Hop til indhold

Igen alvorligt overfald i hundeskov.

Ulla H
 Share

Recommended Posts

Ej hvor skrækkeligt. Er trist over konceptet hundeskov. Tror mange overfald kunne undgås ved at fjerne små mudrede hundeskove ( har aldrig været i en hundskov hvor det tog mere end 5 minutter at gå en runde ) og i stedet gøre langt mere ad danmarks natur til fritløbs områder uden indhegning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og hvis Ascha også på et tidspunkt skal gå der med den lille hvalp?! Vi må s'gu bevæbne os, må vi. Det er trist.

Det skal hun helt sikkert :cry: Jeg kommer ved gud aldrig til at forstå hvorfor man slæber sin hund med i en hundeskov hvis den ikke kan med andre hunde :stupid: Så er der jo så mange andre steder man kan gå... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor skrækkeligt. Er trist over konceptet hundeskov. Tror mange overfald kunne undgås ved at fjerne små mudrede hundeskove ( har aldrig været i en hundskov hvor det tog mere end 5 minutter at gå en runde ) og i stedet gøre langt mere ad danmarks natur til fritløbs områder uden indhegning.

Men det er da ikke "konceptet hundeskov" som er problemet her! Det samme sker jo også på åben gade! Problemet her er, at en ejer har sin hund løs, på trods af at hun ikke kan kalde den til sig, og at den er aggressiv over for andre hunde.

Jeg synes selv, at hundeskove er fine - hvis bare der var flere af dem, og folk så holdt deres hunde i snor alle mulige andre steder.

Håber at Sofus og hans ejer har det okay...

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha :( Jeg mødes nogle gange med en dame, som fortæller mig, at der nogen gange er nogle bøller, der lufter deres løse, bidske listehunde uden mundkurv i "min" hundeskov. Jeg har dog aldrig set noget i den retning derovre, så jeg går der alligevel. Men nu kommer jeg da til at tænke på hvis det er Bobo næste gang :???:

Jeg har mødt løse listehunde i Geels skov......

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke dog en sørgelig morgentur :(

Jeg sad lige og tænkte om ulykken kunne være sket fordi at de to damer ikke var klar over at hunde reagerer anderledes når de er i flok? Så måske vidste ejeren af overfaldshunden ikke at hendes hun kunne finde på at gøre som den gjorde, simpelthen fordi den aldrig før har gjort noget lignende når de var alene?

Jeg kender intet til historien eller hundene, så det er bare en strøtanke, nemlig at hun måske ikke bevidst har taget en aggressiv hund med i hundeskoven, men at dens flok-opførsel er kommet bag på hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv :(

Geel skov er så ikke en af de små mudderpladser, men faktisk en skov, hvor man sagtens kan gå en længere tur. Jeg har kun været der 2 gange, og det er mange år siden dog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha :-( sikke en grim oplevelse! Tænk at hunden lige frem skulle opereres!

Ja jeg tør stadig kun gå i de store åbne hundeskoven UDEN hegn som besøges af andre end hundefolket. Der slipper de færreste nemlig vovse uden at have styr på den.

Og så forstår jeg slet slet ikke at man ladet to store hunde løbe ind til en enkelt tydelig utryg lille hund. Det begriber jeg simpelthen ikke!

Da jeg havde to hunde fik de altid kun lov at hilse en af gangen.

Håber ejer træder frem og i det mindste betaler dyrlæge regningen, selvom det er det mindste af det. Stakkels lille hund og ejer med evige ar på sjælen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha :-( sikke en grim oplevelse! Tænk at hunden lige frem skulle opereres!

Ja jeg tør stadig kun gå i de store åbne hundeskoven UDEN hegn som besøges af andre end hundefolket. Der slipper de færreste nemlig vovse uden at have styr på den.

Og så forstår jeg slet slet ikke at man ladet to store hunde løbe ind til en enkelt tydelig utryg lille hund. Det begriber jeg simpelthen ikke!

Da jeg havde to hunde fik de altid kun lov at hilse en af gangen.

Håber ejer træder frem og i det mindste betaler dyrlæge regningen, selvom det er det mindste af det. Stakkels lille hund og ejer med evige ar på sjælen.

