Alt der er opslået af Therese
-
blev så bange
Det er da ikke pivet, jeg ville også være blevet pisse bange, hvis det skete for mig og ville bestemt heller ikke have lyst til at være alene, hvis det nu skete igen
-
Min 10 mdr. vil ikke spise det sidste af hans hvalpe foder!
Ja, det var den jeg kiggede på fra 2011:-)
-
Min 10 mdr. vil ikke spise det sidste af hans hvalpe foder!
Ja, det kunne selvfølgelig godt være. Må prøve at kigge, når jeg engang kommer til en computer. For det er da rart at have et overblik over sådan noget.
- Hej
-
blev så bange
Ej, hvor mærkeligt Jeg kan sørme godt forstå I blev forskrækkede :ae: Heldigvis lyder det jo til, at det ikke var noget alvorligt, når det bare går over og hun så er helt frisk igen
-
Min 10 mdr. vil ikke spise det sidste af hans hvalpe foder!
Er der ikke et sted, hvor man kan se, hvor udbredt smitten er i ens område? Mener at have læst det et eller andet sted, men kan kun finde noget fra 2011 nu Og synes da at det er et meget rart link at have.
-
Hund som er begyndt at knurre, når selen skal på....hvad gør jeg?
Belærer dig om hvad :hmm: Jeg har lige læst mit indlæg igennem igen og jeg kan vitterligt ikke se hvad det er jeg skulle belære dig om Jeg skriver bare min mening om et emne... Men uddyb gerne...?
-
Hund som er begyndt at knurre, når selen skal på....hvad gør jeg?
Hunde har ikke selv valgt at bo hos os. Derfor synes jeg vi skylder dem at sætte os lidt ind i hvad en hund er for et dyr og at det er helt normalt for en hund at knurre, hvis den enten vil forsvare en genstand eller føler sig presset af en eller anden grund. I mine øjne handler det ikke om at man ikke skal kunne håndtere sin hund, men om tilgangen til det, hvis hunden ikke er helt tilpas i situationen. Og det handler da heller ikke om, at man kan komme til at reagere på en bestemt måde. Der er bare forskel på om man bagefter tænker "ej, det var nok ikke så smart at slå min hund" eller om man tænker "nå pyt!" Der er selvfølgelig situationer, hvor man bare er nødt til at skære igennem og bede hunden stoppe med en bestemt adfærd, men der er altså også mange, hvor jeg tænker, at man kunne gøre det lidt nemmere for sig selv og for hunden, hvis man trænede det lidt og gjorde det til en behagelig ting i stedet for.
-
Aktiveringsgrej behøver ikke altid være dyrt
Smart :klap:
-
Hund som er begyndt at knurre, når selen skal på....hvad gør jeg?
Jamen, bum bum... Jo, det skal man da kunne. Jeg skriver bare hvordan konflikter kan eskalere, hvis man slår sin hund i stedet for at lære den det ordentligt. Benet var jo ikke ligefrem livsfarligt at æde og det ville have været en oplagt træningsmulighed, hvis man havde valgt at tage det som sådan en i stedet for at gå direkte til at slå.
-
Hund som er begyndt at knurre, når selen skal på....hvad gør jeg?
Jeg kan faktisk komme med et virkeligt eksempel på hvorfor det er en dårlig ide at daske/slå til sin hund. Rottweilertæve på omkring 1 år knurrer, da ejeren vil tage hendes kødben. Det har hun aldrig gjort før og han vil bare ikke finde sig i det, så han slår hende over snuden, skælder ud og tager benet alligevel. Næste gang sker det samme igen: han insisterer på at kunne tage kødbenet fra hende og hun vil selvfølgelig gerne beholde det. Det står på i et års tid og jeg skal passe hende i en uge, fordi de skal på ferie. Jeg er ikke klar over problemets omfang, så jeg giver hende et tyggeben, hvilket resulterer i, at hun skynder sig ud på deres terrasse, hvor jeg så bliver "forbudt" adgang, indtil hun er færdig. Vi snakker om det, da de kommer hjem og de fortæller, at hun tit knurrer og at jeg bare skulle have skældt hende ud. Evt. klasket hende en. Den konflikt er jo blevet helt overdrevet og selvom det er en anden situation end den jukl beskriver, så er det alligevel relevant, synes jeg. Og jeg kan ikke lade være med at tænke på, at det måske havde set helt anderledes ud, hvis han 1) lod være med at slå hende første gang og 2) lod være med at insistere på at kunne tage hendes kødben efterfølgende. Synes det er SÅ vildt at en konflikt kan køre så langt ud uden at de overhovedet tænker over at gøre noget andet
-
Hund som er begyndt at knurre, når selen skal på....hvad gør jeg?
