Hop til indhold

HVIS i var en hund, hvilken race ville i så være?


Gæst hundefreak
 Share

Recommended Posts

Gæst hundefreak

Ja, overskriften siger jo sig selv.:banan:¨

 

HVIS i var en hund, hvilken :vuf: var i så,.

 

Her skal i ikke bare sige en race, fordi den er smukkest, men også temp. gerne og udseende osv. ;)

 

hmmmmm. Jeg tror enten jeg ville være "min" egen race, Japansk spids, pga. dens selvstændighed, kan ikke lide at blive krammet, kan godt li' at lære noget nyt, så længe det er sjovt, elsker mine ejer (hos mig er det så nok min mor og far:genert:), lidt stædig og vil nogen gange bestemme selv, men udseende er jeg nok en belgisk hyrdehund - tuveren (staves) ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville uden tvivl være en BEAGLE

 

Jeg elsker ligesom dem at være udenfor. At slappe af når jeg er indendøre. At have min egen mening - men dog kunne samarbejde og se alt fra andre vinkler. Jeg elsker at lære nye ting ligesom de gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror jeg er en keeshond - ud af de hunderacer, jeg sådan lige kan komme på :mrgreen: Som keeshond har jeg brug for tålmodighed, indfølingsevne og konsekvens. Jeg er intelligent (:5up:), men gør tingene på min egen måde, og så eeelsker jeg at være udenfor.

 

Og så strejfer jeg ikke så meget, og jeg går godt sammen med andre dyr. Jojo, total keeshond over mig :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bearded collie :engel:

 

Den lange, tjavsede, sorte pels på en TONKS kræver omfattende pleje og skal børstes og reddes et par gange om ugen. Det er vigtigt at tøsen allerede fra hvalp lære, at dette er en uomgængelig del af livet i familien, da det ellers let kan udvikle sig til en magtkamp.

 

 

En TONKS er kraftigt bygget, men den skal have rigeligt med "luft" under kroppen og må ikke virke for tung.

 

 

 

Et opvakt, spørgende udtryk er karakteristisk for racen. Der er er i det hele taget noget årvågent og selvsikkert over hunden. Dens temperament er roligt og stabilt uden tegn på nervøsitet eller aggression.

 

Hård opdragelse er på ingen måde løsningen, når man skal opdrage en TONKS, da det vil ødelægge hundens grundlæggende venlige og villige væsen.

 

 

 

Den er intelligent og lærenem og skal roses og opmuntres meget. En kærlig og legende opdragelse er derfor vejen.

 

Racen er som alle andre hyrdehunde glad for at strefe. Lange gåture er derfor et must, specielt i de tidlige år.

 

 

 

 

:mrsgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Chowchow. Reserveret, på grænsen til det snobbede, kan kun lide dem den kender, elsker kun én person højere end noget andet, nægter at blive tvunget til noget og vil gerne bestemme det hele - og så satser jeg på at en chowchow heller ikke gider stå op om morgenen, for ellers må jeg finde en anden race :mrgreen:

 

 

..det er bare midlertidigt, har fået knopper af mennesker efter at have arbejdet i butik i så lang tid :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm min gamle træner mente at der godt kunne være lidt dobermann over mig.

Kan arbejde i timevis, når jeg kender folk er jeg nem at have med at gøre, ser tingene an, prøver altid at finde en løsning, forsvarer det der er mit.

 

Kan stadig ikke finde ud af om jeg skal tage det som godt eller skidt :lol:

 

Ellers er der vel lidt skødehund i mig, nok også lidt retriver ang. mad og kan larme som en terrier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en hysterisk, hidsig og meget smuk Jack russel Terrier :mrsgreen: Som terrieren nyder jeg opmærksomhed, nus og kærlighed, men samtidig skal du ikke træde mig over tæerne for så blir' jeg arrig :evil: ja, faktisk behøver jeg slet ikke nogen grund til at blive hys, SÅDAN er jeg bare :fornaermet: Samtidig kan jeg være blid som et lam og elsker at ligge i ske :hjerte: Jeg, en terrier, kan skam sagtens lide af både damp og dovenskab, alt afhængig af hvad jeg gider, og om det er noget der fanger mig :engel: Og siger du nej, siger jeg ja, for jeg er stædig og DU skal ikke bestemme :fornaermet:

Elsk mig - du kan da ikke andet :mrsgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm min gamle træner mente at der godt kunne være lidt dobermann over mig.