Det er Geel skov da vist også

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en bekræftelse i at jeg fra nu af fravælger hundeskove. Ufatteligt så mange som har så lidt styr på deres hunde og ser hundeskove som den perfekte anledning til at lade deres hunde rende som det passer dem, blot fordi der er indhegnet og de ikke kan stikke af. :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

At man lige bruger eksemplet fra Geelskov som argumentation for at fravælge hundeskove, synes jeg er at danne sig et synspunkt på et forkert grundlag. Jeg har næsten dagligt gået tur dèr i 20 år og der kommer vildt mange hunde = vildt mange hundemøder (det er ikke en skov hvor man spørger før hundene mødes), så selvom det er meget tragisk, er risikoen trods alt ret lille, netop dèr. Også fordi man møder mountainbike ryttere for fuld skrue, heste, børnehaver osv., så man bliver hurtigt upopulær hvis man ikke har nogenlunde styr på sin hund, samt at det bliver umuligt at gå en tur i området med en hund der ikke kan med andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

At man lige bruger eksemplet fra Geelskov som argumentation for at fravælge hundeskove, synes jeg er at danne sig et synspunkt på et forkert grundlag. Jeg har næsten dagligt gået tur dèr i 20 år og der kommer vildt mange hunde = vildt mange hundemøder (det er ikke en skov hvor man spørger før hundene mødes), så selvom det er meget tragisk, er risikoen trods alt ret lille, netop dèr. Også fordi man møder mountainbike ryttere for fuld skrue, heste, børnehaver osv., så man bliver hurtigt upopulær hvis man ikke har nogenlunde styr på sin hund, samt at det bliver umuligt at gå en tur i området med en hund der ikke kan med andre hunde.

Jeg bruger heller ikke Geel skov som argumentation - men det bekræfter blot at mit valg er rigtigt.

De sidste 3-4 gange vi har været i hundeskov, og så sent som i går, har vi mødt store ustyrlige hunde som har jagtet vores to små hunde - store hunde som kommer med ejere som kommer slentrende 500 m bagved og ikke gør en skid! Folk er SÅ ligeglade og hensynsløse, blot fordi det er en hundskov. Og nu gider jeg ikke spilde min tid på dét mere - eller risikere at ødelægges mine hundes forhold til andre hunde, fordi de skal overrumples sådan af folks ustyrlige møghunde!

*træææk vejret - og tæller lige til 10.......* :genert::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger heller ikke Geel skov som argumentation - men det bekræfter blot at mit valg er rigtigt.

Baseret på et enkelt tilfælde ud af tusindvis af hundemøder?. Hvis man sætter antallet af historier om overfald i hundeskove op mod antallet af historier om overfald på gader og stræder, så burde du jo foretrække at gå i hundeskove.

De sidste 3-4 gange vi har været i hundeskov, og så sent som i går, har vi mødt store ustyrlige hunde som har jagtet vores to små hunde - store hunde som kommer med ejere som kommer slentrende 500 m bagved og ikke gør en skid! Folk er SÅ ligeglade og hensynsløse, blot fordi det er en hundskov. Og nu gider jeg ikke spilde min tid på dét mere - eller risikere at ødelægges mine hundes forhold til andre hunde, fordi de skal overrumples sådan af folks ustyrlige møghunde!

Jeg må jo have været heldig så, for begge mine hunde har gået flere ture i hundeskove hver dag, hele livet, og er ikke blevet ødelagt af andres hunde. Tilgengæld er den ene blevet overfaldet på et fortov,.... men respekt for at andre jo kan opleve tingene anderledes. Det er bare underligt at forskellene kan være så store.

Link til indlæg
Del på andre sites

Baseret på et enkelt tilfælde ud af tusindvis af hundemøder?. Hvis man sætter antallet af historier om overfald i hundeskove op mod antallet af historier om overfald på gader og stræder, så burde du jo foretrække at gå i hundeskove.

Vi går nærmest heller aldrig på gader og stræder egentlig, det er yderst sjældent. Vi går altid i skoven. Men fra nu af holder vi os til den almindelig skov. Men havde det så været på gaden, så havde mine været i snor og jeg kunne have hevet dem op til mig og losset den anden hund væk! Dét er lidt svært når den jagter mine hunde rundt og de løber alt hvad de kan for at komme væk.

