Alt der er opslået af Therese
- Skønhed i blandinger vs. renracede hunde
-
Hund besørger om natten.
Jeg tror altså bare det er rigtig vigtigt, at sådan en type hund bliver brugt rigtig godt et par gange om ugen. En lille smule fodersøg og leg med en anden hund tror jeg ikke er nok. Du kan læse lidt om træk herinde: http://www.sleddogs.dk/komigang.html og herinde: http://www.polarhund.dk/ Sidstnævnte kræver måske nok stamtavle, da det er en klub under Dansk Kennel Klub. Det ved jeg ikke om I har på ham? Men i hvert fald... Hvis træk ikke har interesse, så er I nok nødt til at finde en anden måde at aktivere ham på. Siberian Husky er en race, der er avlet til at løbe rigtig langt og det er man nødt til at kompensere for i et eller andet omfang, hvis der ikke er mulighed for at bruge dem til det. Og ja, det er sandsyndligvis lidt op af bakke at træne en husky, der ikke altid er super motiveret Måske kan I prøve nogle forskellige former for belønninger, så I kan finde ud af hvad han bedst kan lide og hvad han gerne vil arbejde for? Det kan være, at det bliver nemmere for ham at falde til ro, hvis han er velstimuleret og så kan de måske være i stuen i stedet for i gangen. Ellers er det et opdragelsesspørgsmål om hunden sover i sengen eller ej. Hvis I er konsekvente (altså sender hundene ned af sengen hver gang de hopper derop) lærer de hurtigt, at det er forbudt område :blink:
-
Januarbilleder 2014
Ja, min udstøder også et dyyyybt suk, hvis han bliver bedt om at stå stille, så jeg kan tage et billede
-
Hund besørger om natten.
Så kan de måske bare have en kurv i soveværelset? Der er jo ingen der siger, at de absolut skal være i sengen
-
Hund besørger om natten.
Jeg tror slet, slet ikke det er nok til en aktiv slædehund. Den skal ud og brænde noget krudt af Er der måske en indhegnet hundeskov et sted i nærheden af hvor I bor, så han kan komme ud og få strukket benene? Og har I overvejet at bruge ham til træk? Det tror jeg han ville elske Og ja - træning med en selvstændig hund som huskyen kan måske godt føles lidt op af bakke, hvis man ikke helt får motiveret den rigtigt.
-
Hund besørger om natten.
Og nå ja, jeg tror det er ret normalt for en husky, at den først kommer, når den selv har lyst De er jo netop kendt for ikke at kunne gå løse ret godt. Dog kan det selvfølgelig trænes, så det bliver bedre.
-
Hund besørger om natten.
Kan du ikke prøve at fortælle lidt om hvad I laver med Huskyen i løbet af dagen? Når hunde begynder at ødelægge, kan det skyldes, at den ikke bliver aktiveret nok eller bliver aktiveret for meget. Det kan også skyldes andre ting, men aktiveringen er et godt sted at starte Nu kender jeg ikke så meget til huskyen, men jeg har læst flere steder, at de er meget sociale og kan blive rigtig kede af at være alene i en længere periode. Jeg ved ikke om det er rigtigt, men det kan måske være derfor, at han reagerer ret kraftigt på at blive lukket ude i gangen. Jeres anden hund viser jo også med al tydelighed, at det er ubehageligt. Så jeg tænkte på om det måske var muligt at have dem i soveværelset i stedet for i gangen eller i stuen?
-
Besørger og tisser indendørs i dag
Men hvis der var skader i tarmen, ville der vel være blod i afføringen? Og hunden ville sikkert også have tydeligt. Dog tror jeg godt, at ben kan give tynd mave, hvis din hund ikke er vant til at fp det. Tissen har jeg ikke lige noget bud på :hmm:
-
Skønhed i blandinger vs. renracede hunde
Jeg tror egentlig, at jeg er ret enig i, at det ikke handler så meget om blanding vs. raceren, men mere om bygning og udstråling. Om hunden er i god stand, glad, og velbygget. For jeg synes tit jeg ser racehunde, som ikke er ret kønne, fordi pelsen enten ikke er passet ordentligt eller hvor bygning bare ikke er racetypisk eller flot. Og det samme gælder jo for blandinger. Så ja, hvis jeg har forstået dig rigtigt, er jeg enig
- Hundegalleri.dk
-
Hundegalleri.dk
Hvis du bliver ved med den attitude, får du slet ikke noget
- Skønhed i blandinger vs. renracede hunde
-
Hundegalleri.dk
Du behøver da ikke blive irriteret :hmm:
-
Hundegalleri.dk
Nej nej - på hundegalleri
-
Hundegalleri.dk
Er det ikke ligemeget hvor mange der gør det :hmm: Og jo, jeg synes altså, at der er en del, der ikke skriver ret pænt. Jeg synes generelt, at de har det meget med at gå efter manden i stedet for bolden og jeg synes faktisk også, at det sker lidt i den tråd. Hvis man ikke er enig med den hårde kerne derinde, bliver der gået ret hårdt til en. Og det behøver vi ikke være enige om
-
Hundegalleri.dk
Der er nogen, der åbenbart morer sig over at hun formulerer sig lidt forkert.
-
Hundegalleri.dk
Ja, jeg har så lidt ondt af hende. Sikke en medfart at få Og så skal man åbenbart også gøres nar af, fordi man ikke skriver så godt dansk :hmm:
-
Aya i det smukke vintervejr <3
Hun er bare så fin :hjerte:
-
Januarbilleder 2014
Dejlige vovser Især det sidste er godt fanget :5up:
-
Rottweiler
Hvis man skal have en raceren hund, vil jeg altid anbefale en med tavle. Ulempen ved det kan være at prisen er noget højere end ved en tavleløs. Til gengæld vil der være nogle restriktioner, som sikrer at hunden er sund og rask. For Rottweilerens vedkommende bliver den også mentaltestet, så man kan se, at den rent faktisk også opfører sig som en Rottweiler. Og så anbefales det, at man går på udstilling med sin hund og får den bedømt, så den ligner en Rottweiler Det kan du læse her: http://www.hundeweb.dk/dkk/public/openPage/tjenester/avlsrestriksjoner/raseData.html?RAID=1470 For de flestes vedkommende vil et kuld også være nøje planlagt, så hvalpene kan blive gode, sunde og racetypiske Rottweilere, hvor der ikke altid er lagt de samme tanker i et tavleløst kuld. Hvor der altså heller ikke stilles nogle krav overhovedet. Ift. hvor du skal købe din hund, vil jeg råde dig til at læse lidt om hvad et godt opdræt består af, besøge nogle forskellige opdrættere, bruge din sunde fornuft og følge din mavefornemmelse Derudover kan det også være gavnligt at tage på et par udstillinger og se nogle hunde der. Evt. komme i kontakt med avlerne den vej igennem.
- Thor, Whippethan 1½ år.
- DRU til DKK? (Og hvad er bedst?)
-
DRU til DKK? (Og hvad er bedst?)
Det er jeg enig med dig i Jeg synes bare ikke man kan sige, at "det skulle du have tænkt over noget før." Man kan jo af gode grunde ikke tænke over noget, som man ikke ved noget om At man så vælger at spørge om folks holdning til de forskellige klubber for at danne sig et indtryk inden man beslutter sig for enten det ene eller det andet synes jeg er rigtig seriøst :5up:
- DRU til DKK? (Og hvad er bedst?)
- DRU til DKK? (Og hvad er bedst?)