Hop til indhold

Virkelig dårlig nyhed


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst jeanett25

Meget chokerende, at jeg først træder indenfor i denne tråd nu og ser den frygtelige udvikling den har taget :(

 

Jeg er meget ked af det på jeres vegne. Det er sørgeligt at skulle sige farvel til en hund og endda endnu mere sørgeligt når hunden er så ung som jeres var.

 

Det er en svær beslutning i taget og herfra sender vi alle medfølende tanker!

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Buddha, en smuk og faaarlig Samojed

 

- vi tænder et lille lys for dig i aften..

 

Håber du er smertefri, og svømmer rundt i et hav af sardiner i olie, hvor du end er.

 

Fra Louie & mor :hjerte:

 

Så blev der også tændt lys på Nørrebro for den lille Buddha der desværre fik et alt for kort liv:megaked:

 

Heldigvis har jeg hørt rygter om at der er uendeligt mange fugle at jage for enden af regnbuebroen og hvis der oveni er sardiner i olie, så er Buddha heldigvis kommet til paradis.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: vi tænder også lys for smukke Buddha - er sikker på at han løber og leger over regnbuebroen.

 

Men som andre også har skrevet så syntes jeg det er kæmpe-enormt flot at i tænkte på, hvilke hunde-liv,der ville kunne tilbydes ham, istedet for at tænke med følelserne :5up: Super-sejt gået :ae:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

:megaked: Føler så meget med jer! :megaked:

 

Men garanteret han i hvertfald har det bedre end jer, nu... Svømmer i sardiner og fanger sjove engle fugle, derovre på den anden side af regnbuebroen!

 

Godt han fik nogle dejlige sidste timer med jer, og at i fik sagt farvel - Han kunne jo i sit alt for korte hundeliv ikke have ønsket sig nogle bedre ejere end jer!!

 

:ae: Mange tusindvis af kram, tanker og flere kram :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er jeg bare ked af det på jeres vegne :ae:

Det var en meget smuk hund i havde :lun: og I har gjort det rigtige ved at skåne ham for et liv i smerter.

 

Jeg kan slet ikke få formuleret noget, der beskriver hvor meget jeg føler med jer, så det må blive til nogle flere af disse :ae::ae::ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Hvil i fred lille Buddha...det er sindssygt hårdt at erkende at det er den rigtige løsning...men det var det, nu har han ikke smerter længere....:ae:...han venter ved regnbuebroen og logrer og leger til i en dag forenes igen...

 

If there is a heaven, it's certain our animals are to be there. Their lives become so interwoven with our own, it would take more than an archangel to detangle them.

 

Pam Brown

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er virkelig sødt af jer, alle jeres tanker og kram og at i har tændt lys. Anders læste også hele tråden igennem igår, og gik ud og tændte et lys..

 

I morges da vi vågnede fandt vi hans hjørnetand i sengen. Mærkeligt, for det var den jeg ønskede mig, og havde endda prøvet at hive i den men kunne ikke få den ud. Og så havde han smidt den i sengen....

 

Ihh der er så stille her. Savner ham allerede. Nok meget godt at jeg starter fuldtids arbejde i morgen. Kan slet ikke stoppe med at tude og kan næsten ikke holde ud at tænke på ham. Glæder mig til tiden går så det kommer til at gøre mindre ondt, men vi glemmer ham aldrig.

 

Det var sjovt skrevet, at han svømmer i sardiner, det håber jeg han gør :hjerte:

Bliver ved med at forklare mig selv hvorfor vi valgte som vi gjorde, og at jeg på ingen måder kan se at det vi ville kunne tilbyde ham, var særlig sjovt for ham... men hold op hvor ville jeg ønske at det var anderledes.

 

Er så vred på dem vi købte ham af, og ja Freya jeg hader også at du havde ret, det er nok den dyrest købte erfaring. Vi har ringet og sagt det, og bedt dem ringe til de andre hvalpekøbere, men udover at de siger at de er kede af at det skulle gå sådan, tager de intet ansvar for det. De mener at de stræk og bøj øvelser var tjek nok.

