Alt der er opslået af Therese
- Hvor mange hunde har du?
- Stol aldrig på dit udstyr!
-
Halløj lille Voodoo
Hvor er han sød :hjerte:
-
First strike(hundelov)
Ja, det er da egentligt rigtigt.. Havde aldrig tænkt på det sådan, men det giver da meget god mening, at man bliver lidt forvirret, hvis fodgængere lige pludselig vender om og går den anden vej
-
Åh den løbetid
Find en dyrlæge du stoler på og som har forståelse for at du er pisse nervøs og kan acceptere, at du måske stiller mange spørgsmål osv. og så er det jo slet ikke en dårlig ide at finde en, der kan være sammen med dig, indtil hun er hjemme igen. Og så er det vel bare at få det overstået
-
First strike(hundelov)
Ja, det gør jeg da også altid Hvis jeg er på vej over, fortsætter jeg da.. Nå, der kan man bare se..
- Karma
- Karma
-
Min næste hundehvad/hund? Race?
Som jeg læser det, er en en times fysisk aktivitet dagligt. TS nævner i hvert fald, at med anden aktivering kan en sheltie sagtens nøjes med en times gåtur om dagen - så jeg går da ud fra, at der vil blive brugt tid på at lege og lave noget hjernegymnastik-agtigt med hunden også. Eller hvad, trådstarter?
-
First strike(hundelov)
Grønt lys Hvorfor dog det?
- Karma
- Hvor mange hunde har du?
- Hvor mange hunde har du?
-
HVALP SØGER AKUT NYT HJEM
Nej, det virker helt godnat at sende hunden på internat, når der allerede er fundet en familie.. Og lige præcis - der er jo virkelig mange hunde til salg.. Tror bare de skal være glade for, at det rent faktisk lykkedes at finde en familie, der kunne være villige til at overtage ham.. Ja, jeg forstår det sgu ikke
-
HVALP SØGER AKUT NYT HJEM
Jeg fatter simpelthen ikke, at man får en person til at sætte himmel og jord i bevægelse for at finde et nyt hjem og derefter bare vælger at sende hunden på internat alligevel Der var åbenbart flere muligheder for en ny familie, hvis jeg forstår det rigtigt? Og det giver da ingen mening, så Nu sidder der jo også en familie, der havde glædet sig til måske at få hund, som så ikke kan få det alligevel, fordi de ikke kunne vente en dag mere.. Det virker underligt..
-
Cavachon
Jeg tror I får svært ved at overtale opdrættere af hver sin race til det projekt. De brænder jo hver især for lige præcis for deres race og ønsker at avle nogle sunde, velfungerende dyr og set fra den vinkel, giver det ikke så meget mening at blande dem
-
Magten
Ja, jeg forstår det altså heller ikke - det er jo bare gensynsglæde Jeg kan ikke komme i tanke om, hvorfor hunde skulle forsøge at etablere et hierarki i den situation. Det er vel bare en styrkelse af sammenholdet, at man kommer ud og hilser på hjemvendte "flokmedlemmer?"
-
Har haft den underligste oplevelse...
Enig - eller i det mindste forklare det på en ordentligt måde i stedet for bare at sukke af folk og smutte fra dem.. Ikke særlig seriøst Og ja, hvad er det egentligt for noget pjat med at man ikke kan have en stor hund i en lejlighed.. Der er da mange andre ting, der udgør en god hundeejer fremfor hvilket sted de bor.
-
Min hund har pisset i min helt nye seng *gRRR*
Sådan læste jeg det ikke Jeg læste det mere som en slags forsvarstale ala "Når I nu synes jeg er en dårlig hundeejer, som måske bare skulle aflive min hund, så vil jeg lige fortælle, at jeg altså har reddet ham.." Agtigt
-
Min hund har pisset i min helt nye seng *gRRR*
Jeg synes altså ikke du behøver skille dig af med din hund, fordi du har lavet ét fejltrin :ae: Det sker for os alle sammen - tror ikke du finder nogen herinde, der ikke har gjort et eller andet, de har fortrudt - og vi må bare lære af det Og det forsøger du jo også, så slå nu lige koldt vand i blodet
-
Min hund har pisset i min helt nye seng *gRRR*
Jeg synes virkelig ikke, at du kan konkludere, at trådstarters hund er uønsket og ikke bliver passet godt nok ud fra så få indlæg. Du har læst, at trådstarter har håndteret den her situation forkert, men det er vel også alt du ved? Men der er jo mange at være ærlig på. Man kan godt komme igennem med sit synspunkt med respekt for ejeren - det er trods alt dem der skal ændre på tingene. Så nytter det jo ikke at svine dem til, hvis du vil opnå at de lytter og forstår dig. Igen ved du jo ikke noget om hvordan hunden ellers er håndteret i hverdagen
-
Min hund har pisset i min helt nye seng *gRRR*
Men det kan vi jo ikke vide, når det er det du skriver. Vi kender dig jo ikke og ved ikke at det bare er noget du siger i vrede, skal du huske på. Jeg er da ked af, at du føler dig misforstået, men det er ikke nemt at gennemskue, at det er sådan du har ment det, når vi ikke kender dig. Jeg kan da også sagtens forstå, at du er pisse træt af det, når du har brugt så mange penge på det. Det er da træls. Men det er også bare synd for hunden, som jo ikke gør det for at genere dig. Og så håber jeg da, at du finder et andet forum at være på
-
Vi skal have ny hund
Ja, han er godt nok kær :hjerte: Tillykke med ham :banan:
-
Min hund har pisset i min helt nye seng *gRRR*
Hvad er det, du vil have svar på? Skaden er jo sket, og du har straffet hunden.. Jeg forstår ikke helt hvad det er du gerne vil have svar på
-
Hvad ville du gøre anderledes næste gang?
Nå ja, også det med alene-hjemme delen.. Det er svært at gå fra en hund, som og hyler og ikke kan finde ro, før man kommer tilbage igen. Og det er træls, at man altid skal gå med dem på samme tid eller være to til det, hvis man skal have noget alene-tid med den ene hund. Og så skal de lære at gå pænt i snoren - altid og hele tiden.. Ikke kun på gaden, og ikke kun når de er alene..