Alt der er opslået af Therese
-
"Alderdomshjem" for 13 årig Westie søges - Vestjylland (helst)
Ja, det håber jeg også for jer Det er bare godt at have det i baghovedet, at omplaceringslisten findes, hvis der ikke dukker nogen op Men jeg krydser i hvert fald fingre og held og lykke med det
-
"Alderdomshjem" for 13 årig Westie søges - Vestjylland (helst)
Kender ikke nogen familie, vil bare lige indskyde at opdrætteren måske kan hjælpe. De fleste kenneler har en del kontakter, så det er jo muligt at vedkommende kender en god familie. Ellers er der altid omplaceringslisten i raceklubben - det kræver bare, at hunden er med tavle, hvilket jeg jo ikke ved Men nu er rådet i hvert fald givet videre, hvis det er helt umuligt at finde en familie. Håber dog det lykkedes uden alt for meget postyr både for jer og for Sofus' skyld. Og til jer for at stå i en situation, hvor det er nødvendigt at skille jer af med en hund I har haft i så mange år. Må bestemt ikke være sjovt
- Thor, Whippethan 1½ år.
-
Hvornår må din hund knurre af dig?
Som udgangspunkt altid. Det er bare et signal om, at jeg eller andre har overskredet hans grænse og selvfølgelig må han gøre opmærksom på det. Han er heller ikke en hund, der knurrer ret meget, så hvis han endelig gør, er det sikkert ikke for sjov
-
Hvad har du sidst købt til din hund? :-)
Jeg har købt foder, godbidder, okseører og en ny børste, der skulle være rigtig god, så det håber jeg også den er
-
dækken til lille hund
Ja, det kan du ligeså godt lære. Nogle mennesker har det med at mene, at ALT hunden foretager sig er et forsøg på at komme til at bestemme. Blaaaah... Det skal du selvfølgelig ikke høre på. Hun vil ikke gå, fordi hun fryser og vil ind i varmen. Såre simpelt!
-
Hvornår accepterer man det bare?
Jeg tror, jeg ville prøve at acceptere det nu. Hvis Taiki har nogle hundevenner, som han kan hilse på og lege med, så ville jeg tænke over om han overhovedet har behov for at mødes med fremmede hunde. Når det nu er muligt at holde afstand, ville jeg bare prøve det i en periode. Hvis det bliver bedre, så bliver det bedre. Hvis det ikke bliver bedre, så har han stadig hans hundevenner. Mange hunde har jo slet ikke det behov for at hilse på fremmede hunde og hvis du oplever, at det ikke er et problem i jeres hverdag, så ville jeg prøve at lade det ligge lidt. Især hvis du også er ved at køre sur i det.
-
Hunde og mælkeprodukter
Nej, det ved jeg, det er derfor jeg skriver at jeg måske vil overveje at vælge et alternativ. det er i hvert fald altid værd at undersøge
-
dækken til lille hund
Narj, det lyder ikke helt rigtigt. Hvorfor vil hunden fryse mere med et dækken på end uden :hmm: Du kan jo også selv se den store forskel og hun føler sig tydeligvis bedre tilpas med et dækken på, så det synes jeg bare du skal blive ved med Det hjælper jo også rigtig mange hunde at have dækken på om vinteren, så synes det taler sig eget tydelig sprog
-
Hunde og mælkeprodukter
Stof til eftertanke her :hmm: Jeg har faktisk aldrig tænkt over, at det kunne gøre mere skade end gavn, for det bliver jo anbefalet ALLE steder hver gang hunden har tynd mave. Men jeg vil da have det i baghovedet, hvis Bobo får tynd mave en dag, at jeg måske bør vælge et alternativ.
-
skæl efter foderskift
Det er meget forskelligt fra hund til hund om det er godt at fodre med kornfrit eller ej. Nogle hunde trives ikke særlig godt på det og andre tåler det fint. Men ja, jeg ville nok prøve noget kornfrit i første omgang og se om det vil hjælpe Derudover har jeg god erfaring med fiskeolie til tør hud og skæl.
-
Håndtegn for dæk og bliv
Hvad er forskellen egentligt på bliv og på stå?
- Vis din hund som hvalp!
-
Håndtegn for dæk og bliv
Her er håndtegnet for stå/stop/bliv (som er det samme hos os) en hånd på højkant foran mig. Håndtegnet for dæk er hånden holdt frem med håndfladen nedad. Hvis du bruger det håndtegn for bliv, så burde vovsen kunne se forskel på dét og på signalet for stå, tænker jeg :hmm: Ellers skal du finde på noget helt andet som en knyttet hånd eller sådan noget, så det slet ikke er til at tage fejl af
- Vis din hund som hvalp!