Men sådan en fik vi også lavet på Buddha for en måneds tid siden, det viste jo ikke en skid.

 

Det er så synd for Buddha at hans liv skulle gå sådan og ende så hurtigt, for han var bare så skide pisse sød :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Det er virkelig sødt af jer, alle jeres tanker og kram og at i har tændt lys. Anders læste også hele tråden igennem igår, og gik ud og tændte et lys..

 

I morges da vi vågnede fandt vi hans hjørnetand i sengen. Mærkeligt, for det var den jeg ønskede mig, og havde endda prøvet at hive i den men kunne ikke få den ud. Og så havde han smidt den i sengen....

 

Ihh der er så stille her. Savner ham allerede. Nok meget godt at jeg starter fuldtids arbejde i morgen. Kan slet ikke stoppe med at tude og kan næsten ikke holde ud at tænke på ham. Glæder mig til tiden går så det kommer til at gøre mindre ondt, men vi glemmer ham aldrig.

 

Det var sjovt skrevet, at han svømmer i sardiner, det håber jeg han gør :hjerte:

Bliver ved med at forklare mig selv hvorfor vi valgte som vi gjorde, og at jeg på ingen måder kan se at det vi ville kunne tilbyde ham, var særlig sjovt for ham... men hold op hvor ville jeg ønske at det var anderledes.

 

Er så vred på dem vi købte ham af, og ja Freya jeg hader også at du havde ret, det er nok den dyrest købte erfaring. Vi har ringet og sagt det, og bedt dem ringe til de andre hvalpekøbere, men udover at de siger at de er kede af at det skulle gå sådan, tager de intet ansvar for det. De mener at de stræk og bøj øvelser var tjek nok.

Men sådan en fik vi også lavet på Buddha for en måneds tid siden, det viste jo ikke en skid.

 

Det er så synd for Buddha at hans liv skulle gå sådan og ende så hurtigt, for han var bare så skide pisse sød :engel:

 

Du må da være dækket? det er da en arvelig fejl? altså de 2 års "reklamationsret" hvis der er fejl på hunden.. Selvom om et evt. økonomisk erstatning, vil det jo aldrig være nok for det tab i har haft. men hvis i har krav på en erstatning, vil det måske være et mikro-så-lille-et-som-man-næsten-ikke-kan-se-det plaster på såret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må da være dækket? det er da en arvelig fejl? altså de 2 års "reklamationsret" hvis der er fejl på hunden.. Selvom om et evt. økonomisk erstatning, vil det jo aldrig være nok for det tab i har haft. men hvis i har krav på en erstatning, vil det måske være et mikro-så-lille-et-som-man-næsten-ikke-kan-se-det plaster på såret?

 

Ikke bare er der 2 års reklamationsret, men jeg mener ikke engang at Buddha nåede at blive et halvt år. I hvert fald er der ikke gået et halvt år siden han blev solgt af opdrætter.

Og så gælder der de samme regler som for en computer eller et fjernsyn: Man går ud fra, at fejlen har været der fra ny af.

 

Hvis altså der er tale om en opdrætter i egentlig forstand. For et køb mellem to private er ikke dækket af købeloven. Hvis man f.eks. køber en af naboens hvalpe, så dækker købeloven ikke.

 

En anden sag er så, at det KAN være svært at få opdrætter til at betale pengene tilbage. Det er ikke noget problem hvis opdrætter er medlem af Dansk Kennelklub, for de har visse regler. Og det er også muligt at de andre klubber (DDH eller DRU) har den slags regler. Det ved jeg ikke.

 

Hvis man først skal til at sagsøge opdrætter, så bliver det let så dyrt, OG så krævende så det ikke kan betale sig. Men hvis energien er der, så er det det rigtige at gøre. For opdrætter BØR ikke kunne slippe af sted med at producere den slags hjertesorger... :cry:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...