Jeg må jo have været heldig så, for begge mine hunde har gået flere ture i hundeskove hver dag, hele livet, og er ikke blevet ødelagt af andres hunde. Tilgengæld er den ene blevet overfaldet på et fortov,.... men respekt for at andre jo kan opleve tingene anderledes. Det er bare underligt at forskellene kan være så store.

Nu vejer dine hunde heller ikke hhv 3 og 4,etellerandet kilo. Oplevelserne af store ustyrlig hunde bliver nok en anelse voldsommere for SÅ små hunde - især når man pludselig er omringet af tre stks Schæfere hvoraf den ene viser tænder og snapper ud. Jeg kan love dig for at jeg fik hevet den til side i nakken i en allerhelveds fart - ejeren kom igen gående langt bagude, det tog sin tid da de kom frem - og ikke så meget som et undskyld fik vi, på trods af at manden og jeg stod med hver vores hund i armene og skubbede gang på gang en Schæfer ned.

Og der har været så mange andre oplevelser af samme stil i hundeskovene. Også endnu en unghunde Schæfer - som endda hoppede op af en af mandens drenge og snappede dem. Igen fik jeg hevet den ned og skældt ud - ejeren kom igen langt bagude og kiggede bare på mig som om det var MIG den var gal med :roll: sorry dame, men så må du sgu holde styr på din hund - den skal ikke hoppe op og snappe et barn!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad lige og tænkte om ulykken kunne være sket fordi at de to damer ikke var klar over at hunde reagerer anderledes når de er i flok? Så måske vidste ejeren af overfaldshunden ikke at hendes hun kunne finde på at gøre som den gjorde, simpelthen fordi den aldrig før har gjort noget lignende når de var alene?

Jeg kender intet til historien eller hundene, så det er bare en strøtanke, nemlig at hun måske ikke bevidst har taget en aggressiv hund med i hundeskoven, men at dens flok-opførsel er kommet bag på hende?

SÅ meget ændrer en hund sig altså heller ikke af at være sammen med en anden hund på en skovtur. I øvrigt stod der jo, at den lille hund allerede ved synet af de store trak ind i skoven, så den havde spottet, at der var en psyko-hund på vej. Jeg er tror egentlig, at damen udmærket kendte til sin hunds aggressive indstilling til andre hunde, men måske blot håbede enten at kunne kalde den til sig eller at der ikke ville "ske noget".

Man må så håbe, at GD'en er blevet aflivet siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vejer dine hunde heller ikke hhv 3 og 4,etellerandet kilo. Oplevelserne af store ustyrlig hunde bliver nok en anelse voldsommere for SÅ små hunde -

Jeg forstår dig egentlig godt. Hvis jeg havde en lille hund, så er jeg ikke ganske sikker på, at jeg ville have nerver til at lade den møde ukendte hunde. Jeg har selv en hund på omkring 35 kg med et hundesprog, der er udviklet fint gr. daglige legemøder med to andre hanhunde (naturligvis lejlighedsvis også andre hunde). Han var da også fuldkommen rolig de to gange, hvor han blev overfaldet af hunde, der kom sprøjtende ud fra deres haver med den helt tydelige hensigt at give ham en grundig gang bank. Det kunne have fået fatale følger, hvis han havde været en lille hund.

Men derfor skal man alligevel ikke bare gå ud fra, at hundemøder i hundeskove eller på stranden automatisk altid går galt. Jeg har i hvert fald den stik modsatte erfaring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror faktisk at visse hunde udstråler netop det, der gør at de mobbes eller overfaldes, fordi de viser så meget underdanighed og det lyser ud af dem , "Håber ikke de så mig, bare kom væk." Jeg er bange.

Jeg har også haft sådanne lidt meget forsigtige genbrugshunde, men der er så intet sket, og jeg tror, det er måske fordi, de har haft deres andre bofæller med, også nogen med stor selvtillid, når de er i flok.

For jeg synes , at nogle hunde ofte er udsatte, og jeg har med næsten 20 stk kun haft Snoopy, der kunne sende disse signaler. Han er så til gengæld vældig hurtig til bens.

Link til indlæg
Del på andre sites