Hop til indhold

Soveregler for sengeliggende hunde


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Køb dit eget sengetøj, vask det selv, så er den potte ude :-D

 

Men eurobasssen vil garanteret også hurtigt få det for varmt i sengen

 

Jeg vasker det selv i forvejen (og mit tøj hehe) men hun synes det er ulækkert stadigvæk, spørg mig ikke hvorfor :vedikke:

 

Det er selvfølgelig rigtigt men så kan den jo bare gå ned igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt lige en regel - man må ikke brække sig i sengen og det respekterer Petrine fuldt ud!

 

Den kan jeg også være med på! Man må helst heller ikke brække sig indenfor - Asta er heldigvis ret flink til at sige til og holde det inde imens jeg får åbnet døren, så det plejer at lykkes hvis bare jeg kommer hurtigt nok i sving!

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis :stupid: men jeg giver ikke op! Jeg vil plage indtil hun går ud af sit gode skind :engel:

 

Ork det kan der sagtens rådes bod på. Min far var også dybt imod det da vi fik hund (mens jeg boede hjemme), men laaangsomt fik hun lov til at komme ind til mig om morgenen og op i sengen og så blev det efterhånden udvidet så meget at hun boblede inde hos mig hele natten :mrgreen:

 

Mit råd er - ikke plage om HELE natten til at begynde med, men start med om lidt morgenhygge i sengen ikke er ok... :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Inspireret af et par indlæg i alt og intet tråden, ville jeg gerne høre Jer der sover med Jeres hund(e) i sengen, om I har nogle regler for adfærd i forbindelse hermed! :-D

 

Trådstarter lægger selvfølgeligt ud:

Al ophold i sengen foregår liggende

Ingen mad / tyggeben i sengen

Dyne og hovedpude er off limits med mindre de bliver bedt om noget andet, dog er de velkomne under dynen

Ingen overdreven moslen

Omfattende soignering foregår på gulvet

Ingen træden på mig eller andre (lidt en selvfølge når man ikke må stå i sengen, men stadig)

Ingen leg i sengen (igen en selvfølge, men den skal med)

Man blander sig udenom al "aktivitet" :slem:

 

Opsummeret, så er sengen hos os lavet til én ting - søvn!

 

Jeg kan så forstå på andre, at de mener jeg er en smule striks, og så blev jeg jo nysgerrig.

Sætter I begrænsninger for Jeres hundes adfærd når I har dem med i seng, eller må de gebærde sig som de ønsker det? :-)

 

Vi har den regel at man må alt gøre alt i sengen som man også må på gulvet, men den regel gælder kun så længe lyset er tændt, i det øjeblik lyset bliver slukket, så skal der soves, og så gælder de regler du har skrevet herover.

 

Herhjemme er der så også forbud imod at forlade sengen efter lyset er slukket, det tillades kun hvis man skal tisse. Grunden til det er at den eneste anden grund til at Luna ville forlade sengen er for at jagte katten :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork det kan der sagtens rådes bod på. Min far var også dybt imod det da vi fik hund (mens jeg boede hjemme), men laaangsomt fik hun lov til at komme ind til mig om morgenen og op i sengen og så blev det efterhånden udvidet så meget at hun boblede inde hos mig hele natten :mrgreen:

 

Mit råd er - ikke plage om HELE natten til at begynde med, men start med om lidt morgenhygge i sengen ikke er ok... :slem:

 

Okay, det er min slagplan :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Al ophold i sengen foregår liggende

Ingen mad / tyggeben i sengen

Dyne og hovedpude er off limits med mindre de bliver bedt om noget andet, dog er de velkomne under dynen

Ingen overdreven moslen

Omfattende soignering foregår på gulvet

Ingen træden på mig eller andre (lidt en selvfølge når man ikke må stå i sengen, men stadig)

Ingen leg i sengen (igen en selvfølge, men den skal med)

Man blander sig udenom al "aktivitet" :slem:

 

Altså ingen mad i sengen :5up:

 

Dyne hovedpude ja altså Zacko gider ikke ligge på nogen af dem, kun lidt af kærstens så han ikke kan få dyne på :slem:

 

Moslen ej altså Zacko sover når han ligger i seng, dog ikke om eftermiddagen når der skal holdes øje med mors omklædning til hundetøj, så kan man bliver lettere ophidset og rode lidt :genert:

 

Må kun træde på kærsten, mor røre han aldrig :blink:

 

Lige nu ligger der i min seng: det rene vasketøj i en bunke (skal lægges sammen) Petrine på toppen, 3 breve som jeg skal gøre noget ved, 2 laptopper, 2 tallerkner MED rester på, godbids-smagsprøver, Petrines intelligens-spil og en pose chips - Uh, Ekatarina, håber ikke du får det alt for dårligt nu :-D

 

:ivrig::ivrig:gik bare slet ikke herhjemme :shock:

 

 

 

Jeg er glad bare jeg kan få et lille hjørne af sengen.:lol:

 

Er vist kærstens ord det der :engel:

 

Vi har en rigtig god regl

 

Mor får altid sin plads :5up: så tager Zacko det han skal bruge (er en hel del) Så måske vist det er bliver der 10 cm til kærsten, og ingen dyne :slem: ret god regl vi har der :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Inspireret af et par indlæg i alt og intet tråden, ville jeg gerne høre Jer der sover med Jeres hund(e) i sengen, om I har nogle regler for adfærd i forbindelse hermed! :-D

 

Trådstarter lægger selvfølgeligt ud:

Al ophold i sengen foregår liggende

Ingen mad / tyggeben i sengen

Dyne og hovedpude er off limits med mindre de bliver bedt om noget andet, dog er de velkomne under dynen

Ingen overdreven moslen

Omfattende soignering foregår på gulvet

Ingen træden på mig eller andre (lidt en selvfølge når man ikke må stå i sengen, men stadig)

Ingen leg i sengen (igen en selvfølge, men den skal med)

Man blander sig udenom al "aktivitet" :slem:

 

Opsummeret, så er sengen hos os lavet til én ting - søvn!

 

Jeg kan så forstå på andre, at de mener jeg er en smule striks, og så blev jeg jo nysgerrig.

Sætter I begrænsninger for Jeres hundes adfærd når I har dem med i seng, eller må de gebærde sig som de ønsker det? :-)

 

:shock: okay striks alligevel :genert:

 

Her hjemme hos Tonksen er det sådan at om aftenen, går vi ud og tisser og slukker lys, og går i seng.

 

Izzie ligger sig på min hovedpude mens jeg tager nattøj på, så nusser vi lige lidt og jeg siger "flyt dig", hun flytter sig og jeg kravler under dynen, så nusser vi lidt med og hun lægger sig på min mave, mens jeg læser eller lægger mig til at sove.

 

Når jeg ikke gider ligge sådan mere smider jeg hende ned fra min mave, hun kravler under min dyne og så ligger vi sådan resten af natten :engel:

 

Når jeg ikke er hjemme ligger hun i min seng og putter.

 

Jeg har egentlig ingen regler, udover at hovedpuden er MIN :drille:

 

Er dog heller ikke meget for tyggeben i sengen :badr: men når vi sover så sover vi og når jeg er hjemme er døren lukket ind til soveværelset - i hvertfald nu mens det er vinter :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sætter I begrænsninger for Jeres hundes adfærd når I har dem med i seng, eller må de gebærde sig som de ønsker det? :-)

Tjaa... Det ve' jæ nu et' helt.

 

Al ophold i sengen foregår liggende

Njøøø... Det må kræet sgu selv om. Hvis det generer mig, så får den et los. Hvis ikke, ja så generer det selvsagt ikke.... :hmm:

 

Ingen mad / tyggeben i sengen

Den kan jeg ikke engang selv overholde :lol:

 

Dyne og hovedpude er off limits med mindre de bliver bedt om noget andet, dog er de velkomne under dynen

Hvis det generer mig, så finder hunden nok ud af dét.... Senest når der skubbes igennem med en fod, og dynen trækkes væk under den.

 

Ingen overdreven moslen

Dét da sjovt.

 

Omfattende soignering foregår på gulvet

Omfattende soignering foregår ingensteder. Jeg gider ikke hverken se eller høre på det.

 

Ingen træden på mig eller andre (lidt en selvfølge når man ikke må stå i sengen, men stadig)

Uundgåeligt hvis man mosler med kræet.

 

Ingen leg i sengen (igen en selvfølge, men den skal med)

Moslen ER leg. Det ski'e skægt.

 

Man blander sig udenom al "aktivitet" :slem:

Naturligvis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er der 5 hunde i sengen. Det værste er nok, at den ene har egen dyne og vækker mig, hvis hendes dyne glider på gulvet eller en anden hund ligger på den , så hun ikke kan komme helt under den.

Og så hader jeg hvis de ligger tungt på mine ben, men der var min kat værre. Og så løbetidstæver- et stort vaskeri bliver det til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg skal have min lille Eurasier basse så skal han desværre sove på gulvet :cry: min mor vil ikke give mig lov til at få ham/hende med op i sengen da hun åbenbart synes det er ulækkert :vedikke: det er da ikke ulækkert det er hyggeligt :hjerte:

 

Når du finder din første flåt spadserende rundt på lagenet, kan det jo være at du også synes det er lidt ulækkert. :lol: Det er ihvertfald årsagen til at min næste hund ikke får lov til at komme i sengen. Jeg er også engang vågnet op ved at der var noget der kildede mig på kinden. Det var en bille på størrelse med 2 mariehøns, som hunden havde haft med ind som blind pasager. :shock::???:

 

Jeg har den regel at hunden sover inderst, for han flytter sig ikke før han næsten bliver skubbet ud over kanten om morgenen. Sjovt nok vågner jeg altid op inderst, med hovedet på Thailos pude. :vedikke: Forstår ikke helt hvordan han får flyttet sådan et ordentlig læs, men det gør han altså. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en seng der er 160 cm bred. Jeg har den ene halvdel, Luna har den anden.

 

Min gamle dyne er nu hendes og den ligger hun på. Hun må have kødben med i sengen, hvis hun vil, altså det er jo afgnavede ben, for hun ville aldrig få kødben lige inden sengetid. Hun lå også på sin egen side af sengen, når hun var i løbetid. Det kan ikke hidse mig op:-D

 

Luna slikker sig faktisk aldrig, nu jeg tænker over det:hmm: Og legen? Tja det er op til hende, hvis hun vil det.. Men hun plejer nu bare at lægge sig ned og sove... Katten vader bare rundt, hvor det passer ham og ender med at sove på forskellige ting rundt i soveværelset:-D

 

Jeg har endnu ikke fundet en flåt, da Luna kun har haft 5 i alt i sit 6½ årige liv. Og de er fjernet med det samme, så har knapt nået at suge. De sidste 3-4 stykker har slet ikke suget noget..

 

Spisen i sengen?? Tjooo det kan jeg da godt finde på, hvis jeg skal se en film i fjerneren derinde og ikke gider være i stuen

Link til indlæg
Del på andre sites

Al ophold i sengen foregår liggende

Ingen mad / tyggeben i sengen

Dyne og hovedpude er off limits med mindre de bliver bedt om noget andet, dog er de velkomne under dynen

Ingen overdreven moslen

Omfattende soignering foregår på gulvet

Ingen træden på mig eller andre (lidt en selvfølge når man ikke må stå i sengen, men stadig)

Ingen leg i sengen (igen en selvfølge, men den skal med)

Man blander sig udenom al "aktivitet" :slem:

 

Opsummeret, så er sengen hos os lavet til én ting - søvn!

 

hmm... jeg er overhovedet ikke striks, men nu er Karla også utrolig nem, fordi hun har et utroligt godt sovehjerte...

 

Man må gerne have tyggeting og legetøj i sengen, men man må respektere, at de bliver smidt ned når menneskene går i seng.

 

Man må sove hvor man vil - i MIN side af sengen ;-) - men hvis man smider sig på hovedpuden, må man acceptere at man nok bliver skubbet ned på et tidspunkt. Hun sover dog 9 ud af 10 nætter under dynen i mine knæhaser.

 

Man må gerne lege i sengen - i weekenden leger min mand og hende tumleleg i sengen inden de står op... men ikke om natten, der må man kun sove

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos mig dækker det vask af diverse kropsdele, herunder især kønsdelene, men også poter og lign. Jeg kan simpelthen ikke holde ud at høre på det tungeslaskeri der fremkomme ved den slags aktiviteter -isærdeleshed Cody kan virkelig larme på den mest frastødende måde når han holder storvask :???:

Er altså også no go her ej hvor jeg bare ikke gider høre på de lyde :badr: ved heller ikke hvorfor det altid er om natten at den helt store tur skal finde sted :hmm: nå men altså der er jeg hysterisk vil bare ikke høre på det :ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her hos os er der kun en hund der sover i soverværelset og det er Dronningen - aka. Camilla.

