Alt der er opslået af PinPoynter
-
Augustbilleder
Jeg bliver ved med at tro at tråden er til August(Lykkelivs baby)billeder
-
Selestørrelse.....?!
den ser ud som om det er samme mønster som hurtta? Der bruger min Charlie og Sally samme sele, næsten uden at justere den, og der er altså 10 kilos forskel på dem, de er bare bygget helt forskelligt De bruger størrelse 90, så 70 lyder for mig ikke specielt stort (Sally vejer 24kg/Charles 35kg)
-
Han-hunde problemer eller hvad? Frustreret!
helt enig :5up: På samme måde har jeg brugt rigtig meget energi på at lære Charlie at komme til mig i stedet for at "tage imod en opfordring" fra andre hunde. Ved enhver lejlighed når Charles er i nærhed af en hund med anspændt kropssprog, roser jeg for rolig adfærd samt for at han kigger væk fra hunden/kigger på mig, og han er rigtig god til det. Vi bruger jo meget vores hunde i forbindelse med arbejde på hunde med forskellige sociale handikaps, så det er guld værd at have en hund der kan holdes helt passiv (altså han spiller ikke død men som ikke tager kontakt/kigger på den anden hund) mens en anden hund arbejder med sine problemer (begge under kontrol selvfølgelig).
-
Undren i forhold til udstilling og avl
De to huskier vi passer er mor og søn. Moderen er udpræget udstillingshund (lav og tæt), og sønnen er efter en brugshan, og er selv meget høj og ranglet.
-
Hvad sker der når hunden kastreres?
min Charles er kastreret tidligt, og er bestemt meget glad og legesyg, og faktisk svær at holde nok oppe i vægt, ikke den anden vej rundt.
-
Kanotur
Hvor er Coopers redningsvest? Det ser hyggeligt ud :banan:
-
Hvornår skal hannen kastreres?
Jeg husker ikke præcis hvor gammel Charles var (han var ikke vores på dettidspunkt), men ca 6-7 mdr gammel. Vi har INGEN problemer ifm hans tidlige kastration, hverken fysisk eller mentalt. Der er en risik mener jeg fr rottweilere der bliver kastreret, noget med knoglekræft? Men siden han er en rescue ville han blive kastreret uanset, og vi må håbe han ikke bliver syg. Charles kan med stort set alle hunde, det er virkelig sjældent han lader sig provokere af en anden hund, og så er det ofte meget fremme i skoene intakte hanner, men igen, det er langt mere undtagelsen end reglen. Han bliver aldrig chikaneret af intakte hanhunde, der er aldrig en hund der har prøvet at humpe ham (andre end Sally da hun var i løbetid og meget forvirret ).
-
Højt springene hund og højde på nyt hegn?
Vil bare lige indskyde at hunde gdt kan klatre, hvis de finder ud af at de kan Vi har to terrriere i pensionen som kun kan sidde i den afdelig hvor tremmerne går helt op til loftet, ellers kravler de over (mindst 2 meter).
-
Wanna be
mon "tandsten" er tandstilling?
-
Træde på liggende mennesker
Tror også det er tillid. På et af de hvalpehold jeg gik på med Indy, var en af øvelserne at vi skulle ligge på ryggen og få hvalpen til at stå/gå/ligge på vores mave
-
Højt springene hund og højde på nyt hegn?
vores hegn er vist mellem 180-200cm (alt efter hvor knoldet jorden er lige under hegnet ). I det gamle hus var det ikke meget over 120 cm og de prøvede aldrig at hoppe over, dog hang de gerne over hegnet for at kramme naboen en gang imellem :hjerte:
-
Det sku være så godt...
Jeg kender godt det der med at folk gerne vil blive og se ens hund gå fuldstændigt bananas, som om den måske holder op om et øjeblik??
-
aggressiv, men alligevel ikke!
men hvad gør han hvis du ikke lader ham dække, men holder ham i bevægelse?
-
Hypothyreodisme ell. nedsat skjoldbruskkirtelfunktion
Akita fik tabletter, de samme som man bruger til mennesker (eltroxin).
-
Hypothyreodisme ell. nedsat skjoldbruskkirtelfunktion
En af mine tidligere hunde havde det, og som din, livede hun fuldstændig op på medicinen og blev sit gamle glade jeg. Hun levede på medicin i 6 år, så god erfaring herfra
-
Agilitytræning - fælles forår 2011
kan umuligt være værre end min :oops:
-
Agilitytræning - fælles forår 2011
Havde en super session med Sally i morges, hun begynder jo at ligne en agilityhund! :banan: Hun lavede de fineste felter på balancen og A'et, KUN via min kommando, uden hjælp fra Lynn eller godbider :banan::klap: Og hun løb en lille bane af 3 spring, tunnel, A, spring, pose og spring Det var første gang hun prøvede posen, og hun kunne bedst lide hvis Lynn lige holdt den så hun kunne se igennem Ihhh det var godt at komme igang igen :hjerte:
-
DRU Stambog - Hvorfor?
Synes nu heller ikke DDH's hunde er noget at prale af..
- Forum forslag
-
min hun hæver og brækker sig
Jeg har prøvet det med charlie, og min dyrlæge var ret sikker på at det var en allergisk reaktion på et stykke spegepølse. Han fik antihistaminer i 5 (tror jeg) dage, og det svandt langsomt ind.
-
At vaere paa besoeg!
nej hvor dejligt! :banan::hjerte:
-
Hvalpe på hund
TS skriver selv at hunden er ung og at de har masser af tid
-
Hvalpe på hund
Som KarinaO skriver, så gives eventuelle sygdomme jo videre uanset om hunden har stamtavle eller ej, så det er da absolut vigtigt at undersøge både tæve og hanhund inden parring
-
Syge møgdyr!!!
Jeg vil tro den triste overskrift er en reaktion på at have overværet en meget voldsom og tragisk hændelse? Tror som end jeg i samme situation kunne have sagt noget af det samme.. måske ikke på skrift, men i hvertfald i det talte sprog.
-
Syge møgdyr!!!
Hvor skrækkeligt, især for den lille pige