Hvis det er noget så uskyldigt som en hånd mod en hunds hoved, er der da heller ikke noget at diskutere. Men i min verden er "en på hovedet" ikke bare en hånd lagt på siden af hundens hoved. Det er et slag. Så har jeg nok en anden forståelse af det end jer to, men det er nu den forståelse jeg sidder tilbage med. Især når Jukls første indlæg om emnet selv indikerer, at der er mange, der ville have noget imod. Ingen har vel noget imod, at man lægger en hånd på sin hund.
-
Hund som er begyndt at knurre, når selen skal på....hvad gør jeg?
Jeg har nu aldrig sagt, at du er voldelig Jeg forstår bare ikke hvorfor hunde ikke må knurre og hvorfor de skal "tilrettevises" hvis de gør det. Især når det er i en situation, hvor det ville være helt naturligt for hunde at respektere hinanden indbyrdes.
-
Hund som er begyndt at knurre, når selen skal på....hvad gør jeg?
What? Er en på hovedet ikke at slå? Hvornår slår man så, hvis man ikke gør det, når man giver nogen en på hovedet :hmm: Jeg er enig med dig i, at der findes hunde, som godt kunne have brug for, at der blev sat nogle grænser og i at der findes mennesker, som godt kunne have sat sig lidt mere ind i at have hund. Men at lægge hånd på en hund (når det nu ikke er at slå i dine øjne) kan da aldrig blive en okay opdragelsesmetode. Forestil dig lige, at du siger "nej, jeg vil ikke have at du tager min mad" til en af dine venner og han så giver dig en på hovedet. Han siger ikke andet og han giver dig ikke mulighed for at reagere anderledes. Han slår dig bare. Så gør du nok ikke det igen, men det er totalt uforståeligt for dig, at du ikke må beholde din mad i fred og give udtryk for det. I bund og grund er det vel præcis det samme du gør ved din hund. Synes du stadig det er okay?
-
Hund som er begyndt at knurre, når selen skal på....hvad gør jeg?
Det er altså ligemeget om den bliver bange eller ej. Man slår bare ikke på dyr
-
Hund som er begyndt at knurre, når selen skal på....hvad gør jeg?
Så du mener ikke, at en voksen, velfungerende hund vil respektere, at en anden hund gerne vil beholde sit ben for sig selv?
-
Hund som er begyndt at knurre, når selen skal på....hvad gør jeg?
Men det ville du vel ikke gøre i dag? Jeg går ud fra, at det er mange år siden du havde den cairn terrier og dengang var det vel en mere udbredt holdning, at hunde absolut ikke måtte knurre. I dag ved man jo godt, at det ikke nødvendigvis behøver betyde, at hunden forsøger at bestemme over nogen og at det er helt normalt at knurre, hvis nogen prøver at tage en andens hunds ben. Så det sætter vel tingene i et lidt andet perspektiv :hmm:
- Januarbilleder 2014
-
Januarbilleder 2014
Ja, det er vist rigtig nok at der kan være problemer med mobilen
-
Januarbilleder 2014
De billeder vender da helt tosset
-
Hjælp til navn
Sikke noget lort, altså... Lille Joppe
-
Hjælp til navn
Og nå ja... Krydser selvfølgelig for at det hele går helt i orden!
-
Hjælp til navn
For pokker da Det stakkels lille pus :ae: Hvad lavede han lige??
- Spørgsmål om HBO
-
Spørgsmål om HBO
Når du logger ind, kan du trykke på et ikon for indstillinger. Så kommer du ind på en side, hvor du kan justere en masse på din profil. Her kan du også vælge abonnement og ordrer, hvor du så kan opsige dit abonnement