 

Hun må meget gerne sove på enten puder eller dyner - men hun er jo en Dronning så det er ikke godt nok - næh man vil hellere sove på sin egen dunpude på gulvet.:stupid:

 

Der spises ikke i soveværelset - hverken af to- eller firebenede men til gengæld er det rigtig sjovt at tage en gang mosleleg i hele sengen. Altså lige indtil Camilla kommer i tanke om at hun altså er Dronningen - og derfor bestemt ikke nedlader sig til at være skør og fjollet.:stupid::mrgreen: Skøre hund...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har endnu ikke fundet en flåt, da Luna kun har haft 5 i alt i sit 6½ årige liv. Og de er fjernet med det samme, så har knapt nået at suge. De sidste 3-4 stykker har slet ikke suget noget..

 

Det er da løgn!!!!. :shock: :shock: :shock: Kunne være at man skulle flytte til Køge. :hmm::klap:

 

Har ihvertfald fundet 5-6 flåter i min seng, igennem årene, og 5 flåter om dagen er ikke unormalt at jeg fjerner mens de trasker rundt på hunden og leder efter et spisested (min rekord er 20 efter 1½ time i Tokkekøb Hegn) og dertil kommer alle dem jeg ikke ser før de har bidt sig fast.

 

Puuuuha, siger jeg bare. :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Al ophold i sengen foregår liggende

Hmm...narh, Lumi hopper op/ned i fodenden og ligger sig i "hoved"-enden. Og så er der liiige legen os :hmm:

 

 

  • Ingen mad / tyggeben i sengen

I teorien enig, men altså hvis jeg har sovet FOR længe, så finder jeg nogle gange en ødelagt ting i sengen :stupid: Og hvis Lumi spiser om dagen (hun venter gerne til når jeg lige er gået i seng, for så ved hun hvor jeg er), så tager hun ofte tørkosten i munden og hopper op i sengen, hvor hun spiser det. - og så har hun fået en super godt gnaveben af Sonja, som gør at jeg liige kan få lov til at sove i fred 1 time ekstra, hvis jeg giver det til hende..hehe

 

 

  • Dyne og hovedpude er off limits med mindre de bliver bedt om noget andet, dog er de velkomne under dynen

Den regel er der slet ikke herhjemme. Dog lægger Lumi sig ikke på dynen egentlig, men det gør kæresten tilgengæld :stupid: Lumi sover enten mellem vores hovedpuder eller på min hovedpude over mit hoved, hvilket er SUPER hyggeligt. Hun ligger ganske stille op ad mit hovede :hjerte:

 

 

  • Ingen overdreven moslen

Lumi ligger ganske stille i sengen, hvilket hun egentlig altid har gjort. Kæresten kan dog godt mosle en del rundt inden han falder helt i søvn :lol:

 

 

  • Omfattende soignering foregår på gulvet

Tjaaa...har ikke lavet nogen regel om det, men synes ikke rigtigt hun gør det..

 

 

  • Ingen træden på mig eller andre (lidt en selvfølge når man ikke må stå i sengen, men stadig)

Looool - den tror jeg ikke jeg kan skrive under på :stupid: Nogle gange hvis Lumi over mig, så blir der lige trådt på brystkassen eller halsen :mrgreen: Og hvis hun synes at nu SKAL jeg altså op, så stiller hun sig nogle gange op på mig - på brystkassen :lol:

 

 

  • Ingen leg i sengen (igen en selvfølge, men den skal med)

Kæresten leger nogle gange med Lumi i sengen, når han kommer hjem fra arbejdet og jeg leger nogle gange, mens jeg om morgenen stadig ligger og prøver at vågne helt. Så kan jeg da lige "købe" mig lidt ekstra tid i sengen :klap:

 

 

  • Man blander sig udenom al "aktivitet" :slem:

Tjek

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil godt nok helre have at Petrine holder diverse dele rene end hun går rundt med sur dåse - synes godt nok nogle er sippede (er dybt overrasket over at naturlige DKW ikke tåler den slags)

 

De må såmænd også gerne holde dåser og vedhæng rene, det skal bare ikke forgå hvor jeg kan høre det og slet ikke når jeg skal sove!

Jeg kan simpelthen ikke holde den lyd ud :badr::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

De må såmænd også gerne holde dåser og vedhæng rene, det skal bare ikke forgå hvor jeg kan høre det og slet ikke når jeg skal sove!

Jeg kan simpelthen ikke holde den lyd ud :badr::engel:

Enig enig :klap: gør det når de er alene hjemme eller i det mindste i de vågne timer IKKE NÅR JEG SOVER!!!!!! :fyfy::badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...