja, for søren.. Men godt at det endte lykkeligt.. Er hun ok, moderen?
-
Til de hvalpeskrukke! og andre med trang til nuttethedsoverload
Ja, jeg tænkte også, at det da bestemt overhovedet slet ikke er for de hvalpeskrukke
-
Til de hvalpeskrukke! og andre med trang til nuttethedsoverload
Hvis hvalpe er det? Skal du have en af dem?
-
Til de hvalpeskrukke! og andre med trang til nuttethedsoverload
alt for nuttede :lun:
- Vi har fået en stalker!
-
Hej igen må det vel være
Dejligt at høre at det går godt
-
Hej igen må det vel være
Heeej Pia :banan: Hvordan har du det?
-
Opskriften på en aggressiv hund
http://www.hunde-forum.dk/alle-hunde-racer/1465-raceforkortelser-d.html Den skulle gerne være der. Jeg ved godt, at linket ikke helt virker, men hvis du kopierer det op i adresselinjen, kan du forhåbentligt komme ind på siden. Ellers kan du bruge søgefunktionen og søge på "raceforkortelser." Så skulle den gerne dukke op For selvom det ville være nemmest, hvis folk skrev racens navn, tror jeg bare ikke, at du kan forvente det af alle mennesker på et forum med så mange brugere. Det er jo langt fra alle der læser den her tråd fx. Men det er selvfølgelig op til dig - hvis det hjælper, er tråden kun fem sider lang
-
Opskriften på en aggressiv hund
Men nu ved du så hvad en staffy er :5up: Ellers er der vist også lavet en tråd om raceforkortelser herinde. Den er måske værd at kigge lidt i?
-
Forbudslisten og din blandingshund
Jeg synes det er svært. Altså, jeg kan da godt forstå dig og jeg er bestemt heller ikke fortaler for, at man bryder loven bevidst. Men samtidig kan jeg virkelig godt forstå dem, der gør det alligevel - for det er sgu da svært at dømme små hvalpe til døden eller som listehundeejer se sin hund få det dårligere og dårligere, fordi den aldrig må løbe løs.
-
Forbudslisten og din blandingshund
Det kan være, at de synes, at det er ret trist, at uskyldige hunde skal dø, fordi de tilhører nogle bestemte racer. Eller at de bare, som nævnt tidligere, ikke kan bedømme hvalpes race ordentligt.
-
Hvordan kan man vælge...
Ej, hvor er han skøn Kæmpe tillykke med ham! :hjerte:
-
Collie eller schæfer?
Nok ikke på samme måde som en schæfer. Det er jo to ret forskellige hunde, selvom de begge to oprindeligt er hyrdehunde. Jeg tror du skal overveje lidt, hvordan du forestiller dig, at du gerne vil have hund og hvilket liv du kan tilbyde den og så tage den derfra
-
Collie eller schæfer?
Jeg vil tro, at de begge to gør ved ukendte/anderledes lyde, men forskellen er nok, at schæferen også handler på det den synes er mærkeligt, hvor collien bare nøjes med at gø og lade andre klare det bagefter. Sådan har det i hvert fald været med de hunde jeg har kendt
-
Min egen
Velkommen til og tillykke med din nye hvalp :banan:
-
Ville du stadig gå ture, hvis det ikke var for din hund???
Årh ja, vil jeg mægtig gerne
-
Pushka - a dog by heart
Arj, hvor er det trist :ae: :ae: :ae:
-
Hvor må man egentligt gå med sin muskelhund
Men hvordan ville du tolke det, hvis du blev bedt om at fjerne din hund derfra, mens andres hunde uden problemer får lov til at sidde der? Er det ikke lidt svært at lade være med at tage det personligt?
-
Ville du stadig gå ture, hvis det ikke var for din hund???
Jeg har svaret nej. Det var jo været sådan længe, at jeg ikke har gået ture bare for turens skyld efter vi fik aflivet hundene - det har altid været fordi jeg skulle et eller andet, hvis jeg er gået. Nu er jeg så begyndt at gå lidt mere, bare for hyggens skyld. Men det er da slet ikke det samme uden hund og jeg foretrækker helt klart at cykle, hvis jeg skal forestille at være sådan en aktiv en
-
Lille Bella
Hvor er det dog trist :ae: :ae:
-
Et ønske om nye regler for hvalpe/hundesalg
Ved at kommende hvalpekøbere sætter sig ind i tingene, inden de køber hund. Det er nødvendigt, hvis man skal komme hundehandlere til livs, at folk ikke køber hund hos dem - og som sagt findes der så mange informationer rundt omkring i dag, så det burde være forholdsvis nemt at finde frem til noget omkring køb af hvalp. Ellers må man jo forsøge at alliere sig med nogen, der har lidt mere kendskab til tingene end en selv. Det ville jeg da selv gøre, hvis jeg skulle købe noget, hvor jeg var usikker på hvordan tingene fungerede.
-
Et ønske om nye regler for hvalpe/hundesalg
Jeg er ikke ligeglad med hundene. Selvfølgelig synes jeg da, at det er virkelig ulykkeligt, når hvalpeejere må aflive deres syge hvalp ganske kort tid efter de har fået den. Men hvis man skal tænke i et lidt større perspektiv og kigge lidt generelt på, hvordan vores samfund ser ud i dag, så synes jeg godt nok, der er regler nok. Jeg synes ikke, man behøver lave flere. Jeg kan ikke forstå, at der skulle være noget i vejen for at folk selv satte sig ind i tingene, inden de købte noget. Det gør man da på alle mulige andre områder i forvejen. Og selvom jeg synes, at det er rigtig, rigtig trist, når det drejer sig om noget så følsomt som en hvalp og selvom jeg synes, sælgere er nogle rigtige usympatiske røvhuller, hvis de bevidst sælger syge hvalpe til andre mennesker, så synes jeg altså ikke, at det behøver være anderledes, når man køber en hund. På trods af alle reglerne, er det trods alt stadig tilladt at tænke selv...
-
Et ønske om nye regler for hvalpe/hundesalg
Præcis! Fuldstændig enig :5up:
-
Et ønske om nye regler for hvalpe/hundesalg
Jeg tror ikke på flere regler, men mere på oplysning og at folk sætter sig ind i tingene, inden de køber hund. Der er i mine øjne ingen undskyldning i dag for ikke at gøre det - der findes bøger og utallige hjemmesider med masser af information. Så det er da bare at gå i gang. Folk må selv tage lidt ansvar, når de køber hund. Hvis du køber en vaskemaskine eller en bil, kigger du dig da også grundigt for - du køber den vel ikke bare, fordi den ser pæn ud eller fordi du bliver forelsket i den Jeg kan ikke se, at det skal være anderledes for en hund, faktisk tværtimod. Det er et levende væsen, som man selvfølgelig som køber gerne vil være med til at give et godt liv. Og det starter jo altså ved opdrætteren. Det handler vel i bund og grund om at bruge sin sunde fornuft og være lidt kritisk, når man vælger opdrætter. Og det kan jeg ikke se, at flere regler skulle hjælpe på.