Alt der er opslået af Therese
- Bobos slankekur
-
Svar til spørgsmål angående råfodring (Barf-eller akronym -Born again Raw Feeders-!
Ehh ja... Eller også har producenterne af det dyre foder valgt at bruge ingredienser af ordentligt kvalitet i stedet for affald. Det vil selvfølgelig koste mere. Nej, jeg ved ikke hvor meget min hund drikker om dagen. Nej, jeg ved ikke at mange hunde har problemer med nyrerne og nej, jeg ved ikke om hunde får urinsyregigt af korn. Er det undersøgt, om de sygdomme skyldes tørfoder? Burde den så ikke lugte hele tiden :hmm: Okay. Det har jeg nu heller aldrig hørt om. Det ved jeg ikke, jeg gør ikke :hmm: Hvad dækker civilisationssygdomme over? Livsstilssygdomme eller Jeg vil da gerne lære noget nyt og jeg synes foder er et spændende emne, som jeg gerne diskuterer. Men du "fanger" mig ikke ved at "råbe" og dømme mig, fordi jeg fodrer med tørfoder.
-
Svar til spørgsmål angående råfodring (Barf-eller akronym -Born again Raw Feeders-!
Ja, men det er ikke alt tørfoder, der er lavet af affald. Uanset hvad man måtte mene om tørfoder, så synes jeg man er nødt til at anerkende, at der altså er forskel på det. Ellers kunne jeg jo lige så godt købe det billige fra netto i stedet for at betale 500 kroner for et foder, som ikke slår min hunds mave i stykker. Men undrer det dig slet ikke, at der så er hunde, der ikke trives på BARF? Taler det ikke lidt for at hunde har ændret sig og at deres krop har vænnet sig til at fordøje andet end råt kød - og faktisk trives med det? Hunde har ændret sig rigtig meget siden ulven og jeg synes, det ville være underligt, hvis det ikke havde gjort et eller andet ved deres fordøjelse. Især når det på ingen måde har været unormalt at fodre hunde med rester fra middagsbordet tidligere.
- Bobos slankekur
- Joppe
-
Svar til spørgsmål angående råfodring (Barf-eller akronym -Born again Raw Feeders-!
Jeg tænker altså, at man lige må skelne her. I dag er tørfoder jo ikke bare tørfoder. Der er godt tørfoder og der er dårligt tørfoder. Det er ikke alt foder, der er lavet på ingredienser af dårlig kvalitet og det er ikke alt tørfoder, der tilsættes tilsætningsstoffer. Det er helt fint at fodre med kød - jeg har selv forsøgt mig med det, men hunden vil ikke æde det. Men jeg synes ikke man skal afvise tørfoder pr. definition. I dag er tørfoder ikke bare tørfoder.
- Min "nye" Champion
- Bobos slankekur
-
En duft af kat...
Flipsen er så sjov :klap: Og hvor heldigt er det lige, at du rent faktisk finder kattens ejer??? Heldige Bølle :banan:
- Svar til spørgsmål angående råfodring (Barf-eller akronym -Born again Raw Feeders-!
- Bobos slankekur
- Bobos slankekur
-
Dårlig oplevelse til hundetræning
Meget enig i det markerede :5up:
-
Februarbilleder
Mobilfoto, så kvaliteten er derefter, men... Synes altså han er kær, når han sover så godt! Måske det kun er mig, der kan se det
-
Bobos slankekur
Hehe... Det er ærgerligt han er kastreret :slem: Jo, jeg tror ikke du rammer helt ved siden af. Han har været nede på 38 kg, men så skete der en hel masse og hans kur gik lidt i vasken, så han tog lidt på igen. Mener han vejede 40, da jeg vejede ham sidst :hmm: Så det er nok ikke urealistisk, at der er røget 2-3 kg
-
Bobos slankekur
Ja, jeg synes også det ser ud som om han står anderledes Bobo takker for komplimenten Jeg plejer at veje ham i Maxizoo, men er afhængig af et lift derud, fordi jeg ikke selv har bil. Så jeg har faktisk ikke været der et stykke tid. Men har ferie nu, så regner med at kunne lokke min mor til at køre os derud. For det er da meget rart at vide hvad han vejer nu.
-
Bobos slankekur
Nå, nu er det vist tid til en update. Jeg er ret sikker på, at han har tabt sig. På billederne ser det ud til, at han er blevet mere markeret på bugen, hvor det på før-billedet ligner at han har en lang delle langs maven, som er væk nu og jeg synes også, at han har tabt noget fedt på bagbenene. Selen begynder også at sidde en anelse løsere og jeg kan begynde at både se og mærke hans ribben tydeligere. Især de bagerste er blevet meget nemmere at "finde." Så selvom han selvfølgelig skal tabe sig mere endnu, er jeg glad for, at det går den rigtige vej nu Før og efter:
-
Periodevis stress
Ja, vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde tråden Men sad lige og læste Stellas tråd om stress igennem og spekulerer så på, om der ikke findes nogle tilskud, som man kan give, hvis hunden kun stresser i enkelte situationer og det ikke er et generelt problem. Det er i forbindelse med køreture, som han bliver temmelig påvirket af. Han piver og puster helt frygteligt og har svært ved at falde til ro. Og så er det ift. andre hunde, hvor han også virker stresset og humper dem hele tiden. Han kan næsten ikke fokusere på andet end at rende i røven af den anden hund :stupid: Vi træner det selvfølgelig, men det virker som om vi ikke rigtig kan komme videre herfra. Så jeg tænker, at det måske kan være en hjælp og få ham til at falde lidt ned. Jeg har googlet det, men kan umiddelbart kun finde noget, som skal gives hver dag for at have en virkning. Og det er jo reelt set ikke nødvendigt. Så... Findes der tilskud, som godt kun kan gives på de dage, hvor det bliver et problem eller kommer jeg ikke udenom at give ham det hver dag, hvis jeg skal give det?
-
Walther 8 år i dag.
Tillykke til ham
-
Dårlig oplevelse til hundetræning
Øv, det er da også noget lort :ae: Mit bedste råd må være, at du arrangerer playdates med nogle søde hunde, som din hund kan få nogle gode oplevelser med og så undlade at slippe din hund på træningspladsen fremover. For selvfølgelig skal det ikke foregå på den måde. Men jeg tror det er vigtigt at komme i gang med at hilse på nogle hunde, så din egen får nogle gode oplevelser, så det ikke er den her trælse episode, som sidder i hende. Måske ville det også være en god ide at tage ud på træningspladsen igen, hvis du har mulighed for det og lave noget sjovt der. Så hun ikke husker det som det sted, hvor hun blev mulet på den måde.
-
Anbefal en hunderace!
Kommer det ikke lidt an på hvordan man er som person hvad man foretrækker :hmm: Hvorfor synes du, at hunhunde er nemmere?
-
Anbefal en hunderace!
Jeg tænker en af selskabshundene? http://canis-minor.dk/ Med en del af dem kan der være noget pelspleje, ved ikke hvordan I har det med det? Men ellers lyder det som en god hund for jer, nogle af dem kunne i hvert fald sagtens trives ved jer ud fra det du skriver her
-
DKK eller Cavalierklubben?
Et ekstra? Jeg forstår vist ikke helt hvad du mener Altså, det skal læses sådan her: mislyd 0/1 prolabs. Så mislyden er det første tal og graden af prolabs er det sidste
-
DKK eller Cavalierklubben?
Nå ja, forskellen på 0/1 og 0/2 er bare at den ene hund har grad 1 og den anden har grad 2 på det ene knæ
-
DKK eller Cavalierklubben?
Jeg tænker, at det må være status for begge knæ. Hvis der f.eks. står 0/0 så har den det ikke på nogen knæ. Hvis der så står 0/1 har den det ikke på det ene knæ, men en lille smule på det andet. Og ja, det er ikke altid så nemt at finde rundt i