Alt der er opslået af Therese
-
Hvad ligger til grund for vores holdninger til kamphunde?
Men alle større hunde kan vel i princippet dræbe en lille hund, hvis det kommer dertil.
-
Hvad ligger til grund for vores holdninger til kamphunde?
Nåh okay, så er det jo en helt anden sag. Det er selvfølgelig ikke i orden, at I ikke kan gå i fred.
-
Dexter på græsplænen; Nu med venner :P
Hvor ser det hyggeligt ud
-
Hvad betyder "gå pænt" for dig?
Jeg har stemt mulighed 3. Så længe hunden ikke trækker, og er til at få kontakt til, er jeg godt tilfreds Så må den for min skyld godt gå helt ud i linen..
-
Hvad ligger til grund for vores holdninger til kamphunde?
Men fordi man forsøger at finde en årsag til at tingene sker, behøver det jo ikke betyde, at man er fuldstændig kold i røven overfor at nogle hunde dør. Selvfølgelig er det da tragisk! Men for at kunne løse et problem, er man da nødt til at finde ud af, hvad problemet reelt er. Og hvis det oftere er små hunde, der bliver overfaldet af kamphunde (det aner jeg ikke om det er) så synes jeg ikke, det er forkert at poste spørgsmål om, hvad der evt. kan være årsagen til dette og debattere det. Det synes jeg ikke vidner om folk, der er ligeglade. Tværtimod.
-
DEJLIG gåtur med Godzilla!
Hvor er det godt :klap:
-
Hvad ligger til grund for vores holdninger til kamphunde?
Det er jo rigtig dejligt, at du har mødt så søde hunde. Men det ved man jo aldrig på forhånd om en fremmed hund er. Derfor kan jeg da godt tænke, at det er lidt risikabelt at lade sin lille hund løbe gøende og snerrende hen til en fremmed hund - man kender den jo ikke, og aner ikke om den er socialiseret optimalt eller om den selv kan være nervøs ved fremmede hunde. Eller om der er en helt tredje grund til, at hunden ikke kan håndtere sådan en situation uden at det ender i slagsmål. Jeg ville i hvert fald ikke turde, hvis jeg ejede en lille hund Sådan noget er selvfølgelig heller ikke i orden. Respekten skal selvfølgelig gå begge veje.
-
PINLIGT så pinligt!
Kan godt følge dig.. Men han tog det heldigvis pænt
-
Sig hej til Pixie
Hvor er hun sød Tillykke med hende.. :banan:
-
Må jeg præsenterer...
Hvor fedt :banan: Tillykke!
-
Lidt billeder af Hogan
Lang tunge Han ser sød ud
- Hej alle!
-
Hunde der holder mennesker
Jeg tror du misforstår mig. Jeg snakker ikke om forskellen mellem racer, men om at jeg tror de fleste hunde vil nyde både at have muligheden for at være i seng/sofa, eller i hvert fald være tæt på deres ejere på en eller anden måde, og samtidig synes det er fedt at komme ud og lave noget sjovt til træning eller sammen med hundevennerne nede i parken osv. Altså, at de både nyder at være sofakammerater og legekammerater.
-
Zooomiiiie video - Dexter
Hvor er han skøn
-
Endnu et godt besøg overstået...
Det er da skønt :banan:
-
Hunde der holder mennesker
Det er ikke sikkert, det er det, der gør dine hunde glade, men mine hunde har nu altid nydt at være både i sengen og sofaen sammen med os, og de har altid nydt at komme med i byen og være sammen med mennesker, de har en eller anden positiv relation til. Og det betyder jo ikke, at man ikke bruger sin hund, bare fordi den sover i sengen. Man kan stadig godt give dem opgaver at løse og lave nogle "hundevenlige" ting sammen med dem - noget, der også giver logrende hale og glade øjne. Det ene udelukker jo altså ikke det andet. Og desuden ville hunden vel ikke frivilligt hoppe op i sengen eller sofaen, hvis det ikke var noget, den nød. Tvivler altså på, at det kun er et menneskeligt behov, der tilfredsstilles der.
-
Hvad ligger til grund for vores holdninger til kamphunde?
Det ved jeg godt man ikke kan! Jeg siger jo netop også, at hvis det endte med, at hunden havde det skidt, ville jeg kunne overveje det. Det er jo aldrig en nem beslutning, og jeg ville selvfølgelig ikke gøre det fra den ene dag til den anden. OKay... Og igen... Det er slet ikke det jeg skriver. Jeg ville jo ikke aflive en hund alene, fordi den var blevet overfaldet og heller ikke på grund af en lille skade. Som jeg skrev i mit første indlæg, snakker jeg om en hund, der lider. Det gør du så åbenbart ikke, og så er det jo klart, at vi taler forbi hinanden.
-
Hvad ligger til grund for vores holdninger til kamphunde?
Altså, forstår jeg dig rigtigt, hvis jeg læser det sådan, at du hellere vil have en hund, der døjer med en eller flere men efter et overfald fremfor at den skulle dø?
-
Hvad ligger til grund for vores holdninger til kamphunde?
Nej, det har du nok ret i Men så med andre psykiske eller fysiske konsekvenser af et overfald.
-
Hvad ligger til grund for vores holdninger til kamphunde?
Det ved jeg så ikke, om jeg er enig i. Hvis jeg havde en hund, som virkelig led under at være blind, ville det ikke være utænkeligt, at jeg ville overveje aflivning.
-
"Tør" du altid skrive din mening?
Ja, det er selvfølgelig rigtig nok
-
"Tør" du altid skrive din mening?
Nej, det sad jeg også og tænkte.
-
Hvad ligger til grund for vores holdninger til kamphunde?
Det synes jeg måske også er lidt noget pjat. Jeg har da oplevet, at folk er gået over på den anden side af gaden, når jeg kom gående med vores hund, og det kan jeg da virkelig ikke få ondt i røven over. Det er vel bare et udtryk for, at pågældende person ikke har lyst til at komme i nærkontakt med ens hund - det må man jo bare acceptere som hundeejer. Selvfølgelig er det ikke sjovt, at ingen vil lade deres hunde hilse på ens egen hund, men man kan i min verden ikke forvente, at fremmede mennesker har tid eller lyst til at lade hundene hilse. Og så er det vel ligegyldigt om det er en amstaff eller en golden retriever eller en pudel man ejer..
-
Hvad ligger til grund for vores holdninger til kamphunde?
Ja, det kan jeg godt forstå :ae: Uanset hvad der er foregået, er det jo virkelig frygteligt at se en hund blive slået ihjel..
-
Hvad ligger til grund for vores holdninger til kamphunde?
Ej, det må ikke have været særlig rart at overvære :ae: