Alt der er opslået af Therese
- hej hej
-
Hej til jer alle
Hej og velkommen til.. Tillykke med Hector, han er da bare for sød :lun:
-
Hvornår skal hannen kastreres?
Hvis man skal kastrere (eller sterilisere, for den sags skyld) synes jeg, man skal vente til hunden er helt færdig udvokset og er blevet "voksen" både fysisk og mentalt. Det er ikke noget, jeg kan dokumentere, men det giver bare meget mening oppe i mit hoved, at hundens udvikling går lidt i stå, når den ikke længere danner kønshormoner. Så jeg synes helt sikkert også, at 4 måneder er alt, alt for tidligt.
-
Hvad var den sidste film du så???
Nej okay, det kan der jo være noget om
-
Hvad var den sidste film du så???
Det er da også en god film, den er da bare alt for sørgelig til at se for tit.. Tror jeg ser den én gang hvert 3. år
-
Hvad sker der når hunden kastreres?
Jeg synes ikke, vores ændrede sig synderligt, da han blev det.. Han blev det, da han var lidt ældre end jeres og ville gerne blive ved med at lege og tumle.. Men hvis det havde været i dag, ville jeg nok have ventet.. Han blev aldrig rigtig voksen, blev ved med at være ret hvalpet, og på et tidspunkt vil jeg altså gerne have, at min hund bliver voksen og moden Men det skal man jo gøre op med sig selv. Dog ville jeg forsøge at træne det væk, hvis jeg stod i jeres situation. Det er jeg ret sikker på det godt kan. Og der er jo ingen fortrydelsesret på en kastration, så hvis I er bekymrede for om han ændrer adfærd, synes jeg I skal prøve at se, om I ikke kan lære ham, at han ikke må tisse indenfor først.
-
Hvad var den sidste film du så???
Fatter ikke du kan holde ud at se den så mange gange
-
Syge møgdyr!!!
Jeg forventer selvfølgelig et svar på om der sker noget ved at vedkommende skal gå udenom en bundet hund. Det er jo det jeg spørger om, så det er selvfølgelig det jeg gerne vil have svar på
-
Syge møgdyr!!!
Går der noget af dig, fordi du skal gå udenom en bundet hund?
-
Muskel/kamphunde... Link tråd
For at kunne vurdere, hvorvidt en aggressiv hund skal aflives eller ej, er det i mine øjne nødvendigt, at man kigger på, hvorfor hunden er blevet aggressiv. Det kan jo skyldes mange ting, når en hund reagerer aggressivt og det synes jeg, man er nødt til at tage med i sine overvejelser, inden man dømmer en hund til aflivning. Og mht. at aflive hunde, der er aggressive flere gange, så kan det jo tage rigtig lang tid at vænne en hund af med uhensigtsmæssig adfærd og måske især i situationer med aggressivitet, fordi man ikke kan styre andre menneskers handlinger og derfor kan komme ud for at blive "sat tilbage" i træningen, fordi ens hund igen igen får overskredet sine grænser. Så at en hund gentagne gange udviser aggressiv adfærd, er i min verden ikke nødvendigvis ensbetydende med, at den skal aflives.
-
Syge møgdyr!!!
Det er op til dig, hvad du råber efter folk Jeg siger bare, at jeg ikke tror, at hunde tager hensyn til andre hundes størrelser, inden de evt. bider. Det er ikke et argument for, at det er okay, at små hunde bider de store :blink:
-
Syge møgdyr!!!
Jeg kan altså ikke se, hvorfor det er så utænkeligt/forkert, at en stor hund bider en lille hund, hvis den lille hund bider i den store hund først Jeg kunne ikke forestille mig, at hunde forholder sig til størrelsesforskelle og undlader at bide, fordi "angriberen" er mindre end den selv - og så er det vel ikke så mærkeligt, at en mindre hund hurtigere kommer til skade, når den bliver bidt af en større hund end hvis hundene var ligeværdige i størrelsen. Det er vel ganske naturligt.
-
Helt ny på forum :)
Velkommen til
- Han gør
-
AFLIVING
Jeg ville overveje aflivning, hvis min hund havde en adfærd, der gik voldsomt udover dens livskvalitet.. Men det er jo svært at svare specifikt på, da det jo er forskelligt fra situation til situation og fra hund til hund.. Så det må man næsten vurdere i situationen Glemte lige at skrive, at jeg selvfølgelig aldrig ville aflive en hund med et adfærdsproblem uden at have forsøgt at løse det først.
- For første gang...
-
For første gang...
Hvor ser hun dog charmerende ud :hjerte:
-
Er vi lige så pylleret om vores børn.
Ja, jeg er også totalt enig
-
Halløj lille Voodoo
Hvor er de skønne :lun:
-
Hold kæft hvor er jeg træt at løse hunde!!
Ja, hun er faktisk rigtig dygtig. Når jeg har holdt hende ude foran brugsen, kommer hun altid, når jeg kalder. Også selvom hun savner hendes mor
-
Blue Merle fravalgt?
Bare for at gøre forvirringen total
-
Tur i marken
Hahah.. Kan godt lide at man i jeres familie både deler sofa og kurv :5up:
-
Og så griner vi lidt af Aslan.....!
:lol:
- Halløj lille Voodoo
-
Hvor mange hunde har du?
Er faktisk hammer utålmodig, men tingene passer bare ikke sammen, så jeg kan få hund.. Så må jeg jo vente Men tak, glæder mig også til jeg kan lave den tråd!