Kan arbejde i timevis, når jeg kender folk er jeg nem at have med at gøre, ser tingene an, prøver altid at finde en løsning, forsvarer det der er mit.

 

Kan stadig ikke finde ud af om jeg skal tage det som godt eller skidt :lol:

 

Ellers er der vel lidt skødehund i mig, nok også lidt retriver ang. mad og kan larme som en terrier.

 

Mine dobere er da totalt skødehunde, har retrieverappetit og de kan også larme, måske ikke helt som en terrier...

Så jeg tror, du har ramt rigtigt! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt klart en doberman:slem:

 

Min arbejdsiver, min beskytter og retfærdigheds trang.

Min snakken og råben højt når jeg skal :blink:

Og ja den smukkeste og galante hund uden på:engel: men.... :slem: inden i

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en hysterisk, hidsig og meget smuk Jack russel Terrier :mrsgreen: Som terrieren nyder jeg opmærksomhed, nus og kærlighed, men samtidig skal du ikke træde mig over tæerne for så blir' jeg arrig :evil: ja, faktisk behøver jeg slet ikke nogen grund til at blive hys, SÅDAN er jeg bare :fornaermet: Samtidig kan jeg være blid som et lam og elsker at ligge i ske :hjerte: Jeg, en terrier, kan skam sagtens lide af både damp og dovenskab, alt afhængig af hvad jeg gider, og om det er noget der fanger mig :engel: Og siger du nej, siger jeg ja, for jeg er stædig og DU skal ikke bestemme :fornaermet:

Elsk mig - du kan da ikke andet :mrsgreen:

 

 

Lyder som den jeg er :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok være en af de ekstrem følsomme racer, f.eks. border collien, eller en af de små selskabshunde....Jeg elsker at være aktiv og træne, er meget følsom overfor andres signaler og har tendens til stress.

 

At jeg så nok ville blive aflivet ret tidligt pga fysiske skavanker er en anden sag:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm :hmm: Jeg tror ikke der findes 1 race inde i mig, jeg tror jeg er en blandings hund - sårn lidt af en rundkørsel :genert:

 

Der er nok en god bid Bulldog i mig, overvægtig, astmatisk, snorker og med en ikke helt voksen og stueren humor :slem:

 

Jeg tror også der har sneget sig en følsom cavalier ind i mig, altid obs på sine omgivelser, noooget signalfølsom og pleasing men kan godt lide at lave noget for rette motivation (mest mad! :mrgreen: )..

 

Så er der bestemt også Labrador i mig, jeg eeelsker mad, mad er gud og gud skal man have dagligt og i riglige mængder og jeg kan sagtens lære at trives med, at lave ingenting! :oops:

 

Nå ja, men der ER altså også Kareler i mig tror jeg... Ingen skal fame komme her og sige noget til mig og så tro at jeg vil gøre som der bliver sagt! Jeg skal NOK selv finde ud af det hele på min måde og på min facon og i mit tempo! Og er der noget med nogen, så kan de få en pote i bæret :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg tror også jeg er en hul-i-hækken hund.

 

Jeg er utålmodig, hidsig, følsom, lettere reserveret, er mere solitær end flokdyr, elsker at bruge det indvendige af hovedet, men hader tilgengæld alt for meget (hård) fysisk aktivitet.

 

Så hvilken hund er jeg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm :hmm: Jeg tror ikke der findes 1 race inde i mig, jeg tror jeg er en blandings hund - sårn lidt af en rundkørsel :genert:

 

Der er nok en god bid Bulldog i mig, overvægtig, astmatisk, snorker og med en ikke helt voksen og stueren humor :slem:

 

Jeg tror også der har sneget sig en følsom cavalier ind i mig, altid obs på sine omgivelser, noooget signalfølsom og pleasing men kan godt lide at lave noget for rette motivation (mest mad! :mrgreen: )..

 

Så er der bestemt også Labrador i mig, jeg eeelsker mad, mad er gud og gud skal man have dagligt og i riglige mængder og jeg kan sagtens lære at trives med, at lave ingenting! :oops:

 

Nå ja, men der ER altså også Kareler i mig tror jeg... Ingen skal fame komme her og sige noget til mig og så tro at jeg vil gøre som der bliver sagt! Jeg skal NOK selv finde ud af det hele på min måde og på min facon og i mit tempo! Og er der noget med nogen, så kan de få en pote i bæret :vuf:

 

:lol::lol::lol: Kan ikke rigtig regne ud, om du bliver vildt nem eller vildt svær at træne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...