- Vis din hund som hvalp!
-
umulig hvalp
Når hvalpen hyler, bider i buret og skider derinde, er det et udtryk for, at han slet ikke kan lide at være alene. Som andre skriver, er det derfor meget vigtigt, at han ikke er alene i 7 timer fra på mandag, da det kan gøre problemet meget værre og resultere i, at han slet ikke kan overhovedet. Når man starter med at lære hunden at være alene hjemme, plejer man at gå fra hunden i ganske kort tid - måske drejer det sig kun om ganske få sekunder eller en tur ud med skraldespanden. Det afhænger lidt af hvalpens psyke. Men i hvert fald ganske kort tid. 5 minutter kan være rigtig lang tid, hvis hvalpen er bange. Han har jo været sammen med sin mor og sine søskende altid indtil I købte ham og han har derfor ikke en jordisk chance for at vide, at I kommer igen lige om lidt. Det skal han lære først. Så I må prøve at finde noget pasning til ham. Angående at bruge jer og jeres ting som tyggelegetøj, så skal små hvalpe også lære hvad der er ok at bide i og hvad der er forbudt. Derfor skal I nok ud og investere i nogle tyggeben og nogle tyggeting, hvis I ikke allerede har gjort det. Når han så begynder at bide i forbudte ting, kan I stille og roligt sige nej og aflede ham med hans legetøj, som han godt må bide i. Så vil han formentlig hurtigt finde ud af hvad der er sjovt at bide i, fordi I leger med og hvad der er hammer kedeligt, fordi I alligevel bare stopper ham :blink: Hvis han begynder at bide i jer, ville jeg bare forsøge at bremse ham ligeså stille og hvis det ikke virkede, ville jeg rejse mig op og gå. Så stopper det sjove jo igen og med tiden vil han lære, at det er sjovere at lege med jer, hvis han lader være med at bide i jer. Men det kræver selvfølgelig, at der er legetøj, som kan være omdrejningspunktet i legen i stedet for. I bund og grund lyder det som om I er blevet taget lidt på sengen-agtigt og ikke lige har været helt klar over hvad det betyder at få en hvalp i huset. Jeg synes dog ikke, at I behøver skille jer af med hvalpen igen, selvom jeg vist er lidt alene med den opfattelse. I skal bare være villige til at ændre på nogle ting. Og så vil jeg anbefale jer at læse nogle gode hundebøger. F.eks. har Lone Greva og Irene Jarnved skrevet en bog om at få hvalp i huset. De er ret gode og skal bestemt genlæses, når jeg engang får hvalp igen De kan lånes på biblioteket, så det er dejligt nemt og ganske gratis :5up:
-
Så blev hun endelig født
Hvor dejligt :banan:
- Hjælp til navn
- Lopper igen igen og atter igen, suuuuuuk
- Så er det nu!
- Lopper igen igen og atter igen, suuuuuuk
-
Lopper igen igen og atter igen, suuuuuuk
Jeg fandt en i føtex sidste gang Bobo havde lopper, så der kan man i hvert fald også få det. Der er dog parfume i og bagefter har jeg tænkt, at jeg egentligt hellere ville have en neutral for at han ikke skal have alt det der på huden. Så den har vi ikke rigtig brugt. Du må få den, hvis du vil?
- Lopper igen igen og atter igen, suuuuuuk
-
Minister vil ændre hundeloven efter Balder og Thor.
Jeg er lidt splittet ift. det her. For jeg synes det er forfærdeligt, at der er nogle hunde, der bider hjorte. Det er på ingen måde i orden. Omvendt ved jeg ikke helt hvad jeg synes om at folk skal kunne gå rundt og skyde andres hunde. Jeg synes måske det er en lidt forældet tankegang, for da loven blev indført havde hunde en anden funktion end i dag. Og så kan jeg ligesom Ascha ikke helt forstå hvorfor det er et problem, hvis man skal kontakte naturstyrelsen først i stedet for at advare i den lokale avis. Om man gør det ene eller det andet, kan vel ikke være ligegyldigt? Og så kan man jo igen sige, at hvis hundene virkelig betød så meget for folk, sørgede de nok for at holde dem hjemme/lufte dem i snor. Ja, synes altså det er en svær ting Ville være så meget nemmere, hvis folk bare tog det alvorligt og tog ansvar for hvad deres hunde løb og lavede!! Det er jo frygteligt at hjorte skal bides på den måde